Рульове управління є однією з основних систем будь-якого автотранспортного засобу.
Без нього ніякий рух на автомобілі неможливий.
І в числі головних вузлів або механізмів цієї системи є рульова рейка.
Крім того, що цей механізм забезпечує передачу зусилля водія при повертанні керма до ведучих коліс, він прекрасно поєднується з різного роду підсилювачами.
На автомобілі Шевроле Лачетті встановлена рульова рейка з гідравлічним підсилювачем керма (ГУР).
Конструктивно рейка рульова являє собою зубчасту металеву планку в трубчастому картері з шестернею або черв'яком, яка з'єднана з поворотним або рульовим механізмом провідних коліс.
При повороті рульової колонки шестерня пересувається по зубах планки, пересуваючи її в ту сторону, в яку повертаються колеса, а водій повертає кермо.
Кінці цієї планки також з'єднані з рульовими тягами.
Щоб якимось чином полегшити прикладені водієм зусилля для повороту керма автомобіля, в тандемі з рульовою рейкою додатково працює встановлений підсилювач, в даному випадку гідравлічний.
Однак, крім металевої планки і шестерні, до складу рульової рейки входять цілий ряд інших деталей.
Найбільш вразливими серед них є пильники і сальники.
При пошкодженні перших в картер механізму потрапляють пил, бруд і волога, що веде до виходу з ладу інших деталей.
А пошкоджені сальники пропускають гідравлічну рідину, яка витікає назовні.
Відсутність рідини в механізмі також неминуче веде до виходу з ладу його складових.
Розбираємо самі з метою заміни окремих деталей рульову рейку з ГУР на Chevrolet Lacetti
У пропонованій статті ми спробуємо розповісти про порядок самостійного розбирання і проведення в подальшому ремонту рульової рейки з механізмом ГУР Шевроле Лачетті.

- Щоб можна було якісно і грунтовно відремонтувати рульову рейку, в якій виникли несправності, потрібно для початку її демонтувати з автомобіля і помістити на робочий стіл.

- Саме тут, та ще при наявності лещат, буде найбільш зручно і спокійно виконати повне розбирання механізму, промити всі складові частини.
- Після цього провести їх дефектовку, замінити при необхідності, ті, що вийшли з ладу, і виконати зворотнє збирання пристрою.
- Тому затискаємо рейку в лещата і потім перевіряємо вироблення зубчастого вала.

- Для цього газовим ключем утримуємо сам зубчастий вал, а іншим ключем провертаємо вал розподільника.
- При цьому зубчастий вал повинен рухатися плавно і без ривків або проскакування.
- Потім, переконавшись, що з зубчастим валом все в порядку, виставляємо його в середнє положення, а на корпусі розподільника і на його валу за допомогою керна робимо відповідні мітки.

- Робиться це в зв'язку з тим, що тут ми маємо т.зв. сліпий шліц.
- А тому, щоб знати яким чином встановлювати вал потім при складанні, ставимо відповідні мітки.
- Крім того, потрібно заміряти довжину основного вала або планки з кожного боку циліндра рейки.
- Далі за допомогою викрутки або ножа знімаємо заглушку кріплення розподільника.

- Після цього викручуємо кріпильну гайку, яка розташована під цією кришкою.

- Потім на валу розподільника або золотникового вузла знімаємо стопорне кільце.

- І тепер виймаємо розподільник з золотнікового вузла.

- Після того, як витягли розподільник повністю, знімаємо з нього сальник.

- Відкладаємо розподільник в сторону і відкручуємо бічну гайку поджимного пристрою.

- А під цією гайкою виймаємо також пружину.

- Далі, використовуючи цангу, дістаємо в золотніковому вузлі нижній сальник рейки Шевроле Лачетті.

- Після цього знімаємо рейку з лещат і затискаємо тепер довгим кінцем її циліндра вгору.
- Тут виймаємо стопорне кільце спочатку.

- І тепер, закріпивши знову рейку горизонтально можемо виймати основний вал з її корпусу.


- Далі знову використовуємо цангу, за допомогою якої витягуємо з корпусу циліндра рейки її внутрішній сальник.

- Тепер затискаємо в лещатах зняту опорну втулку і виймаємо з неї сальник.

- Для того, щоб не пошкодити поверхню цієї втулки, її необхідно перед затисканням в лещата обмотати дрантям.
- І далі знімаємо з цієї втулки ще й кільце ущільнювача.

- На цьому наша рульова рейка вважається повністю розібраною.

- Після промивання і дефектовки всіх деталей механізму, приступаємо до зворотнього збирання її.
- Перш за все, одягаємо нове кільце ущільнювача на опорну втулку основного вала.

- Використовуючи спеціальне оправлення, забиваємо в цю втулку новий сальник.

- Тепер нам необхідно на вал одягнути внутрішній сальник. Але, при цьому ми його можемо пошкодити об гострі кінці торця вала.
- Тому, щоб не пошкодити поверхню сальника, що одягається, на торець вала ми встановлюємо спеціальний наконечник.

- Ну і далі вставляємо основний вал назад в циліндр рейки.

- Після цього за допомогою спеціальної наставки або вала забиваємо сальник в циліндр рейки Шевроле Лачетті.

- Запресувавши сальник на своє місце, одягаємо також на вал бічну опорну втулку.

- Втулку при цьому також можна забити на своє місце за допомогою спеціальної наставки.
- І після цього встановлюємо також стопорне кільце.

- При цьому дивимося, щоб це кільце зафіксувалося в його посадковому місці.
- Далі переходимо до золотнікового вузла, де встановлюємо його нижній сальник.

- Тут також запресовуємо його на місце за допомогою наставки.

- Після цього виставляємо основний вал рульової рейки в центральне положення.

- Для цього заміряємо знову довжину кінців вала з обох сторін циліндра рейки.
- Тепер змащуємо акуратно розподільник мастилом.

- І після цього вставляємо цей розподільник на своє місце в корпус рейки.

- При необхідності можна грунтовно посадити розподільник на своє місце, постукавши акуратно молотком.

- Потім одягаємо на вал розподільника сальник верхній.

- І запресовуємо цей сальник остаточно за допомогою наставки.

- Після цього вставляємо пружину і закручуємо гайку бічного підтискного пристрою.

- Далі накручуємо на основний вал рейки рульові тяги і готуємо її для контрольної перевірки.

- Для цього накручуємо кріпильну гайку на розподільнику і ставимо на місце заглушку.

- Для надійності її можна осадити молотком акуратно.
- І потім знову за допомогою ключів перевіряємо рух зубчастої планки, провертаючи при цьому вал розподільника.

- Крім того, при наявності можливості можна протестувати зібраний механізм в умовах підвищеного навантаження.
- Ми проводимо таке тестування на спеціальному стенді типу MSG МЅ502М.

- При цьому підтікання масла і сторонніх звуків ніде не виявлено.
- А це означає, що наша рульова рейка повністю готова до установки на автомобіль з метою подальшої експлуатації.
- Тому і розповідь нашу про самостійне розбирання з метою заміни окремих деталей рульової рейки автомобіля Шевроле Лачетті на цьому закінчено.