Заміна ГРМ Джилі МК

Фахівці автосервісів радять під час заміни ремны ГРМ обов'язково перевіряти регулювання клапанів, хоча для цього і потрібно дещо більше часу для розбирання всього газорозподільного механізму.

Цю операцію рекомендується виконувати не рідше 20000 км пробігу, і на заміну ременя автомобілів Джилі як раз припадає один з цих термінів: рекомендації заводу припускають це на 60000 км пробігу.

Сьогодні ми розглянемо, як самостійно поміняти ремінь ГРМ на автомобілі Джилі МК, а так само відрегулювати клапана двигуна.

 як самостійно поміняти ГРМ на автомобілі Джилі МК
 

Отже, потрібно приготувати набір торцьових голівок розміром від 8 мм, щупи для вимірювання зазорів, мікрометр, викрутки і свічковий ключ.

Так само потрібно купити ремінь ГРМ Джилі МК (якщо вибудете його міняти), прокладку клапанної кришки (обов'язково - вторинної установці вона не підлягає), і якщо знадобиться, то нові штовхачі.

купити ремінь ГРМ Джилі МК
 

Починаємо з того, що знімаємо мінусову клему акумулятора. Цю операцію треба виконувати завжди, коли ви робите ремонтні роботи на автомобілі. В особливості, якщо мова йде про двигуні і електриці. Далі операції виконуємо в наступному порядку:

  1. Знімаємо ковпачки високовольтних проводів зі свічок і викручуємо свічки.
     
  2. Відкручуємо усі болти кріплення клапанної кришки і від'єднуємо всі відходять від неї шланги.
     
  3. Підчепивши з лівого ближнього кута (там є спеціальний паз) кришку викруткою, знімаємо її, стежачи за тим, щоб стара прокладка залишилася або вся на кришці – або на головці блока.

    Підчепивши з лівого ближнього кута (там є спеціальний паз) кришку викруткою, знімаємо її
     
  4. Відкрутивши три болта кріплення і хомути зі шланги подачі повітря, знімаємо повітряний фільтр разом з корпусом, отримавши таким чином доступ до распредвалу.
     
  5. Поддомкрачиваем праве колесо, і включивши четверту передачу, проворачиваем колінвал до поєднання міток на рспредвалу і на першому бугелі – виставляємо верхню мертву точку з першого циліндру.

    проворачиваем колінвал до поєднання міток на рспредвалу і на першому бугелі
     
  6. Щупом для вимірювання зазорів, вимірюємо зазори: з 1 по 4 впускні клапана, і 1-2 та 5-6 – випускні клапана. Показання записуємо в блокнот в таблицю. Виміри потрібно проводити на повністю остиглому двигуні.

    Щупом для вимірювання зазорів, вимірюємо зазори
     
  7. Прокручуем колінвал на один оборот (рапсредвал – на пів обороту), і знімаємо заміри з решти клапанів. Результати записуємо в таблицю. На даному етапі відкладаємо регулювання в бік, і переходимо до зняття ременя ГРМ.

    Результати записуємо в таблицю.
     
  8. Знімаємо верхній захисний пластиковий кожух ГРМ.
     
  9. Знімаємо подушку двигуна – три гайки на 15 і два болта на 16 (це потрібно зробити для того, щоб можна було зняти шків коленвала). Попередньо під піддон встановлюємо домкрат (бажано – через брус).

    Знімаємо подушку двигуна
     
  10. Трохи опускаємо двигун вниз, щоб можна було зняти шків колінвалу (в нормальному стані цьому заважає лонжерон).

    Трохи опускаємо двигун вниз, щоб можна було зняти шків коленвала
     
  11. Знімаємо всі ремені навісного обладнання, які приводяться в рух через шків коленвала.
     
  12. Відкручуємо болт кріплення шківа коленвала, і знімаємо шків.
     
  13. Відкручуємо і знімаємо нижній і середній пластикові захисні кожухи ГРМ.

    Відкручуємо і знімаємо нижній і середній пластикові захисні кожухи
     
  14. Відпускаємо ролик натяжителя до послаблення ременя ГРМ і знімаємо ремінь.

    Відпускаємо ролик натяжителя до послаблення ременя ГРМ
     
  15. Відкручуємо по колу все бугеля. На них є позначки: на випускних стоїть буква Е і порядковий номер бугеля, на впускних – літера Іі так само порядковий номер бугеля. На всіх на них є стрілка, що вказує правильний напрямок установки: стрілкою – до шківа коленвала. Це важливо для подальшого складання головки блоку циліндрів.

    На них є позначки: на випускних стоїть буква Е і порядковий номер бугеля
     
  16. Знімаємо розподільні вали.
     
  17. Згідно таблиці, вираховуємо проблемні штовхачі клапанів, пам'ятаючи про те, що на впускних клапанах зазор повинен бути 0,2 мм, а на випускних – 0,3.
     
  18. Виймаємо штовхачі, які потребують заміни або доведення.
     
  19. На кожному штовхачі зсередини вказані цифри його товщини. У відповідності з цим вираховуємо наскільки їх треба сточити. При цьому, можна змінювати штовхачі місцями, якщо на проблемних клапанах це можливо: так ви мінімізуєте свої витрати. Бажано так само в розрахунок брати те, що зазначені всередині штовхачів цифри можуть не відповідати реальній товщині, для чого рекомендується товщину виміряти мікрометром.
    На кожному штовхачі зсередини вказані цифри його товщини
     
  20. Відвозимо штовхачі до токарю, який сточит внутрішню їх частина (яка власне і штовхає ніжку клапана) до необхідного розміру. У тому випадку, якщо це неможливо, потрібно буде придбати штовхачі потрібного розміру.
     
  21. Встановлюємо штовхачі на місце і збираємо головку блоку, виставивши шків розподільного валу по мітках. Так само по мітках потрібно виставити і шестерні валів.

    Так само по мітках потрібно виставити і шестерні валів.
     
  22. Встановлюємо на місце бугеля, проводячи обтяжку від центру до країв по спіралі.
     
  23. Одягаємо новий ремінь ГРМ, відпускаємо зафіксований натягувач, який під впливом свого механізму з пружиною сам натягне ремінь ГРМ.
     
  • Перевіряємо всі мітки на відповідність, затягуємо ролик натяжителя, і збираємо газорозподільний механізм (не забуваємо одягнути всі ремені приводу додаткового навісного обладнання – ГУР, генератора, кондиціонера).
     
  • Піднімаємо на місце двигун і встановлюємо зняту подушку.
     
  • Перед тим, як встановити клапанну кришку, робимо контрольний замір зазорів.
     
  • Якщо все в межах норми, встановлюємо прокладку клапанної кришки, попередньо трохи змастивши її герметиком.
     
  • Встановлюємо свічки, одягаємо на них ковпачки, ставимо все на місце: повітряний фільтр, мінусову клему акумулятора.
     

Виконання цих робіт вимагає дуже високої точності і уважності. Не рекомендуємо заводити мотор до тих пір, поки не переконаєтеся в тому, що все зібрано вірно, ремінь встановлений по мітках, теплові зазори відповідають вимогам виробника. Тільки після цього можна провести перший пробний запуск двигуна, не даючи йому надмірне навантаження.

Варто так само відзначити, що пропонований нами варіант регулювання клапанів дійсним для перших моделей автомобілів Джилі. Після 2012-го року всі мотори отримали можливість регулювання шайбами, для чого знімати распредвали і розбирати ГРМ не потрібно.

 

Читайте також:
Заміна масла Джилі МК

Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Заміна ГРМ Джилі МК"

Відгуки: 0




ГРМ для ремонту Джилі МК:

Ремінь ГРМ для ремонту Джилі МК:

Прокладка клапанної кришки для ремонту Джилі МК:

Високовольтні дроти для ремонту Джилі МК:

Свічка запалювання для ремонту Джилі МК:

Болти для ремонту Джилі МК:

Распредвал для ремонту Джилі МК:

Колінвал для ремонту Джилі МК:

Кожух ременя ГРМ для ремонту Джилі МК:

Генератор для ремонту Джилі МК:

.