Механізм ГРМ є одним з найскладніших в будові силового агрегату автомобіля.
Його робота залежить від правильної установки приводного ременя і регулювання циклів впуску і випуску.
Головну роль в установці ременя ГРМ двигуна об'ємом 1,5 л автомобіля Шевроле Авео грають правильно виставлені мітки на шківах валів, а також їх чітке співпадання.
Артикули основних запчастин на Авео 1.5 по ГРМ :
Виставляємо правильно самостійно мітки ГРМ в процесі заміни його ременя автомобіля Chevrolet Aveo 1,5 л
У пропонованій статті ми хочемо акцентувати увагу на правильному виставленні міток ГРМ на Шевроле Авео 1,5 л.
- Виставлення і поєднання міток на шківах і шестернях валів – одна з найскладніших і відповідальних процедур, виконуваних при складанні газорозподільного механізму.
- Тому розповімо більш детально про цей етап проведення ремонту.
- Почнемо зі шківа коленвала.
- Отже, одягаємо тут шків, звертаючи при цьому увагу на те, щоб наявна на ньому мітка виявилася навпроти нанесеної мітки на корпусі.
- І після цього вкручуємо болт цього шківа.
- Адже потім цілком можливо доведеться його ще не раз відкручувати.
- Мітка у вигляді стрілки на шківі колінвала, яку для кращої видимості можна помітити маркером, повинна бути точно спрямована на наявний невеликий запил на корпусі захисного кожуха ременя ГРМ Шевроле Авео 1,5.
- Також є мітки і на шківах распредвалів двигуна.
- Зазвичай вони встановлюються на одному з зубів шестерні впускного і випускного распредвалів.
- Однак, в нашому випадку одна з міток дійсно нанесена на один із зубів шестерні, а друга знаходиться між зубами.
- Ідеально ці мітки поєднуються досить рідко. Одна з них, як правило, виходить трохи вище або нижче іншої.
- Але, найголовніше в цьому випадку потрібно дивитися, щоб відстань між мітками не досягала розміру цілого зуба шестерні.
- Бувають випадки на Шевроле Авео 1,5, коли ви виставили мітки внизу на шківі колінвала, а мітки вгорі виявилися на зовнішніх сторонах шестерень распредвалів.
- В такому випадку необхідно провернути колінвал ще на один оберт за годинниковою стрілкою і мітки на шестернях распредвалів виявляться на внутрішній стороні кожної з них.
- Для контролю і для кращої видимості ми рекомендуємо завжди ставити свої додаткові мітки на распредвалах.
- З цією метою потрібно знайти зуб шестерні, який візуально розташований вище інших.
- Його можна пофарбувати маркером або фарбою в яскравий колір.
- І потім просто від нього рівно по лінії або борозні на ремені виходимо на верхню внутрішню захисну кришку кожуха ременя ГРМ.
- На корпусі цієї кришки навпроти борозни і робите відповідну мітку або пропил.
- Точно таким же чином чинимо і на шестерні випускного распредвала Шевроле Авео.
- Після цього ви будете точно знати, що це ваші, а не чиїсь мітки і їх зручно буде контролювати.
- Однак, потрібно враховувати той факт, що цими мітками можна керуватися тільки тоді, коли проводиться заміна ременя ГРМ або інший ремонт, при якому шестерні распредвалів не знімаються.
- Правда, тут є один виняток. Наприклад, до двигуна цього автомобіля дане виключення не відноситься.
- Справа в тому, що тут шестерня впускного распредвала, точно так, як і випускного мають напрямні штіфти.
- Іноді можуть бути шпонки.
- У зв'язку з цим шестерні на Шевроле Авео 1,5 завжди встановлюються тільки в одному положенні і по-іншому ви їх ніяк поставити не зможете.
- Але, у багатьох інших моделях автомашин шестерні мають конусну посадку замість штифтів або шпонки.
- В цьому випадку при заміні сальника распредвала, наприклад, знявши шестерню, встановити її точно в таке ж положення щодо самого валу ніяк не вийде.
- Саме в таких випадках встановлені мітки на верхній частині кожуха ременя ГРМ вам користі не принесуть.
- Що стосується шківа або шестерні колінвала, то в двигуні цього автомобіля він має шпонку.
- А тому його також по-іншому на Шевроле Авео поставити ніяк не вдасться.
- Але, для себе на цьому шківі також можна поставити додаткову мітку.
- Ще однією особливістю заміни ременя ГРМ є обов'язкове зняття передньої правої подушки двигуна.
- Крім того, зовнішні кришки кожуха ременя ГРМ відкручувати, та й виймати дуже тут незручно, тому, що заважають трубки і шланги від різних пристроїв, вузлів і системи охолодження агрегату Шевроле Авео.
- Подушку двигуна знімати доведеться обов'язково, оскільки в іншому випадку вона вам просто не дозволить одягнути приводний ремінь.
- Тому завжди потрібно відкрутити дві гайки і один болт на самій подушці, а також необхідно відкрутити три болта кріплення на кронштейні подушки.
- У нашому випадку, якщо придивитися, то він знаходиться в не натягнутому положенні.
- Це можна визначити по стрілочкам, нанесеним на корпусі ролика.
- Так ось в натягнутому стані нижня стрілка ролика повинна бути на одному рівні з тією, що вище.
- На протилежному боці розташований ще й проміжний або паразитний ролик.
- Також його називають, як опорний ролик ременя ГРМ Шевроле Авео.
- У даній ситуації, коли натягувач у нас ослаблений, при необхідності ремінь ГРМ можна просто стягнути з шестерень, підчепивши його викруткою для цього.
- А взагалі натяжка приводного ременя цього механізму здійснюється за допомогою помпи водяної.
- Однак, якщо немає необхідності міняти, то зайвий раз відкручувати помпу не хочеться.
- Та й до того ж не завжди так просто це можна зробити. Особливо при експлуатації з дешевим тосолом.
- Тому-то виконати натяжку ременя ГРМ помпою після його заміни не завжди зручно, а іноді і вельми проблематично.
- У зв'язку з цим ми придумали один невеликий хитрий маневр з натяжним роликом, виконуючи який можна без помпи домогтися оптимального натягу приводного ременя механізму ГРМ Шевроле Авео.
- Купуючи ролики до механізму ГРМ, завжди звертайте увагу на їх стан, на наявність люфтів.
- Зі свого боку, ми рекомендуємо віддавати перевагу виробам виробництва канадської компанії INA.
- Це стосується, як самих роликів, так і ременя ГРМ. Вони найбільш надійні і не мають ніяких дефектів.
- Хоч вони і дорожчі, але ми не радимо економити, оскільки капітальний ремонт двигуна після обриву приводного ременя коштує набагато більше.
- Відкрутити кронштейн подушки двигуна вас змусить також і необхідність зняти натяжний ролик ременя ГРМ Шевроле Авео.
- Адже якщо ви не відкрутите чотири болта на 10, за допомогою яких кріпиться до блоку циліндрів двигуна кронштейн його подушки, то зняти натягувач ви просто не зможете.
- А демонтувати цей ролик не вдасться з тієї причини, що один з трьох болтів, за допомогою яких він кріпиться, знаходиться якраз під кронштейном цієї подушки двигуна.
- Після того, як натяжний ролик буде знятий, ви зможете в ньому просвердлити отвір і встановити в нього стопор.
- Потім за допомогою цього стопора можна буде застопорити ролик і таким способом натягнути ремінь ГРМ.
- А нашу розповідь про правильне виставлення міток при самостійній заміні ременя ГРМ на двигуні об'ємом 1,5 л Шевроле Авео на цьому закінчено.