Принцип роботи двигуна внутрішнього згорання автомобіля китайського виробництва BYD F3 полягає в згорянні повітряно-паливної суміші в камері згоряння і руху поршня внаслідок розширення газів, що утворюються при цьому.
Регулювання подачі паливної суміші в двигун і вивід відпрацьованих газів в атмосферу здійснює ГРМ разом з впускною і паливною системами.
Основними складовими частинами ГРМ є впускні і випускні клапани, що спрацьовують в залежності від розпочатого робочого циклу.
Саме тому від роботи клапанів залежить правильна робота будь-якого поршневого двигуна внутрішнього згоряння.
Крім того, від їх злагодженої роботи залежить і потужність ДВЗ, його тяглові можливості.
З цієї причини клапанам потрібна постійна увага і регулювання при необхідності їх зазорів.
Регулюємо самостійно клапана 16-клапанного двигуна автомобіля BYD F3
У цій статті ми розповімо про те, як можна самому відрегулювати клапана на 16-клапанному двигуні об'ємом 1,5 літра на автомобілі БІД Ф3.
- Як виявилося, на цьому автомобілі, незважаючи на те, що це представник китайського автопрому, встановлений двигун марки Мітсубісі 4G15S об'ємом 1,5 літра на 16 клапанів.
- Саме такий стоїть на ряді моделей виробництва компанії Дженерал Моторс.
- Тому регулювання клапанів на ньому буде мати низку своїх нюансів.
- Отже, насамперед для двигунів серії 4G1, до яких належить і наш агрегат, на клапанах зазори при гарячому агрегаті повинні відповідати наступним показникам:
- В холодному двигуні ці зазори відповідно повинні бути наступними:
- Для того, щоб виконати такий вид ремонту, слід зняти кришку на двигуні.
- Після цього відкручуємо і знімаємо саму кришку головки блоку циліндрів.
- Судячи по кольору масла, можна визначити, що стан двигуна в межах досить пристойного.
- Теж саме підтверджує і стан самої головки.
- Правда, тут з'ясувалася деяка неув'язка.
- Справа в тому, що і в керівництві, і на таблиці під капотом автомобіля БІД Ф3 значиться, що цей двигун має 12 клапанів.
- І у відповідній таблиці по регулюванню клапанів також зазначено, що такий тип двигунів, як 4G15 також 12-клапанний.
- Проте, на перевірку наш двигун виявився 16-клапанним.
- Можливо секрет криється в букві S, що стоїть в кінці його назви. Але у своїх мануалах ми такого типу двигуна все одно не виявили.
- Отже, наш двигун охолов до 30 градусів Цельсія.
- Тому можна приступати до роботи.
- Ставимо поршень першого циліндра в положення верхньої мертвої точки і перевіряємо зазори на клапанах.
- Як виявилося, вони тут дуже великі, що на впускному, що на випускному клапані.
- Тому приступаємо до їх регулювання.
- Для цього відпускаємо трохи гайку на клапані, вставляємо під клапан необхідної товщини щуп і тепер за допомогою викрутки підводимо клапан до того моменту, поки він не затисне щуп між головкою і штовхачем на распредвалі.
- Після цього закручуємо гайку назад.
- Далі прокручуєм вал на 180 градусів і продовжуємо регулювання за схемою 1-3-4-2.
- У всякому разі ми дотримуємося такої схеми, хоча в різних довідниках написано по-різному.
- Коли витирали кришку головки клапанів, то виявилося, гумки в ній явно пересохли і розсипаються.
- Шахти під свічки запалення ми обробили спеціальним герметиком, щоб щільно посадити ці гумки і не дати їм остаточно розсипатися.
- Після цього ставимо кришку на своє місце.
- І потім остаточно закручуємо всі болти на кришці головки блоку циліндрів БІД Ф3.
- Далі під'єднуємо в зворотному порядку всі дроти, датчики та інші елементи до кришки ГБЦ.
- По закінченню запускаємо двигун автомобіля та перевіряємо його роботу по характерному звуку і шуму.
- Двигун повинен працювати рівно й монотонно, без зайвого цокота, стуку та інших неприємних звуків.
- Якщо цього не виявлено і двигун працює нормально, значить регулювання клапанів на двигуні автомобіля БІД Ф3 проведене успішно.