Процедура заміни сайлентблоків, що вийшли з ладу, на задній балці автомобіля – це досить трудомісткий процес, що вимагає демонтажу цілого ряду деталей.
Однак, як виявилося, виконати заміну таких запчастин на Деу Нексія можна і без зняття самої балки.
Артикули сайлентблоков задньої балки Деу Нексія:
Артикул болта сайлентблока балки задньої Деу Нексія-94500870-GM (Korea).
Міняємо самостійно сайлентблок задньої балки без її зняття на Daewoo Nexia
У представленої статті ми хочемо поділитися власним методом заміни сайлентблоков задньої балки без демонтажу останньої на автомобілі Деу Нексія.
- Потрібно відзначити, що наш метод з успіхом можна використовувати, як на Деу Нексія, так і на автомашині Деу Ланос.
- На останній зробити це навіть простіше, оскільки там є можливість відкрутити на балці по чотири гайки.
- І після цього можна буде від'єднати і опустити балку разом з гальмівним барабаном в зборі, не порушуючи при цьому регулювання підшипника, і не знімати гальмівні шланги, а також троси ручного гальма.
- Балку ж просто опускаємо при цьому вниз.
- У нашому ж випадку такої можливості немає, підібратися до балки на ступиці можливості немає.
- Потрібно тільки від'єднати ступицю, в тому випадку, якщо вона знімна.
- Тому ми розбираємо практично все, для того, щоб опустити балку.
- При цьому, щоб не смикати і не пошкодити гальмівні шланги в момент відстібання балки, висмикуємо чеку і робимо розріз вуха.
- Після цього просто висмикуємо шланг і звільняємо його.
- Точно таким же чином ми чинимо і на протилежному боці.
- Тим самим ми зберігаємо цілісність гальмівної системи автомобіля Деу Нексія, а себе позбавляємо від зайвої роботи.
- Також відкручуємо нижній болт задньої стійки амортизатора.
- Стійку при цьому звільняємо внизу, а пружину знімаємо і відкладаємо в сторону, щоб вона випадково не впала на руки або на голову.
- Робимо все таким чином тому, щоб не знімати колеса. У зв'язку з цим автомобіль відразу виставили на домкратах.
- При цьому потрібно намагатися домкрат встановлювати, як можна далі від сайлентблока балки, щоб він потім не заважав вам робити заміну останнього.
- Для випрессовки старих, а також запресовування нових сайлентблоків Деу Нексія ми використовуємо нами ж розроблені і виготовлені наставки.
- З цією метою була виготовлена спеціальна наставка для запресовування.
- Її особливістю є наявність зверху спеціального буртика глибиною близько 2мм.
- Зроблено це спеціально.
- Справа в тому, що якщо подивитися на сам сайлентблок балки, то можна побачити, що зверху на ньому височить гумова частина.
- Так ось, якщо його запресовувати і тиснути зверху звичайною товстою шайбою, та ще хорошим пресом, то дуже велика ймовірність розчавити цю гумову частину.
- Як наслідок, все зусилля передається на спідницю корпусу сайлентблока, яка також отримує пошкодження.
- І під час подальшої експлуатації сайлентблок дуже швидко виходить з ладу.
- Тому, щоб запобігти настанню таких неприємних наслідків, ми вирішили перед установкою на наждачному колі зняти буквально кромку з гумової частини нового шарніра для Деу Нексія.
- Цього цілком достатньо, щоб оброблена гумова частина деталі повністю увійшла в нашу надставку.
- А завдяки наявності в ній буртика при запресовуванні основне зусилля буде направлено тепер на металеву частину сайлентблока, а не на його гумову вставку.
- В якості направляючої ми використовуємо при запресовуванні рідний болт шарніра.
- Цим ми запобіжимо з'їжджанню наставки при запресовуванні, що дозволить впливати постійно з будь-яким зусиллям тільки на металеву частину деталі.
- Раніше для цієї мети ми використовували на Деу Нексія довгі камазовскі болти.
- Роль преса у нас буде виконувати звичайний "пляшковий " домкрат.
- Як відомо, в цьому домкраті підхід масла розташований внизу і якщо він не перероблений, то масло тисне знизу вгору.
- Тобто, все масло знаходиться на початку в нижній частині, і домкрат функціонує тільки в такому положенні.
- Якщо ж такий домкрат встановити в горизонтальне положення, то нам все одно вистачить наявного всередині масла для того, щоб запресувати сайлентблок в балку.
- Ну і тепер, що стосується внутрішньої сторони, то тут ми використовуємо вже іншу надставку, також придуману і виготовлену спеціально для цих цілей.
- Ця надставка ставиться з внутрішньої сторони на втулку або вухо балки.
- Тим самим ми створюємо упор, а також одночасно центруємо сайлентблок, який при запресовуванні вилазить з вушка балки Деу Нексія на ті ж два міліметри, приблизно.
- У зв'язку з цим діаметр виготовленого буртика проставки точно відповідає діаметру вушка задньої балки Деу Нексія.
- А тому наставка і стає цим буртиком на тіло вушка, а не на сам шарнір.
- Ну і тепер, для того, щоб легше було запресовувати новий резинометалевий шарнір, попередньо наждачним кругом потрібно сточити на кінці сайлентблока невелику фаску.
- Але, в нашому випадку, при використанні аналогового виробу, ми спиляли відразу дві фаски.
- Зробили ми це таким чином тому, що при знятій фасці на кінці сайлентблок заходить в вушко балки Деу Нексія практично без зусилля більш ніж на половину.
- Тобто не доходить буквально 15 - 20мм до кінця. І тільки після цього нам доведеться його запресовувати, щоб він зайшов повністю.
- А для того, щоб легше було запресовувати, ми і сточили ще одну фаску на відстані приблизно 15-20мм від протилежного кінця шарніра.
- Все це говорить про те, що такий сайлентблок має неоднаковий діаметр по всій довжині.
- А використовуємо ми в даному випадку сайлентблок виробництва компанії Ruville.
- Крім того, безпосередньо перед самим запресовуванням потрібно сайлентблок промазати літолом або будь-яким іншим мастилом.
- Це також полегшить його проходження і саму процедуру запресовування.
- Гумова частина оригінального сайлентблока має дві вирізи, які видно на торці шарніра.
- Так ось, якщо провести в вушку балки Деу Нексія горизонтально радіус, то вирізи сайлентблока при його установці повинні розташовуватися під кутом 45% щодо цієї лінії радіуса.
- І останнє ще, ми рекомендуємо купувати для запресовування своїми силами, а тим більше таким способом, який пропонуємо ми, оригінальні деталі, виробництва компанії GM.
- Чому саме цього виробника?
- Все дуже просто, сайлентблоки цього виробника зазвичай мають максимально наближені розміри до вушок балки автомобіля.
- А тому їх практично завжди вдається запресувати без всяких труднощів і наслідків.
- Вироби інших виробників мають значні відхилення, і запресовування таких сайлентблоків призводить в результаті до того, що, крім великих зусиль, шарнір просто виходить з ладу.
- Тому не економте на цьому, тому, що доведеться заплатити двічі.
- Ми ж в таких випадках, якщо ж все-таки трапляється такий виріб, віддаємо токарю і той на основі розмірів оригінального сайлентблока Деу Нексія доводить придбаний точно до таких же.
- Тепер ще пару слів про те, як ми вибиваємо старі використані вже сайлентблоки з вушок задньої балки.
- Зазвичай вони виходять досить легко і особливих зусиль для цього докладати не доводиться. Однак, так буває, на жаль, не завжди.
- Одним з таких випадків виявився якраз останній.
- При вибиванні сайлентблока з балки довелося грунтовно попсувати його корпус.
- А проблема вся в тому, що цей корпус або верхня його втулка вже практично повністю згнила.
- Тому, в таких випадках для того, щоб вибити шарнір, що не піддається, ми використовуємо спеціально виготовлений інструмент.
- Це звичайна надставка, виготовлена з торсіона з привареним для зручності монтуванням.
- Так ось, для того, щоб вибити сайлентблок, ми наставляємо зазначену наставку між стінкою вушка балки і корпусом сайлентблока Деу Нексія.
- І після цього забиваємо її до кінця. Досить пройтися таким чином один раз до кінця.
- Після цього монтування з надставкою вибиваєте назад і тепер тільки від одного удару молотка сайлентблок вийде з вушка.
- Зберігати старий шарнір, а тим більше випресовувати його, втрачаючи для цього час і сили, немає ніякого сенсу.
- Адже він все одно йде під заміну.
- Процедуру запресовування сайлентблоків в задню балку ми зазвичай проводимо з використанням також спеціальної конструкції.
- Її також ми розробили самостійно для запресовування на Деу Нексія і Ланос.
- Це імпровізований переносний прес свого роду.
- Отже, збираємо свою конструкцію з використанням надставок і домкрата.
- При цьому, як раніше і говорилося, більшу частину сайлентблока вдалося вставити практично від руки.
- У нашому випадку залишилося запресувати близько 20мм шарніра.
- Оригінальний же сайлентблок в такому положенні зазвичай не доходить до кінця на 12-15 мм.
- В результаті складання конструкції довелося так встановити домкрат, що його ричаг з плунжером виявився не під прямим кутом вертикально, а приблизно під 30 градусів.
- Але, так навіть краще, оскільки тепер ми можемо вільно вставляти в отвір ричага кутовий вороток, інший тут просто не підійде, і починаємо пресувати шарнір на Деу Нексія.
- Для цього качаємо воротком і одночасно спостерігаємо за вставленим сайлентблоком.
- Чим ближче до завершення, тим більше потрібно зусиль для того, щоб качати масло в домкрат і тиснути на сайлентблок.
- Незважаючи на це шарнір наш потихеньку заходить в вушко балки автомобіля.
- В результаті сайлентблок повністю запресувався в вушко балки.
- При цьому спідниця корпусу його не пошкоджена, а сама гумова вставка, вірніше її випираючий торець, знаходиться під нашою наставкою.
- На протилежному боці вушка виступаюча частина сайлентблока також увійшла в вибірку іншої наставки.
- Як результат: сайлентблок повністю запресований в балку Деу Нексія і без пошкоджень.
- А все це завдяки наявності спеціальної споруди, наставок і звичайному домкрату.
- У підсумку, для заміни сайлентблоків нам доведеться в будь-якому випадку відкрутити задню балку.
- Потім, перш, ніж покласти на землю відкручену балку і не порвати при цьому гальмівні шланги, а також, щоб не роз'єднувати їх і не прокачувати потім гальмівну систему, ми розпилюємо ще вушка кріплень.
- А потім висмикуємо з них шланги і опускаємо балку на землю. І все, більше нічого не знімаємо і не розбираємо.
- Решта все виконуємо на підлозі тут же за місцем: вибиваємо сайлентблоки старі і запресовуємо нові.
- Для цього, правда, доведеться підняти машину на домкратах, намагаючись ззаду встановлювати домкрат подалі від ступиці, щоб зручно було потім працювати.
- Єдине, що ми хочемо ще зробити, так це вдосконалити нашу конструкцію, щоб кожен раз не мучитися і не встановлювати знову домкрат.
- Для цієї мети є задумка спробувати використовувати циліндр супорта.
- А так вся процедура зовсім нескладна і не вимагає особливих навичок.
- На цьому розповідь нашу про один з методів заміни самостійно сайлентблоків задньої балки Деу Нексія без її зняття закінчено.