У 2003 році китайська автокомпанія Chery Automobile почала випуск нового лифтбека з кодовою назвою А15.
Ця модель по суті стала другим поколінням вже добре відомого автомобіля Seat Toledo.
Нова модель, яку комплектували двигуном TRITEC об'ємом 1,6 літра і збирали у багатьох країнах, у нас в Україні отримала назву Чері Амулет.
Через кілька років ця модель вже комплектувалася двигуном Acteco, розробленим спільно з австрійською компанією AVL.
Але, незважаючи на це трансмісія в автомобілі, як з першим двигуном, так і з другим, була обрана механічна.
Одним з вузлів цієї трансмісії є зчеплення.
Його значення в будові автомобіля важко переоцінити, оскільки без цього вузла такий транспортний засіб просто не зміг би рухатися по дорогах.
А якщо і зміг би з горем навпіл, то лише на одній і ті й же передачі.
Міняємо своїми руками зчеплення на Chery Amulet
Задумкою цієї статті є прагнення розповісти звичайному автолюбителю про те, як можна самостійно замінити зчеплення на автомобілі Чері Амулет.
- При цьому всі болти кріплення корзини, перш, ніж їх закрутити, ми обробили спеціальним засобом – фіксатором різьби.
- Це дасть можливість нам зберегти різьбу болтів від можливого окислення, ну і в значній мірі герметизує саме з'єднання.
- Всі болти закручуємо чутливо до упору, а після цього затягуємо їх за допомогою динамометричного ключа.
- Затягуємо з зусиллям 110 Н/м, як рекомендує нам інструкція.
- Після цього ставимо шайбу, яку ще називають ножною плитою.
- Одягається вона на шток, який виходить з центру первинного валу і при натисканні на педаль, видавлюється зчеплення за допомогою цієї шайби.
- При установці даного виду зчеплення ми зіткнулися з однією проблемою.
- Справа в тому, що тут встановлені багатогранні (двенадцатигранні) болти.
- У зв'язку з цим нам довелося придбати для них спеціальну 12-гранну головку.
- Встановивши спеціальну шайбу, далі будемо одягати диск зчеплення Чері Амулет.
- Але, перш за все, потрібно поставити стопорне кільце на шайбу.
- Встановивши диск зчеплення, затягуємо болти його кріплення, нажививши перші по діагоналі.
- Встановити його неправильно ми в даному випадку ніяк не зможемо, оскільки там всередині кошика є спеціальний упор, який не дасть диск зчеплення встановити неправильно.
- Це свого роду ключ, який в обов'язковому порядку потрібно відкрити відповідним положенням диска.
- А по іншому його просто не вдасться встановити.
- Далі у нас знову виникла чергова проблема.
- Зазвичай у багатьох моделях авто для того, щоб відцентрувати диск зчеплення щодо маховика використовують фрагмент первинного валу.
- У цьому ж автомобілі цього зробити не вдасться, оскільки просто нікуди вставляти цей вал.
- Тому доводиться штангенциркулем робити виміри відстані диска щодо маховика.
- Таким чином ми намагаємося виставити диск більш-менш по центру.
- Виставивши точно за розмірами диск зчеплення, затягуємо грунтовно болти кріплення маховика.
- Паралельно нам хочеться розповісти також про встановлення компенсаторів при складанні нашого двигуна.
- Отже, головка блоку циліндрів у нас вже зібрана.
- Ми вже поставили термостат, попередньо обробивши місце з'єднання герметиком.
- Також встановили новий сальник распредвала.
- Тепер будемо встановлювати і распредвал двигуна.
- Але, перш, ніж встановити його на місце, змастимо маслом опорні шийки валу, оскільки він повністю сухий.
- Це можна зробити просто пальцями, розмазавши налите зверху масло.
- Після цього заводимо распредвал в ГБЦ і вставляємо його кінець в сальник Чері Амулет.
- Далі змащуємо трохи місце установки кріпильної планки валу, а отвори для болтів, що її утримують, змащуємо зовні герметиком.
- Це робиться для того, щоб виключити протікання масла через ці отвори під болти.
- Ну і, закріпивши распредвал, одягаємо на нього приводну шестерню.
- Спочатку болт кріплення її закручуємо просто так, а потім, коли вже повністю зберемо ГБЦ, змастимо його фіксатор різьби також.
- Особливістю даного двигуна є наявність компенсаторів.
- А це виключає регулювання клапанів.
- Установку компенсаторів починаємо після того, як виставили кулачки розподільного валу в нижнє положення.
- При цьому, встановлюємо по кожному циліндру окремо і підряд.
- Для цього беремо компенсатор, стискаємо і разжимаємо його рукою, перевіряючи тим самим наявність ходу.
- Після цього змащуємо його, щоб вистачило мастила на перші миті після пуску двигуна.
- Далі, вставляємо цей компенсатор в його посадковий колодязь.
- Прокручуємо вал і дивимося, чи піднімається компенсатор.
- Після цього, якщо установка виконана правильно, одягаємо зверху компенсатора коромисло.
- Попередньо не забудьте змастити маслом місця на коромислі, де воно треться об інші деталі.
- Закручуємо гайкою це коромисло.
- Після цього натискаємо пальцем на один край коромисла.
- Воно повинно вдавлювати гідрокомпенсатор, а з іншого боку його в цей час має утворитися простір.
- Його буде цілком достатньо для заповнення та вибору відповідного зазору.
- Далі беремо другий компенсатор, перевіряємо, змащуємо і опускаємо його в посадковий колодязь цього ж циліндра.
- Промазуємо і одягаємо коромисло, закручуємо гайку зверху на ньому і перевіряємо наявність вільного ходу.
- І ось таким чином встановлюємо поспіль на всіх чотирьох циліндрах.
- Після заповнення двигуна маслом, клапана піднімуться, вільний хід коромисел зникне і компенсатори будуть працювати в нормальному режимі.
- На цьому нашу розповідь про заміну зчеплення та встановлення компенсаторів на двигуні Чері Амулет закінчено.