Заміна ременя ГРМ Чері Тіго 2.0, 2.4

Одним з основних елементів ремінної передачі механізму ГРМ і ряду інших пристроїв навісного обладнання сучасного автомобіля є привідні ремені.

У пропонованій статті ми розповімо про те, яким чином самостійно виконати заміну ременя ГРМ двигуна Mitsubishi 4G63 2.0 автомобіля Чері Тіго, а разом з ним і наступних запчастин Чері Тіго:

Чери Тиго

  • Для установки ми будемо використовувати в даному випадку ремінь ГРМ виробництва італійської компанії DAYCO з артикулом 94832.

 будем использовать в данном случае ремень ГРМ производства итальянской компании DAYCO с артикулом 94832.

  • Відразу потрібно відзначити, що цей ремінь підходить тільки для використання на зазначеному силовому агрегаті об'ємом 2,0 л.
  • І налічує цей ремінь 122 зуба.
  • Якщо ви візьмете ремінь ГРМ для двигуна об'ємом 2,4 л, єдиною відмінністю його буде лише наявність на один зуб більше, тобто 123.

этот ремень подходит только для использования на указанном силовом агрегате объёмом 2,0л

приобрели ремень кондиционера и гидроусилителя, артикул которого 5РК1388.

ремень генератора компании DAYCO, артикул 4РК942

  • Ремінь балансувального валу, який ми також придбали, має артикул 94195.

Ремень балансировочного вала артикул 94195

  • Крім того, будуть змінюватися і два ролика самого механізму ГРМ Чері Тіго.

два ролика самого механизма ГРМ

  • Це деталі, один з яких – це обвідний ролик ГРМ артикул SMD 156604-Chery, а інший – це ролик натяжний ГРМ артикул SMD 182537-Chery.

один из которых – это обводной ролик ГРМ артикул SMD 156604-Chery, а другой – это ролик натяжной ГРМ артикул SMD 182537-Chery.

  • Ну і для ременя балансувального валу придбаний також ролик виробництва компанії Mitsubishi Motors, артикул якого MD 115976.

ролик Mitsubishi Motors, артикул MD 115976.

  • Цей ролик значно дорожче оригінального з артикулом SMD, але придбати його ми були змушені, після того, як довелося раніше двічі міняти цю деталь через заклинювання в цьому двигуні Чері Тіго.
  • Весь процес заміни ми починаємо зі зняття переднього правого колеса.
  • Після цього знімаємо розширювальний бачок гідропідсилювача.

снимаем расширительный бачок гидроусилителя

отсоединить провод питания датчика коленвала

  • А також розгинаємо три гнучких дужки на кришці ременя ГРМ.

разгибаем три гибких скобки на крышке ремня ГРМ

снимаем расширительный бачок с охлаждающей жидкостью

  • Тепер нам буде потрібно на арці знятого колеса Чері Тіго зняти підкрилок і всі пластикові захисні кожухи.

снять подкрылок и все пластиковые защитные кожухи

  • Всі вони кріпляться на саморізах, тому їх потрібно скрізь буде викручувати.
  • А також відкручуємо болти і знімаємо пластиковий захист двигуна.

снимаем пластиковую защиту двигателя

получаем доступ к датчику коленвала и шкиву коленвала

  • Після цього нам потрібно зняти опору двигуна, а для цього її потрібно спочатку послабити.
  • Тому з цією метою підбираємо картер двигуна домкратом через дерев'яну прокладку.

подпираем картер двигателя домкратом через деревянную прокладку

откручиваем правую подушку двигателя

  • При цьому потрібно мати на увазі, що вгорі подушка закріплена на двигуні Чері Тігго на двох шпильках з гайками на 15 і одному болту на 13.

вверху подушка закреплена на двигателе на двух шпильках с гайками на 15 и одном болту на 13.

  • Тому гайки зі шпильок скручуємо, а болт в цьому місці викручуємо. І потім знімаємо цю подушку двигуна з корпусу агрегату.
  • В результаті отримуємо доступ до кришки ременя ГРМ, на якій відкручуємо три болта на 12 і один на 10.

получаем доступ к крышке ремня ГРМ, на которой откручиваем три болта на 12 и один на 10

  • Знімаємо кришку після цього і отримуємо доступ безпосередньо до ременя ГРМ.
  • Тому тепер послаблюємо ключем на 12 болт на натягувачі ременя генератора.

 ослабляем ключом на 12 болт на натяжителе ремня генератора

  • Далі збираємо конструкцію з трьох подовжувачів, карданчика і головки на 12.

собираем конструкцию из трёх удлинителей, карданчика и головки на 12

  • Потім заводимо цю конструкцію знизу і одягаємо головку на болт натягу ременя.

заводим эту конструкцию снизу и одеваем головку на болт натяжения ремня

  • І поступово викручуємо цей болт на Чері Тіго.

 постепенно выкручиваем этот болт

С помощью головки на 15 откручиваем немного на этом болту гайку

  • І тут же поруч є ще один болт, прокручуючи який проти годинникової стрілки, тим самим ви послаблюєте ремінь генератора.

тут же рядом есть ещё один болт

  • А раз ремінь генератора став ослабленим, то ми можемо його тепер зняти зі шківа.

снимаем со шкива ремень генератора

  • Після цього витягуємо цей ремінь через низ.
  • Відразу перевіряємо знятий ремінь генератора Чері Тігго і бачимо, що він ще в нормальному стані.

Сразу проверяем снятый ремень генератор

  • Однак, автомобіль пройшов вже 40 тис. кілометрів і згідно з інструкцією, його необхідно все одно вже замінити.
  • Знімаємо також і ремінь кондиціонера з гідропідсилювачем.
  • Тепер нам буде потрібно зняти шків помпи водяної.

снять шкив помпы водяной

  • Він кріпиться за допомогою чотирьох болтів на 10.
  • Для того щоб всі ці болти зірвати, ми використовуємо монтування, вставляючи її між двох болтів, застопоривши тим самим обертання самого ролика.

используем монтировку, вставляя её меду двух болтов

  • А ключем на 10 в цей час зриваємо болт. І так по черзі всі чотири болта. Далі вони відкручуються вже легко.
  • Точно таким же способом ми і встановлюємо цей шків назад на Чері Тігго.
  • Самі болтики дуже маленькі, тому потрібно бути уважним, щоб їх не впустити.
  • Після того як шків помпи зняли, відкручуємо чотири болта на 12 кріплення шківа колінвала двигуна.

откручиваем четыре болта на 12 крепления шкива коленвала двигателя

  • І потім знімаємо шків з валу.
  • Встановлюється цей шків тільки в одному положенні, для чого на ньому є отвір, а на фланці вала спеціальний штир.

на шкиве есть отверстие, а на фланце вала специальный штырь

  • Тому отвір на шківі повинен одягнутися на наявний штир.
  • Далі нам буде потрібно відкрутити кріплення датчика колінвала.
  • Повністю його відкручувати немає необхідності, а просто відпустити трохи болти, щоб можна було потім трохи відсунути в сторону і отримати доступ до болта, яким кріпиться кришка кожуха ременя ГРМ.
  • Відкрутивши цей болт, відкручуємо ще три болта на нижній кришці кожуха ременя ГРМ.

откручиваем ещё три болта на нижней крышке кожуха ремня ГРМ

снимаем нижнюю крышку кожуха ремня ГРМ

  • Далі одягаємо головку на 19 на колінвал двигуна і прокручуємо його до тих пір поки не співпадуть всі мітки на валах.
  • При цьому потрібно дивитися, щоб мітки збіглися не тільки на распредвалах вгорі, але і внизу також на правому балансувальному валу.

чтобы метки совпали не только на распредвалах вверху, но и внизу также на балансировочном валу.

  • Крім того, мітки повинні збігтися на самому колінвалі.

метки должны совпасть на самом коленвале

  • Це дві мітки внизу, які повинні у нас збігтися. І також повинна збігтися при цьому мітка і вгорі на шестерні распредвала.

должна совпасть при этом метка и вверху на шкиве распредвала

должны совпасть метки и внизу на втором балансировочном валу.

  • Таким чином, ви повинні отримати збіг відразу чотирьох міток в один момент і в різних місцях двигуна Чері Тігго.
  • З них три мітки дивимося внизу: на колінвалі і на верхньому і нижньому балансувальних валах.

три метки смотрим внизу: на коленвале и на верхнем и нижнем балансировочных валах

находим за выпускным коллектором болт и выкручиваем его полностью

  • Сам цей болт досить короткий. Ми ж беремо після цього довгий болт на 6 і вставляємо його в отвір, що звільнився.

берём после этого длинный болт на 6 и вставляем его в освободившееся отверстие

  • Якщо у вас мітки всі будуть виставлені правильно, то цей болт вільно увійде в отвір на всю довжину.

болт свободно войдёт в отверстие на всю длину

  • Цим ми доб'ємося заклинювання одного з шківів.

Этим мы добьёмся заклинивания одного из шкивов.

  • Після цього розслабляємо ролик натягувача ременя ГРМ Чері Тіго.

расслабляем ролик натяжителя ремня ГРМ

  • І потім знімаємо ролик натягувача разом з його болтом і шайбою.

 снимаем ролик натяжителя вместе с его болтом и шайбой

  • Далі можемо за допомогою викрутки акуратно знімати зі шківів ремінь ГРМ.

можем с помощью отвёртки аккуратно снимать со шкивов ремень ГРМ

  • При цьому потрібно бути уважним, щоб не провернути жоден з шківів.
  • В результаті огляду бачимо, що цей ремінь механізму ГРМ також ще в хорошому стані.

этот ремень механизма ГРМ также ещё в хорошем состоянии

  • Але, краще замінити його раніше, як свідчить інструкція, ніж потім робити ремонт всього двигуна після обриву.
  • Далі нам буде потрібно зняти обвідний ролик ременя ГРМ Чері Тігго.
  • Але, зробити це ми не зможемо, тому, що болт, що утримує обвідний ролик знаходиться всередині.

болт, удерживающий обводной ролик находится внутри

  • Тому, щоб дістатися до цього ролика спочатку необхідно відпустити два болта кріплення гідропідсилювача керма.

вначале необходимо отпустить два болта крепления гидроусилителя руля

  • Після цього ми зможемо насос ГУР відсунути і таким чином дістатися до обвідного ролика ГРМ.

насос ГУР отодвинуть и таким образом добраться к обводному ролику ГРМ

  • Потім головкою на 14 відкручуємо болт і знімаємо обвідний ролик ременя ГРМ.

головкой на 14 откручиваем болт и снимаем обводной ролик ремня ГРМ

  • І поки у нас насос ГУР Черрі Тіго відкручений, то відразу беремо новий обвідний ролик, вставляємо в нього старий болт і встановлюємо на місце знятого аналогічним способом.

берём новый обводной ролик, вставляем в него старый болт и устанавливаем на место снятого аналогичным способом.

  • Далі за допомогою ключа на 12 знімаємо натяжний ролик ременя балансувального.

с помощью ключа на 12 снимаем натяжной ролик балансировочного ремня

  • Саме з цим роликом у нас двічі раніше виникали проблеми.
  • У зв'язку з цим ми тепер і намагаємося встановлювати сюди більш дорогий вид. В даному випадку виробництва Mitsubishi.
  • Після цього відкручуємо і знімаємо гідронатягувач ролика ГРМ. Для цього буде потрібно відкрутити два болта.

открутить два болта и снять гидронатяжитель ролика ГРМ

  • Деякі фахівці стверджують, що цей гідронатягувач необхідно міняти при кожній заміні ременя ГРМ.
  • У нас же в даному випадку ця деталь вже відходила 170 тис.кілометрів і до сьогоднішнього дня ніяких нарікань на нього поки немає.
  • Сьогодні ми міняємо вже п'ятий ремінь ГРМ на нашому Чері Тігго при цьому натягувачі.
  • А взагалі, більшість фахівців вважають, що якщо шток в цьому натягувачі виходить на відстань 12мм і при цьому туго входить назад, то такий пристрій сміливо можна ще використовувати.

если шток в этом натяжителе выходит на расстояние 12мм и при этом туго входит обратно, то такое устройство смело можно ещё использовать.

  • У нашому випадку при вимірюванні виявилося, що шток вийшов рівно на 12 мм.

при измерении оказалось, что шток вышел ровно на 12 мм

  • У зв'язку з цим ми вставляємо цей гідронатягувач ролика ГРМ, артикул SMD308587-Aftermarket-AFTERMARKET в лещата і починаємо потихеньку затискати.

вставляем этот гидронатяжитель ролика ГРМ, артикул SMD308587-Aftermarket-AFTERMARKET в тиски и начинаем потихоньку зажимать.

  • Шток при цьому повинен входити назад в корпус натягувача. В цьому випадку головне все виконувати плавно і не поспішаючи.
  • При цьому лещата затискаємо до тих пір, поки отвори на корпусі пристрою і в його штоку не співпадуть.

тиски зажимаем до тех пор, пока отверстие на корпусе устройства и в его штыре не совпадут

  • І в такому стані встановлюємо цей натягувач назад на своє місце в автомобілі Чері Тігго.
  • Далі знімаємо ремінь балансувального вала і одягаємо замість нього новий.

снимаем ремень балансировочного вала и одеваем вместо него новый

  • При цьому перевіряємо на шківах мітки, щоб переконатися, що вали при цьому не були зрушені з встановленого на початку ремонту положення.
  • Тут же встановлюємо і наживляємо натяжний ролик балансувального ременя.

устанавливаем и наживляем натяжной ролик балансировочного ремня

  • І після цього знову перевіряємо збіг міток. Потім нам потрібно натягнути встановлений ролик.
  • З цією метою встановлюємо потужну викрутку, уперши її в шків колінвала Чері Тіго, блокуючи тим самим натяжний ролик від провертання.

устанавливаем мощную отвёртку, упирая её в шкив коленвала

  • А іншою рукою в цей час затягуємо болт, накручуючи тим самим сам ролик.

затягиваем болт, накручивая тем самым сам ролик.

  • Затягнувши болт на ролику, перевіряємо натяжку обвідного ременя Чері Тіго. Він повинен просідати буквально на 5-7 мм.
  • Але, головне, потрібно дивитися, щоб від основи самого натяжного ролика скрізь було однакова відстань до стінки його кожуха.

 чтобы от основания самого натяжного ролика везде было одинаковое расстояние к стенке его кожуха

  • Перевірити це можна, вставивши в проміжок викрутку і протягнувши її по всьому колу.
  • При цьому викрутка повинна приблизно однакового проходити навколо ролика.
  • Далі встановлюємо обвідний ролик ГРМ на місце.

устанавливаем обводной ролик ГРМ на место

  • Слідом за ним тут же поруч встановлюємо гідронатягувач ГРМ.

тут же рядом устанавливаем гидронатяжитель ГРМ

  • І тепер ще раз перевіряємо всі мітки на всіх валах і шківах.
  • Якщо все скрізь збігається, то далі можемо одягати привідний ремінь газорозподільного механізму Чері Тігго.

можем одевать приводной ремень газораспределительного механизма

  • Після цього знову перевіряємо збіг всіх міток.
  • У тому випадку якщо мітки всі збігаються, нам необхідно далі натягнути одягнений ремінь ГРМ.
  • Для цього в отвори натяжного ролика ГРМ вставляємо два свердла.

 в отверстия натяжного ролика ГРМ вставляем два сверла.

  • І після цього, запобігаючи провертанню, затягуємо болт натяжного ролика.
  • В результаті після завершення натяжки обидва отвори натягувача повинні бути розташовані на одній лінії з болтом поруч встановленого ролика, згідно з інструкцією.

оба отверстия натяжителя должны быть расположены на одной линии с болтом рядом установленного ролика

  • Однак у нас в цьому випадку сам ремінь ГРМ на нашому Чері Тігго виявляється погано натягнутим.
  • Тому ми провернули трохи більше і отвори на ролику виявилися буквально трохи нижче умовно проведеної лінії з болтом сусіднього ролика.

отверстия на ролике оказались буквально чуть-чуть ниже условно проведённой линии с болтом соседнего ролика.

  • Будемо вважати, що це практично одна горизонтальна лінія.
  • Тому далі витягуємо пасатижами штир, який ми раніше вставили в гідронатягувач ГРМ.

вытаскиваем пассатижами штырь, который мы ранее вставили в гидронатяжитель

  • Також витягуємо болт, який ми раніше вставляли в отвір за випускним колектором.
  • А замість нього закручуємо на місце короткий болт, що був там до цього.

 закручиваем на место короткий болт, что был там до этого.

  • Далі знову перевіряємо збіг всіх чотирьох міток і після цього перевіряємо правильність складання механізму ГРМ.
  • Для цього одягаємо головку на болт шківа колінвала і прокручуємо весь механізм черрі Тіго.
  • Робимо кілька контрольних обертів і, якщо нічого не стукає і не злітає, значить механізм ми зібрали правильно.
  • Після цього можемо одягати на місце шків помпи, а також шків на колінвал. І потім одягаємо на місце новий ремінь генератора.

одеваем на место новый ремень генератора

  • А також не забувайте встановити на місце датчик колінвала.
  • Далі одягаємо верхній кожух ременя ГРМ і знизу заводимо ремінь кондиціонера і ГУР.

одеваем верхнюю крышку кожуха ремня ГРМ и снизу заводим ремень кондиционера и ГУР

  • Потім натягуємо ремінь кондиціонера і ГУР, а також ремінь генератора.

натягиваем ремень кондиционера и ГУР, а также ремень генератора

  • При цьому затягуємо болт кріплення.
  • Далі перевіряємо натяг цих двох ременів на Чері Тігго. Вони повинні прогинатися, як відомо, не більше, ніж на 5-7 мм.
  • Далі все збираємо в зворотній послідовності розбирання, як це було на початку.
  • А потім пробуємо запускати двигун автомобіля. Якщо він запустився, значить у нас все виставлено і зібрано правильно.
  • Потрібно відзначити, що на початку ремені генератора і кондиціонера з ГУР можуть під час роботи створювати трохи характерний писк або свист.
  • Але, в цьому немає нічого страшного.
  • Після деякого пробігу все це припиниться, а через 10 тис.кілометрів пробігу можна буде знову ці ремені трохи підтягнути, оскільки за цей час вони трохи розтягнуться.
  • А так весь механізм ГРМ Чері Тіго далі повинен працювати без проблем.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Заміна ременя ГРМ Чері Тіго 2.0, 2.4"

Відгуки: 1


Богдан

Толково разжевано, а там действительно много неудобностей.




Ремінь ГУР для ремонту Чері Тіго:

Кондицонер для ремонту Чері Тіго:

Ремінь Генератора для ремонту Чері Тіго:

ГРМ для ремонту Чері Тіго:

Генератор для ремонту Чері Тіго:

Вал для ремонту Чері Тіго:

Ролик для ремонту Чері Тіго:

Бачок гідропідсилювача для ремонту Чері Тіго:

Датчик колінвалу для ремонту Чері Тіго:

Кришка для ремонту Чері Тіго:

.