Незважаючи на те, що основним призначенням системи ABS є забезпечення стійкості автомобіля і його керованості під час гальмування, в останні роки вона стає все більш складною і більш насиченою електронікою.
Це пов'язано в першу чергу з тим, що ця система з кожним разом виконує все більше і більше додаткових функцій.
Сьогодні практично на всіх автомобілях китайського автопрому, включаючи і Джилі СК, встановлюються системи антиблокування гальм.
Але, у зв'язку з їх постійною «электронизацією», обслуговування АБС стає все більш складним.
Тому їх виробники все частіше рекомендують довіряти такий вид ремонту тільки фахівцям.
Але, відвідувати автосервіс з нагоди виникнення будь-якої несправності або збою в програмному забезпеченні ABS не завжди є час, так і економічно це просто невигідно.
Тому іноді доводиться вирішувати деякі проблеми своїми руками.
Виконуємо самостійно ремонт ABS на Geely CK
Отже, у цій статті розмова піде про те, як ми самостійно розібралися в причини нестабільної роботи системи ABS автомобіля Джилі СК.

- Так вийшло, що у нас при включенні запалення на панелі приладів спалахувала червона лампочка, сигналізуючи про те, що відбувається нібито занадто велике скидання гальмівної рідини авто.

- Але, крім цього, горить і лампочка «ABS».

- При цьому, ніяких маніпуляцій додатково не проводилося.
- Перш за все, ми хочемо заявити, що у всіх власників Джилі СК в 90 випадків з 100 виникає така ж проблема, хто встановив на кузов додаткові пластмасові підкрилки.

- Це тому, що провід, що йде від датчика ABS і до роз'єму в салоні, в обов'язковому порядку буде цим підкрилком перебитий.
- Особливо це стосується задніх датчиків.
- У салоні роз'єми роз'єм задніх датчиків розташовані під сидінням.
- З правої сторони по ходу руху знаходиться червоний роз'єм.

- Зліва розташований такий же, тільки жовтого кольору.

- Для того, щоб перевірити чи цілі у нас ці дроти, беремо прилад.

- Знаходимо ці роз'єми, роз'єднуємо один спочатку – червоний

- Після цього включаємо прилад на режим прозвонки і з'єднуємо провід, що йде до датчика АБС, з приладом.

- Як бачимо, опір є.
- Тепер під'єднуємо провід, який йде до бортового комп'ютера Джилі СК.
- Прилад показує також, що опір є. Якщо прибрати його, то на приладі – нуль.
- Під'єднуємо знову – опір є.
- Тепер переходимо до другого роз'єму і знову таким же чином перевіряємо один провід і другий.
- Тут на проводі, який йде до датчика ABS опір відсутній.
- Це говорить про те, що провід цей пошкоджений.
- Для того, щоб перевірити передні датчики, роз'єднуємо з'єднання прямо на колесі.

- Тут в роз'ємі також по два дроти. Перевіряємо кожен з них по черзі.

- Той провід, що йде до бортового комп'ютера повинен показати опір на приладі більше, а той, що йде до датчика – дещо менше.
- Але, головне, щоб опір прилад показав.
- Отже, перевірили всі чотири датчика і визначили, що у нас перебитий провід, який йде до заднього лівого датчика АБС.

- Тут варто відзначити, що у нас така ситуація вже зустрічалася раніше неодноразово.
- Незважаючи на те, що тут мідний провід, і перетин у нього цілком нормальна (0,75), тим не менш обидва дроти перетирає в результаті торкання до пластикового підкрилка.
- Особливістю задніх датчиків є те, що роз'єм, як вже говорилося раніше, знаходиться в салоні під сидінням.
- Біля колеса від'єднати нічого неможливо.

- На передніх же датчиках, роз'єм знаходиться біля самого колеса.
- Тому перевіряємо біля колеса і під капотом автомобіля Джилі СК.
- Але тут ще є один нюанс.
- Коли ми взяли прилад і перевірили дроти від самого заднього колеса, то виявилося, що на проводі, який йде на роз'єм і через нього на бортовий комп'ютер опір прилад показує.
- А якщо взяти провід, який звідси йде до датчика, то прилад фіксує … нуль.

- Виходить, що у нас несправний сам датчик ABS.
- Але це нонсенс, оскільки конструкція датчика така, що там просто нема чому ламатися.
- Така ситуація стала можлива за механічного електромагнітного клапана, який спрацьовує за рахунок оборотів, посічених на колесо.
- Іншими словами, ця проста помилка – іншого варіанту тут бути не може.
- Розрив у нас відбувається в основному на з'єднанні, яке ми вже тут робили близько восьми років тому.
- Сам автомобіль Джилі СК 2008 року випуску.

- В дійсності кабель перетерся трохи далі того з'єднання, що ми раніше робили.
- Хоча з'єднання і надійно було зроблено, але все одно, в результаті тертя об підкрилок провід перетирається.

- Тому ми вважаємо, що в подібних випадках можна просто самому перевіряти візуально цілісність кабелю на датчиках ABS.
- В крайньому випадку, можна нанести візит на автосервіс, де фахівці з допомогою своїх приладів визначать, який саме датчик у вас не працює.
- Після цього їдете додому і приступаєте до ремонту цього датчика. Шукайте розрив кабелю або навіть можна замінити датчик.
- У будь-якому випадку такий ремонт обійдеться вам дешевше, ніж зробити те ж на СТО.
- Отже, ми усунули обрив проводу, зібрали все, як має бути і включили запалювання.

- Виявилося, що червона лампочка згасла, жовта лампочка «ABS» горить далі.
- Однак не варто з-за цього панікувати.
- Просто запустіть двигун Джилі СК, тепер виїжджайте з гаража і разгоните автомобіль десь на дорозі до швидкості 30 км/год.
- Після цього рубежу лампочка повинна згаснути.

- Просто бортовий комп'ютер автомобіля спрацьовує при швидкості 30 км/год і в результаті, якщо інший помилки немає, лампочка антиблокувальної системи просто вимкнеться.
- Ось таким способом ми самостійно усунули несправність АБС на автомобілі Джилі СК.