Рульове управління є одним з основних систем, що забезпечують безпеку руху на автомобілі. Воно дозволяє керувати напрямом руху автомобіля, змінювати його при необхідності, а також в цілях безпеки, як самого водія і його пасажирів, так і всіх інших, оточуючих автомобіль учасників дорожнього руху.
Одним з основних механізмів рульового управління є рульова рейка. Вона дає можливість через рульове колесо управляти колесами автомобіля, повертаючи їх під потрібним кутом в потрібному напрямку.
В процесі експлуатації на валу рейки та ряді інших деталях можуть виникати вироблення. Це неминуче призводить до появи люфтів і, як правило, супроводжується сторонніми стуками.
У цьому випадку вдаються до підтяжки рейки, яка здійснюється за допомогою регулювальної гайки.
Регулюємо рульову рейку автомобіля Geely MK самостійно
Отже, у нас сьогодні на порядку денному рульова рейка Джилі МК, про регулювання якої ми й вирішили розповісти в цій статті.
- Так вийшло, що рейка у нас знято з автомобіля, тому буде сьогодні служити наочним посібником.
- Але, в принципі, підтягнути рейку можна, не знімаючи її з автомобіля.
- Правда, не зовсім зручно це буде зробити, оскільки регулювальна гайка розташована за стабілізатором. А він не дає накинути на неї головку ключа.
- У зв'язку з цим ми придумали власний ключ для цього.
- Взяли звичайний накидний ключ і шугнули його трохи, щоб зручніше було підсовувати його під стабілізатор.
- Тепер проводимо безпосередньо саму регулювання.
- Одягаємо ключ на регулювальну гайку.
- Вона ж є фактично контргайкою. Так от ми відпускаємо її на три-чотири оберти.
- Після цього, болт, розташований всередині її, і який має заглиблення на голівці у вигляді шестикутника, повинен вільно крутитися.
- Але, для того, щоб можна було його трохи підкрутити потрібно певне зусилля.
- Тоді ми взяли довгий болт з головкою на 17 і вставили її в шестигранник болта на рейці.
- Тепер з допомогою пасатижів або іншого інструменту підтягнули болт на рейці, прокручуючи за вставлений болт на 17.
- Після цього, утримуючи далі цей болт, з допомогою накидного ключа затягуємо грунтовно контргайку.
- Ось і вся премудрість.
- Правда треба таку підтяжку робити акуратно, щоб не перетягнути.
- Оскільки потім кермо взагалі важко буде повертати.
- При підтяжці потрібно виконувати це поступово. При цьому, підтягнувши трохи, перевірте, рульове колесо при його повороті мимоволі повертається у своє початкове положення чи ні.
- Якщо цього не відбулося, значить ви перетягнули.
- Якщо кермо повертається вільно, то можна потягувати ще трохи і знову перевірити.
- Крім того, перш, ніж починати виконувати підтяжку рульової рейки, переконайтеся в тому, що в рульових наконечниках, рульовій тягі і в рульовій хрестовині відсутні люфти.
- Тільки в цьому випадку приступаємо до регулювання рейки на Джилі МК.