З метою забезпечити передачу зусилля водія при обертанні керма на провідні колеса автомобіля передбачений спеціальний механізм під назвою рульова рейка.
Це досить складний пристрій, до складу якого входить багато інших елементів.
Зустрічаються різні види таких механізмів, проте у всіх них основні деталі одні і ті ж.
Одними з таких є зубчаста рейка і шестерня, що рухається по цій рейці в залежності від обертання рульового колеса.
Для полегшення зусиль водія при обертанні керма до рульових рейок додаються спеціальні підсилювачі.
На автомобілі Деу Ланос встановлена рульова рейка з гідравлічним підсилювачем керма.
У зв'язку з тим, що до складу рейки входить цілий ряд елементів, а також маючи на увазі особливості конструкції, цей механізм має ряд слабких місць.
Перш за все, це знос самої зубчастої рейки, а також шестерні.
Крім того, часто рвуться пильники, в результаті чого пил, бруд і волога потрапляють всередину корпусу механізму.
У рульовій рейці з гідравлічним підсилювачем керма однією з несправностей, що часто зустрічаються, також буває вихід з ладу сальників, результатом чого є підтікання масла.
Незважаючи на те, що такий механізм, як рульова рейка є досить складним пристроєм, його ремонт можна виконувати і в домашніх умовах.
Такий ремонт в принципі може виконати будь-який власник авто, в гаражі якого є лещата.
Це може принести чималу економію коштів і часу.
Виконуємо самостійно розбирання і ремонт рульової рейки з гідропідсилювачем керма на Daewoo Lanos
У представленійстатті ми розповімо про те, яким чином самостійно можна усунути стукіт і підтікання масла в рульовій рейці Деу Ланос.

- Отже, в нашому автомобілі, як вже стало зрозуміло, рульова рейка при спрацьовуванні стукала і крім цього з'явилися сліди підтікання масла.
- У зв'язку з цим було прийнято рішення демонтувати механізм і усунути всі несправності в ньому.
- Тому для початку ми зняли повністю всю рейку з автомобіля.

- І тепер в спокійній обстановці, на робочому столі будемо розбирати, робити дефектовку і необхідні заміни.
- Ключем на 14 відкручуємо кріплення гідравлічних трубок на одній стороні.

- Після цього ключем на 19 відкручуємо такі ж гайки кріплення з іншого боку і знімаємо ці трубки.


- Потім роз'єднуємо і знімаємо хомут пильника для того, щоб можна було останній зняти.

- Якщо при цьому хомут зламається, то нічого страшного, оскільки потім все одно будемо одягати новий.
- І далі просто стягуємо пильник з корпусу рейки в протилежну сторону від хомута.

- Після цього зсередини виймаємо т. зв. бінокль.

- Заодно перевіряємо внутрішність картера рейки на наявність вироблень.
- Далі, перш ніж повністю розбирати механізм, необхідно намітити положення всіх валів.
- Ми за допомогою керна поставили точки на валу шестерні і аналогічну на корпусі механізму.

- Аналогічним способом поставили мітки і на циліндрі з картером.

- Крім цього виміряли відстань від краю розрізу в картері до початку першого отвору на головному валу.

- Це дасть нам можливість при складанні встановити всі деталі рейки Деу Ланос в точно такому ж положенні, як вони є зараз.
- Зазвичай подальше розбирання рульової рейки починають з золотнікового вузла.

- Однак, ми цього робити не станемо, а почнемо розбирати з протилежного боку. Для цього ми відкрутимо спочатку циліндр.

- Як правило, циліндр тут відкручують за допомогою звичайного газового ключа.
- Але, ми спеціально для таких випадків виготовили власний ключ.

- Ну, зрозуміло, що це не обов'язково і при відсутності такого ключа відкручувати циліндр можна тим же газовим ключем.
- Тому затискаємо в місці золотнікового вузла рульову рейку в лещата і за допомогою наявного ключа відкручуємо нарешті її циліндр.

- При цьому потрібно мати на увазі, що гайка тут відвертається окремо від корпусу циліндра.
- А тому, відкрутивши гайку просто стягуємо циліндр з корпусу картера рейки.

- Тепер, для того, щоб вийшов сальник, який знаходиться всередині циліндра, необхідно через мідну наставку акуратно збити з нього сам циліндр.

- І далі знімаємо циліндр з механізму.

- Далі за допомогою ключа або головки на 15 відкручуємо торцьову контргайку.


- При цьому шайба встановлюється тільки в одному положенні, оскільки на ній є спеціальна вибірка під вал.
- Тепер збиваємо за допомогою ножа або викрутки кришку з золотнікового вузла рульової рейки Деу Ланос.

- Її просто необхідно зірвати спочатку і потім вона без проблем знімається.
- Після цього затискаємо вал в лещата і зі зворотнього боку відкручуємо на ньому гайку ключем на 15.

- Далі спочатку збиваємо, щоб зірвати, пробку бічну з піджимного барильця.

- А потім за допомогою ключа на 27 відкручуємо.

- І потім знімаємо пробку з пружиною, що встановлена під нею.

- Після цього знімаємо стопорне кільце на валу золотнікового вузла.

- Під ним є також шайба, яку необхідно разом з кільцем зняти.

- Якщо у вас підтікає саме сальник, який йде далі, то для цього можна всю рейку не розбирати, а тільки замінити цей сальник.
- Мало того, його можна замінити і не знімаючи рейку з автомобіля.
- Але, цього разу нам довелося розібрати механізм повністю, тому ми і зняли його з автомашини.
- Зате тепер маємо можливість провести повний огляд, зробити дефектовку деталей і при необхідності замінити ті, що вийшли з ладу.
- Тому далі беремо знову мідну наставку і вибиваємо з золотніка вал.

- І після цього виймаємо цей вал з корпусу.

- А вже потім без особливих проблем виймаємо і основний вал рейки.

- Тепер можемо оглядати цей вал і оцінювати його стан.

- Правда, для цього спочатку всі деталі необхідно буде помити, протерти і тільки потім можна буде визначати їх справжній стан.
- Багатьох турбує питання, що дуже важко зняти, щоб при цьому не пошкодити, з протилежного боку заглушку або циліндр.

- Але, ми вважаємо, що його можна в даному випадку і не знімати зовсім. Просто в цьому немає великої необхідності.
- Тепер нам потрібно буде вибити підшипник.

- Після цього ми отримаємо можливість розібрати піджимний бочонок, а також вибити потім і сам сальник.
- А розповідь нашу на цьому про самостійний ремонті та розбирання рульової рейки з ГУР, що підтікала і стукала, на Деу Ланос закінчено.