Автоматичні коробки перемикання передач автомобілів в масовому виробництві з'явилися в кінці 80 – х-початку 90-х років.
З тих пір автоматична трансмісія, а саме так вона стала називатися після появи таких автоматичних вузлів, що входять до складу цієї системи, швидко завоювала прихильність власників багатьох марок автомашин.
Сьогодні автоматична трансмісія є найпопулярнішою нарівні з уже звичною механічною.
Не випадково автоматичною коробкою комплектується один з найпопулярніших в місті п'ятимісний хетчбек Равон Р2.
Переваги АКПП полягають в тому, що практично всі процеси в ній, починаючи від початку руху з місця, розгону і закінчуючи перемиканням передач в русі, здійснюється в автоматичному режимі.
Це дуже зручно для їзди в міських умовах.
Мало того, на відміну від механічної КПП, автомат не вимагає особливого догляду, хоча ремонт його обходиться значно дорожче.
Однією з умов довготривалої роботи такого виду коробки перемикання передач є використання якісного масла для заливання і своєчасна його заміна.
Але, незважаючи на це часто конструктори в мануалах взагалі не згадують про цю операцію.
І нічого дивного.
Справа вся в тому, що за умови експлуатації машини в міських умовах заміна масла в такій коробці автомат передбачається перший раз не раніше, ніж після 60 тис.кілометрів пробігу.
А виробники знають, що автомашина, як правило, купується клієнтом не більше, ніж на п'ять років.
Зрозуміло, що за цей час міняти масло навряд чи доведеться.
Тому-то і виробники не згадують таку опцію в мануалах, оскільки її наявність впливає ще й на вартість авто.
Проте, міняти масло в АКПП необхідно.
Мало того, її варто і промивати, тому, що, незважаючи на наявність всередині фільтра і магніту, все одно з плином часу в корпусі коробки збирається бруд, частинки металу, що утворилися в результаті тертя багатьох деталей, і інші домішки.
Все це в підсумку призводить до зміни структури масла і втрати його експлуатаційних якостей.
Міняємо самостійно масло в АКПП автомобіля Ravon R2
У пропонованій статті ми розповімо про те, яким чином самостійно замінити масло в коробці-автомат автомобіля Равон Р2.

- У зв'язку з тим, що дана автомашина була побудована на базі авто Шевроле Спарк, тому ця стаття буде актуальною і для цієї моделі.
- Для виконання операції по заміні масла в КПП необхідно в першу чергу придбати нове масло і деякі інші витратні матеріали.
- У зв'язку з цим нами і було закуплено три літри масла.

- В даному авто в коробку автомат входить приблизно 2,8 л масла.
- Крім того, нам доведеться промити піддон, тому заодно ми прикупили і очищувач.
- Крім того, одночасно придбали комплект, до складу якого входить фільтр і прокладка піддону, хоча часто для його установки використовують герметик.
- Сам фільтр купувався за наступним оригінальним каталожним номером.

- Перш ніж починати виконувати будь-які роботи з коробкою, необхідно спочатку відкрутити зливну пробку на диференціалі.

- Оскільки спочатку зливаємо масло з цього пристрою.
- Після цього будемо відкручувати піддон по периметру.

- При цьому, так як піддон раніше був посаджений на герметик, то його необхідно зірвати після того, як відкрутимо всі болти.
- Але, сам корпус піддону масляного АКПП виготовлений з дуже тонкого пластику, а раз так, то при зриванні його легко можна пошкодити.
- Тому, щоб такого не сталося, залишаємо два болта по діагоналі корпусу піддону.
- Після цього ножем акуратно по лінії зіткнення відриваємо піддон, послаблюючи одночасно трохи болти, що залишилися.
- Також необхідно мати на увазі, що в районі розташування оригінальної форми пластикової фішки необхідно акуратно вставляти ніж і не просувати його занадто глибоко.

- Справа в тому, що в тому місці всередині коробки є дроти, які при всовуванні занадто глибоко ножа можна легко пошкодити.
- І взагалі, по всьому периметру не варто глибоко вставляти ніж, так як там на невеликій відстані від стінок піддону можуть перебувати різні деталі цього вузла.
- Отже, відкрутили ми болти і вставили ніж між піддоном і корпусом коробки.

- В результаті почало стікати масло невеликою цівкою.
- Все тому, що піддон утримується на двох болтах, які ми залишили, як і говорилося.
- Причому, залишили два болта по діагоналі, з одного і також з іншого боку, аби піддон не впав.
- Перед цим про всяк випадок підстеліть що-небудь на підлогу для того, якщо акуратно не вдасться зняти піддон і масло розіллється на підлогу.
- Після того, як відрізали герметик по всьому периметру, знімаємо піддон АКПП Равон Р2.
- Тепер добре видно всі деталі коробки і ті дроти, про які раніше йшла мова.

- Як видно, всі деталі і дроти розташовані занадто близько до стінок піддону, тому пошкодити їх можна дуже легко.
- Поки стікають залишки масла, можна відкручувати по периметру болти кріплення фільтра.

- Тут також необхідно буде запам'ятати, де були встановлені довгі болти, а де короткі, щоб потім не переплутати.
- Взагалі, роботи тут зовсім небагато.
- Необхідно почистити стикувальну поверхню корпусу коробки від герметика.

- Крім того почистити і помити піддон, а також магніт.

- Тут також необхідно по периметру стикувальної поверхні очистити герметик, що залишився.
- Після цього знежирити цю поверхню, нанести на неї новий герметик і встановити піддон назад на своє місце.
- Як бачите, нічого понад складного і незрозумілого тут немає, тому впоратися може в принципі будь-який власник.
- Отже, привели в порядок ми піддон і нанесли на його стикувальну поверхню герметик.

- Герметика багато наносити не варто, та й мало теж.
- Крім того, намагайтеся завжди купувати якісний герметик, щоб він добре тримав і нічого від нього не відвалювалося.
- Що стосується фільтра, то тут не обов'язково купувати новий.
- Адже в будові фільтра за великим рахунком нічого особливого немає, крім сітки.

- Тому знятий фільтр можна просто добре промити, витерти, продути і встановлювати назад на своє місце.
- Масло ми заливаємо синтетичне, виробництва Німеччини.

- Але, це не обов'язково, кожен може заливати, яке йому більше подобається.
- Головне, щоб це масло підходило за параметрами до використання в таких коробках перемикання передач.
- Поки герметик підсихає на піддоні, встановлюємо на місце фільтр.
- А після цього, давши герметику просохнути 15-20 хвилин, можемо встановлювати і сам піддон.
- Далі переходимо на верх в моторний відсік Равон Р2, де знімаємо короб повітряного фільтра.
- Правда, знімати його не обов'язково, але ми це зробили, тому, що так зручніше працювати.
- Після цього відводимо в сторону прапорець і висуваємо вгору масляний щуп коробки.

- Зверху встановлюємо приготовлену лійку.

- І після цього заливаємо в коробку придбане нове масло.

- Як вже говорилося раніше, входить сюди 2,7-2,8 літра олії.
- Якщо ви хочете переконатися точно в цьому, то можна по злитому маслу, якщо вам вдалося його акуратно злити, виміряти і дізнатися скільки необхідно заливати.
- Ну, ще може бути грам 100 зверху цього або навпаки – недолити цих же 100 грам.
- Але, головне, звичайно, скільки вказано в мануалі.
- Можна перевірити і за допомогою масляного щупа. І на цьому весь процес заміни у нас закінчено.
- Але, це ми розповіли про так званий швидкий спосіб заміни масла.
- Однак, зробити це можна ще й іншим способом, так званим подвійним.
- Суть його полягає в тому, що ви також знімаєте піддон і зливаєте масло.
- Після цього, не очищаючи герметик, встановлюєте піддон на місце і заливаєте в коробку нове масло.
- Далі прогріваєте гарненько коробку, не важливо, яким способом ви це зробите.
- Можна поїздити трохи, а можна прямо на місці включати і вимикати агрегат.
- Головне, щоб АКПП добре прогрілася, а залите чисте масло за цей час змішалося із залишками старого.
- Потім знову знімаєте піддон, масло все зливаєте, піддон і все інше промиваєте і продуваєте.
- Герметик також старий очищаємо, а наносимо новий.
- Після цього знову все збираємо, заливаємо знову нове чисте масло і все, можемо сміливо далі їздити.
- Який саме спосіб заміни масла вибрати, справа суто особиста для кожного власника.
- А ми свою розповідь про самостійну заміну масла в АКПП автомобіля Равон Р2 і Шевроле Спарк на цьому закінчуємо.