Однією з головних деталей газорозподільного механізму (ГРМ) двигуна внутрішнього згоряння автомобіля Чері Елара є клапана.
Незалежно від того, встановлені вони в силовому агрегаті об'ємом 1,5 літрів, 1,6 л, 1,8 або 2,0, якими комплектуються моделі цієї марки і їх модифікації, розташовані клапана в головці блоків циліндрів в кількості 16 штук.
Це говорить про те, що на кожному з циліндрів є по два впускних і по два випускних клапана.
Такі деталі призначені для впуску повітря в циліндри відповідного мотора і випуску з цих циліндрів відпрацьованих газів.
При цьому впускні клапана, виходячи з назви, впускають повітря в циліндри, ну, а випускні відповідно відповідають за випуск відпрацьованих газів.
Приводяться в дію клапана розподільним валом, яких в сучасних агрегатах найчастіше буває два і обидва розташовуються в ГБЦ.
Так ось, а ці распредвали, незалежно один він або два в двигуні, в свою чергу приводяться в дію від обертання коленвала.
Зв'язок колінвала з распредвалами або передача їм обертового моменту здійснюється за допомогою спеціального приводу, в даному автомобілі ремінного.
Це означає, що колінвал приводить в рух распредвали за допомогою зубчастого ременя ГРМ.
Незважаючи на те, що цей ремінь має досить пристойний ресурс, який дорівнює 100-120 тис.кілометрів пробігу, це не є гарантією того, що він буде служити саме стільки.
Існує багато різних випадків, коли ремінь ГРМ раніше терміну виходить з ладу і в один прекрасний момент, частіше всього в самий невідповідний, просто рветься.
Іноді, зважаючи на слабку натяжку, цей ремінь проскакує на один або більше зубів на шківах распредвалів.
Ситуації з обривом ременя або проскакуванням є одними з найстрашніших для будь-якого власника.
Справа в тому, що в момент обриву ременя, распредвали різко зупиняються і більше не керують клапанами.
Однак, колінвал в цей момент продовжує ще деякий час обертатися, піднімаючи тим самим поршні.
Клапана в силу зупинки распредвалів опускаються в циліндр, а поршень, що продовжується підніматися вгору, в цей момент стикається з ними.
У зв'язку з тим, що сила удару поршня значно більше, ніж сила клапанів, що самовільно опускаються, відбувається удар по тарілках останніх.
І дуже часто такий удар неминуче призводить до того, що стрижні клапанів гнуться або навіть просто обламуються.
Визначаємо самостійно погнуло клапана чи ні на Chery Elara
У пропонованій статті ми хочемо запропонувати один з простих способів самостійно визначити чи погнуло клапана двигуна Чері Елара.

- Як правило, зустріч клапанів з поршнями під час обриву ременя приводу ГРМ, призводить до того, що стрижні останніх згинаються або навіть ламаються.
- Однак, даний автомобіль, вірніше двигуни, що встановлюються на моделі цієї марки, мають одну особливість.
- За статистикою лише в одному випадку з трьох обриву ременя ГРМ на цих моторах гнуться клапана.
- У зв'язку з цим нерідко виникають випадки, коли необхідно якимось чином дізнатися, погнулися клапана чи ні.
- Від цього залежить хід подальшого ремонту, який може обмежитися тільки заміною ременя.
- В крайньому випадку пошуком причини обриву ременя і її усуненням.
- Або ж буде потрібне розбирання двигуна і його ремонт, можливо папітальний.
- Звичайно, першим способом визначення погнулися клапана чи ні, є перевірка компресії в двигуні.
- Це вірно, але тут є деякі заперечення з цього приводу.
- По-перше, далеко не кожен власник зможе так відразу самостійно перевірити компресію.
- А по-друге, навіть якщо ви і перевірите компресію, отриманий результат при наявності проблем з поршневими кільцями або ж самими поршнями, не зможе дати вам відповідь на ваше запитання.
- У зв'язку з цим, ми хочемо поділитися простим варіантом визначення, зігнуті клапана чи ні, який ви можете застосувати самостійно у себе в гаражі.
- Демонструвати цей спосіб ми будемо на прикладі двигуна нашого авто.

- Отже, для початку нам буде потрібно поставити упори під колеса, щоб машина не могла мимовільно рухатися.
- Ричаг КПП встановлюємо в положення п'ятої передачі. Ну і для підстраховки піднімемо ручку стоянкового гальма.
- Після цього викручуємо всі свічки запалювання і знімаємо кришку клапанів з двигуна.

- Далі, необхідно перевірити, щоб шківи валів були встановлені строго по мітках.

- Після цього за колінвал прокручуємо таким чином, що клапана потрібного нам циліндра, в даному випадку це буде четвертий, були повністю закриті.
- В цьому випадку кулачки распредвала будуть перебувати у верхньому положенні і не будуть тиснути на клапана.
- Тобто, поршень цього циліндра таким чином буде знаходиться у нас у верхній мертвій точці.
- Тепер наше завдання подати в четвертий циліндр повітря і перевірити, чи буде воно виходити через вихлопну трубу і через дросельну заслонку.
- Якщо повітря буде дути з вихлопної труби, то це буде означати, що випускні клапана в даному циліндрі зігнуті.
- Якщо ж повітря буде виходити через дросель, то в такому випадку у нас постраждали впускні клапана.
- В якості індикатора використовуємо звичайну сигарету в запаленому стані. Можна в даному випадку використовувати запальничку.
- Це, хто як хоче.
- У першому випадку будемо визначати протяг повітря по диму сигарети, а в другому по полум'ї запальнички.
- Отже, беремо звичайний перехідник.

- У нас це шланг, на одному кінці якого є шматок пустотілої свічки запалювання привареної до невеликої трубки.

- А на цю трубку одягнений вже безпосередньо сам шланг. На другому кінці шланга одягнено швидкознімний пристрій.

- Цим пристроєм ми підключаємо перехідник до компресора.
- На шматку пустотілої свічки є гумове колечко, що забезпечує ущільнення, щоб не труїло повітря.
- Так ось, цей кінець перехідника вкручуємо в колодязь конкретного циліндра замість його свічки запалювання, а до другого підключаємо трубку компресора.

- І потім включаємо компресор.
- Після цього викруткою відкриваємо дросельну заслонку і підносимо до дроселя запалену сигарету.

- При цьому дим від неї, хоч трохи, але піднімається вгору. Це говорить про те, що впускні клапана все-таки загнуті.
- Далі підносимо цю ж сигарету до вихлопної труби.

- Тут дим добре йде від труби, що також свідчить нам про гнуті клапана в цьому циліндрі.
- Таким же чином поступово перевіряємо всі інші циліндри.
- У другому циліндрі на дросельній заслонці дим від сигарети практично не піднімається, а розходиться мимовільно.

- Це хороший знак, який говорить нам про те, що впускні клапана цього циліндра збереглися цілими.
- Дим від сигарети, приставленої до вихлопної труби в даному випадку піднімається вгору.

- Це теж сигнал про те, що повітря з труби не дме, а значить і випускні клапана отвори в циліндр закрили щільно.
- Іншими словами, клапана на випуску в цьому циліндрі також цілі.
- Ось таким нехитрим способом, ми легко усвідомили для себе всю картину стану клапанів в даному двигуні.
- Тепер можна безпомилково планувати подальший його ремонт і заміну ременя ГРМ, що вийшов з ладу.
- А нашу розповідь про самостійне визначення ступеня погнутості клапанів двигуна Чері Елара на цьому закінчено.