Датчик холостого ходу Ланос 1.5: чистка та діагностика

Робота бензинового двигуна внутрішнього згоряння здійснюється завдяки спалювання паливно-повітряної суміші у відповідних камерах.

Кількість повітря в цій рідині регулює повітряна заслонка.

Однак, вона працює тільки під час руху, тобто, під навантаженням.

Під час холостого ходу, а також під час зупинки на світлофорах або стоянки дросельна заслонка повністю закрита.

Тому, щоб робоча суміш все ж готувалася і мотор в цей момент не заглох, в роботу вступає саме регулятор (клапан або датчик) холостого ходу.

У народному автомобілі Деу Ланос вказаний датчик або регулятор холостого ходу (РХХ), як його ще називають, розташований в безпосередній близькості від дросельної заслонки.

Це пов'язано з тим, що цей регулятор, в той час, коли силовий агрегат машини функціонує без навантаження або просто на холостих обертах, здійснює надходження повітряних мас, минаючи дросель, в камери згоряння.

Його роботою керує в даному випадку електронного типу блок управління (ЕБУ).

Тому вплинути якимось чином вручну на роботу датчика ніяк не вийде.

Наявність такого пристрою дає можливість без проблем запускати силовий агрегат, а також забезпечує невпинну його роботу на весь період прогрівання.

Крім того, двигун авто безперебійно і рівно може працювати під час зупинок або стоянки.

Регулятор або датчик холостого ходу – це по суті той же клапан, який відкриває і закриває канал підкачки або надходження повітря в камери згоряння двигуна.

У зв'язку з цим він дуже рідко виходить з ладу. Але, це не говорить про те, що він не ламається зовсім.

Проте симптоми або ознаки виходу з ладу цього датчика дуже схожі на ті, які виникають під час несправності дросельної заслонки.

Різниця лише в тому, що ніякого сигналу про виникнення несправності в датчику холостого ходу водій не отримає.

Саме останній фактор зобов'язує проводити ретельну діагностику, перш ніж прийняти рішення демонтувати РХХ з метою проведення його ремонту.

Часто причиною несправності може послужити проводка, вихід з ладу інших пристроїв, що впливають на холостий хід двигуна, але не сам датчик холостого ходу.

Тому все це необхідно попередньо ретельно перевіряти.

Діагностуємо і чистимо самостійно датчик холостого ходу (холла) Daewoo Lanos 1,5

У представленій статті ми розповімо про те, яким чином самому демонтувати і почистити датчик холостого ходу на Деу Ланос 1,5.

 каким образом самому демонтировать и почистить датчик холостого хода на Дэу Ланос 1,5.

  • Як вже говорилося раніше, якщо ви не знаєте, де саме встановлений на двигуні вашого авто датчик холостого ходу, шукайте спочатку дросельний вузол або дросельну заслонку.
  • Там же повинен бути і РХХ.
  • А для того, щоб зняти цей датчик, необхідно спочатку від'єднати фішку електроживлення і потім відкрутити два гвинтика його кріплення.

сначала отсоединить фишку электропитания и затем открутить два винтика его крепления.

  • І після цього акуратно витягуємо датчик зі свого гнізда.

 вытаскиваем датчик со своего гнезда

  • При цьому необхідно дивитися, щоб ущільнювальна гумка не залишилася всередині колодязя.

смотреть, чтобы уплотнительная резинка не осталась внутри колодца

  • Тепер нам належить якимось чином витягнути шток датчика.
  • Для цього необхідно знати принцип його роботи.
  • При вимкненому запалюванні ЕБУ дає команду і шток висувається повністю, перекриваючи при цьому повністю канал надходження повітря в камери згоряння.
  • Але, після цього, як тільки шток упреться в стінку гнізда, він відразу ж засувається назад на 21 крок в даному випадку.
  • Цю особливість нам і потрібно використовувати.
  • Тому, для того, щоб зняти шток датчика холостого ходу, підключаємо до нього раніше зняту фішку з проводами живлення і поміщаємо сам датчик в целофановий мішечок.

помещаем сам датчик в целлофановый мешочек

  • Робимо це для того, щоб шток під впливом пружини не полетів далеко.
  • Можна заховати його в якусь ганчірочку.
  • Після цього включаємо запалювання і відразу вимикаємо. 
  • Шток РХХ в цей час висунеться повністю і так як йому впертися ні в що, то він вилетить просто в наш мішечок.

шток датчика вылетит просто в наш мешочек.

  • Після цього ми можемо його без зусиль звідти дістати.
  • Тепер, що стосується установки цього датчика назад на своє місце.
  • Справа в тому, що деякі власники стверджують, що для цього необхідно мати ще помічника, оскільки одному зробити це не вдасться.
  • Ми ж стверджуємо, що встановити РХХ можна одному і без особливих зусиль.
  • Як правило, шток на зібраному або новому пристрої буває повністю висунутий.
  • Тому він має досить пристойну довжину і при установці в колодязь цей шток не дає датчику щільно сісти на своє місце.

 шток не даёт датчику плотно сесть на своё место.

  • Але, в цьому немає абсолютно нічого страшного.
  • Ми вставляємо датчик до упору, на скільки нам дає зробити це його шток, і потім наживляємо його два болтика.

наживляем два болтика датчика

  • Потім проробляємо ту ж саму процедуру.
  • Підключаємо живлення, вставивши в роз'єм фішку, включаємо, а потім вимикаємо запалювання і чекаємо.
  • Шток при цьому спочатку висувається повністю до тих пір, поки не упреться в стінку гнізда.
  • А після цього він знову засунеться.
  • В результаті датчик наш зможе сісти на своє місце.

датчик наш сможет сесть на своё место

  • Нам залишається тільки затягнути болти кріплення і все.
  • Бувають випадки, коли після виконаної процедури РХХ Деу Ланос все одно не сідає на своє місце.
  • Тоді потрібно просто повторити ту ж саму процедуру ще раз, а може і двічі.
  • Тобто до тих пір, поки пристрій не сяде повністю на своє місце.
  • Тепер потрібно запам'ятати, що після того, як ми таким чином посадили датчик на своє місце і повністю затягнули його болти, в ньому не зберігся пусковий зазор.
  • А для того, щоб його встановити, необхідно знову ж включити і вимкнути запалювання.
  • При цьому ЕБУ встановить на датчику необхідний пусковий зазор.
  • Деякі власники стверджують, що після установки датчика холостого ходу необхідно провести його калібрування.
  • Маємо сказати, що це неправда.
  • По-перше, в самому мануалі чітко зазначено, що калібрування при заміні РХХ не потрібно.
  • По-друге, це випливає з самої теорії.
  • Справа тут в тому, що сам по собі датчик або клапан є виконуючим пристроєм, від стану якого не залежить робота ЕБУ або окремих його параметрів, на відміну від задаючих пристроїв.
  • А раз так, то і калібрувати його немає необхідності.
  • Навпаки, як ми вже зазначали вище, РХХ повністю залежить від ЕБУ и виконує всі його установки.
  • На яку кількість кроків блок управління задасть йому завдання висунути шток, рівно на стільки ж він і зрушить його.
  • Тепер, ще питання, яке стосується характерного тріска РХХ.
  • Багатьом власникам частенько доводилося чути таке явище в цьому датчику.
  • Що ж це таке насправді.
  • Справа в тому, що під час роботи двигуна на холостому ходу шток датчика згідно його інструкції висувається приблизно на 20 кроків.
  • Цим самим він частково перекриває канал подачі повітря.
  • Після цього ви вимикаєте запалювання, заглушивши двигун.
  • У цей момент ЕБУ посилає РХХ імпульс висунути шток, скажімо, на 50 кроків.
  • Оскільки величина ходу цього штока становить саме 50 кроків.
  • Однак, до цього моменту шток у вас вже висунутий на 20 кроків.
  • Це говорить про те, що в подальшому шток може висунутися тільки на 30 кроків.
  • Але блок управління вимагає всі 50. Однак датчик не може це зробити.
  • В результаті ЕБУ впливає на РХХ, змушуючи того висунути шток.
  • Але він в цей час, пройшовши тільки 30 кроків, впирається в стінку гнізда.
  • Незважаючи на це, ЕБУ тисне далі і тому в цей момент лунає характерний тріск.
  • Домігшись свого через силу, ЕБУ змушує потім шток повернутися назад на 21 крок, залишаючи пусковий зазор.
  • Так встановлена програма в блоці управління.
  • Ось такого роду ситуації, до речі, і призводять в результаті РХХ до передчасного виходу з ладу.
  • А розповідь нашу про самостійну діагностику, демонтаж і чищення датчика холостого ходу Деу Ланос 1,5 на цьому закінчено.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Датчик холостого ходу Ланос 1.5: чистка та діагностика"

Відгуки: 2


Николай

Супер


Александр

спасибо.очень доступно !




Дросельна заслонка для ремонту Деу Ланос:

Регулятор для ремонту Деу Ланос:

Клапана для ремонту Деу Ланос:

Датчики для ремонту Деу Ланос:

Блок управління для ремонту Деу Ланос:

Датчик холостого ходу (Регулятор) для ремонту Деу Ланос:

Проводка для ремонту Деу Ланос:

Кріплення для ремонту Деу Ланос:

Шток для ремонту Деу Ланос:

Пружина для ремонту Деу Ланос:

.