Як відомо, однією з важливих частин шасі будь-якого автомобіля є його підвіска.
Це ціла система різного роду вузлів, частин і деталей, за допомогою яких колеса автомобіля здійснюють зв'язок з його кузовом або рамою.
Мало того, ця система здійснює зв'язок автотранспортного засобу з дорожнім полотном, забезпечуючи при цьому передачу всіх сил і моментів від контактів коліс з дорогою.
При цьому, що важливо, забезпечує плавність пересування автомобіля по дорожньому полотну.
Ну, і, якщо вже бути точним, підвіска дає можливість отримувати необхідне положення і характер пересування коліс автотранспортного засобу в конкретний момент.
Як вже було сказано, однією з важливих задач, виконуваних підвіскою автомобіля є забезпечення плавності його пересування по дорожньому полотну будь-якого характеру і стану.
Це стало можливим завдяки використанню в багатьох з'єднаннях окремих деталей прогумованих пружних шарнірів.
Саме такими є сайлентблоки.
Конструктивно – це вироби, що представляють собою дві втулки, між якими встановлена пружна вставка.
Для її виготовлення використовують спеціальну гуму або поліуретан.
На субкомпактному автомобілі Chevrolet Aveo, виробництва всесвітньо відомої автомобільної компанії General Motors, випуск якого припав на 2002 рік, спереду встановлена підвіска типу McPherson.
Це багаторичажна система, в якій також використовуються такі пружні з'єднання, як сайлентблоки.
На жаль, з плином часу прогумована або пружна частина таких шарнірів втрачає свою пружність, форму, а іноді і цілісність.
В результаті вони перестають виконувати свою функцію, а тому вимагають заміни.
Міняємо самостійно сайлентблоки передніх ричагів Chevrolet Aveo
У пропонованій статті ми хочемо розповісти про те, яким чином можна самому замінити сайлентблоки переднього ричага Шевроле Авео.
- Наш автомобіль пройшов вже 170 тис. кілометрів і тому виникла необхідність замінити сайлентблоки його передніх ричагів.
- Для цього піднімаємо автомобіль, якщо є можливість і немає оглядової ями, після чого знімаємо передні колеса.
- Потім відкручуємо ключем на 19 гайку шарової опори.
- Далі відкручуємо передній болт ричага на 17.
- Для того, щоб цей болт було легше і швидше відкрутити, не погано перед цим скропити його антикорозійною аерозолью WD-40.
- Потім відкручуємо і задній болт.
- При цьому також використовуємо головку на 17, а зверху притримуємо гайку ключем.
- В результаті викручуємо зверху гайку, а болт витягуємо вниз.
- Тепер нам потрібно вийняти шарову опору Шевроле Авео.
- А для цього доведеться добре постукати молотком по поворотному кулаку, щоб звільнити опору.
- Справа в тому, що вона, як правило, сильно прикипає в самому кулаці і витягнути так просто її практично неможливо.
- Наносимо удари по кулаку до тих пір, поки шарова не випаде з нього. Після цього можемо вільно витягувати її назовні.
- При цьому цілком можливо, що доведеться відвести ступичний вузол трохи в сторону для зручності.
- Ну і після цього можемо вільно вже знімати весь ричаг.
- В результаті зовнішнього огляду бачимо, що задній сайлентблок ричага на перший погляд начебто стоїть на місці.
- Але, водночас внутрішню частину цього шарніра вільно можна вивернути навиворіт.
- Тобто, сайлентблок цей повністю розірваний вже. А тому заміна його обов'язкова.
- Передній же шарнір знаходиться ще в нормальному стані.
- Проте, раз вже ми зняли ричаг повністю і збираємося міняти задній шарнір, то природньо поміняємо заодно і передній.
- Тим більше, що ми вже придбали обидва нових оригінальних шарніра для заміни.
- Шарова опора на ричазі поки що також знаходиться в нормальному стані. В результаті приступаємо до випресовування сайлентблоків.
- Відразу на ричазі і сайлентблоці робимо мітки, щоб потім по цих мітках можна було встановити новий шарнір.
- Великий сайлентблок має каталожний номер 96653381.
- При порівнянні ми відразу бачимо, що форма його дещо відрізняється від форми того, що стоїть у нас на ричазі.
- Швидше за все новий сайлентблок буде жорсткіше, ніж старий.
- Маленький сайлентблок має також каталожний номер 96535087.
- Форма його і виробник ідентичні зі старим. Це обидва вироби виробництва компанії GM.
- Для випресовки встановлюємо ричаг Шевроле Авео великим сайлентблоком на підставку, а зверху ставимо ще дві спеціально підібрані проставки.
- І після цього тиснемо пресом, щоб сайлентблок вийшов з втулки ричага.
- При цьому контролюємо, щоб вся ця піраміда була строго вертикальною.
- В результаті сайлентблок повинен випасти в підставку, діаметр якої спеціально підібраний трохи більше діаметру самого шарніра.
- Тепер відразу встановлюємо по мітках новий сайлентблок і змащуємо його силіконовим мастилом.
- Після цього зверху ставимо іншу проставку і починаємо вдавлювати сайлентблок у втулку ричага.
- Вдавлюємо майже до кінця. Після цього нижню підставку прибираємо і допресовуємо сайлентблок до кінця.
- При цьому дивимося, щоб шарнір знизу був урівень з самим ричагом.
- Малий сайлентблок випресовуємо за допомогою слюсарних лещат.
- Для цього підставляємо оправлення і з іншого боку головку. Після цього всю цю конструкцію затискаємо в лещата.
- Далі поступово здавлюємо лещатами, домагаючись того, щоб сайлентблок повністю увійшов в оправлення.
- Як виявилося, всередині цей сайлентблок гарненько пошкоджений.
- Тому заміну його ми виконали абсолютно виправдано.
- Далі протираємо втулку ричага всередині, змащуємо її внутрішню поверхню силіконом.
- Після цього запресовуємо туди новий сайлентблок.
- При цьому поверхню нового сайлентблока також обробляємо силіконом.
- Запресовувати сайлентблок тут допомагає фаска, яка є на вході втулки ричага Шевроле Авео.
- Тому в кінці наставляємо спеціальну наставку, діаметр якої трохи більше діаметра самого сайлентблока.
- І в такому положенні задавлюєм сайлентблок таким чином, щоб він трохи вийшов назовні з внутрішньої сторони ричага.
- Після цього повернемо цей сайлентблок назад, також добиваючись такого стану, коли він буде рівномірно виступати з обох кінців втулки.
- Ну і тепер можна ричаг знову встановлювати на автомобіль.
- Для цього заводимо ричаг спочатку заднім кінцем.
- Після цього змащуємо болт і вставляємо його відразу в отвір цього кріплення.
- При цьому для змащення болта використовуємо мідну змазку.
- Вставивши болт на місце, наживляємо на нього гайку. І після цього можемо вставляти і переднім кінцем ричаг на своє місце.
- При цьому вставляємо передній сайлентблок також на своє місце.
- Після чого також змащуємо болт мідним мастилом і вставляємо його в отвір нового переднього шарніра.
- Болт на задньому сайлентблоці можемо затягнути повністю. А ось передній будемо затягувати під вагою автомобіля вже.
- Тепер змащуємо мідним мастилом також різьбу шарової опори і вставляємо її в отвір поворотного кулака.
- Зверху наживляємо гайку і затягуємо.
- Щоб було легше затягувати, можна знизу підперти якимось упором, якщо, звичайно, є така можливість.
- Аналогічним чином виконуємо заміну втулок і на протилежній стороні.
- Після цього одягаємо колеса, опускаємо автомобіль і затягуємо передні сайлентблоки.
- Для цієї мети непогано використовувати головку з довгим воротком і карданчиком.
- І на цьому роботи по заміні сайлентблоків передніх ричагів вважаються повністю виконаними.
- А тому нашу розповідь про самостійну заміну сайлентблоків передніх ричагів Шевроле Авео також закінчено.