Демонтаж головки блоку циліндрів автомобільного двигуна або повне його розбирання – це завжди складний і трудомісткий вид ремонту.
Тому в пропонованій статті ми хочемо розповісти про те, на що потрібно звертати увагу під час проведення такого ремонту, а також дати деякі рекомендації по розбиранню двигуна 4G64 автомобіля Чері Тіго Т11.
- В даному випадку у нас встановлений 16-ти клапанний силовий агрегат об'ємом 2,4 л від компанії Mitsubishi.
- Ми вирішили перевірити стан клапанів, а також ковпачків та інших деталей ГРМ, оскільки з'явилася підозра про появу деяких несправностей на Чері Тіго.
- Заодно поміняти маслоз'ємні ковпачки або сальники клапанів, а також інші деталі, якщо буде потрібно.
- Перш за все нам буде потрібно зняти головку блоку циліндрів з зазначеного двигуна.
- А для того, щоб це можна було вільно зробити і при цьому мати хороший доступ, спочатку потрібно від'єднати і зняти повітряний фільтр, а також всі фішки і роз'єми електричної проводки з цього боку.
- Крім того, ззаду відчіплюємо і прибираємо в сторону від двигуна повністю всю косу проводів проводки моторного відсіку з її фішками і роз'ємами.
- Зробити це не так і складно самому на Чері Тігго.
- При цьому переживати про те, що при установці назад ви переплутаєте місцями ці фішки, не варто.
- Справа в тому, що всі фішки і роз'єми цієї коси абсолютно різні за зовнішнім виглядом.
- В процесі виконання цієї процедури набагато важливіше не забути від'єднати і зняти фішки, що розташовані в нижній частині двигуна і які зверху зовсім непомітні.
- Після цього необхідно підняти переднє праве колесо, щоб можна було його обертати.
- А потрібно це для того, щоб можна було за допомогою обертання колеса виставити всі мітки ГРМ, зняти потім і підв'язати ремінь ГРМ з метою зібрати потім і встановити весь механізм в тому ж порядку.
- Зсередини знята кришка ГБЦ виявилася вся в маслі або сажі, на тлі якої чітко проглядалися білі або чисті сліди.
- Виявилося, що сліди масла на кришці – це результат промивання двигуна, яке ми раніше проводили з використанням промивки BG 109.
- А сліди на кришці – це результат роботи гідрокомпенсаторів, які також промилися застосовуваним промиванням.
- Після цього ми зняли головку блоку циліндрів двигуна.
- Там є достатньо місця, щоб можна було до них дістатися і відкрутити.
- Крім того, буде потрібно там же поруч відкрутити три болта, якими кріпиться розгалужувач системи охолодження.
- Він також кріпиться окремо на патрубку системи за допомогою ущільнювальної гумки.
- Тому його можна легко зняти з цих патрубків і прибрати в сторону.
- Після цього знімати ГБЦ на двигуні Чері Тіго вже більше нічого не заважає.
- При візуальному огляді головки під місцем установки прокладки випускного колектора ми побачили неймовірні сліди нагару масла.
- Це свідчення хорошого масло жора в двигуні.
- Що стосується самих клапанів, то тут ситуація ще жахливіша.
- Тут добре видно, що в перших двох циліндрах масло просто лилося крізь клапана.
- Саме тому вони повністю обгорілі і, мало того, мають найбільший нагар.
- За великим рахунком більш-менш працював тільки один третій циліндр.
- При перевірці рукою похитати поршень в блоці, - відчувається вже невеликий люфт.
- А это уже плохой сигнал.
- Но, с другой стороны, пробуем стенки цилиндра и никаких задиров и выработки на ощупь не ощущается.
- Але, незважаючи на це ми все ж, користуючись нагодою, поміняємо в блоці циліндрів Чері Тігго поршневі кільця.
- Ще потрібно мати на увазі, що болти на коромислах ГБЦ тут встановлені досить м'які і при затягуванні вони часто можуть розтягуватися.
- Але, в цьому немає нічого страшного. Якщо у вас таке раптом вийшло, то ні в якому разі не ставте такі болти знову.
- Їх дуже легко можна обірвати.
- В такому випадку ми радимо взяти жигулівські болти з вала коромислів. Вони буквально на трохи коротше оригінальних.
- Зате ці болти виготовлені з більш жорсткої сталі і тому стоять довго, і не тягнуться в головці Чері Тігго.
- При подальшому огляді ми виявили причину протікання і жору масла. Це порвані маслоз'ємні ковпачки.
- Це притому, що ці ковпачки пройшли всього близько трьох тисяч кілометрів. І це оригінальні вироби.
- Для перевірки герметичності закривання каналів клапанами ГБЦ ми заливаємо в камеру кожного циліндра зверху клапанів бензин і дивимося потім тримають клапана чи ні.
- Буквально через пару хвилин кількість бензину у всіх циліндрах, за винятком одного, різко зменшилася.
- А це говорить про те, що потрібно клапана розсухарити, все почистити і помити, після чого притирати знову всі клапана.
- Належить помити і випускний колектор Чері Тіго.
- Особливо потрібно подумати, яким чином вичистити канали колектора і в четвертому циліндрі, зокрема.
- В результаті придбали спеціальні рідини, за допомогою яких вимили обидва колектора і весь двигун.
- Після цього можна приступати до зворотного збирання.
- Що стосується протягання болтів кріплення головки блоку циліндрів, то схему і порядок протягання їх можна знайти в мануалі.
- Там зазначено, що болти ГБЦ повинні затягуватися із зусиллям в 100Н/м. тому ми затягнули перший раз із зусиллям 20 Н/м.
- Потім другий раз вже із зусиллям 40 Н/м. третій раз це було зусилля 10Н/м.
- Після цього дали приблизно хвилин 30 відпочити і потім довернули ще на 90 градусів кожен болт.
- І в цілому у нас якраз вийшла затягування болтів ГБЦ із зусиллям необхідних 100 Н/м.
- І все, далі можна одягати ремінь ГРМ, виставляти все по мітках, збирати повністю двигун Чері Тіго і пробувати запускати його.