В 1995 році автомобільний концерн Daewoo, що в Південній Кореї, запустив у виробництво новий автомобіль Деу Нексія.
Після цього автомобіль випускався в різних країнах, у тому числі і в Узбекистані аж до 2016 року.
У комплектацію авто входив 1,5 літровий двигун G15MF, що став практичною копією агрегату, який раніше встановлювався на Опель Кадет Е.
Особливістю цього двигуна є наявність одного распредвала, встановленого вгорі блоку.
ГРМ двигуна має клапана, розподілені по два на кожну циліндр.
Не секрет, що кожен поршень в циліндрі створює компресію завдяки наявності на ньому компресійних кілець.
В процесі експлуатації вони зношуються або залягають, компресія падає, що призводить до втрати потужності двигуна.
Тому кільця поршнів вимагають заміни.
Теж саме відбувається і з маслос'емними кільцями, які відповідають за товщину масляної плівки на поверхні циліндра.
Міняємо самостійно распредвал, поршневі кільця і гідрокомпенсатори двигуна Daewoo Nexia
Пропонована стаття присвячена тому, як самостійно можна замінити распредвал, гідрокомпенсатори поршневі кільця на двигуні Деу Нексія.

- Отже, для того, щоб дістатися до распредвала двигуна і поршнів, перш за все, потрібно відкрутити на ньому все зайве.
- А тому відкручуємо і прибираємо повітряний фільтр, який тримається на трьох болтах.


- Далі відкручуємо клапанну кришку двигуна.

- І тут нас чекала дуже дивна картина.
- На кришці і в самому механізмі утворилася неміряна кількість нагару.
- Але нічого не поробиш, потрібно працювати.
- Тому ми обробили WD-40 гайки на болтах колектора, щоб потім можна було його відкрутити.

- Поки гайки відкисають, ми відкручуємо захисні кришки ременя ГРМ і знімаємо його.

- Сам механізм тут ще нормальний. Не викликає питань і стан ГУР, тому їх чіпати ми не будемо.
- А ось сальник распредвала схоже своє вже відпрацював, тому його потрібно міняти в обов'язковому порядку.

- Також ми зняли і трамблер Деу Нексія.
- Сам по собі двигун виявився засміченим так, що далі просто нікуди.

- Коли зняли распредвал двигуна, то виявили, що доля його практично вирішена.

- Він просто вже стерся, тому міняти його потрібно однозначно.
- Відкрили один циліндр і побачили, що він в принципі нормальний.

- Вироблень в ньому особливих немає, тому блок циліндрів можна ще експлуатувати.
- При подальшому розбиранні зняли піддон картера і бачимо, що двигун повністю здорово загаджений.

- Цілком зрозуміло, що доведеться поміняти маслоприемник.
- Проте, незважаючи ні на що, ГБЦ і клапана знаходяться в нормальному стані, хоча і брудні.
- Але це можна виправити, оскільки їх можна відмити очистити і працюватимуть, як нові.

- І, нарешті, головна причина такого стану двигуна.
- Беремо будь-який поршень і дивимося.
- На ньому маслознімне кільце повністю закоксувалося і зовсім не працює.

- В якості підказки хочеться зауважити, що знімаючи головки блоку циліндрів потрібно пам'ятати, що тут кронштейн її кріпиться до блоку.

- Тому потрібно в обов'язковому порядку відкрутити на ньому болт, щоб можна було зняти саму головку.
- Інакше просто зробити це не вийде.
- До речі, при розбиранні двигуна також виявилося, що два гидрокомпенсатора працювали повністю сухими, тобто, без всякого мастила.
- Зрозуміло, що після такої роботи їх доведеться замінити.
- Отже, ми відвезли ГБЦ на мийку, щоб можна було гарненько її вимити від бруду.
- Після такої лазні приступаємо до заміни сальників клапанів, для чого починаємо їх розсухарювання.
- Для цього використовуємо довгу головку на 17.

- Ставимо її на клапан, наносимо по ній удари молотком.
- При цьому сухарі нікуди не розсипаються, а залишаються в самому ключі.

- Для того щоб клапан при цьому не міг відкритися, під нього підкладаємо звичайний рожковий ключ.
- Після такої процедури можна тепер витягнути клапан.

- І поміняти на ньому вже вбитий сальник.

- Заодно можна тепер витягнути і сідло клапана, під яким ще залишилося багато бруду.
- Все це можна почистити і витерти.
- Далі протираємо трохи клапана, щоб переконатися, що фаска у них нормальна.
- Потім ставимо на посадочне місце кожного клапана новий сальник.


- Ставимо її на щойно поставлений сальник клапана і наносимо удари.

- Робиться це до тих пір, поки не відчується характерний глухий звук удару металу об метал.
- Це свідчення того, що сальник встав на своє місце, а проставка вперлася в головку.
- Проте, перед цим потрібно притерти клапана, щоб даремно не протирати по сальнику пастою.

- Тепер приступаємо до установки нових гідрокомпенсаторів, які поставляються в спеціальних герметичних колбах.

- Відкриваємо цю колбу, витягаємо гідрокомпенсатор.
- І тепер з допомогою шприца наливаємо на нього моторне масло і злегка змащуємо весь корпус.

- При цьому не прокачуємо, як деякі радять, а просто змащуємо і встановлюємо на своє місце.
- Далі з допомогою уламка старого поршневого кільця прочищаємо канавки на поршнях.

- Після цього приступаємо до установки маслозйомних кілець на Деу Нексія.
- Спочатку беремо середню частину і одягаємо кільце з боку дня поршня, встановлюючи його в середню канавку.

- Після цього беремо нижню частину і заводимо це кільце з боку шатуна. Встановлюємо його в нижню канавку.
- І нарешті беремо верхню частину і заводимо знову з боку поршня і встановлюємо його у верхню канавку.
- Тут же відразу замки трьох цих кілець розводьте в різні сторони.
- При цьому, якою стороною одягати кільця ролі не грає.
- Далі беремо друге кільце. Буква Т на ньому говорить про те, що це верхнє.
- І одягаємо його на поршень, вставляючи в першу верхню канавку.

- Стежимо за тим, щоб не було перекосів при установці і також, щоб кільця ходили вільно і не було великих щілин.
- Замки при цьому не забувайте відразу розводити по різних сторонах.
- Після цього беремо обжимний пристрій, розводимо його і за допомогою того ж шприця наносимо трохи звичайного масла на внутрішню поверхню.
- І після цього просто пальцем змащуємо всі внутрішні стінки пристрою.

- Тепер вставляємо туди поршень, причому так, щоб виглядала його спідниця.

- І потім затискаємо поступово обтискний пристрій до упору.
- Тут головне не поламати кільця при установці поршнів в циліндри.
- Щоб цього не сталося дотримуємося наступної технології.
- Вставляємо юбку поршня в циліндр.

- При цьому, більша частина поршня з обтискним пристроєм розташовані зверху на блоці.
- Далі беремо будь-яку дерев'яну наставку і кілька разів несильно вдаряємо в дно поршня.

- Потім цією ж наставкою простукаємо легенько по діаметру всього обтискного пристрою.

- Після цього знову пару легких ударів по самому поршню і знову обстукали обтискне по всьому діаметру. І знову по поршню.
- Повторити таку процедуру два-три рази і поршень встане на своє місце. При цьому обтискний пристрій легко забирається.
- Такого порядку потрібно дотримуватися тому, що кільця можуть не щільно прилягати до поршня і коли ви будете сильно його забивати в циліндр, вони можуть просто зламатися.
- Встановивши всі поршня, беремо вичищену і вимиту головку, встановлюємо в неї новий сальник рапсредвала і дістаємо сам новий распредвал.
- Але перш ніж його встановлювати, змажемо сальник трохи маслом, щоб перший контакт його з распредвалом Деу Нексія не виявився на суху.

- Далі встановлюємо колінвал і закріплюємо його пластиною.
- Потім виставляємо рокера і на них одягаємо штовхачі клапанів.

- Після цього змащуємо посадкову поверхню головки герметиком.

- При цьому багато наливати не потрібно, а краще гарненько розмазати по всій поверхні невелику кількість.
- Цим ми попередимо потрапляння герметика в масло.
- А потім встановлюємо головку на блок циліндрів.
- Закриваємо зверху клапанною кришкою і, заливши масло, можна пробувати заводити.
- На цьому наш ремонт по заміні распредвала, сальника його, гідрокомпенсаторів і поршневих кілець на Деу Нексія закінчено.