Для того, щоб гасити коливання автомобіля під час руху, а також поглинати поштовхи і удари коліс, підвіски і самого корпусу призначено спеціальний пристрій під назвою амортизатор.
На задніх колесах автомобіля Джилі МК встановлені амортизатори, які разом з пружинами перетворюють механічну енергію, одержувану від цих коливань, в теплову.
В процесі експлуатації, а особливо нашими автошляхами, амортизатори швидко виходять з ладу і не виконують вже свої функції.
Тому доводиться їх повністю замінювати.
Самостійно міняємо задні амортизатори на Джилі МК
У цій статті ми вирішили розповісти про те, як можна самому поміняти задні амортизатори на автомобілі Джилі МК.

- Для того, щоб виконати цей вид ремонту нам буде потрібно запастися таким нехитрим набором:

- Насамперед, це спеціальний набір для зняття обшивки автомобіля.

- Дві головки ключів на 17 і 18.

- Нижня гайка там на 18.
- Крім того, спеціальний ключ для утримання штока амортизатора.

- Це на той випадок, якщо амортизатор не вдасться відкрутити пневматичним гайковертом, у кого він є.

- В цьому випадку потрібен буде і який-небудь вороток.
- У нас, в даному випадку ось такий:

- Ну і, звичайно, потрібні будуть самі амортизатори задні.

- В даному випадку встановлювати на Джилі МК ми будемо газові амортизатори.
- Але, незалежно від виду, амортизатори надходять від виробника в прокачанном стані і одягнені в спеціальну бандажну стрічку.

- Така упаковка виключає попадання повітря всередину при транспортуванні вироби.
- Проте, незважаючи на це, в будь-якому випадку перед установкою завжди амортизатори потрібно прокачати самому. Але робити це потрібно правильно.
- Зазвичай ми використовуємо наступну методику прокачування:
- Для початку знімаємо бандажну стрічку і даємо можливість штоку повністю вийти вгору.

- Після цього стискаємо його знову.

- Якщо шток цей йде плавно, без ривків і провалів – значить повітря усередині амортизатора точно немає.
- Далі знову даємо можливість штоку повністю вийти вгору.

- В газовому амортизаторі шток вийде сам, ну, а в масляному доведеться витягнути його рукою.
- Після цього, перевертаєте його догори ногами.

- Потім, в такому положенні починаєте стискати і в процесі цього перевертаєте його назад в нормальне положення.

- І дожимаєте до кінця. Все. Більше його качати не треба буде.
- Для більшої впевненості можна ще пару раз здавити його в нормальному положенні.
- І останній раз, коли шток повністю піднявся або, коли ви його повністю витягняте, ні в якому разі не перевертайте амортизатор і не кладіть.
- У такому ж вертикальному положенні поставте його десь у кут чекати своєї години.
- Для того, щоб зняти старі амортизатори з автомобіля Джилі МК, необхідно повністю звільнити його багажник.
- А після цього зняти обшивку.
- У нашому випадку один амортизатор вже пробив обшивку, так, що роботи тут буде трохи менше.

- Сама обшивка тримається за допомогою кліпс, які доведеться все витягнути.

- Але, попередньо потрібно зняти декоративну пластикову накладку.

- Вона також тримається на кліпсах, а потім просто виймається.
- Після цього ми отримуємо вже доступ до бічної панелі багажника Джилі МК.
- На його обшивці є кліпси, які потрібно або викрутити викруткою, якщо вони під різьбу.

- Або просто потрібно підколупнути і все.
- По ходу виконання ремонту виявилося, що потрібно викрутити ще два болта на 10 в днищі багажника, щоб зняти металеву планку, що утримує обшивку.
- Після цього, відвертаємо бічну панель в бік і можемо тепер виконувати роботу з демонтажу амортизатора.

- Тепер, для того, щоб відкрутити гайку на амортизаторі, необхідно спеціальним ключем утримувати його шток, а іншим накидним ключем відкручувати саму гайку.

- Ми ж виконуємо це з допомогою пневмогайковерта, головки і карданчика.
- Хоча, зірвавши гайку, все одно довелося скористатися ключами, оскільки шток все-таки почав крутитися.
- Несподівано у нас трапилася оказія.
- Гайка виявилася занадто довгою і шток не дав її викрутити зовсім, оскільки прокручується разом з нею. Утримати його просто не виходило нічим.
- Тож довелося з допомогою гайколома розчавити цю гайку амортизатора на Джилі МК.

- Якщо у вас такого інструмента немає, то можна акуратно, щоб не попалить пластик і не забризкати вікна, зрізати гайку болгаркою.
- Після цього, спускаємося під автомобіль і відкручуємо нижню гайку на 18, що на кронштейні амортизатора.

- При цьому, нам відразу відкрилася картина, яка красномовно пояснювала причину заміни задніх амортизаторів.

- Після того, як відкрутили нижню гайку, беремо новий амортизатор, який ми раніше поставили осторонь і також не перевертаючи, вставляємо його на місце, просунувши шток в отвір кузова.
- Потім закручуємо на місце гайку.
- Газові амортизатори зручно встановлювати без сторонньої допомоги, оскільки шток у них не опускається і ним не складно потрапити в отвір кузова, щоб встановити на місце.
- При закручуванні гайки вгорі в багажнику автомобіля Джилі МК потрібно мати на увазі, що згідно інструкції, шток амортизатора повинен бути вище гайки на 15-18 мм після повного затягування.

- Затягування повинно виконуватися із зусиллям не більше 25н/м.
- Нижня гайка при цьому повинна затягуватися із зусиллям в два рази більше.
- І наостанок, хочеться акцентувати також вашу увагу на тому, що при установці амортизатора нового одягайте відразу і нові прогумовані вібійники.

- Оскільки вони дуже швидко стають непридатнимидля використання. Тому їх краще відразу замінити на нові.
- Отже, ми встановили новий амортизатор на своє місце і перевіряємо правильність своєї роботи.

- Як бачимо верхня гайка закручена до упора, а виступ штока в межах норми.
- В нашому випадку це було 16,5 мм
- Внизу гайку довелося затягувати з зусиллям 70 н/м.

- На цьому заміна задніх амортизаторів на автомобілі Джилі МК вважається успішно виконаною.