Починаючи з 2005 року китайська автомобільна компанія Great Wall почала виробництво свого першого позашляховика, орієнтованого безпосередньо на країни Європи.
У зв'язку з цим в салоні цього автомобіля немає такого стійкого запаху пластику, як в інших моделях виробництва Піднебесної.
А сидіння мають оббивку з досить якісної шкіри.
Новий позашляховик отримав у комплектацію три різних типи двигунів, один з яких - GW4D20 є оригінальним, виробництво якого було налагоджено на китайському заводі GWM за сприяння знаменитої фірми Bosch.
Це дизельний агрегат, в якому, як і в інших двигунах внутрішнього згоряння, ГРМ є його «серцем».
При наявності потрібного інструменту і певного досвіду заміну ремінного приводу ГРМ на Хувер Н5 може виконати будь-який власник.
Міняємо самостійно ремінь ГРМ і генератора на автомобілі Great Wall Hover H5
Як відомо, виробник рекомендує проводити заміну ременя ГРМ на автомобілі Грейт Волл Хувер після 60 тис. кілометрів пробігу.

- Але, це лише рекомендації виробника, а на практиці все буває по-різному.
- Ми ж вирішили виконати такий вид ремонту після пробігу 87475 кілометрів.

- Отже, всю роботу починаємо зі зняття воздуховода, для чого відкручуємо два його болта.


- В результаті, відкрутивши і демонтувавши повітропровід, ми отримали доступ до ременів двигуна.

- При цьому ремінь ГРМ знаходиться ще й під пластмасовою кришкою, яку нам доведеться зняти.
- Тому переходимо спочатку до зняття ременя, до якого у нас є доступ.І перший з них – це ремінь генератора.
- Для того, щоб його зняти, одягаємо на вороток перехідник на середній квадрат.

- Потім вставляємо цей квадратик в натяжний ролик і намагаємося крутити за годинниковою стрілкою.
- При цьому сам ролик зсувається в сторону і тим самим послаблює натяг ременя.

- Це дає нам можливість без особливих зусиль зняти ремінь генератора автомобіля Грейт Вол Хувер.

- Далі відкручуємо 8 болтів, на яких кріпиться кришка ременя ГРМ.

- І після цього знімаємо цю кришку.

- Під нею нам відкривається доступ до ременя ГРМ.

- Тепер, для того, щоб відкрутити середню кришку ременя ГРМ, беремо подовжену головку на 13.

- Іншою тут навряд чи вийде зробити.
- Після цього відкручуємо чотири болтика по периметру цієї кришки, а також ролик.

- А далі відкручуємо ще один, п'ятий болтик, який знаходиться під цим роликом.
- Однак, тут є одна проблема.
- Справа в тому, що ролик утримується за рахунок довгого болта і витягнути після того, як його відкрутили не вдасться, оскільки цей болт разом з роликом впирається у вентилятор.

- Була задумка зняти цей ролик разом з середньої кришкою, але це не вдалося зробити, оскільки під натягувачем ременя генератора є ще болти, що утримують цю кришку.

- Тому нам потрібно відкрутити цей самий натягувач ременя генератора.
- Для цього використовуємо головку на 13.

- В результаті зняли ми натягувач ременя генератора.

- Після цього довелося відкрутити також один з верхніх болтів нижньої кришки захисного кожуха ременя ГРМ.

- І тільки після цього вдалося зняти середню кришку кожуха захисту ременя ГРМ автомобіля Грейт Вол Хувер разом з роликом ременя його генератора.

- І тепер нам залишається зняти тільки нижню кришку кожуха захисту ГРМ.

- Але, перш ніж це зробити, нам необхідно виставити на двигуні мітки положення його колінвала у верхній мертвій точці.
- Для цього нам знадобиться головка на 22

- Вставляємо її в шків колінвала.

- На самому двигуні є мітки у вигляді нулів.

- А на шківі коленвала також є мітка спеціальна.
- Тому прокручуємо поступово колінвал ключем до тих пір, поки ця мітка не співпаде з нулями на самому двигуні.

- Одночасно дивимося на шків колінвала.
- На ньому також є мітка у вигляді невеликого отвору.

- А під цим шківом на двигуні також є мітка – невеликий отвір такого ж діаметру.

- Тепер беремо звичайне свердло діаметром на 5 і вставляємо його в отвір на шківі.
- При цьому свердло повинно потрапити прямо в поглиблення на блоці циліндрів.

- Якщо цього не відбувається, то підкручуємо ще трохи колінвал.
- В результаті добиваємося стану, коли вгорі на распредвалу збіглися отвори, а внизу мітка на шківі колінвала також збіглася з нулем на блоці.

- Це говорить про те, що вали двигуна знаходяться у верхніх мертвих точках.
- Після цього можемо приступати до демонтажу останньої – нижньої частини захисного кожуха ременя ГРМ.
- Для цього головкою на 13 відкручуємо ролик внизу.

- І після цього потрібно буде відкрутити ще два болта.
- Це два болта на 8, один з яких знаходиться біля шківа коленвала.

- А другий також внизу, але на іншій стороні кришки.

- Ну, а після цього потрібно ще зняти шків коленвала Грейт Вол Хувер.

- Він утримується чотирма болтами на 10, які ми і відкручуємо.
- Для того, щоб при цьому не прокрутився сам колінвал, надягаємо на нього ключ з головкою на 21 і притримуємо для підстраховки.
- Шків може трохи прикипіти і не зніматися після того, як відкрутите болти, тому його можна додатково обстукати молотком по колу.
- І після цього знімаємо акуратно шків, не зачіпаючи колінвал.

- І тепер ще потрібно відкрутити один болт, який знаходиться в самому низу, під шківом валу.

- Потім ми вже можемо вільно зняти нижню кришку захисного кожуха ГРМ.

- Тепер нам потрібно послабити ремінь ГРМ, для того, щоб його можна було зняти.
- Для цього там передбачений натягувач, для ослаблення якого потрібні ключ з головкою на 13 і шестигранник.

- Після цього за допомогою шестигранника провертаємо його проти годинникової стрілки до упору і послаблюємо ремінь.

- Потім ми просто знімаємо ремінь з роликів і шківів.
- Тепер, заодно ми вирішили замінити і обвідний ролик ременя ГРМ.

- Він кріпиться одним болтом, який ми викрутили за допомогою головки на 16.
- Встановлюємо на місце новий обвідний ролик і затягуємо назад, використовуючи для цього динамометричний ключ.
- І тепер одягаємо новий ремінь ГРМ. Після того, як одягли, потрібно його натягнути.
- Для цього знову вставляємо шестигранник в натяжний ролик і провертаємо його тепер вже за годинниковою стрілкою до тих пір, поки стрілка, яка є на натягувачі з внутрішнього його боку, не збіглася зі спеціальною міткою.

- В такому положенні і затягуємо центральний болт натягувача.

- Після того, як натягнули ремінь ГРМ, перевіряємо стан наших міток.
- На распредвалу мітка зі свердлом повинна збігатися з поглибленням на блоці.
- Крім того, має збігатися мітка і на колінвале Грейт Вол Хувер.

- Якщо все у нас дотримано, то можна запустити двигун для перевірки.
- Ремінь повинен крутитися вільно і без заїдань.
- Після цього, встановлюємо на місце нижню кришку захисного кожуха ременя ГРМ.
- При цьому, лівий верхній болт її не закручуємо для того, щоб можна було край кришки відігнути і вставити середню кришку.
- Потім вставляємо середню кришку захисного кожуха.

- Прикручуємо її, а також нижній болт не забуваємо на нижній кришці.
- Також попутно міняємо і ролик ГРМ.

- Далі встановлюємо на місце шків колінвала.
- Для цього потрібно, щоб отвір, що є на ньому, співпав з точно таким же, що і на колінвалі.

- Крім того, на шківі є мітка, яка повинна збігатися з міткою на блоці двигуна.

- Після цього закручуємо чотири болти його кріплення.
- Тепер, по ходу роботи ми вирішили поміняти також натягувач ременя генератора.

- На ньому є направляюча невелика, якій потрібно потрапити в отвір на двигуні.
- Це ми і зробили з новим натягувачем, встановивши його на місце.

- При цьому, він став жорстко і вже прокрутити його навколо своєї осі неможливо.
- Тому і закріплюємо його в такому положенні.
- Потім одягаємо ремінь генератора.
- Але, перш, ніж його натягнути, одягаємо верхню кришку захисного кожуха ременя ГРМ.

- После того, как установили и прикрутили верхнюю кришку защитного кожуха ремня ГРМ, нам необхідно натянути ремінь генератора.
- Для цього вставляєм ключ з квадратом в натяжний ролик генератора и надавлюєм на нього, рухаючи в бік шківа колінвала.

- Після цього поправляєм ремінь и відпускаєм натягувач. Все, ремінь генератора натягнутий так, як потрібно.
- Ну, і на закінчення, не забуваємо поставити на місце повітрязбірник.

- И на цьому все.
- Наш ремонт по заміні ременя ГРМ і ременя генератора на дизельному двигуні об'ємом 2,0 літра автомобіля Great Wall Hover успішно завершено.