Одним з основних елементів ремінної передачі механізму ГРМ і ряду інших пристроїв навісного обладнання сучасного автомобіля є привідні ремені.
У пропонованій статті ми розповімо про те, яким чином самостійно виконати заміну ременя ГРМ двигуна Mitsubishi 4G63 2.0 автомобіля Чері Тіго, а разом з ним і наступних запчастин Чері Тіго:

- Для установки ми будемо використовувати в даному випадку ремінь ГРМ виробництва італійської компанії DAYCO з артикулом 94832.

- Відразу потрібно відзначити, що цей ремінь підходить тільки для використання на зазначеному силовому агрегаті об'ємом 2,0 л.
- І налічує цей ремінь 122 зуба.
- Якщо ви візьмете ремінь ГРМ для двигуна об'ємом 2,4 л, єдиною відмінністю його буде лише наявність на один зуб більше, тобто 123.


- А також ремінь генератора компанії DAYCO, артикул 4РК942.

- Ремінь балансувального валу, який ми також придбали, має артикул 94195.

- Крім того, будуть змінюватися і два ролика самого механізму ГРМ Чері Тіго.

- Це деталі, один з яких – це обвідний ролик ГРМ артикул SMD 156604-Chery, а інший – це ролик натяжний ГРМ артикул SMD 182537-Chery.

- Ну і для ременя балансувального валу придбаний також ролик виробництва компанії Mitsubishi Motors, артикул якого MD 115976.

- Цей ролик значно дорожче оригінального з артикулом SMD, але придбати його ми були змушені, після того, як довелося раніше двічі міняти цю деталь через заклинювання в цьому двигуні Чері Тіго.
- Весь процес заміни ми починаємо зі зняття переднього правого колеса.
- Після цього знімаємо розширювальний бачок гідропідсилювача.


- А також розгинаємо три гнучких дужки на кришці ременя ГРМ.


- Тепер нам буде потрібно на арці знятого колеса Чері Тіго зняти підкрилок і всі пластикові захисні кожухи.

- Всі вони кріпляться на саморізах, тому їх потрібно скрізь буде викручувати.
- А також відкручуємо болти і знімаємо пластиковий захист двигуна.


- Після цього нам потрібно зняти опору двигуна, а для цього її потрібно спочатку послабити.
- Тому з цією метою підбираємо картер двигуна домкратом через дерев'яну прокладку.


- При цьому потрібно мати на увазі, що вгорі подушка закріплена на двигуні Чері Тігго на двох шпильках з гайками на 15 і одному болту на 13.

- Тому гайки зі шпильок скручуємо, а болт в цьому місці викручуємо. І потім знімаємо цю подушку двигуна з корпусу агрегату.
- В результаті отримуємо доступ до кришки ременя ГРМ, на якій відкручуємо три болта на 12 і один на 10.

- Знімаємо кришку після цього і отримуємо доступ безпосередньо до ременя ГРМ.
- Тому тепер послаблюємо ключем на 12 болт на натягувачі ременя генератора.

- Далі збираємо конструкцію з трьох подовжувачів, карданчика і головки на 12.

- Потім заводимо цю конструкцію знизу і одягаємо головку на болт натягу ременя.

- І поступово викручуємо цей болт на Чері Тіго.


- І тут же поруч є ще один болт, прокручуючи який проти годинникової стрілки, тим самим ви послаблюєте ремінь генератора.

- А раз ремінь генератора став ослабленим, то ми можемо його тепер зняти зі шківа.

- Після цього витягуємо цей ремінь через низ.
- Відразу перевіряємо знятий ремінь генератора Чері Тігго і бачимо, що він ще в нормальному стані.

- Однак, автомобіль пройшов вже 40 тис. кілометрів і згідно з інструкцією, його необхідно все одно вже замінити.
- Знімаємо також і ремінь кондиціонера з гідропідсилювачем.
- Тепер нам буде потрібно зняти шків помпи водяної.

- Він кріпиться за допомогою чотирьох болтів на 10.
- Для того щоб всі ці болти зірвати, ми використовуємо монтування, вставляючи її між двох болтів, застопоривши тим самим обертання самого ролика.

- А ключем на 10 в цей час зриваємо болт. І так по черзі всі чотири болта. Далі вони відкручуються вже легко.
- Точно таким же способом ми і встановлюємо цей шків назад на Чері Тігго.
- Самі болтики дуже маленькі, тому потрібно бути уважним, щоб їх не впустити.
- Після того як шків помпи зняли, відкручуємо чотири болта на 12 кріплення шківа колінвала двигуна.

- І потім знімаємо шків з валу.
- Встановлюється цей шків тільки в одному положенні, для чого на ньому є отвір, а на фланці вала спеціальний штир.

- Тому отвір на шківі повинен одягнутися на наявний штир.
- Далі нам буде потрібно відкрутити кріплення датчика колінвала.
- Повністю його відкручувати немає необхідності, а просто відпустити трохи болти, щоб можна було потім трохи відсунути в сторону і отримати доступ до болта, яким кріпиться кришка кожуха ременя ГРМ.
- Відкрутивши цей болт, відкручуємо ще три болта на нижній кришці кожуха ременя ГРМ.


- Далі одягаємо головку на 19 на колінвал двигуна і прокручуємо його до тих пір поки не співпадуть всі мітки на валах.
- При цьому потрібно дивитися, щоб мітки збіглися не тільки на распредвалах вгорі, але і внизу також на правому балансувальному валу.

- Крім того, мітки повинні збігтися на самому колінвалі.

- Це дві мітки внизу, які повинні у нас збігтися. І також повинна збігтися при цьому мітка і вгорі на шестерні распредвала.


- Таким чином, ви повинні отримати збіг відразу чотирьох міток в один момент і в різних місцях двигуна Чері Тігго.
- З них три мітки дивимося внизу: на колінвалі і на верхньому і нижньому балансувальних валах.


- Сам цей болт досить короткий. Ми ж беремо після цього довгий болт на 6 і вставляємо його в отвір, що звільнився.

- Якщо у вас мітки всі будуть виставлені правильно, то цей болт вільно увійде в отвір на всю довжину.

- Цим ми доб'ємося заклинювання одного з шківів.

- Після цього розслабляємо ролик натягувача ременя ГРМ Чері Тіго.

- І потім знімаємо ролик натягувача разом з його болтом і шайбою.

- Далі можемо за допомогою викрутки акуратно знімати зі шківів ремінь ГРМ.

- При цьому потрібно бути уважним, щоб не провернути жоден з шківів.
- В результаті огляду бачимо, що цей ремінь механізму ГРМ також ще в хорошому стані.

- Але, краще замінити його раніше, як свідчить інструкція, ніж потім робити ремонт всього двигуна після обриву.
- Далі нам буде потрібно зняти обвідний ролик ременя ГРМ Чері Тігго.
- Але, зробити це ми не зможемо, тому, що болт, що утримує обвідний ролик знаходиться всередині.

- Тому, щоб дістатися до цього ролика спочатку необхідно відпустити два болта кріплення гідропідсилювача керма.

- Після цього ми зможемо насос ГУР відсунути і таким чином дістатися до обвідного ролика ГРМ.

- Потім головкою на 14 відкручуємо болт і знімаємо обвідний ролик ременя ГРМ.

- І поки у нас насос ГУР Черрі Тіго відкручений, то відразу беремо новий обвідний ролик, вставляємо в нього старий болт і встановлюємо на місце знятого аналогічним способом.

- Далі за допомогою ключа на 12 знімаємо натяжний ролик ременя балансувального.

- Саме з цим роликом у нас двічі раніше виникали проблеми.
- У зв'язку з цим ми тепер і намагаємося встановлювати сюди більш дорогий вид. В даному випадку виробництва Mitsubishi.
- Після цього відкручуємо і знімаємо гідронатягувач ролика ГРМ. Для цього буде потрібно відкрутити два болта.

- Деякі фахівці стверджують, що цей гідронатягувач необхідно міняти при кожній заміні ременя ГРМ.
- У нас же в даному випадку ця деталь вже відходила 170 тис.кілометрів і до сьогоднішнього дня ніяких нарікань на нього поки немає.
- Сьогодні ми міняємо вже п'ятий ремінь ГРМ на нашому Чері Тігго при цьому натягувачі.
- А взагалі, більшість фахівців вважають, що якщо шток в цьому натягувачі виходить на відстань 12мм і при цьому туго входить назад, то такий пристрій сміливо можна ще використовувати.

- У нашому випадку при вимірюванні виявилося, що шток вийшов рівно на 12 мм.


- Шток при цьому повинен входити назад в корпус натягувача. В цьому випадку головне все виконувати плавно і не поспішаючи.
- При цьому лещата затискаємо до тих пір, поки отвори на корпусі пристрою і в його штоку не співпадуть.

- І в такому стані встановлюємо цей натягувач назад на своє місце в автомобілі Чері Тігго.
- Далі знімаємо ремінь балансувального вала і одягаємо замість нього новий.

- При цьому перевіряємо на шківах мітки, щоб переконатися, що вали при цьому не були зрушені з встановленого на початку ремонту положення.
- Тут же встановлюємо і наживляємо натяжний ролик балансувального ременя.

- І після цього знову перевіряємо збіг міток. Потім нам потрібно натягнути встановлений ролик.
- З цією метою встановлюємо потужну викрутку, уперши її в шків колінвала Чері Тіго, блокуючи тим самим натяжний ролик від провертання.

- А іншою рукою в цей час затягуємо болт, накручуючи тим самим сам ролик.

- Затягнувши болт на ролику, перевіряємо натяжку обвідного ременя Чері Тіго. Він повинен просідати буквально на 5-7 мм.
- Але, головне, потрібно дивитися, щоб від основи самого натяжного ролика скрізь було однакова відстань до стінки його кожуха.

- Перевірити це можна, вставивши в проміжок викрутку і протягнувши її по всьому колу.
- При цьому викрутка повинна приблизно однакового проходити навколо ролика.
- Далі встановлюємо обвідний ролик ГРМ на місце.

- Слідом за ним тут же поруч встановлюємо гідронатягувач ГРМ.

- І тепер ще раз перевіряємо всі мітки на всіх валах і шківах.
- Якщо все скрізь збігається, то далі можемо одягати привідний ремінь газорозподільного механізму Чері Тігго.

- Після цього знову перевіряємо збіг всіх міток.
- У тому випадку якщо мітки всі збігаються, нам необхідно далі натягнути одягнений ремінь ГРМ.
- Для цього в отвори натяжного ролика ГРМ вставляємо два свердла.

- І після цього, запобігаючи провертанню, затягуємо болт натяжного ролика.
- В результаті після завершення натяжки обидва отвори натягувача повинні бути розташовані на одній лінії з болтом поруч встановленого ролика, згідно з інструкцією.

- Однак у нас в цьому випадку сам ремінь ГРМ на нашому Чері Тігго виявляється погано натягнутим.
- Тому ми провернули трохи більше і отвори на ролику виявилися буквально трохи нижче умовно проведеної лінії з болтом сусіднього ролика.

- Будемо вважати, що це практично одна горизонтальна лінія.
- Тому далі витягуємо пасатижами штир, який ми раніше вставили в гідронатягувач ГРМ.

- Також витягуємо болт, який ми раніше вставляли в отвір за випускним колектором.
- А замість нього закручуємо на місце короткий болт, що був там до цього.

- Далі знову перевіряємо збіг всіх чотирьох міток і після цього перевіряємо правильність складання механізму ГРМ.
- Для цього одягаємо головку на болт шківа колінвала і прокручуємо весь механізм черрі Тіго.
- Робимо кілька контрольних обертів і, якщо нічого не стукає і не злітає, значить механізм ми зібрали правильно.
- Після цього можемо одягати на місце шків помпи, а також шків на колінвал. І потім одягаємо на місце новий ремінь генератора.

- А також не забувайте встановити на місце датчик колінвала.
- Далі одягаємо верхній кожух ременя ГРМ і знизу заводимо ремінь кондиціонера і ГУР.

- Потім натягуємо ремінь кондиціонера і ГУР, а також ремінь генератора.

- При цьому затягуємо болт кріплення.
- Далі перевіряємо натяг цих двох ременів на Чері Тігго. Вони повинні прогинатися, як відомо, не більше, ніж на 5-7 мм.
- Далі все збираємо в зворотній послідовності розбирання, як це було на початку.
- А потім пробуємо запускати двигун автомобіля. Якщо він запустився, значить у нас все виставлено і зібрано правильно.
- Потрібно відзначити, що на початку ремені генератора і кондиціонера з ГУР можуть під час роботи створювати трохи характерний писк або свист.
- Але, в цьому немає нічого страшного.
- Після деякого пробігу все це припиниться, а через 10 тис.кілометрів пробігу можна буде знову ці ремені трохи підтягнути, оскільки за цей час вони трохи розтягнуться.
- А так весь механізм ГРМ Чері Тіго далі повинен працювати без проблем.