Видалення каталізатора Джилі СК, установка полум

Сувора реальність змусила встановити в світі спеціальні норми викиду вихлопних газів в атмосферу.

В результаті вимогам цих норм повинні були відповідати всі двигуни внутрішнього згоряння.

Введення таких норм змусило автомобільних конструкторів ввести до складу вихлопної системи каталітичні нейтралізатори.

Глушитель автомобіля Джилі СК також передбачає наявність каталізатора.

Такий нейтралізатор забезпечує перетворення шкідливих викидів, що проходять через систему вихлопу в безпечні і подальший викид їх в атмосферу.

Являє він собою частину металевої труби, всередині якого є спеціальні стільники, оброблені різними елементами з хімічною активністю високого рівня.

В результаті вихлопні гази, потрапляючи в цю ділянку труби, вступають в реакцію з цими матеріалами, утворюють нові сполуки менш шкідливі або просто осідають всередині.

Як наслідок, в атмосферу виділяється менша кількість і менш шкідливих речовин.

Встановлюються такі запчастини Джилі СК на вихлопну трубу, як правило, відразу за випускним колектором мотора.

Точно таке розташування нейтралізатора передбачено і на моделях Джилі СК, хоча існують деякі відмінності. 

Незважаючи на незаперечну користь каталізатора, його робота розрахована на високу якість палива, що використовується для роботи ДВС і його правильного налаштування.

Однак, так як ні того ні іншого у нас часто не буває, густі стільники каталітичного нейтралізатора дуже швидко засмічуються і забиваються сажею, а також іншими продуктами згоряння.

В результаті цього прохідність такої ділянки труби різко погіршується, що неминуче призводить до погіршення тяги і потужності двигуна.

Мало того, через догорання залишків палива всередині самого каталізатора його температура нагрівання значно підвищується.

А це стає дуже небезпечним, оскільки може призвести до загоряння самого автотранспортного засобу.

Сам каталізатор не є ремонтопридатним пристроєм, а тому його просто необхідно замінити в разі виходу з ладу.

Але, так, як вартість самого нейтралізатора, та й процес його заміни - речі досить дорогі, багато власників часто прагнуть просто викинути цю ділянку вихлопної труби.

Однак, вихлопна система не може функціонувати без каталізатора, та й це дуже небезпечно, тому замість нього встановлюють полум'ягасник.

Видаляємо самостійно каталізатор і встановлюємо замість нього полум'ягасник на Geely CK

У пропонованій статті ми хочемо поділитися методом видалення власноруч каталізатора і установки замість нього полум'ягасника на Джилі СК.

 метод удаления собственноручно катализатора и установки вместо него пламегасителя на Джили СК.

  • Двигун нашої автомашини з самого початку працював, як на бензині, так і на газі, в результаті чого пройшов вже 180 тис.кілометрів.

Двигатель нашей автомашины с самого начала работал, как на бензине

  • Однак, сьогодні ми вирішили вирізати з його вихлопної системи каталізатор і замість нього встановити полум'ягасник.

решили вырезать из его выхлопной системы катализатора и вместо него установить пламегаситель

  • Крім того, вимушено поставимо виточені спеціальні обманки на лямбду зонди.

поставим выточенные специальные обманки на лямбду зонд

  • Почему вынуждено, потому, что здесь всё очевидно.
  • Дело в том, что при замене катализатора на пламегаситель состав воздушно-топливной смеси и отработавших газов от её сгорания изменится.
  • А это в обязательном порядке зафиксирует лямбда зонд, который устанавливается рядом.
  • В результате на его сигнал среагирует электронный блок управления, который в результате будет сигнализировать об этом водителю.
  • Другими словами, у вас на панели приборов авто загорится индикатор Check Engineer.
  • Поэтому, чтобы такого не случилось, на место лямбда зонда вкручивают специальные проставки.
  • А в них уже вкручивают сами датчики.
  • В результате мы получаем лямбда зонд более удалённым от топливной смеси.
  • Кислорода в результате здесь станет больше и датчик будет выдавать на ЭБУ «правильные» сигналы.
  • Если же этого не сделать или проставка наша не даст ожидаемого результата, то придётся перепрошивать ЭБУ, чтобы последний принимал новые сигналы датчика за норму.
  • Как уже говорилось, нейтрализатор устанавливается обычно сразу за выпускным коллектором.
  • В нашем автомобиле Джили СК это устройство изготовлено практически заодно с выпускным коллектором.
  • Чому змушене, тому, що тут все очевидно.
  • Справа в тому, що при заміні каталізатора на полум'ягасник склад повітряно-паливної суміші і відпрацьованих газів від її згоряння зміниться.
  • А це в обов'язковому порядку зафіксує лямбда зонд, який встановлюється поруч.
  • В результаті на його сигнал зреагує електронний блок управління, який в результаті буде сигналізувати про це водієві.
  • Іншими словами, у вас на панелі приладів авто загориться індикатор Check Engineer.
  • Тому, щоб такого не сталося, на місце лямбда зонда вкручують спеціальні проставки.
  • А в них вже вкручують самі датчики.
  • В результаті ми отримуємо лямбда зонд більш віддаленим від паливної суміші.
  • Кисню в результаті тут стане більше і датчик буде видавати на ЕБУ «правильні» сигнали.
  • Якщо ж цього не зробити або проставка наша не дасть очікуваного результату, то доведеться перепрошивати ЕБУ, щоб останній приймав нові сигнали датчика за норму.
  • Як вже говорилося, нейтралізатор встановлюється зазвичай відразу за випускним колектором.
  • У нашому ж автомобілі Джилі СК цей пристрій виготовлено практично заодно з випускним колектором.

устройство изготовлено практически заодно с выпускным коллектором

  • Отже, приступаємо на початку до демонтажу каталізатора.
  • Перш за все нам буде потрібно відкрутити п'ять гайок зі шпильок, на яких кріпиться колектор або павук, як його називають в побуті автолюбителі.

потребуется открутить пять гаек со шпилек

  • Після цього знизу автомашини викручуємо ще два болти з пружинами на фланці вихлопної труби.

выкручиваем ещё два болта с пружинами на фланце выхлопной трубы

  • Крім того, необхідно не забути і викрутити один болт, що розташований збоку на самому каталізаторі, за допомогою якого він кріпиться до двигуна машини.

выкрутить один болт, что расположен сбоку на самом катализаторе

  • І потім роз'єднуємо трубу з колектором.

разъединяем трубу с коллектором

  • Далі можемо знімати зі шпильок і виймати колектор разом з каталізатором.

можем снимать со шпилек и вынимать коллектор вместе с катализатором

  • Тепер, якщо подивитися в трубу, то каталізатор виглядає ще нормальним і стільники його ще не забиті.

 катализатор выглядит ещё нормальным и соты его ещё не забитые

  • Однак, з боків цієї ж трубки, та й в отворах самого колектора вже видно і відчувається на дотик металева стружка.
  • А це говорить про те, що такий каталітичний нейтралізатор на нашому Джилі СК вже свій ресурс вичерпав.
  • Тому в будь-якому випадку його необхідно або міняти, або видаляти і ставити полям'ягасник натомість.
  • Так що далі відкручуємо кріплення і знімаємо захисні щитки на самому нейтралізаторі з двох сторін.

откручиваем крепление и снимаем защитные щитки на самом нейтрализаторе с двух сторон

  • Після цього ставимо мітки з трьох сторін по діаметру каталізатора і потім робимо за допомогою болгарки три відповідних поздовжніх надрізи.

 делаем с помощью болгарки три соответствующих продольных надреза.

  • Робиться це для того, щоб полум'ягасник встановити точно так, як і стояв каталізатор.
  • Щоб потім корпус трубки встановити на своє місце і зібрати точно так, і щоб ніде нічого не повело або не перекосило.
  • Ну і потім по колу починаємо обрізати корпус каталізатора.

по кругу начинаем обрезать корпус катализатора

  • Завершивши розріз по всьому колу, роз'єднуємо каталізатор Джилі СК на дві частини.

разъединяем катализатор на две части

  • А після цього дивимося, що ми маємо всередині.
  • Перше враження вельми позитивне, тому, що стільники перебувають в нормальному стані.

соты пребывают в нормальном состоянии

  • Хоча місцями все ж видно сліди прогару, ну і самі стільники вже трохи сипляться.
  • По колу труби є залишки мінеральної вати або щось на це схоже.
  • Але, ми розбираємо його далі і дивимося, що там є всередині.

разбираем дальше и смотрим, что там есть внутри

  • Звичайно, вже виламуємо нутрощі, як можемо, оскільки все одно це піде на сміття.
  • В результаті всіма силами і способами виламали ми повністю наявний нейтралізатор.

выломали мы полностью имеющийся нейтрализатор

  • Потрібно відзначити, що його можна було ще й не міняти. Але, якщо вже почали, то будемо продовжувати до кінця вже.
  • Ну, а тепер будемо замість виламаного каталізатора вставляти полум'ягасник на його місце.будем вместо выломанного катализатора вставлять пламегаситель
  • Сам цей пристрій має розміри 100х100мм і за нашими вимірами повинен акуратно увійти в трубу.

устройство имеет размеры 100х100мм

  • Однак, коли ми встановили такий полум'ягасник, то виявилося, що він замалий.

когда установили такой пламегаситель, то оказалось, что он маловат

  • Для установки на Джилі СК в дійсності потрібно виріб висотою 130мм і з діаметром 110мм.
  • Але, діватися нікуди, потрібно якимось чином встановлювати наявний вже.
  • Тому на токарному верстаті ми виточили два перехідних кільця.

на токарном станке мы выточили два переходных кольца

  • При цьому зовнішній діаметр їх точно відповідає внутрішньому діаметру самої банки або труби.
  • А внутрішній діаметр зробили точно таким же, як і зовнішній діаметр полум'ягасника.
  • Тепер це кільце щільно заходить в саму банку, а на нього також щільно стає полум'ягасник.
  • В результаті одне з таких кілець ми встановили на дно банки, на нього поставили полум'ягасик, а друге кільце тепер встановимо зверху банки.

второе кольцо теперь установим сверху банки.

  • Тепер цей пристрій повністю відповідає нашій банці, правда між ним і стінкою банки є вільний простір.

между устройством и стенкой банки имеется свободной пространство

  • Можна було на нього не звертати увагу і нічим не заповнювати. Але, ми вирішили заповнити все ж цей простір.
  • Для цієї мети спеціально придбали базальтовий шнур.

специально приобрели базальтовый шнур

  • Тепер ми цей шнур заштовхаєм акуратно у вільний простір в банці.

этот шнур затолкаем аккуратно в свободное пространство в банке

  • Зверху забили ми виточене кільце, залишивши при цьому трохи місця для зварювання, щоб можна було прихопити згодом це кільце.

забили мы выточенное кольцо, оставив при этом немного места для сварки

  • Після цього обварили кільце полум'ягасника Джилі СК по всьому діаметру.

обварили кольцо пламегасителя по всему диаметру

  • Далі стикуємо банку за наявними мітками і приступаємо до обварювання.

стыкуем банку по имеющимся меткам и приступаем к обвариванию.

  • В результаті обварили ми по всьому колу, зачистили, заодно поправили деякі шпильки на корпусі полум'ягасника і прикрутили назад на нього захисні щитки.

обварили мы по всему кругу, зачистили и прикрутили защитные щитки

  • Тепер нам потрібно ще встановити обманки для лямбди зондів.
  • Така обманка являє собою металеву болванку з шестигранником в основі і просвердленим всередині отвором.

металлическая болванка с шестигранником в основе и просверленным внутри отверстием

  • Цей отвір дорівнює одному міліметру або ж двом.
  • Зроблено так для того, щоб якомога менше відпрацьованих газів потрапляло на датчик.
  • А сам лямбда зонд, як ми вже говорили, буде вкручуватися зверху в корпус цієї обманки.

лямбда зонд будет вкручиваться сверху в корпус этой обманки

  • Потрібно також зауважити, що раз ми вже знімаємо повністю колектор і роз'єднуємо вихлопну трубу, то краще перед цим придбати і замінити потім прокладку на колекторі і кільце ущільнююче на трубі.

приобрести и заменить потом прокладку на коллекторе и уплотнительное кольцо на трубе

  • А ми тепер встановлюємо все на свої місця.
  • В результаті одягли на шпильки і прикрутили випускний колектор Джилі СК, закрутили обманки і встановили лямбда зонди.
  • Тепер наш двигун повністю готовий до запуску.

 наш двигатель полностью готов к запуску

  • Тому запускаємо мотор і дивимося, що відбувається при цьому. Чек на панелі приладів в результаті не загоряється, а це вже радує.
  • Значить перепрошивати ЕБУ немає необхідності. Сам силовий агрегат працює рівно і по звуку зовсім не відрізняється від того, що було.
  • При зовнішньому огляді його ніде виходу диму, тобто вихлопних газів не виявлено. Значить з'єднання всі відмінні.
  • Після цього проїхалися і тут також двигун працює без всяких нарікань: тяга, потужність і жвавість – все присутнє.
  • Потім підключили сканер OBD II і переконалися, що обидва лямбда зонди працюють.

подключили сканер OBD II и убедились, что оба лямбда зонды работают

  • Це говорить про те, що обидві наші обманки підійшли і працюють відмінно. В даному випадку ми виконали отвори в них на 2мм.
  • Також потрібно сказати, що в нашому авто каталізатор виготовлений разом з впускним колектором, але в інших моделях Джилі СК він найчастіше розташовується трохи далі по трубі вихлопної системи.
  • Тому там вже подібного роду ремонт може дещо відрізнятися.
  • Ну, а ми свою розповідь про самостійну заміну каталізатора на полум'ягасник в автомобілі Джилі СК на цьому закінчуємо
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Видалення каталізатора Джилі СК, установка полум"

Відгуки: 0




Глушник для ремонту Джилі СК:

Колектор для ремонту Джилі СК:

.