Джилі Емгранд ЕС7 – це перший седан D-класу знаменитої китайської автомобільної компанії.
У створенні цього комфортного, досить значних розмірів автомобіля взяли участь багато брендових виробників.
Саме тому нова модель має чимало вузлів і агрегатів від ряду інших компаній.
В комплектації авто передбачені два бензинових двигуна об'ємом 1,5 і 1,8 літра.
Але, незважаючи на високий клас Емгранд ЕС7, як і багато інших моделей має свої слабкі місця.
Як і в інших автомобілях тут можуть траплятися різного роду несправності, в тому числі і з двигуном.
І якщо трапляються серйозні несправності, то доводиться виконувати досить серйозний ремонт двигуна і всіх його частин.
Виконуємо своїми руками капітальний ремонт ГБЦ і поршневої автомобіля Geely Emgrand EC7
У пропонованій статті ми хочемо розповісти про порядок виконання своїми силами капітального ремонту головки блоку циліндрів, перевірки інших вузлів і поршневої двигуна Джилі Емгранд ЕС7.

- Так вийшло, що в четвертому циліндрі двигуна нашого автомобіля компресія впала до позначки 0,2 кг/см2. Незважаючи на це, нам вдалося проїхати на двигуні з таким тиском цілих 100 кілометрів.
- Загалом, є підозра, що в цьому четвертому циліндрі прогорів клапан.

- Тому доведеться розбирати ГБЦ з метою заміни прогорілого клапана, а також ремонт і поршневої групи.
- Тут з-за занадто великої витрати масла (на 10 тис. км йде приблизно 4,5 літра) доведеться замінити маслоз'ємні компресійні кільця.
- Ну і по ходу можна перевірити натяг цепа, якого не так давно міняли і сьогодні часом чути від нього дзвін.
- Отже, перш ніж приступити до зазначеного ремонту, піднімаємо перед автомобіля і встановлюємо його на дерев'яні бруски, щоб можна було працювати під автомобілем.

- Крім того, знімаємо праве переднє колесо, для того, щоб отримати доступ до шківа колінвала, а також, щоб можна було зняти передню кришку ГРМ.
- Крім того, потрібно від'єднати живлення від акумулятора і злити масло з двигуна.
- А також злити охолоджуючу рідину з радіатора і блоку циліндрів.
- Тепер потрібно від'єднати від двигуна всю електричну проводку.
- Для цього просто потрібно скрізь відстебнути засувки, на яких вона тримається.

- В засувці просто потрібно віджати прапорець засувку вгору і потягнути на себе.
- Для того, щоб від'єднати провід форсунки досить потягнути сіру фішку вгору.

- Під нею видно фіксатор з лапкою. Натискаємо її і просто виймаємо штекер форсунки.
- Фішку можна одягнути назад зверху, щоб не втратити.
- Крім того, від'єднуємо дроти від стартера і від датчиків Джилі Емгранд ЕС7.
- Далі нам належить зняти клапанну кришку, а тому виймаємо свічкові дроти і знімаємо їх разом з котушкою запалення, що на головці.
- Це дасть можливість нам не переплутати потім дроти при збірці.
- А, щоб зняти котушку, досить відкрутити два болта невеликих.

- І після цього вільно знімаємо клапанну кришку, а також паливну рампу з форсунками.

- При цьому форсунки потрібно виймати обережно, оскільки вони пластикові і їх легко можна поламати.
- Мотор у нас виявився грязнуватий.

- Це результат економії коштів і застосування низькосортного масла, так як була велика його витрата.
- Далі від'єднуємо три шланга дросельної заслонки.


- А також одну внизу під ним потрібно не забути.

- І після цього знімаємо колектор.
- Прокладка на колекторі практично завжди змінюється.

- Це пов'язано з тим, що в процесі експлуатації вона грубіє і після цього вже не в змозі нормально обжимать ходи колектора.
- І тепер, через відкриті отвори після зняття колектора ми зможемо побачити і клапана двигуна Джилі Емгранд ЕС7.

- Через них ми можемо спостерігати, що в перших трьох камерах згоряння сухо, а от у четвертій все блищить, оскільки клапан не працював і там повно мастила.
- Отже, піднімаємо за допомогою домкрата трохи двигун і в такому стані відкручуємо три болта кріплення його передньої подушки.

- А далі знімаємо ремінь ГРМ і його натягувач, що утримується одним болтом.

- Попутно перевіряємо стан ролика на натягувачі і при необхідності замінюємо.
- Далі від'єднуємо генератор і знімаємо також водяну помпу.
- Справа в тому, що за помпою є ще один болт кріплення передньої подушки двигуна.
- А без її зняття ми ніяк не зможемо зняти передню кришку.
- Крім того, після цього ми зможемо поставити цю подушку назад на своє місце і опустимо домкрат під двигуном.
- І тоді зможемо також відкрутити і піддон масляний двигуна.
- І при знятті помпи дуже важливо запам'ятати розстановку її болтів.
- Справа в тому, що вони мають різну довжину і при складанні, якщо переплутати їх місцями, то можна запросто пошкодити передню кришку двигуна.
- Ну і ось, передню кришку ми зняли і тепер залишається тільки відкрутити насос ГУР.

- Це найбільш незручна операція, але робити її потрібно.
- Не забудьте також перед зняттям передньої кришки вивернути шпильку натягувача.

- В іншому випадку вона не дасть нам зняти передню кришку.
- Само собою, не забувайте зняти і сам натягувач цепу, а також перевірити його роботу.

- У нас при знятті, він виявився заклиненим
- Отже, ми зняли цеп і передню кришку двигуна, а також прискорювачі натягувача.

- З іншого боку двигуна від'єднали всі патрубки і обробили засобом WD-40 всі болти прийомних «штанів» до каталізаторів.

- І так, як болти на «штанях» глушника відкрутити практично неможливо.

- То в цьому випадку спробуємо зняти ГБЦ разом з «штанами».
- В результаті відкрутили ми приймальні «штани» від каталізатора.

- А після цього почали відкручувати кришки валів або бугеля і в результаті виявилося, що з них затягнутими виявилися лише другий та перший.

- Третій, четвертий і п'ятий взагалі прокручувалися руками.

- Особливо це стосується третього, який практично був не затягнутий.
- Це, що стосується випуску. На впуску всі бугеля виявилися затягнутими.
- Кришки валів мають відповідну нумерацію, але ми для страховки розкладемо їх у такому ж порядку, як вони стояли на двигуні.

- У такому випадку ми гарантовано не перепутаем їх при установці.
- І після цього виймаємо вали c регуляторами фаз: распредвал впуску і випуску Джилі Емгранд ЕС7.

- І також розкладаємо їх на столі в тому порядку, як вони стояли на двигуні.
- Тут же перевіряємо ліжку распредвалів на предмет наявності задирів.

- Природно вони є, але не настільки істотні.
- Ну і тепер можемо відкручувати ГБЦ.
- Але, перевертати її не поспішайте, оскільки потрібно спочатку вибрати звідти шайби, які залишилися після відкручування бугелів.
- Їх просто важко відразу з болтами витягувати.

- А також і стаканчики штовхачів.

- Вони всі однакові, маркування 584 на дні у всіх стоїть і ніяких інших підписів ніде немає.
- Тому виймаємо їх, складаємо по порядку і відповідно підписуємо, щоб не переплутати потім.
- І тільки тепер можна перевернути головку блоку циліндрів і подивитися на камеру згорання четвертого циліндра.

- Візуально тут відразу видно, що випускний клапан четвертого циліндра прогорів, причому відразу в двох місцях.
- Що радує, так це те, що сідло клапана, судячи по всьому, збереглося в цілісності.
- На головці стоїть досить непогана суцільнометалева прокладка, яку можна ще використовувати.

- Ми взяли ще спеціальне пристосування, призначене для рассухарювания і засухарювания клапанів.
- І щоб його закріпити взяли шматок гладкої арматури і за допомогою декількох дюймових хомутів, в яких просвердлили отвори на 6 і ввернули туди болти, закріпили її на головці.
- Для цього болти в хомутах вставили в отвори для болтів кріплення клапанної кришки

- На цю арматуру з допомогою такого ж хомута приєднали і сам рассухарюватель, який тепер вільно рухається по арматурі.
- Отже, ми почистили клапана і притерли їх.
- Старий клапан з четвертого циліндра, як і передбачалося має прогоряння в двох місцях.

- А притирання робили за допомогою сталевого стрижня, один кінець якого вставлений в шуруповерт, а на другий одягнений шматок гумового шланга.
- В нього вставляємо залишки старого клапана і вмикаємо інструмент.
- Одягаємо сухарі ми наступним чином: беремо чашку і вставляємо туди відразу два сухарі.


- І потім беремо наше пристосування, наставляємо, одним пальцем притримуємо сухарики і вдавлюємо пружинку.

- На всю цю процедуру витрачається зовсім мало часу.
- Клапана регулюються за наступним принципом:

- Де А – це товщина штовхача, який повинен бути;
- – це товщина старого штовхача;
- – фактичний клапанний зазор.
- В результаті на впуску зазор клапана повинен становити 0,23 мм, а на випуск – 0,32 мм
- Однак наші виміри за допомогою мікрометра показали, що вони практично збігаються з тими цифрами, які є на денці кожного штовхача.
- Тому випливає, що не обов'язково заміряти їх товщину, а досить керуватися цифрами на дні самих штовхачів.
- Тепер приступаємо до примірки поршневих кілець.
- Одразу хочемо зауважити, що кільця повинні бути оригінальними або аналоговими, але саме для Джилі Емгранд ЕС7, а не для інших моделей цієї марки. Тому, що інші просто не підійдуть.
- При огляді кілець звертайте увагу на наявність на них маркування двигуна, для поршнів якого вони призначені.
- Також для перевірки нових кілець вставляємо одне з них в циліндр двигуна і вимірюємо величину зазору.

- Поруч в циліндрі стоїть старе кільце, у зазор якого входить будь-щуп.
- За правилами нове кільце потрібно з допомогою поршня осадити в циліндр на глибину 1,5-2,0 див.

- По нормі зазор на першому компресійному кільці повинен бути в межах 0,25-0,40.
- У нас же в утворився в результаті зазор влазить тільки щуп на 0,25.

- З великими труднощами, правда, увійшов і щуп на 0,30. А на 0,35 вже не влазить.
- І це при тому, що пробіг у нашого двигуна Джилі Емгранд ЕС7 становить 165 тис. кілометрів.
- Крім того, на дотик в циліндрах вироблення ніякого не відчувається.
- Що стосується вкладишів, то на них теж потрібно перевіряти маркування двигуна, тому, що можуть бути деталі на марку Джилі, але тільки не на модель Емгранд ЕС7.
- Перед установкою треба добре почистити поршня і з допомогою шматка старої кільця сумлінно потрібно прочистити всі канавки на них.
- При цьому потрібно бути обережним, щоб не подряпати сам поршень.

- Головку клапанів до цього ми також перебрали, відрегулювали клапана і лише на впуску чотири з них відпустили на 1 мікрон від норми.
- Це зроблено навмисне, щоб не допустити швидкого прогару клапанів.
- Установка кілець виконується за схемою, яка дана в посібнику з експлуатації автомобіля.
- Щоб правильно встановити маслос'емниє кільця, потрібно взяти його в руку і стиснути посередині.
- В результаті має утворитися опуклість типу будиночка.

- Отож, «дах» цього умовного будиночка або пік опуклості повинні знаходиться вгорі поршня.
- Якщо кільце встановити навпаки на поршень, то воно не буде працювати правильно.
- Одягнувши всі кільця на поршень, з допомогою спеціального пристосування опускаємо його в циліндр.

- Також не забуваємо ставити вкладиші на шатуни.
- Після цього затягуємо кришки шатунів також у порядку і з зусиллям за спеціально встановленою схемою.
- Далі беремо піддон і добре очищаємо його від масла і бруду.

- Крім того, потрібно буде його трохи підрихтувати, так як під час знімання довелося трохи погнути.
- Вже дуже щільно він сидів, начебто не на герметику, а на холодної зварюванні.
- Ну і після цього встановлюємо його на місце.
- Перш, ніж встановити ГБЦ двигуна Джилі Емгранд ЕС7 на своє місце в обов'язковому порядку потрібно з допомогою ганчірочки перевірити всі отвори під болти, щоб у них не залишилося олії, води або чого-небудь іншого.

- Звичайно, в ідеалі це робиться з допомогою компресора, але раз його немає, то застосовуємо ганчірочку.
- Якщо ж цього не робити, то потім ці болти можуть просто розірвати блок.
- Встановлюємо після цього головку на своє місце і перш ніж закрутити в неї болти, потрібно з допомогою пінцета в ці місця укласти шайби.

- Просто тому, що болти разом з шайбами туди просто потім не влізуть.
- Мало того, самі болти перед установкою трохи змастіть маслом.
- І після установки ці болти також затягуються за спеціальною схемою з використанням спеціального інструменту – торекса.

- Сила затяжки також спеціально встановлена в керівництві з ремонту.
- Тому потрібно використовувати динамометричний ключ.
- Після цього ставимо на місце вали.
- Тут також потрібно знати, що для того, щоб на шестернях і шківі збіглися мітки, потрібно, щоб поршень першого циліндра перебував у верхній мертвій точці, а кулачки першого циліндра на валах повинні дивитися один на одного і трохи вгору.

- І далі одягаємо на місце ланцюг, колінвал прокручуємо два рази і перевіряємо збіг міток після цього.
- Потім очищаємо передню кришку ГРМ, змащуємо герметиком і встановлюємо на місце.

- Далі встановлюємо на місце передню подушку двигуна.
- Слідом за цим ставимо на місце і помпу.
- При цьому не забуваємо, що вона кріпиться двома короткими і чотирма довгими болтами.

- При цьому, короткі болти закручуємо у великі відливи передньої кришки.
- А великі проходять крізь кришку в блок циліндрів.
- Тепер ставимо насос ГУР, натягувач ланцюга, колектор, генератор.
- З'єднуємо «штани» з приймальною трубою і збираємо все в зворотному порядку.
- Закінчивши повністю збірку, заливаємо масло в двигун і антифриз, скільки увійде.
- Після цього пробуємо заводити.
- Двигун не відразу, але запустився і став працювати нормально.
- В ході його роботи ми поступово по мірі відходу у систему доливаємо охолоджуючу рідину і даємо можливість опрацювати двигуну до тих пір, поки не включиться вентилятор.
- На цьому наш ремонт двигуна, поршневий і ГБЦ автомобіля Джилі Емгранд ЕС7 можемо вважати успішно виконаним.