• 050-800-80-22
  • 067-757-57-95
  • Замовте дзвінок і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом







Ремонт ГБЦ Деу Матіз, реставрація распредвала

Однією з головних, якщо не найголовнішою, частиною будь-якого двигуна внутрішнього згоряння є головка блоку циліндрів (ГБЦ).

Головною її можна назвати тому, що вона відповідає за найголовніший процес забезпечення роботи ДВС – це газорозподіл.

У ній зібрані клапана зі своїми механізмами, що забезпечують їх відкриття в момент впуску і закриття в момент випуску, а також распредвали або распредвал, в залежності від конструкції.

Зокрема, в двигунах автомобіля Деу Матіз, а це трициліндровий або чотирициліндровий силовий агрегат обсяг 0,8 і 1,0 літра, встановлюються по одному распредвалу.

Незалежно від обсягу і кількості распредвалів, кожен з них має свою спеціальну постіль в корпусі ГБЦ і своїми кінцями спирається на її торцеві стінки.

Для цього в корпусі головки робляться спеціальні отвори, в які встановлюються підшипники для фіксації і обертання цього валу, подібно, як на опорних шийках, а також для забезпечення герметизації простору і закриваються сальниками і заглушками.

Головною особливістю распредвала будь-якого двигуна є те, що він не любить нестачі масла, а також любить хороше масло в якості мастила.

І це не дивно, оскільки цей вал постійно обертається і йому необхідно в точно обумовлений час відкривати і закривати клапана в камерах згоряння мотора.

Тому недостатня кількість масла або його відсутність на опорних шийках, перш за все, може серйозно пошкодити не тільки сам вал, але і корпус головки, та й інших її деталей.

Реставруємо самостійно распредвал і передню шийку ГБЦ Daewoo Matiz

У пропонованій статті ми хочемо розповісти про те, яким чином нам вдалося самостійно відреставрувати распредвал і відремонтувати шийку ГБУ Деу Матіз.

каким образом нам удалось самостоятельно отреставрировать распредвал и отремонтировать шейку ГБУ Дэу Матиз.

  • У двигуні нашого автомобіля стався один з найбільш поширених випадків, про який згадувалося вище, це масляне голодування.
  • Тобто, В ГБЦ виявилася недостатня кількість масла для змащення її деталей, що в результаті призвело до того, що була зарвана передня шийка ГБЦ.

зарвана передняя шейка ГБЦ

  • ​Крім того, зруйнувався і кінцевик самого распредвала.

разрушился и концевик самого распредвала

  • Однак, ми вирішили не викидати ні сам вал, ні тим більше головку блоку циліндрів.
  • Просто було прийнято рішення спробувати відновити розподільний вал, а шийку ГБЦ спробувати відремонтувати.
  • Распредвал ми хочемо обкатати в патроні токарного верстата, для чого навіть спорудили спеціальну конструкцію на столі свердлильного верстата.

соорудили специальную конструкцию на столе сверлильного станка.

  • Це дозволить нам поглибити місце під установочний штифт, яке виявилося розбитим.
  • Після чого виготовити новий штифт, встановити його на протилежній стороні нової шайби або втулки, яку ми одягнемо зверху на кінцевик вала.
  • Цей штифт зможе утримувати шайбу або втулку з іншого боку від інсталяційного штифта, запобігаючи таким чином її провертання.
  • Що стосується пошкодженої шийки головки, то її ми спочатку розточимо, потім вставимо всередину втулку, яку розточимо під необхідний розмір.
  • Отже, спочатку ми просвердлюємо отвір в пошкодженому місці распредвала за допомогою свердла діаметром 4,7 мм.

просверливаем отверстие в повреждённом месте распредвала с помощью сверла диаметром 4,7мм.

  • Робимо так тому, що інсталяційний штифт має діаметр 4,8 мм.
  • Проходимо на глибину 10-15 см.
  • Після цього міняємо свердло на дещо більше, в даному випадку діаметром 5мм, і знову проходимо до кінця пророблений отвір.
  • Таким чином ми дещо розширюємо наш отвір.
  • Потім в цей отвір запресуємо спеціальний штифт, зміцнивши тим самим кінцевик вала.
  • Далі затискаємо наш распредвал в патрон безпосередньо в токарному верстаті.
  • Після цього запускаємо його і за допомогою спеціального манометра вимірюємо рівень биття вала.

измеряем уровень биения вала.

  • Воно становить 0,01 мм – 0,015 мм максимум.
  • Це говорить про те, що у нас є можливість для подальшої роботи.
  • Тому далі вже безпосередньо на цьому верстаті починаємо поправляти фаску під кутом 60 градусів.

начинаем поправлять фаску под углом 60 градусов.

  • Це дасть нам можливість піджатися з центром і далі безбоязно вже працювати.
  • Після виконаної роботи перевіряємо ще раз самі себе, вимірюючи знову вал ГБЦ Деу Матіз на биття.
  • В результаті отримуємо те ж саме, що було до початку роботи.
  • Значить можна працювати далі і не боятися.
  • А раз так, то підтискаємо ми ще бабку на 3мм і проточуємо фаску далі.

поджимаем мы ещё бабку на 3мм и протачиваем фаску дальше

  • Проточуємо дощенту отриманого відколу, щоб потім можна було надіти туди сорочку.
  • Тепер бачимо, що необхідно ще підтискатися.

 видим, что необходимо ещё поджиматься

  • ​В результаті виконаної роботи стає очевидним, що на шийці вала є тріщина, що утворилася від удару і яка йде до штифтового отвору.

 на шейке вала имеется трещина, образовавшаяся от удара

  • Але, за допомогою штифта зазвичай такі пошкодження розвантажуються.
  • Тому ми одягнемо на цю шийку сталеву сорочку, яка, на нашу думку, зможе стиснути саму шийку.
  • А так як різьблення там на 22мм глибше від цього місця, то вважаємо, що цього цілком буде вистачати для того, щоб утримувати привід ГРМ і обертатися нормально.
  • У зв'язку з цим готуємо для цієї справи спеціальну втулку.
  • В результаті встановлюємо распредвал знову на свердлильний верстат в патрон від токарного і пробуємо одягнути на його шийку вже виготовлену втулку.

пробуем одеть на шейку распредвала уже изготовленную втулку

  • Встановлювати втулку будемо методом гарячого пресування.
  • Після цього посадочне місце під штифт протягнемо через всю втулку.

 посадочное место под штифт протянем через всю втулку

  • А потім можна буде встановлювати знову вал в токарний верстат і на встановленій втулці виточувати установчі розміри під сальник і привід ГРМ.
  • В результаті нагріваємо втулку, одягаємо її в гарячому стані на шийку распредвала.

нагрев предварительно втулку, одеваем её в горячем состоянии на шейку распредвала.

  • ​Далі даємо цій деталі охолонути і після цього центруємо на ній місце під штифт.

даём этой детали остыть и после этого центруем на ней место под штифт

  • ​Потім за допомогою свердла діаметром 4,5 мм врізаємося в нову втулку.

с помощью сверла диаметром 4,5мм врезаемся в новую втулку

  • Після цього міняємо свердло на більш товсте, в даному випадку це діаметр 5,0 мм, і проходимо вже виготовлений отвір на 2-3см спочатку.
  • Потім беремо штатний штифт і пробуємо вставити його в пророблений отвір.
  • Але, тут виявляється, що він не входить в нього.
  • Тому доведеться дещо розгортати отвір.
  • Однак, спершу досвердлюємо свердлом 5,0 мм отвір до кінця.
  • При цьому ми точно і плавно потрапляємо в той отвір, що робили на самому початку роботи.
  • Далі робимо точно такий отвір і на протилежному боці втулки.

делаем точно такое же отверстие и на противоположной стороне втулки

  • У нього ми також вставимо штифт для того, щоб можна було утримати саму втулку і запобігти її можливому провертанню на шийці вала Деу Матіз.
  • Після того, як отвір виготовили, знову міняємо інструмент.
  • Вставляємо в патрон спеціальну розгортку і розгортаємо вже наявні отвори.

 разворачиваем уже имеющиеся отверстия

  • Потім виготовляємо штифти.
  • При цьому не забувайте одну строну штифта трохи спилювати, тобто робити т.зв. лиску.

не забывайте одну строну штифта немного спиливать

  • Це потрібно для того, щоб можна було добре запресувати ці штифти і потім прогнати.
  • В результаті запресували ми один штифт і тепер будемо торцювати його і саму шийку на необхідну в даному випадку висоту.

запрессовали мы один штифт и теперь будем торцевать его и саму шейку

  • ​З цією метою знову закріплюємо распредвал в патрон токарного верстата і насамперед знову перевіряємо рівень биття.

снова проверяем уровень биения.

  • Поки все без змін: 0,01-0,015 мм. Тому приступаємо до торцювання.
  • Спочатку ретельно обробляємо торець вала.

тщательно обрабатываем торец вала

  • ​А після цього підганяємо діаметр втулки під розмір шийки вала.

подгоняем диаметр втулки под размер шейки вала

  • ​Заодно проточуємо на 0,5 мм і опорну шийку распредвала.

 протачиваем на 0,5мм и опорную шейку распредвала

  • Адже нам так чи інакше доведеться потім це робити, щоб встановити втулку.
  • В результаті отримуємо готовий розточений вал після реставрації.

 получаем готовый расточенный вал после реставрации

  • Тепер нам буде потрібно розточити і обкатати шийки головки блоку циліндрів.
  • Але перед цим перевіримо за допомогою індикатора наявність похибок в їх діаметрі.

проверим с помощью индикатора наличие погрешностей в диаметре шеек ГБЦ

  • Як виявилося, що в одній крайній, що в іншій похибка становить нуль.
  • Ну, а що стосується середньої шийки, то якщо і буде в ній невелика похибка, то це вже не страшно. Хоча, маючи можливість перемістити індикатор вгору-вниз по вертикалі, ми переконалися, що похибок ніде немає взагалі.
  • Точно також встановлюємо індикатор і з іншого боку головки і перевіряємо другу шийку її.
  • Там також ніяких похибок індикатор нам не показав. Тому приступаємо до проточки.
  • Для цього встановлюємо розточувальну головку, виставляємо 1,5 мм і розточуємо шийки головки блоку циліндрів двигуна Деу Матіз.

растачиваем шейки головки блока цилиндров

  • Завдяки цьому врізання зверху відбувається однаково без ніяких перекосів.
  • Спочатку вирізаємо всі наявні натертості, а після цього проводимо чистову обробку.
  • Далі вставляємо нову втулку в отвір шийки головки і приступаємо до її проточки.

 вставляем новую втулку в отверстие шейки головки и приступаем к её проточке

  • Для початку виставляємо 0,6 мм і проточуємо, а потім ще 0,1 мм чистової обробки.
  • В результаті отримуємо готове посадочне місце для відновленого распредвала.

получаем готовое посадочное место для восстановленного распредвала

  • ​Тепер нам залишається тільки відкрити у втулці наявні на корпусі головки вікна.

 остаётся только открыть во втулке имеющиеся на корпусе головки окна

  • ​З цією метою встановлюємо Т-подібну фрезу і врізаємося на втулці в місця наявних вікон.

 врезаемся на втулке в места имеющихся окон

  • ​І в результаті отримуємо початок наскрізного віконця у втулці шийки головки.

получаем начало сквозного окошка во втулке шейки головки

  • ​Точно таку ж операцію проводимо і на іншій стороні втулки.

такую же операцию проводим и на другой стороне втулки

  • ​Відкриваємо і там наскрізне віконце у втулці.

Открываем и там сквозное окошко во втулке.

  • Тепер, коли головка блока циліндрів готова, пробуємо вставити в неї наш відновлений распредвал.

пробуем вставить в головку наш восстановленный распредвал.

  • В результаті вал стає ідеально, маючи при цьому зазор всього в 0,5 мм.
  • Так що робота наша була проведена не дарма, і така головка може ще ходити тривалий час.
  • А нашу розповідь про самостійну реставрацію распредвала і ремонт ГБЦ Деу Матіз на цьому закінчено.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Ремонт ГБЦ Деу Матіз, реставрація распредвала"

Відгуки: 0




.