Як відомо, для охолодження двигуна внутрішнього згорання автомобіля Джилі СК під час його роботи передбачена спеціальна система охолодження.
Основним елементом для повноцінної роботи цієї системи є охолоджуюча рідина (тосол), якою заповнюють всю систему. Але, якщо ця рідина буде просто знаходиться в трубках, патрубках, бачках та в радіаторі системи, то вона швидко нагріється і не зможе охолоджувати двигун.
Щоб цього не сталося, потрібно змусити цю рідину постійно циркулювати по всій системі. Саме таке завдання і покликаний вирішити спеціальний насос – помпа водяна, що прокачує охолоджуючу рідину по всьому колу системи.
Тож, цілком зрозуміло, що при неналежній роботі цього пристрою двигун автомобіля може перегрітися.
Міняємо самостійно помпу на двигуні Geely CK
У цій статті ми розповімо про те, як можна самому у себе в гаражі замінити помпу на Джилі СК.

- Ідеально, звичайно, коли для цього виду ремонту є оглядова яма в гаражі або ще краще, підйомник.
- Але в нашому випадку ні того, ні іншого не виявилося, тому довелося наїхати на спеціально обладнане підвищення, щоб можна було залізти під машину.
- Таким підвищенням є шлакоблоки.

- При цьому, в обов'язковому порядку ставимо під задні колеса підставки, щоб уникнути самовільного скочування автомобіля з підвищення.

- В автомобілі Джилі СК помпа розташована з боку повітряного фільтра.
- Тож, для отримання доступу до неї знімаємо цей фільтр.

- Повністю фільтр можна не знімати, а просто відкласти його в бік на двигун, щоб не заважав нам виконувати ремонт.

- Це, що стосується верхньої частини його корпусу.
- А нижню частину, відкрутивши три болти, ми повністю прибираємо.

- Тепер ми вже можемо бачити помпу, яку доведеться нам змінити.

- Тут добре видно, що шківи в цьому автомобілі розташовані дуже близько до кузова.
- До речі, хочеться поділитися тим, як нам вдалося з'ясувати, що потрібно замінити саме помпу.
- В один день з'явився характерний стукіт, після запуску двигуна. Коли він прогрівався, стукіт зникав.
- Але такий стукіт характерний не тільки для помпи, а і для інших пристроїв також. Тому було вирішено перевірити це методом виключення.
- Спочатку відпустили привідний ремінь ГУР і перевірили роботу двигуна. Стукіт при цьому не зникав.
- Після цього, відпустили ремінь генератора – стукіт припинився.
- Далі вставили монтажку між кузовом та шківом і спробували надійність його кріплення.
- Під дією монтажки на шківі відчувався люфт.

- Ось тому і створювався стукіт. Значить, потрібно замінити саме помпу.
- Але, перш ніж приступити до демонтажу помпи, необхідно злити з системи антифриз.
- Для зливу охолоджувальної рідини є зливна пробка внизу радіатора автомобіля Джилі СК.

- А, перш ніж відкрити цю пробку, потрібно зняти захист.

- Оскільки в іншому випадку антифриз розіллється по всій підлозі.
- Після цього, ми можемо спокійно злити тосол в приготовлену ємність.

- При цьому потихеньку відкручуємо пробку заливної горловини радіатора, щоб випустити звідти повітря.

- Ні в якому разі не можна її відкривати відразу і повністю, оскільки від створеного тиску через горловину може вдарити струмінь тосола.
- Під кінець цього процесу можна запустити на кілька секунд двигун, щоб весь тосол вигнало з помпи.
- Тепер нам потрібно буде зняти подушку двигуна, щоб можна було ним маневрувати, тобто піднімати вгору або трохи опускати вниз.
- Але, перш, ніж це робити, треба під двигун знизу підставити домкрат, щоб можна було його піднімати.

- Ставимо домкрат під піддон картера двигуна.
- Для того, щоб нічого не продавити, підставляємо досить товстий шматок гуми.

- До того ж, двигун повністю не буде відрученим – його будуть утримувати ще дві подушки.
- Все це потрібно нам тільки для балансування або, якщо хочете, для підтримки мотора автомобіля Джилі СК.
- Після цього, відкручуємо три гайки і два болти подушки двигуна і знімаємо її.

- Взагалі, весь цей процес приблизно такий же, як при заміні ременя ГРМ.
- відкручуємо кріплення для натяжки ременя гідронасоса.

- Це потрібно тому, що сама помпа розташована під ним.
- Цим ми звільняємо собі доступ до помпи.

- Після цього залишається зняти ремінь з гідронасоса і з генератора.
- Для цього, в першу чергу потрібно відпустити болт на 12 натяжки ременя генератора.

- Отже, ремені ослабили, але не поспішайте їх знімати. Для початку потрібно поставити мітки напрямку, в якому вони були встановлені.
- У нашому випадку ми з допомогою маркера нанесли на ремінь стрілку.

- Точно так робимо і з ременем гідронасоса.

- Це просто робиться для себе, щоб потім при складанні також їх і встановити.
- Після цього вже нарешті знімати ремені зі шківів.

- Ремінь тепер залишився тільки на помпі. При перевірці від руки також відчувається люфт шківа.
- Далі підіймаємо трохи двигун за допомогою домкрата.
- І тепер шків і сама помпа виявилася у нас зверху

- Тепер з допомогою монтування або іншого підручного інструменту фіксуємо шків, щоб він не прокручувався.
- Беремо накидний ключ на 8 з довгим ричагом у вигляді труби і ривком зриваємо гайку, яка утримує цей шків.

- І таким чином зриваємо всі гайки по черзі.
- Відкрутивши гайки знімаємо шків.
- Після цього відкручуємо захисні чохли ременя ГРМ.

- Після цього відкручуємо болт кріплення генератора Джилі СК.
- Одним з найбільш складних, тому, що незручний, моментів при виконанні цієї операції є відкручування болтика, що утримує пильник на середньому чохлі ременя ГРМ.

- Там встановлений натяжний ролик кондиціонера і в цьому місці якраз його кріплення, а за ним розташований цей болтик.
- Нам потрібно послабити цей натяжний ролик кондиціонера, зняти з нього ремінь і після цього сам ролик також.

- І тільки після цього ми зможемо зняти середню кришку захисного кожуха ременя ГРМ.


- Для цього відпускаємо болт його кріплення і витягуємо вгору разом зі щупом.
- Отвір, що утворився після цього в обов'язковому порядку чимось потрібно закрити, щоб туди випадково нічого не потрапило.
- І ось тільки після цього вдалося відкрутити вісім болтів і зняти повністю помпу двигуна Джилі СК.

- Як виявилося, люфт на її валу дійсно є.
- Тому ми зняли її правильно, причому вчасно, оскільки пізніше вона могла б і почати пропускати рідину.
- Крім того, дістаємо там ще і равлика.

- За ним стоїть гумове кільце, яке потрібно буде замінити.
- Після цього приступаємо до зворотнього складання.
- Встановлюємо равлика і потім нову помпу на своє місце.

- При цьому всі деталі, що встановлюються назад, ми ретельно очищаємо від бруду.
- Протираємо і очищаємо місця під прокладки.
- Змащуємо з'єднання герметиком і тільки потім встановлюємо равлика і помпу.
- Шків не ставимо, оскільки знизу потрібно спочатку закрутити всі болти помпи.
- Після того, як все затягнули, одягаємо патрубок і заливаємо через заливну горловину радіатора Джилі СК тосол.

- Потім дивимося, чи немає де протікань рідини.
- Якщо все скрізь нормально, то можна приступати до зворотнього складання.
- Спочатку ставимо кожух ременя ГРМ.

- Потім встановлюємо на місце шків помпи і так все в зворотній послідовності.
- По ходу виконання робіт можна виконати і ряд інших операцій. Зокрема, ми вирішили промазати натяжний ролик.
- Для цього вийняли пасатижами стопорне кільце з нього.

- Ножичком акуратно витягуємо пильовик.


- Потім все збираємо в зворотному порядку. І після цього ставимо натяжний ролик на своє місце.
- Після цього з допомогою головки на 13 натягуємо ремінь гідронасоса.

- Далі, поки у нас не прикручений шків помпи ставимо на місце ремінь ГУР Джилі СК.
- Ну і тепер прикручуємо шків помпи. При цьому утримуємо його таким же чином, як і при знятті.
- Далі ставимо на місце і натягуємо ремінь генератора. При цьому перевіряємо, щоб після його натяжки був невеликий прогин.

- Далі прикручуємо планку натяжки гідронасоса і натягуємо сам ремінь.
- Після цього затягуємо повністю кріплення.
- А потім ще раз перевіряємо натяжку всіх ременів і, якщо все нормально, встановлюємо подушку двигуна на місце.

- Тепер повторно ще раз перевіряємо чи все ми встановили і чи не забули чого-небудь. Та чи все встановлено правильно. І тільки після цього встановлюємо на місце повітряний фільтр.
- А на завершення встановлюємо також захист двигуна.
- Потім запускаємо двигун і при необхідності доливаємо ще антифриз через горловину радіатора.
- У салоні перевірили, чи йде тепле повітря від печі опалення. Це є гарантією того, що вона не завоздушена.
- Також перевіряємо ще раз чи немає де якихось потьоків.
- Якщо все в нормі, значить заміна помпи на двигуні Джилі СК вважається закінченою.