Як відомо клапана двигуна внутрішнього згоряння автомобіля Шевроле Лачетті разом зі своїм приводом, а також распредвал з власним приводом разом складають газорозподільний механізм цього агрегату або ГРМ.
Його основним призначенням є забезпечення двигуна горючою сумішшю під час його роботи, а також відведення відпрацьованих газів з циліндрів.
Функціонування цього механізму здійснюється за рахунок обертання зубчастого ременя ГРМ, який через шків розподільного валу з'єднаний з колінвалом двигуна.
Крім того, попутно цей ремінь приводить в рух і ряд інших пристроїв автомобіля, що звичайно ж не може позитивно впливати на термін експлуатації.
Сам ремінь не вимагає мастила, легкий, не створює ніяких сторонніх звуків при обертанні.
Однак при обриві під час роботи двигуна вся клапанна група виходить з ладу, що призводить до серйозних несправностей і в багатьох інших вузлів і пристроїв автомобіля.
Тому в інструкції з експлуатації Шевроле Лачетті чітко прописано після якого пробігу цей ремінь в обов'язковому порядку підлягає заміні.
Власники таких авто повинні суворо слідкувати за цим і вчасно виконувати такий вид ремонту.
Міняємо самостійно ремінь ГРМ, а також усуваємо свист його натяжного ролика на автомобілі Chevrolet Lacetti
У представленій статті ми розповімо про те, як можна самому замінити ремінь ГРМ двигуна автомобіля Шевроле Лачетті, а також усунути свист натяжного ролика цього механізму, що з'явився.

- І такого роду ремонт почнемо з того, що знімаємо два хомута і від'єднуємо шланг.

- Після цього відкручуємо два болта, на яких тримається повітряний фільтр і знімаємо його.

- Далі нам потрібно забезпечити доступ до ГРМ знизу.
- Для цього знімаємо пильник, який тримається на двох болтах М6

- А також на трьох пластмасових кліпсах.

- Вони викручуються звичайною хрестовою викруткою і потім витягуються прямо.
- Крім цього, знімаємо і пластикову кришку з двигуна, для чого потрібно відкрутити два болта на блоці циліндрів і дві шпильки на колекторі.

- Взагалі на шпильках достатньо лише відкрутити гайки.
- Але, як правило, їх затягують так сильно, що вони викручуються разом зі шпильками.

- Правда, потрібно відзначити, що в цьому немає нічого страшного. Потім все разом так і встановлюємо на місце.
- Отже, після всього цього ми отримуємо доступ до шківа коленвала двигуна Шевроле Лачетті.

- Його нам потрібно відкрутити.
- Для чого включаємо п'яту передачу на КПП авто і з допомогою двох викруток через супорт фіксуємо гальмівний диск.

- У такому положенні ми за допомогою головки на 19 зриваємо болт колінвала і відкручуємо його.
- Знявши шків, ми вкручуємо болт назад, оскільки він нам знадобиться для того, щоб прокручувати потім для встановлення по мітках.

- Передачу в КПП природно попередньо вимкнемо.
- Отже, після того, як виставили мітку внизу.

- Ми, таким же чином виставляємо їх і вгорі. Вони мають бути одна навпроти іншої.

- В тих випадках, коли мітки не збігаються, то потрібно прокрутити колінвал ще на один оборот і вони повинні збігатися.
- Після того, коли знімемо ремінь ГРМ Шевроле Лачетті, одна шестерня залишиться на місці, а друга може зрушитися на пару зубів вперед.Але це не страшно.
- Береться ключ на 17 і просто трохи прокручуєм, повертаючи шестерню назад, коли потрібно буде одягати ремінь знову.

- Отже, ремінь ГРМ в нашому автомобілі змінюється після 60 тис. км пробігу.

- Після цього опускаємо трохи двигун, відкрутивши гайку на його центральній опорі.

- Підставляємо під двигун упор, краще домкрат або ричаг підйомника, щоб двигун міг вільно рухатися.
- І після цього знімаємо повністю опору, щоб вона нам не заважала.

- А знімається вона саме для того, щоб ми могли безперешкодно дістатися до помпи водяної двигуна.
- Справа в тому, що саме провертаючи помпу, натягується ремінь ГРМ.
- У тому випадку, якщо є спеціальний ключ для цього, то знімати опору немає необхідності.
- У нашому ж випадку такого ключа немає, тому ми взяли старий рожковий ключ на 41, дещо його обробили і ось, що отримали.

- Тепер його можна одягати на помпу, як з одного боку, так і з іншого.

- Після чого, прокручуємо з його допомогою помпу і натягуємо ремінь ГРМ двигуна автомобіля Шевроле Лачетті.
- Але, перш ніж це зробити, потрібно послабити три болти під шестигранник на 5 мм.

- Ну і тепер помпа послаблюється, а ми за допомогою ключа провертаєм її проти годинникової стрілки, послаблюючи тим самим ремінь ГРМ.

- При цьому, як вже говорилося раніше, мітки на шестернях роспредвалів відразу трохи розійшлися.

- Але, ми не звертаємо поки на це уваги, а спокійно знімаємо ремінь.

- Тепер нам потрібно відкрутити помпу, але для цього потрібно злити антифриз.
- Ми можемо злити його прямо тут, трохи відпустивши болти біля самої помпи і підставивши потрібну ємність.


- А для того, щоб зняти цей кожух нам необхідно відкрутити дві шестерні.

- А також потрібно відкинути провід датчика положення розподільчого вала.

- Сам датчик розташований під шестернями, а тому ми його знімемо після того, як відкрутимо шестерню.
- Отже, ми зняли шестерні розподільних валів.
- Потрібно зазначити, що вони різні. Шестерня випускного розподільного вала має спеціальний наплив, довжиною в половину її діаметру.

- Саме завдяки наявності такого напливу датчик і визначає положення розподільного валу, оскільки сам він розташований під цією шестернею.
- При цьому обидві ці шестерні встановлюються тільки в одному положенні.
- Для цього в них є отвори, а на блоці двигуна Шевроле Лачетті відповідно є спеціальні штіфти.

- Після демонтажу шестерень ми отримали доступ до датчика положення розподільчого вала і тепер можемо без проблем відкрутити два болти його кріплення та зняти.

- Крім того, відкручуємо чотири болта, на яких утримується кришка або кожух.
- Попутно також можна поміняти і сальники розподільних валів при необхідності.
- У нас, до речі, один вже підтікає.

- Крім цього, ми отримуємо доступ до кріплення натяжних роликів.
- Один з них кріпиться трьома болтиками і його ми успішно зняли.

- Крім того, зняли і інший ролик, який кріпиться одним болтом.

- Болти, що одного ролика, що іншого затягуються з невеликим зусиллям, рівним 3-3,5 кг
- Пов'язано це з тим, що вони закручуються у головку блоку циліндрів (ГБЦ) двигуна, яка виготовлена з алюмінію.
- Сам блок, вірніше його клапанна кришка і кожух – пластмасові.

- У зв'язку з цим кожух з плином часу і від впливу високих температур починає «вести» і поверхня її стає нерівною.
- А це призводить до того, що коли закручується новий натяжний ролик, то при обертанні він чіпляється за край кожуха.

- В результаті чується найнеприємніший звук.
- Для того, щоб цього уникнути можна на болт ролика встановити додаткову шайбу, товщиною не більше міліметра.

- У самого ролика є запас по ременю, який дорівнює приблизно 1,5 - 2 мм, а тому міліметрова шайба йому нічим не зашкодить, але зате дасть можливість не торкатися кожуха при обертанні.
- Також потрібно відзначити, що шестерні розподільних валів двигуна Шевроле Лачетті утримуються двома болтами, на кожній по одному, під головку 17.

- Для того, щоб їх відкрутити необхідно заклинити шестерні, щоб ті не проверталися.
- Для цього часто використовують алюмінієві пластини, які встановлюють між шестернями одну зверху, а другу знизу. Після закручування або відкручування болтів їх просто зривають.
- Ми ж для цієї мети використовували спеціальне саморобне пристосування.

- Воно являє собою шматок труби зі стороною 25мм, на кінець якої приварили сережки від ресор з автомобіля Газель.
- В них вставлені і обварені також два звичайних болта.

- Кінці цих болтів обточені за необхідної конфігурації.
- В результаті це пристосування вставляється болтами всередину шестерні і потім вільно відкручуємо її болт.

- Отже, після того, як всі болти відкручені, ми без особливих проблем витягуємо нижню кришку або кожух.

- Тепер, якщо взяти верхню кришку ГРМ і прикласти до тільки що знятої нижньої, то можна побачити, як вони замикаються за допомогою засувок.

- Далі, коли антифриз вже повністю витік, ми можемо спокійно зняти помпу Шевроле Лачетті.
- Її можна і варто було б поміняти після такого пробігу, але часто власники не хочуть її міняти, оскільки вона ще в нормальному стані.
- Тоді варто поміняти хоча б ущільнювальне гумове кільце, що є на ній.

- Оскільки якщо цього не зробити, то після установки її на місце, ми отримаємо підтікання антифризу під це кільце.
- При цьому, не забуваємо гарненько почистити шкіркою або щіткою по металу посадочне місце помпи, де саме прилягає ущільнювальне кільце.

- Отже, ми почистили отвір, куди вставляється помпа водяна.

- Далі беремо нову помпу водяну з новим ущільнювальним кільцем.
- Візуально можна визначити, що воно виступає над поверхнею виробу приблизно на 2 мм.

- І тепер встановлюємо цю помпу на своє місце.
- На ній є спеціальні пази і тому встановити її по-іншому ніяк не вдасться.
- Вставляємо в отвір і прокручуєм до упору. Після цього закручуємо болти.
- При цьому ущільнювальне кільце буде прилягати дуже щільно.
- Після цього встановили нові сальники на колінвали.

- І прикрутили на місце нижню кришку.
- Далі, прикрутили датчик розташування розподільного валу і встановили нові ролики натягу, пам'ятаючи при цьому про силу затягування їх болтів.
- Але, при цьому болт правого ролика закрутили від руки тільки і перевірили його обертання. Він вже чіпляє кришку.
- Мало того, має невеликий люфт.

- Це саме той випадок, про який ми говорили раніше.
- Тому під цей ролик в обов'язковому порядку потрібно ставити додаткову шайбу і лише потім остаточно закручувати.
- Після установки перевіряємо і переконуємося, що ролик ні за що не чіпляється.

- Далі встановлюємо на місце шестерні колінвалів і накидаємо на своє місце новий ремінь ГРМ.
- При цьому, найкраще починати це робити знизу, а потім нанизуємо на одну шестерню, а другу прокручуємо ключем до збігу міток.
- Також надіваємо ремінь і на натяжний ролик.

- Після цього беремо ключ на 41 обрізаний, надягаємо на помпу і провертаєм за годинниковою стрілкою.

- Вона виходить назовні і натягує ролик-автомат.

- При цьому, на данному ролику є стрілка і відповідна стрілка.
- При нормальному натягу ременя ці дві стрілки обов'язково повинні збігатися.
- Крім того, трохи далі стрілок на тому ж ролику є також невелика виїмка.

- Так от, після установки нового ременя ГРМ потрібно домогтися такого його натягу, щоб обидві стрілки не тільки співпали між собою, але і також співпали з цієї виїмкою.
- Коли вам вдалося цього досягти, фіксуємо цей стан.
- Далі провертаєм пару раз з тією метою, щоб ремінь грунтовно розправився і сів на своє місце.
- А після цього, знову послабляєте за допомогою помпи для того, щоб просто збіглися дві стрілки між собою.
- Після цього, встановлюємо шків коленвала двигуна Шевроле Лачетті і затягуємо його болт, строго з зусиллям, що зазначено в інструкції.
- Для цього в обов'язковому порядку необхідно скористатися динамометром, оскільки в іншому випадку можна перетягнути або недотягнути болт кріплення шківа. І те, і інше може обернутися неприємними наслідками.
- Потім встановлюємо на місце опору двигуна, прикрутивши її двома болтами з гайками.

- Після цього піднімаємо двигун домкратом вище, щоб третій болт увійшов в опору і закручуємо його гайку.

- І потім встановлюємо повітряний фільтр, під'єднуємо шланг і після цього запускаємо двигун, щоб перевірити роботу ГРМ.
- На цьому ремонт по заміні ременя ГРМ двигуна автомобіля Шевроле Лачетті можна вважати завершеним.