Однією з невід'ємних частин кузова автомобіля є бампер.
Його встановлюють спереду кузова і ззаду.
Основним призначенням такої деталі був захист кузова від механічних пошкоджень.
Сьогодні ж це невід'ємна частина кузова, що органічно доповнює загальний ансамбль його екстер'єру.
Для цього бампер може обклеюватися спеціальними смужками з прикріпленою чорною спідницею внизу, а може фарбуватися в колір кузова, як це зроблено в автомобілі Деу Джентра.
У зв'язку зі зміненим і більш розширеним списком завдань, виконуваних бампером сучасного автомобіля, їх форма також зазнала змін.
Сьогодні вони виготовляються більш обтічної форми і складають практично одне ціле з кузовом.
Саме тому відремонтувати пошкоджений бампер, особливо, коли мова стосується переднього, стає значно дорожче, ніж його просто замінити на новий.
Це і швидше, і дешевше.
Заміна таких деталей кузова зазвичай виконується в спеціалізованих майстернях досвідченими майстрами.
Пов'язано це зі складнощами демонтажу старого переднього бампера і ризиками в зв'язку з цим пошкодити, як сам бампер, так і кузов автомобіля.
Однак, знаючи певний порядок демонтажу, а також маючи деякий досвід у проведенні такого ремонту, заміну цієї частини кузова можна виконати і самостійно у власному гаражі.
Міняємо самостійно передній бампер автомобіля Daewoo Gentra
У пропонованій статті ми хочемо розповісти про порядок самостійної заміни переднього бампера кузова автомобіля Деу Джентра.
- Отже, з переднім бампером нашого авто трапилася досить банальна історія.
- У корпусі цієї rузовної деталі у нас утворилася значна дірка.
- При цьому парктронік зовсім теж виявився незакріпленим тепер і його довелося просто вийняти з пошкодженого місця.
- Загалом, як вже і говорилося раніше, ми вирішили не займатися ремонтом і забиванням цієї дірки, а придбали відразу для заміни новий бампер.
- А так, як він пофарбований в чорний технічний колір, то ми відразу прикупили і необхідну фарбу.
- Тому тепер у нас стоїть завдання зняти пошкоджений бампер, замість нього встановити новий, щоб подивитися, підходить він чи ні на наш автомобіль.
- Після цього необхідно назад зняти цей бампер, прогрунтувати його, потім пофарбувати і на завершення зкрити лаком.
- Тільки потім ми його встановимо на автомашину.
- Бампер сам виготовлений із пластику, тому всі роботи будуть виконуватися з урахуванням цього матеріалу.
- Разом з цим, якщо ми вже будемо знімати бампер, то заодно очистимо і відмиємо поверхню радіатора охолодження і його решітку.
- Справа в тому, що на решітці радіатора у нас не була встановлена захисна сітка.
- Після цього плануємо встановити таку сітку на наш радіатор.
- Була задумка заодне пофарбувати в колір кузова чорні подіум під номерний знак і грати радіатора, а також і його губу, але потім це все відпало.
- Просто ми вирішили, що чорний колір цих деталей створює непоганий контраст з основним кольором бампера.
- Також доведеться в новому бампері свердлити отвори під установку парктроніків старих або нових.
- Крім того, що бампер наш отримав пробоїну, так ще на іншій стороні його є характерні відколи.
- Це говорить про якість фарбування цієї кузовної деталі на заводі виготовлення.
- Однак, такий факт є ще однією причиною того, чому ми вирішили не ремонтувати бампер, а просто замінити його.
- Все це за три роки експлуатації автомобіля і 49 тис.кілометрів пробігу.
- Є такі ж відколи і на іншій стороні бампера, хоча там трохи менше їх.
- З урахуванням цього нам і захотілося самостійно пофарбувати новий бампер, дотримуючись при цьому всіх вимог і нюансів технології.
- Потрібно відзначити, що нам сильно пощастило, тому, що новий бампер прийшов в комплекті з нижньою губою.
- А це буває далеко не завжди.
- Правда, транспортування самого бампера не пройшла безслідно і на його корпусі вже є досить дрібних подряпин і потертостей.
- Це результат аби якої якості упаковки.
- Тому такий бампер доведеться додатково ще й шпаклювати.
- При обробці і фарбуванні бампера нижню губу ми його від'єднаємо, оскільки так буде легше все це обробити і потім пофарбувати.
- Кріпиться губа за допомогою трьох саморізів з одного краю.
- І точно такі ж три саморіза є і на іншій стороні її корпусу.
- Посередині вона ще кріпиться за допомогою засувок. А тому зняти цю деталь досить просто.
- Також попутно підфарбуємо трохи і трикутні вставки під дзеркалами заднього виду Деу Джентра.
- На їх поверхні з'явилися вже в деяких місцях потертості, які світяться білим кольором.
- Перш, ніж приступити до демонтажу бампера, ми знайшли і уважно вивчили докладний опис всієї цієї процедури.
- Спасибі є такі добрі люди.
- Після цього нам вже було набагато легше відкрутити і зняти без особливих проблем розбитий бампер.
- Тепер трохи докладніше розповімо про сам процес демонтажу.
- Насамперед ми від'єднуємо решітку радіатора.
- Вона кріпиться за допомогою чотирьох саморізів (по два з кожного боку), які розташовані у верхній її частині.
- Ще раз необхідно акцентувати увагу на тому, що всі деталі тут виготовлені з пластмаси, а тому знімати все необхідно акуратно, оскільки дуже легко можна що-небудь зламати.
- А після цього буде вельми проблематично встановити все на місце.
- Що стосується решітки радіатора, яку ми знімали, то кріпиться вона крім саморізів ще й за допомогою засувок.
- Вони всі розташовані на нижній бровці решітки і загальна кількість таких засувок-вісім.
- Кожна з них виготовлена у вигляді клина з поперечним напливом.
- Тому, через невеликий отвір в решітці необхідно дістати кожну з таких засувок і відігнути її вгору.
- При цьому вони повинні вийти із зачеплення з відповідною частиною бампера.
- Далі нам буде потрібно також від'єднати фари. Кожна з фар має три точки кріплення.
- Дві з цих точок кріплення розташовані зверху.
- А третя точка кріплення фари розташовується трохи нижче і попереду.
- Відкручувати їх не дуже зручно, але нікуди не дінешся.
- Правда, знімати фари Деу Джентра можна, як відразу, так і потім.
- Якщо дивитися на корпус самої фари, то там також видно ці точки кріплення її.
- Точно також тут два отвори зверху.
- Ну і третій отвір, як ми і говорили, розташований нижче.
- Не забувайте також від'єднувати ззаду роз'єми проводів.
- Один з таких роз'ємів має фіксатор, на який необхідно натиснути, щоб роз'єднати.
- Приблизно така ж будова і другого роз'єму.
- Також в кузові є збоку отвір, куди вставляється направляюча, наявна на корпусі фари.
- Далі нам буде потрібно від'єднати локери або підкрилки від бампера.
- Вони кріпляться за допомогою саморізів, два з яких розташовані в самому низу.
- Ну, а ще два саморіза розташовані по радіусу або окружності самої колісної арки.
- Але, це ще не все.
- Необхідно відкрутити ще два саморіза кріплення локерів, доступ до яких досить скрутний.
- Один з них розташований вгорі на самому краю корпусу кузова.
- А другий такий же саморіз розташовується вже біля самої колісної арки.
- Так ось, якщо з боку акумулятора ви ще можете якось дістатися до першого з цих саморізів.
- Крім того, дає таку можливість ще й простір після демонтажу фари.
- То з іншого боку зробити це вже не вдасться, оскільки тут заважає повітряний фільтр.
- Навіть і якщо ви його знімете, все одно доступу як такого ви не отримаєте.
- Тому доведеться просто відігнути локер і з боку колеса дотягнутися до саморіза.
- Як вже говорилося, він виготовлений з пластмаси, але досить м'якої, тому навряд чи у вас вийде його поламати.
- Всі саморізи, до речі, відкручуються на Деу Джентра головкою на 7.
- Це, що стосується перших саморізів. А ті, що розташовані глибше, ви взагалі навряд чи дістанете. Тому також відгинаєте сам локер, але з дещо більшим зусиллям вже.
- Для відкручування всіх цих саморізів ми використовували спеціальний інструмент з невеликим моментом затяжки.
- Знизу сам бампер кріпиться саморізами через вушка.
- Їх в принципі без проблем можна відкрутити з оглядової ями.
- Правда при цьому можуть виникнути деякі проблеми.
- Сам саморіз тут також пластмасовий і виготовлений він у вигляді пістона.
- Всі ці пістони відкручуються за допомогою хрестової викрутки.
- Однак може трапиться так, що під час відкручування може провертатися не тільки сам саморіз, але разом з ним і його обойма.
- В такому випадку ми просто під цю обойму підставляємо який-небудь плоский інструмент і піднімаємо її трохи вгору.
- Саморіз при цьому повинен відкрутиться.
- Потрібно мати на увазі, що тут саморізи, які встановлюються у верхній частині бампера відрізняються від тих, що встановлюються внизу.
- В даному випадку вгорі ставляться саморізи дещо коротше нижніх, так що потрібно бути уважним, щоб не переплутати.
- Для них на корпусі бампера також є аналогічні вушка, а на автомашині є відповідні отвори.
- Уважним також потрібно бути під час зняття бампера з проводами, які кріпляться до нього.
- Це можуть бути дроти живлення звукового сигналу, парктроніки з проводами і багато інших.
- Щоб їх не пошкодити, від'єднайте їх або вимкніть всі роз'єми, перш ніж ви почнете знімати бампер з авто.
- До речі, в якості тимчасового заходу при виникненні пробоїни або тріщини на бампері, можна скористатися спеціальним армованим скотчем.
- Його можна придбати різного відтінку, ідентичного з кольором фарби вашого авто.
- Ми зокрема, поки чекали замовлений новий бампер, заклеїли таким скотчем наявну пробоїну.
- При цьому смого скотча на бампері розрізнити було доволі складно.
- Зате ніяке болото в середину не поппаде, та й тепер пошкодження відразу в очі не кидається.
- Не дивлячись на те, що захистної сітки на решітці радіатора охолодження Деу Джентра у нас не було, зовні стан самого радіатора доволі пристойний.
- Потрібно також відзначити, що всередині знятого бампера ми виявили ще й утеплювач або шумоізоляцію з пінопласту.
- Він вирізаний по всій довжині бампера у верхній його частині, тому його можна легко зняти.
- Загалом, знявши пошкоджений бампер з нашого автомобіля, ми для примірки начепили замість нього новий.
- За розміром він майже повністю підійшов, за винятком деяких моментів з геометрії.
- Що стосується якості самого виробу, то можна сказати, що воно в межах середнього.
- Але, сам вид автомобіля з цим бампером нам не дуже сподобався, хоча це на любителя, звичайно.
- Якщо говорити чисто про ідентичність геометрії цього бампера, то тут є деякі розбіжності.
- Перш за все, це розбіжність торців бампера і кузова в районі вирізів під фари.
- Хоча сам бампер ще остаточно не закріплений, але все одно це не врятує таку розбіжність.
- Крім того, є питання і по вигинах крила і бампера.
- Вони мало того, що не збігаються трохи, так ще й вигнуті трохи в різні боки.
- Потрібно також сказати і про те, що кут вушок в новому бампері також у багатьох місцях не збігається з площинами кузова.
- Тобто, багато вушок або занадто загнуті вгору, або навпаки, вниз.
- Хоча, цілком можливо, що це зроблено спеціально для зручності установки.
- Після того, як зняли старий бампер, ми почали підготовчі роботи для установки нового.
- Перш за все за допомогою спеціальної фрези просвердлили нові отвори під установку парктроніків.
- Далі за допомогою червоного шліфувального скотч-брайта ми матували корпус нового бампера.
- Крім цього матували і подіум під номерний знак.
- Спробували ми протерти або змити потертості на трикутних підставках під дзеркала заднього виду.
- Однак, ніякі засоби, розчинники і звичайний наждачний папір ці місця не бере.
- І тільки, підковирнувши в затишному місці трохи ножиком, ми переконалися, що це злазить зовсім не лакофарбове покриття.
- Цей пластик сам по собі чорний і його просто щось роз'їдає.
- Загалом складно зараз щось сказати.
- Що стосується повітрозабірника, з приводу якого всі часто переживають, то хочемо сказати, що з ним все в порядку.
- Перш за все, потрібно розуміти, що в автомобілі Деу Джентра повітряний фільтр за допомогою трубки сполучається з акустичним фільтром.
- А ось далі з нього виходить гофра незвичної форми.
- І ця гофра якраз і закінчується повітряним забірником.
- Тобто, фактично повітрозабірник розташований приблизно на одній висоті з фарою або навіть трохи вище її.
- А тому, для того, щоб його вивести з ладу і отримати гідроудар, необхідно досить сильно пошкодити автомобіль.
- А в даному випадку, до нього ще дуже далеко і всі переживання тут просто безпідставні.
- На іншій стороні внизу розташований бачок омивача на 3 літри.
- Відмінною особливістю конструкції нашого автомобіля є досить пристойний зазор між радіаторами.
- Тому ніякою "повстю" або ще чимось зазор цей забитися ніяк не зможе, як це буває в інших моделях.
- Пофарбували ми новий бампер в результаті, дотримуючись при цьому наступної технології.
- Для початку першим шаром покрили виріб сірим грунтом для пластику Reoflex.
- Далі в якості другого шару був використаний універсальний акриловий грунт цієї ж марки також і сірого кольору для заповнення глибоких подряпин.
- Потім бампер покрили вже готовою фарбою кольору металік.
- Ця емаль була спеціально підібрана під колір кузова у вже готовому вигляді.
- Ну і на завершення новий бампер був покритий спеціальним акриловим лаком виробництва польської компанії Novol.
- Звичайно, самостійне фарбування такого виробу - це не робота професіоналів, а тому на ідеальність ми не претендуємо.
- Але, незважаючи ні на що ми потрапили в колір автомобіля Деу Джентра.
- Все це завдяки прекрасним якостям обраної фарби Vika.
- Її відтінок дійсно відповідає наявному напису і тому підходить ідеально за запропонованим кодом.
- Крім бампера ми пофарбували в той же колір і подіум під номерний знак.
- Такою ж композицією ми пофарбували в колір кузова і трикутники під дзеркалами заднього виду.
- В процесі ремонту ми виявили, що на них просто немає ніякої фарби, а колір пластика чомусь вигорає.
- Тому і вирішили пофарбувати ці трикутники також в колір кузова, тому, що вважаємо так виглядиме красивіше.
- Раз вже були зняті фари і фонарі ДХО з поворотниками, то ми заодно трохи відполірували їх стікла.
- У всякому разі тепер всі фари і ліхтарі денних ходових вогнів (ДХО) виглядають набагато краще.
- Також, як і анонсувалося раніше, встановили на решітку радіатора спеціальну алюмінієву захисну сітку.
- Причому, встановили її, як зверху над бампером, так і знизу.
- Сама сітка пофарбована в чорний колір, а тому дуже добре гармонує.
- Придбали ми сітку шириною в 250мм і розрізали її уздовж на два шматки.
- Один з них висотою в 110 мм встановили на нижню частину решітки, закріпивши її там нейлоновими хомутами.
- Оставшийся кусок высотой 140мм установили соответственно на верхнюю часть решётки радиатора.
- Шматок, що залишився, висотою 140мм, встановили відповідно на верхню частину решітки радіатора.
- Ріжеться ця сітка добре. Ми для цього використовували звичайні ножиці по металу.
- Ну і на закінчення змінили також лампи ДХО, оскільки вони вже погано світили.
- При цьому придбали цього разу лампи жовтого кольору.
- Тепер світять вони, на нашу думку, зовсім навіть непогано.
- Ось власне і вся робота, яку ми провели паралельно з фарбуванням і установкою нового бампера.
- Тому нашу розповідь про самостійну заміну переднього бампера Деу Джентра на цьому закінчено.