Автовиробники вже давно не можуть однозначно відповісти на питання: що краще для ГРМ цепа чи ремінь.
І там і там є свої плюси, а також мінуси, але очевидної переваги в ту або іншу сторону по сьогоднішній день не спостерігається.
Тому, при, здавалося б, очевидних плюсах на користь ременя, все ж по сьогоднішній день ряд автомобілів комплектуються двигунами, у яких в якості приводу роспредвала використовується ланцюг.
Серед таких автомобілів і Джилі Емгранд ЕС7 з об'ємом двигуна 1,5 літра, а також і 1,8 літра.
Не секрет, що заміна цепа ГРМ має ряд своїх особливостей, порівняно з процедурою заміни ременя. Двигун об'ємом 1,8 літра зовні мало чим відрізняється від такого ж агрегату об'ємом 1,5 літра, тому процедура заміни цепа привода розподільного вала, що в тому, що в іншому агрегаті ідентична.
Самостійно міняємо цеп ГРМ на Geely Emgrand EC7
У цій статті ми розповімо про те, яким чином у себе вдома можна виконати заміну цепа ГРМ на автомобілі Джилі Емгранд ЕС7.
- Потрібно відразу сказати, що цеп ГРМ ми буквально кілька днів перед цим, як поміняли.
- Але, вийшло при цьому під час розкриття натягувача перекидання цепа на один зуб і тому ми змушені знову виконувати установку цепа.
- Ні ями, ні естакади у нас немає, а тому автомобіль Джилі Емгранд ЕС7 ми встановили у дворі будинку.
- При цьому зняли передні колеса для зручності роботи, встановивши при цьому автомобіль на колодки.
- Отже, для того, щоб поміняти цеп ГРМ нам необхідно буде зняти клапанну кришку двигуна.
- Також потрібно буде зняти помпу водяну, що встановлена за генератором.
- Крім того, потрібно зняти кріплення натягувача приводного ременя і його самого, а також ГУР.
- Для того, щоб зняти клапанну кришку нам необхідно послабити хомут на трубці сапуна і зняти її.
- Таким же чином зняти інші шланги і трубки.
- Після чого вийняти всі свічкові ковпачки.
- Потім по колу відкручуємо усі наявні болти, а також два в середині.
- І після цього знімаємо клапанну кришку двигуна Джилі Емгранд ЕС7.
- Далі знімаємо захист картера двигуна.
- Тепер нам потрібно злити антифриз з блоку циліндрів двигуна, оскільки ми будемо знімати помпу.
- І тому, щоб антифриз через неї не витік на землю, краще його злити через зливну пробку в певну ємність.
- Але, щоб дістатися до зливної горловини ми відкрутимо правий привід колеса.
- До того ж там з правого боку КПП на приводі став непридатним сальник, оскільки підтікає масло, тому заодно ми його і поміняємо.
- А так, взагалі-то знімати сам привід у цьому виді ремонту необов'язково.
- Зняття приводу починається з відкручування ступичної гайки.
- Але, для того, щоб її зірвати, нам потрібно заклинити піввісь.
- Для цього, оскільки я працюю сам, то викруткою через супорт розклинюєм гальмівний диск, вставивши її в одне з вентиляційних отворів диска.
- А після цього беремо головку 32, вороток, перехідник і хороший ричаг, утворений від труби, зриваємо саму ступичну гайку.
- Далі відкручуємо кріплення скоби супорта і знімаємо сам супорт, відвівши його вбік.
- При цьому обов'язково треба підвісити його, щоб не обірвати.
- Потім відкручуємо гайки на болтах стійки, а також рульовий наконечник.
- Після цього, молотком наносимо різкі і сильні удари, вибиваємо його із втулки.
- Після цього розвертаємо ступицю у зворотний бік і тепер виймаємо болти з кріплення стійки.
- Ну і тепер відтягуємо ступицю на себе, стежачи при цьому за тим, щоб виходив з неї Шрус.
- В результаті роз'єднуємо їх і виймаємо Шрус автомобіля Джилі Емгранд ЕС7.
- При цьому не потрібно забувати і про провода ABC, які кріпляться на стійці.
- Їх потрібно від'єднати і відвести в сторону, щоб не порвати.
- Далі, перш ніж вийняти Шрус з коробки, необхідно злити з неї масло через зливну пробку.
- Ну, і тепер через дерев'яну наставку вибиваємо трипоід або внутрішній Шрус.
- Робиться це для того, щоб не пошкодити ні сам трипоід, ні КПП, а вийняти все-таки трипоід.
- Ця операція при заміні цепа ГРМ зазвичай не виконується, але у нас довелося це робити, для того, щоб поміняти ось цей сальник.
- Але, в той же час ми отримали доступ до зливної пробки блоку циліндрів, через яку тепер можемо злити антифріз.
- Тепер нам потрібно зірвати гайку шківа колінвала.
- Зазвичай це робиться з включенням п'ятої передачі і розклинюванням гальмівного диска.
- Але у нас це зробити не вийде, оскільки привід знято. Тому ми одягаємо на гайку шківа головку на 19.
- Далі одягаємо вороток, перехідник і гарну довгу трубу.
- В результаті виводимо ричаг з-під машини.
- Впираємось створеним нами ж ричагом в землю.
- І тепер будемо намагатися зірвати цю гайку за допомогою стартера, який буде прокручувати вал зі шківом за годинниковою стрілкою. А упор не дасть крутитися в цьому напрямку гайці і таким чином ми її зірвемо.
- Отже, включаємо буквально на пару секунд запалювання. Стартер прокрутив колінвал буквально трохи і відразу вимикаємо його.
- Після цього видаляємо трубу, знімаємо головку і перевіряємо гайку на шківі.
- Вона вже вільно прокручується рукою.
- Після цього нам потрібна тріскачка на тринадцять і в обов'язковому порядку рожковий ключ на 15 для того, щоб відкрутити гайку на болту насоса ГУР автомобіля Джилі Емгранд ЕС7.
- Просто іншим способом ми цього не зможемо ніяк зробити. А сам насос кріпиться на двох довгих болтах.
- Дві їх гайки знаходяться в дуже незручному місці за шківом.
- Тому доводилося застосовувати різні хитрощі, щоб їх відкрутити, а ще гірше – закрутити назад.
- Тепер, перш, ніж нам зняти насос ГУР, необхідно зняти приводний ремінь.
- Для цього беремо рожковий ключ на 17 і одягаємо його на верхній шестигранник на самому насосі.
- Нижче нього знаходиться болт кріплення насоса.
- На другий кінець ключа на 17 одягаємо накидний ключ на 19.
- В результаті отримуємо своєрідний ричаг.
- Тепер однією рукою натискаємо цим ричагом з двох ключів на себе і тим самим послаблюємо ремінь ГУР на його насосі.
- А другою рукою в цей час знімаємо цей ремінь.
- Не забувайте перед цим змалювати розташування цього ременя, щоб знати потім, як поставити назад.
- Отже, ремінь ГУР ми зняли і тепер нам можна знімати і сам насос ГУР.
- Але він знаходиться дуже щільно в контакті з передньою кришкою блоку.
- Тому беремо монтіровку, вставляємо її між блоком і насосом і акуратно, щоб не пошкодити кришку, починаємо відривати насос від блоку.
- Після цього, знімаємо генератор. І відкидаємо провода вбік, щоб не заважали.
- Далі, трохи піднімаємо двигун за допомогою домкрата і відкручуємо його кріплення до кузова.
- Потім знову піднімаємо двигун приблизно на 5-7 см і тепер отримуємо доступ до болта кріплення натягувача.
- По іншому ми цей болт вийняти ніяк не зможемо, тому, що він занадто довгий.
- Отже, відкручуємо натягувач: спочатку верхній болт, а потім нижній.
- При цьому шпильку кріплення насоса ГУР доведеться витягувати повністю, оскільки вона потім не дасть зняти кришку двигуна.
- А знімати її доведеться в обов'язковому порядку, оскільки вона перед установкою буде покриватися пристойним шаром герметика.
- В результаті зняли ми натягувач з роликом і відкладаємо вбік.
- Ну і тепер знімаємо помпу автомобіля Джилі Емгранд ЕС7.
- І при цьому не забудьте зауважити, де який болт був на ній встановлений.
- Справа в тому, що шість цих болтів мають різну довжину і тому, коли ви будете ставити помпу на місце і переплутаєте болти, то можете в підсумку просто зламати кришку двигуна.
- Отже, відкрутили всі болти і знімаємо тепер помпу, не забуваючи при цьому підставити якусь посудину для можливого витікання антифрізу.
- Знімаємо помпу і відкладаємо її поки в сторону, щоб не заважала і нічого не пошкодити при цьому.
- Далі відкручуємо три болти подушки двигуна, один з яких знаходиться внизу, а два вгорі один біля іншого.
- І потім просто знімаємо цю подушку.
- І після цього у нас з'являється можливість нарешті зняти передню кришку двигуна.
- Але, перед цим потрібно виставити на нульову точку мітки на шківі колінчастого вала.
- Там на шківі потрібно знайти позначку, яку потрібно поєднати з нуликом, що на приливі.
- А для цього потрібно викрутити свічки запалювання і потім вручну прокрутити колінвал.
- При цьому, свічки залишаємо в колодязях, оскільки в них можуть потрапити сторонні предмети або сміття.
- Ну, а для прокручування шківа ми використовуємо його ж приводний ремінь і стежимо у цей час за міткою.
-
- І коли мітка співпаде з нулем, то й на валах мітки будуть вгорі і строго посередині.
- Після цього потрібно відкрутити натягувач цепа.
- Він, звичайно, вистрілює при його звільненні, але цього боятися не варто, так як його потім можна легко зібрати.
- Там є тріскачка і фіксатор.
- Трохи натискаємо на фіксатор і натягувач збирається, закрившись на скобу.
- А ось і ця шпилька натягувача, яка не дає нам зняти кришку двигуна Джилі Емгранд ЕС7.
- Її потрібно повністю викрутити, для чого ми на неї закрутили дві гайки і потім потихеньку разом з гайками вивернемо.
- Після цього викручуємо всі болти по колу, які є на передній кришці двигуна і потім знімаємо її.
- Вона найкраще знімається через низ, але, правда, якщо трохи помучитися, то можна і через верх.
- Тепер треба мати на увазі, що при заміні цепа ГРМ, сальник, який є на кришці, краще замінити.
- Після цього відкручуємо ще один натягувач цепа, який встановлений внизу і тримається з допомогою одного болта з втулкою.
- Знімаємо цей натягувач повністю і звільняємо таким чином натяг цепа.
- Далі, на колінвалі знімаємо шайбу і витягуємо трохи зірочку на ньому.
- Це дасть нам можливість зняти повністю цеп ГРМ.
- При поверхневому огляді цепа можна помітити, що на ньому є три чорні мітки.
- Дві ці мітки, що розташовані на невеликій відстані одна від іншої, ставляться при установці на распредвали, а третя мітка, що внизу, встановлюється на колінвал двигуна Джилі Емгранд ЕС7.
- Точно так повинні бути мітки і на розподілвалах. А також і на зірочці колінвала.
- Вони потім повинні збігатися з мітками на цепу.
- Отже, встановлюємо цкп на місце і перевіряємо збіг позначок на ньому з мітками на валах.
- Це при тому, що цеп біля заспокоювачів натягнутий повністю, а розслаблений він повинен бути тільки в місці, де буде встановлюватися натягувач.
- Для власного заспокоєння можемо перерахувати кількість ланок між мітками на розподілвалах двигуна.
- Тепер збираємо натягувач.
- Для цього злегка натискаємо на нього і даємо можливість замкнутись засувці.
- Потім, коли ми його вставляємо в кришку двигуна, за інструкцією, ми повинні провернути трохи колінвал у зворотний бік.
- При цьому цеп повинен наьягнутися і натягувач також має розпрямитися або розрядитися при натисканні на нього. Це, швидше за все, і стало моєю помилкою в минулий раз, що призвело до перекидки цепа на одну ланку.
- Отже, кришку двигуна ми очистили від старого герметика і наносимо новий.
- А перед цим встановлюємо натягувач і замість провертання колінчастого вала викруткою відразу на нього натискаємо, щоб він розкрився.
- Це ми зрозуміємо по характерному клацанню.
- І після цього можемо ставити кришку на своє місце та приступати до складання в зворотному порядку.
- На цьому наша розповідь про заміну ланцюга ГРМ на автомобілі Джилі Емгранд ЕС7 закінчена.