У бувалих автолюбителів заміна ременя ГРМ не викликає складнощів. Особливо, якщо мова йде про таких бюджетних автомобілях, як ЗАЗ Форза. Але У кожної машини є свої особливості. І якщо новачкам просто необхідно розібратися в деталях виконання такої роботи, то досвідченим водіям просто не зайвим буде дізнатися про ті підводні камені, які їх очікують.

Виробник рекомендує міняти ремінь ГРМ на ЗАЗ Форза один раз в 40 000 кілометрів. Цей термін слід витримувати, хоча по досвіду експлуатації він доглядає і набагато більше. Процес виконання заміни цілком стандартний, а порядок робіт виглядає наступним чином.

- Відпускаємо болти кріплення переднього правого колеса, і поддомкрачиваем автомобіль.
- Знімаємо колесо повністю.
- Демонтуємо бокові пластикову захист рухового відсіку.
- Відпускаємо два болта кріплення гідропідсилювача керма, як описано у цій статті.
- Поставивши автомобіль на передачу, відкручуємо болт кріплення шківа приводу навісного обладнання (генератора і гідропідсилювача).

- Знімаємо шків, звільняємо його від ременів приводу і прибираємо в бік.
- На місце шківа закручуємо болт його кріплення (так легше буде виставити мітки).
- Відкручуємо два болта кріплення верхнього кожуха ГРМ і знімаємо його.

- Відкручуємо два болта кріплення нижнього кожуха ГРМ.

- Знімаємо автомобіль з передачі (ставимо важіль у нейтральне положення), і ключем проворачиваем маховик (через болт кріплення шківа привода генератора та ГУР) до суміщення нижньої мітки на шестірні колінчастого вала.

- Перевіряємо верхню мітку на шестерні розподільного валу. Якщо вона не збігається, проворачиваем маховик ще на один оборот.

- Відкручуємо два болта кріплення ролика натяжителя. Можна просто послабити, щоб легко було зняти ремінь ГРМ.

- Знімаємо ремінь ГРМ, після чого можна відкрутити і зняти ролик натяжителя.
- Встановлюємо новий ролик в крайнє ліве положення (проти ходу автомобіля) і не затягуємо болти, щоб він міг вільно пересуватися по напрямних.
- Встановлюємо новий ремінь. При цьому, контролюємо, щоб обидві мітки збіглися.
- За допомогою великої викрутки, використовуючи її як важіль, натягуємо ролик і затискаємо болти його кріплення.

- Встановлюємо обидві частини кожуха ГРМ (нижню, а потім – верхню) на місце.
- Встановлюємо шків приводу навісного обладнання, попередньо одягнувши на нього ремінь генератора., і затискаємо болт кріплення шківа.
- Встановлюємо зубчастий ГУР.
- Натягуємо ремінь ГУР, як описано у цій статті, і фіксуємо його двома болтами.
- За допомогою ключа, проворачиваем колінвал за болт кріплення шківа приводу навісного обладнання на два оберти, після чого знову перевіряємо збіг міток.
- Одягаємо бічну захист двигуна, ставимо на місце колесо.
- Опускаємо автомобіль, і здійснюємо затягування колісних болтів.
При натяжки ременя ГРМ важливо виконати її правильно – не послабити його, щоб при навантаженнях він не провернувся, і не перетягнути, щоб не призвести до його передчасного псування. Перевірити натяжку можна простим дідівським способом: візьміться за ремінь і спробуйте провернути його навколо своєї осі. Він повинен провертатися на кут близько 90 градусів.
Вся операція хоч і займе багато часу, але не особливо складна для виконання. Так само вона не вимагає застосування спеціального інструменту, використання підйомника, ями або естакади. Виконати її можна в звичайному гаражі і без сторонньої допомоги.
Джерело відео YouTube - відеохостинг, що надає послуги розміщення відеоматеріалів.
Посилання на відео: https://youtu.be/8GNMAIsFTa0
Читайте також:
Заміна амортизаторів задніх Форза А13