Так, як згідно з законами фізики, будь-яка рідина, а в даному випадку тосол, при нагріванні має властивість розширюватися, то для відводу його надлишку буде потрібна додаткова ємність.
Саме такою ємністью і служить в сучасних автомобілях розширювальний бачок.
Крім того, сьогодні ці ємності одночасно виконують і роль верхньої частини радіатора.
Для цього на нього одягають кришку з перепускним клапаном. Він випускає пару при нагріванні тосола і навіть деякі його надлишки.
Однак іноді ця кришка не справляється зі своїми завданнями. Тому доводиться її чистити, ремонтувати або навіть міняти.
Усуваємо проблеми в кришці розширювального бачка на Chery Easter
У цій статті ми вирішили розповісти, як впорається з проблемою кришки розширювального бачка автомобіля Чері Істар.

- Так вийшло, що ця кришка постійно викидає тосол, але рідина системи охолодження двигуна все одно кипить і експлуатувати автомобіль просто неможливо.
- Зняли кришку, розібрали.


- Але, незважаючи на це, після установки на автомобіль вона зовсім не тримає тиск.
- Розібрали клапан і перевірили.

- Все ніби в нормі.
- Розібрали клапан і перевірили.

- В силу цього вона і стала пропускати повітря.
- В результаті кінчик її злегка, міліметри на 2, підрізали.

- Як виявилося, при складанні пробки і подальшої її установки на бачок, ця гумка своїм витягнутим кінчиком впиралася в кришку, і в результаті постійно перебувала у відкритому стані.
- У підсумку, системи виходив повітря.

- А раз йшов повітря, то і неможливо було добитися нормального тиск в системі охолодження.
- З цієї причини і закипав тосол.
- І щоб бути впевненим в справності цього клапана, а це випускний клапан, що випускає зайвий пар з системи, можна перевірити з допомогою компресора.
- Беремо шланг компресора, приставляємо до клапану в кришці, а шланг має точно такий же діаметр, як і клапан.

- Нормально притискаємо шланг і пускаємо трохи повітря.
- Відпускаємо тут же і тепер дивимося на скільки він відкриється.
- Можна також за допомогою компресора перевірити і саму кришку.
- Для цього одягаємо шланг компресора на штуцер розширювального бачка при закрученої його кришці.
- Після чого на невеликому тиску компресора (у нас 0,75 атм.) включаємо на деякий час компресор і дивимося на манометр.
- По ньому можемо визначити падає тиск чи немає в системі охолодження двигуна.
- Після цього, надуваємо тиск в систему і знову дивимося, коли відкриється випускний клапан.
- Це має бути при тиску не менше 1,0 атмосфери.
- Якщо більше, то це небажано.
- Можна в такому випадку вкоротити невелику пружину на самому клапані і відрегулювати його роботу таким способом.
- На цьому наша проблема з кришкою розширювального бачка Чері Істра вважається вирішеною.