До утрудненого включення або до повної відмови включення передач в коробці перемикання передач автомобіля можуть привести безліч несправностей.
Однією з таких проблем може бути вихід з ладу троса КПП, про заміну яких на автомобілі Джилі СК або СК2 і піде мова в цій статті.
- Однак, перш, ніж бігти в магазин за потрібною запчастиною, необхідно точно переконатися в тому, що причиною поганого включення передач або навіть неможливості включити передачі в КПП дійсно є її трос.
- А для цього необхідно зняти з автомашини акумулятор, а потім і майданчик під акумулятор.
- Робиться це для зручності виконання робіт, хоча можна і не знімати.
- Після цього від'єднуємо трос КПП і потім рукою пробуємо за противагу, розташовану під майданчиком для акумулятора, перемикати передачі.
- Спочатку опускаємо противагу в самий низ і відводимо його в сторону – це будуть перша і друга передачі.
- А потім поступово піднімаємо його вгору, пробуючи включати всі п'ять передач.
- Якщо у вас вийшло переключити всі передачі, то це підтвердження того, що вся причина в тросах коробки перемикання передач.
- Саме тоді варто йти і купувати нові.
- При цьому, потрібно пам'ятати про те, що троса ці мають різну довжину і навіть форму, що обумовлює метод їх кріплення на кулісі або під ричагом КПП.
- Потрібно мати на увазі, що в автомобілях моделі Джилі СК до 2009-2010 років, використовуються троси КПП, регулювання яких здійснюється за допомогою болта і гайки на 6.
- Тобто, один трос просто одягається на т. зв. яблучко, а другий має регулювальний болт на кінці.
- В автомобілях більш пізніх років випуску і моделі вже Джилі СК2 троса КПП не мають регулювального болта на кінці, а просто одягаються обидва на т.зв. яблучка.
- Точно такий же механізм встановлений в даному випадку і на нашому Джилі СК.
- Тепер просто на автомашинах цих моделей встановлюють механізм перемикання передач, на якому обидва троса КПП кріпляться під важелем однаковим способом без регулювального болта.
- Мало того, троса КПП часто випускаються трохи довше або коротше встановленого розміру.
- Тому, щоб не потрапити в просак, ми рекомендуємо завжди при покупці, мало того, що чітко вказувати модель і рік випуску свого автомобіля, але і також пробувати кожен раз троса безпосередньо на своєму авто.
- Якщо вони не підходять по довжині, то відразу міняти на інші.
- Інакше ви витратите гроші, встановите нові троса, а передачі, як не включалися, так і не будуть після цього включатися на Джилі СК.
- Попутно ще, в якості рекомендацій, поглядайте за станом пильника на механізмі перемикання передач вашого авто.
- У тому випадку, коли ця деталь у вас виявиться порваною, то її негайно потрібно замінити.
- Справа в тому, що через цей пильник в коробку перемикання передач може потрапити конденсат або волога, а також бруд, що в кінцевому підсумку призведе до значного погіршення якості масла в КПП.
- Тому, своєчасно замінити пильник, що вийшов з ладу, на вертольоті або механізмі перемикання передач значно дешевше і легше, ніж потім виконувати заміну масла в ній.
- Це все, що стосується рекомендацій. Ну, а тепер перейдемо безпосередньо до порядку заміни тросів КПП.
- Для того щоб провести заміну, необхідно в першу чергу зняти і підняти вгору захисний чохол на важелі коробки передач Джилі СК.
- Далі необхідно відкрутити і зняти всі гайки, що є на встановлених тросах на механізмі куліси.
- Тобто, від'єднати троса від самого механізму.
- Потім нам буде потрібно витягнути дві скоби або два шплінта на тросах.
- Ці шплінти можна дістати під центральною консоллю торпеди Джилі СК.
- Після цього відкручуємо і знімаємо пластикову захисну панель на центральній консолі внизу з боку водія.
- Для того, щоб було краще видно, а також для зручності можна зняти таку ж панель, тільки з боку пасажира.
- Далі вам буде видно кільце або шайбу, встановлену на підлозі кузова.
- Ця шайба прикручена двома болтами на 10 до днища, які потрібно викрутити.
- Після цього переходимо в моторний відсік Джилі СК, де під капотом знімаємо акумулятор і його майданчик.
- Потім на корпусі коробки знаходимо кінці тросів, витягуємо шплінти і знімаємо обидва кінці з т.зв. яблук.
- І все, далі просто витягуємо трос з салону повністю.
- Витягуємо з салону, тому, що з-під капота ви їх просто не витягнете.
- Як вже говорилося вище, для проведення заміни ми завчасно придбали новий трос КПП.
- Але, при огляді його ми виявили, що відсутня втулка на одному з кінців троса.
- А взяти зі старого троса не вийде, тому, що там така втулка троса зовсім розбита вже.
- Тому ми вирішили нікуди не бігати, а виточити самостійно нову втулку.
- Нові троса завели назад з боку салона і закріпили скрізь в зворотному порядку.
- Тобто, спочатку одягли кінці тросів на корпусі КПП Джилі СК, а потім закріпили на днищі і після цього на механізмі куліси.
- Все зібрали знову ж в зворотному порядку і перевіривши включення передач, поставили на місце панелі з обох сторін центральної консолі торпеди.