Для того щоб автомобільний двигун внутрішнього згоряння почав повноцінно працювати, необхідно забезпечити обертання його колінчастого вала до таких обертів, щоб в циліндрах агрегату могли повністю відбуватися всі, передбачені конструкцією, процеси.
А це, як відомо, можливо тільки при займанні повітряно-паливної суміші в камерах згоряння.
Тому, для того, щоб можна було почати обертання колінвала і розкрутити його до мінімальної кількості обертів, достатніх для забезпечення процесу загоряння палива і початку роботи кривошипно-шатунного механізму мотора, в будові автомобіля Джилі СК або Джилі Отака передбачений сторонній силовий електричний двигун, який отримав назву стартер.
У зв'язку з цим стартер, будучи по суті окремим або самостійним пристроєм, що виробляє механічну енергію, являє собою не що інше, як дещо доопрацьований або видозмінений електродвигун.
Саме він розкручує маховик колінвала за його зуби, до обертів, достатніх для запуску силового агрегату будь-якого автомобіля.
Тому у всіх автомобільних двигунах на сьогоднішній день передбачений для його запуску стартер.
Цей вузол, як правило, поєднується з втягуючим реле – електромагнітом, керуючим практично всіма процесами і роботою стартера.
Як і всі інші пристрої та механізми автомобіля, пусковий пристрій або стартер також можуть виходити з ладу.
Існує безліч причин, як електричних, так і механічних, при виникненні яких цей пристрій може перестати функціонувати.
Для того щоб визначити, що саме стало причиною поломки стартера, необхідно, найчастіше, його просто демонтувати, розібрати, почистити і замінити деталі, що прийшли в непридатність.
Зробити це може в принципі будь-який власник автотранспортного засобу.
Демонтуємо і розбираємо самостійно стартер на Geely CK
У цій статті ми хочемо розповісти про те, як можна самому зняти, розібрати, змастити і перевірити стартер автомобіля Джилі СК.

- Отже, ми з'ясували, що в більшості випадків ремонту, а також для технічного обслуговування стартера, його необхідно для початку демонтувати.

- А щоб отримати можливість відкрутити і зняти стартер, нам буде потрібно для початку від'єднати і прибрати акумулятор з автомашини.
- Після цього необхідно відкрутити майданчик під цим акумулятором.

- Далі ми з-під капота можемо дотягнутися і викрутити тільки верхній болт кріплення стартера.

- Його можна знайти біля тросиків.
- Тут тільки потрібно бути уважним, щоб не переплутати цей болт і не відкрутити замість нього болт КПП.

- Він знаходиться буквально поруч з болтом стартера.
- Після цього переходимо під низ автомобіля, де зручніше відкрутити нижній болт пристрою, а також зняти клему з болта втягуючого реле і від'єднати штекер з проводом.

- В результаті стартер виявляється у нас в руках.

- Тепер несемо його на робочий стіл, де виконуємо повне розбирання, чистку і змащування.
- Потім знову зберемо і перевіримо втягуюче реле, а також всього стартера без навантаження.
- Тому приступаємо до повного розбирання пристрою. В першу чергу відкручуємо два болтика кріплення втягуючого реле.

- Потім виводимо його із зачеплення і знімаємо.

- Далі викручуємо два довгих болта, за допомогою яких з'єднується корпус стартера.

- А після цього роз'єднуємо корпус пристрою на дві частини.

- В одній з частин корпусу перевіряємо і очищаємо бендікс з трьома шестернями нашого пристрою з Джилі СК.

- Виймаємо цей бендікс, щоб можна було вичистити з цієї частини корпусу пристрою пил і бруд, що накопичились, а також від'єднуємо вилку.

- Далі змащуємо шестерні планетарного редуктора бендикса, використовуючи для цього спеціальне літієве мастило.

- Тепер відкручуємо і знімаємо задню кришку стартового пристрою двигуна.

- І виймаємо з другої частини якір стартера.

- Корпус цієї частини також буде потрібно гарненько почистити від металевого пилу і бруду, що зібрався.
- Також перевіряємо і очищаємо щітковий вузол.

- При необхідності замінюємо відпрацьоввші свій ресурс щітки і перевіряємо стан обмоток якоря.

- Закінчивши всю процедуру очищення і змащення, збираємо наш стартер в зворотній послідовності.

- Ну і далі приступаємо до перевірки роботи втягуючого реле без навантаження.
- Для цього від автомобільного акумулятора підключаємо мінусову клему до одного з виводів самого втягуючого.

- Зазвичай це вивід, який припаяний до обмоток якоря.
- І потім за допомогою плюсового проводу, який підносимо до планки, що стирчить вертикально, створюємо контакт.

- В цей час на реле подається напруга від акумулятора, а наше завдання простежити, щоб втягуючий елемент реле втягнувся, тобто спрацював.
- Якщо все у вас вийшло, значить втягуюче реле знаходиться в робочому стані.
- Далі таким же способом перевіряємо і працездатність самого стартера.

- Тільки при цьому якір в ньому повинен обертатися, це добре чутно по характерному шуму.
- Ну і потрібно також перевірити обертання редуктора бендикса.
- Це можна побачити в оглядовому вікні, піднявши під час підключення стартер.

- Якщо все нормально і все працює, значить стартер готовий і його можна встановлювати назад на двигун автомобіля.
- Після цього не забудьте під'єднати назад всі дроти і клему.
- А нашу розповідь про самостійний демонтаж, розбирання і замщування стартера Джилі СК або Джилі Отака, а також перевірку роботи його втягуючого реле на цьому закінчено.