• 050-800-80-22
  • 067-757-57-95
  • Замовте дзвінок і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом







Діагностика датчика положення дросельної заслонки Джилі СК, СК-2, Отака

Сучасні моделі автомобілів - це транспортні засоби з досить складною конструкцією, керівництво основними процесами якого здійснюється за допомогою електроніки.

В даному випадку цю функцію виконує спеціальний блок управління (ЕБУ).

В рівній мірі це відноситься і до таких моделей, як Джилі СК, а також його другого покоління Джилі СК 2 і їх російському аналогу Джилі Отака.

Керівництво ЕБУ всіма процесами в роботі автомобіля здійснюється завдяки наявності великої мережі датчиків і інших зчитувальних пристроїв, встановлених практично у всіх системах транспортного засобу.

Одним з таких інформаційних пристроїв є датчик положення дросельної заслонки (ДПДЗ).

Він встановлений поруч з дросельним вузлом, але в деяких моделях може бути вмонтований в його корпус.

За сигналами цього пристрою і за швидкістю їх зміни ЕБУ в результаті визначає динаміку натискання або положення акселератора (він же педаль газу) в конкретний момент, а також положення самої дросельної заслонки.

Завдяки цьому блок управління отримує можливість управляти процесом подачі повітря, необхідного для приготування паливної суміші.

Отже, від роботи ДПДЗ, від коректності його сигналів безпосередньо залежить характер роботи двигуна авто, як в русі, так і на холостих обертах.

Тому необхідно періодично проводити відповідну перевірку цього датчика з метою своєчасного виявлення його несправності або некоректності роботи.

Сам процес перевірки ДПДЗ не представляє особливої складності, тому впоратися з цим може практично будь-який власник автомашини.

Найголовніше в цьому випадку запастися відповідним вимірювальним приладом або пристроєм.

Цей датчик не є ремонтопридатним і тому при виході з ладу його просто змінюють на новий.

Проводимо самостійно діагностику датчика положення дросельної заслонки на Geely CK

У пропонованій статті ми хочемо розповісти про те, як можна самому провести діагностику датчика ДПДЗ автомобіля Джилі СК.

как можно самому провести диагностику датчика ДПДЗ автомобиля Джили СК.

  • Як і всі деталі і вузли автотранспортного засобу датчик положення дросельної заслонки може працювати некоректно або виходити з ладу.
  • Цьому можуть передувати або сигналізувати водієві ряд причин.
  • Тому, знаючи характер цих симптомів, водій отримує чіткий напрямок, в якому належить шукати несправності.
  • В даному випадку, коли справа стосується виходу з ладу або збою в роботі ДПДЗ, такими симптомами або сигналами можуть бути:
  1. Стабільність обертів мотора в незалежності від положення педалі газу.
  2. При пересуванні двигун працює з ривками або провалами в роботі.
  3. Нерівномірність обертів агрегату без нагрузки і виключення його при різкому відкиданні педалі акселератора.
  • Крім усього цього, в разі проведення комп'ютерної діагностики, не важливо, самостійно або на СТО, комп'ютер видає помилки під номером Р121, Р122 і Р123.
  • Все це говорить про те, що необхідно перевірити роботу і стан датчика положення дросельної заслонки.
  • Як вже говорилося раніше, даний датчик в нашому автомобілі розташований на дросельному вузлі.

данный датчик в нашем автомобиле расположен на дроссельном узле

  • А щоб перевірити цей пристрій, нам буде потрібно спеціальний прилад, в даному випадку це буде електронний мультиметр або тестер.

потребуется специальный прибор, в данном случае это будет электронный мультиметр

  • Чому саме цей прилад, може виникнути питання.
  • Для відповіді на це питання необхідно трохи заглибитися в сутність самого датчика ДПДЗ.
  • Це звичайний вимірювальний прилад, що представляє собою потенціометр або клапан, як його ще називають.
  • Так ось, цей прилад вимірює напругу, яка виникає при кожному певному положенні дросельної заслонки.
  • Тобто, він перетворює положення або кут повороту дросельної заслонки в напругу постійного струму.
  • А так, як при кожному русі дросельної заслонки в ланцюзі датчика змінюється опір, оскільки він вимірює кут її положення, то і величину напруги прилад в цей момент видає відповідну на ЕБУ.
  • І все це відбувається завдяки тому, що вісь датчика або потенціометра, на якій по певному радіусу рухається струмознімач, жорстко пов'язана з віссю самого дроселя.
  • У зв'язку з цим наш мультиметр дасть можливість виміряти параметри тієї напруги, яку видає наш ДПДЗ.
  • Для початку нам буде потрібно виміряти напругу на контактах 3 датчика і масою автомобіля.
  • Для цього знімаємо додатковий захист контактів на роз'ємі датчика.

снимаем дополнительную защиту контактов на разъёме датчика

  • Відкладаємо його в сторону і тепер на самому роз'ємі бачимо відповідне маркування його контактів, в даному випадку це 1,2 і 3.

 на самом разъёме видим соответствующую маркировку его контактов

  • Нас тут цікавить зараз контакт номер 3.
  • Так ось, беремо звичайну голку або дріт, ми взяли голку з медичного шприця, і вставляємо її зі зворотнього боку штекера в контакт 3 датчика Джилі СК.

иглу с медицинского шприца вставляем с обратной стороны штекера в контакт 3

  • Після цього включаємо запалювання і потім один електрод нашого тестера з'єднуємо з голкою контакту 3, а другий замикаємо на корпус автомобіля.

один электрод нашего тестера соединяем с иголкой контакта 3, а второй замыкаем на корпус автомобиля.

  • При дросельній заслонці в максимально закритому положенні прилад повинен показувати напругу рівну приблизно 3В.
  • А при відкритій максимально заслонці на тестері напруга повинна коливатися в діапазоні 4-4,7 В.

на тестере напряжение должно колебаться в диапазоне 4-4,7В

  • У тому випадку якщо у вас параметри ці занадто відрізняються від встановлених, то необхідно перевіряти сам датчик ДПДЗ.
  • Крім того, необхідно перевірити і величину напруги, що надходить на цей пристрій.
  • Перш за все, необхідно перевірити напругу живлення датчика нашим тестером в режимі постійного струму.
  • Для цього прибираємо нашу голку і все зайве з колодки ДПДЗ і потім підключаємо один електрод мультиметра до контакту 1 на колодці.
  • Це позитивний електрод приладу.
  • А негативний його електрод підключаємо до контакту 2.
  • Дивимося в цьому випадку на маркування контактів. При цьому напруга на приладі має коливатися в діапазоні 4,7-5,1 в.

напряжение на приборе должно колебаться в диапазоне 4,7-5,1В.

  • У нас в цьому випадку все практично в межах норми.
  • Після цього переходимо до перевірки безпосередньо самого датчика положення дросельної заслонки.
  • Для цього електроди приладу підключаємо до контактів 2 і 3. Потім переводимо тестер в режим вимірювання опору.
  • Його показання при цьому повинні бути в районі 2,8 кОм.

 показания при этом должны быть в районе 2,8кОм

  • Крім цього, вимірюємо опір між контактами 1 і 2. В цьому випадку прилад повинен видавати 2,1 кОм.

 измеряем сопротивление между контактами 1 и 2. В этом случае прибор должен выдавать 2,1кОм

  • Знову ж таки, якщо у вас показання під час вимірювань не збігаються, значить ваш датчик ДПДЗ вийшов з ладу і його необхідно вже замінити на новий.
  • Потрібно мати також на увазі, що такі показання приладу відповідають тільки зазначеним моделям авто.
  • А в інших автомобілях вони можуть відрізнятися.
  • Крім того, необхідно також перевірити заодно і плавність зміни показників датчика ДПДЗ Джилі СК.
  • Тобто, нам потрібно дізнатися, яким чином змінюється напруга при плавному натисканні і такому ж відпусканні педалі газу.
  • В цьому випадку ми плавно переводимо дросельну заслонку з закритого положення в максимально відкрите.
  • З цією метою перемикаємо прилад наш знову в режим напруги і знову вставляємо голку в контакт 3.
  • Потім підключаємо один електрод приладу до голки контакту 3, а другий до корпусу автомашини.
  • І плавно переводячи рукою дросельну заслонку з одного положення в інше, стежимо за показаннями приладу при цьому.

переводя рукой дроссельную заслонку из одного положения в другое, следим за показаниями прибора при этом

  • Показання мультиметра також повинні плавно, без стрибків і провалів змінюватися при цьому.
  • Якщо у вас показання змінюються не плавно, то знову ж таки датчик положення дросельної заслонки необхідно замінити.
  • До слова, замінити цей пристрій також досить просто.
  • Для цього необхідно всього лише викрутити два болта, якими кріпиться датчик на дросельному вузлі.

выкрутить два болта, которыми крепится датчик на дроссельном узле

  • Після цього виймаємо його зі свого посадкового місця, а замість нього вставляємо новий датчик.
  • І потім знову прикручуємо його двома болтами.
  • У тому випадку, якщо всі показання при перевірці у вас відповідають встановленим, значить датчик в цьому випадку справний і причину виниклих несправностей необхідно шукати в іншому.
  • А нашу розповідь про самостійну перевірку або діагностику датчика положення дросельної заслонки Джилі СК, а також СК 2 і Осака на цьому закінчено.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Діагностика датчика положення дросельної заслонки Джилі СК, СК-2, Отака"

Відгуки: 0




.