Ні один двигун внутрішнього згоряння в світі не в змозі виробити електричну енергію, а тим більше зрушити машину з місця при нерухомому його колінчастому валі.
Не є винятком і агрегат, що встановлюється на «народний» автомобіль Деу Ланос.
А для того, щоб колінвал зміг набрати потрібну для запуску двигуна кількість обертів служить стартер.
Це свого роду електричний двигун, напругу на який дає акумуляторна батарея авто.
Однак, живлення від акумулятора на стартер потрапляє не постійно і безпосередньо, а по команді водія через замок запалювання.
При повороті ключа в замку, на стартері спрацьовує втягуюче реле і напруга попадає на обмотку якоря стартера.
Від обертання якоря в рух приходить спеціальний роликовий механізм, який в свою чергу змушує обертатися зачіпну шестерню.
Вона вступає в зачеплення з вінцем маховика колінвала і передає йому крутний момент.
Після того, як вал починає обертатися, втягуюче реле виштовхує так звану обвідну муфту, в народі її ще називають бендікс, з загального механізму, і таким чином роз'єднує зачеплення приводної шестерні і вінця маховика валу.
В результаті двигун автомобіля починає обертатися самостійно, а стартер вимикається.
Така схема захищає стартер і його механізми від надмірних навантажень і передчасного зносу.
Виходячи з цього стає очевидним, що і бендікс і втягуюче реле відіграють величезну роль у роботі стартера автомобіля.
А тому за ними потрібен постійний контроль та своєчасна заміна при необхідності.
Міняємо самостійно бендікс і втягуюче реле стартера Daewoo Lanos
У цій статті ми спробуємо розповісти яким чином можна самостійно замінити бендікс і при необхідності втягуюче реле стартера автомобіля Деу Ланос.
- Отже, в нашому стартері бендікс або обганяюча муфта вийшла з ладу, оскільки обертається вільно, як в одну, так і в іншу сторону.
- При цьому, при повертанні ключа в замку запалювання в стартері лунає характерний звук прискореного обертання на кілька секунд, після чого слідує повна зупинка стартера.
- В принципі цей електродвигун, яким по суті є стартер, має досить просту будову.
- А тому відремонтувати його самостійно або зробити заміну певної деталі не представляє особливих труднощів.
- Ну і раз у нас бендикс вийшов з ладу, то нам його доведеться, швидше за все, замінити.
- Тому приступаємо до розбирання стартера.
- Відкручуємо на втягуючому реле хвостик щіток.
- Відпускаємо також два болти кріплення маси щіткового вузла.
- Після чого відкручуємо кріплення статора стартера, то є два довгих болта на кришці стартера Деу Ланос.
- Ці болти дещо туго спочатку виходитимуть, але це не страшно.
- Потрібно просто трохи прикласти силу.
- Потім знімаємо задню кришку стартера.
- При цьому звертаємо увагу на два своєрідних п'ятачка із зворотного боку кришки.
- Це контакти, через які щітковий вузол з'єднується з масою або корпусом.
- Цілком зрозуміло, що вони повинні бути в чистому стані. При необхідності потрібно добре їх почистити.
- Далі нам потрібно буде зняти щітковий вузол.
- Для цього вставляємо в його центр головку ключа на 24, яка якраз точно підходить за розміром.
- Потім, однією рукою притримуємо головку, щоб не розсипався щітковий вузол і не повилітали щітки, а іншою підчіплюємо викруткою цей вузол, змушуючи йти вгору.
- І в результаті виймаємо весь цей вузол в зборі разом з головкою ключа.
- Тут також потрібно звернути увагу на чистоту контактів.
- Оскільки якщо вони будуть недостатньо чистими, то в результаті може виникнути добре знайома ситуація, коли при повороті ключа в замку запалювання буде чутно тільки характерний цокіт, а стартер при цьому буде мовчати.
- Також потрібно перевірити і величину стирання щіток.
- Це визначається по відстані розташування повідця від самої головки.
- Чим вона більша, тим краще стан щітки вважається.
- Далі знімаємо остов з якоря і також перевіряємо його стан.
- Пізніше потрібно буде його гарненько почистити.
- Відкручуємо також і втягуюче реле стартера Деу Ланоса.
- Воно кріпиться на трьох гвинтах під викрутку.
- Коли витягуємо сердечник, то повинна випасти вилка гумкою, щао служить упором.
- Тут головне запам'ятати яким чином всталена ця гумка, а вірніше, де розташований її виступ.
- Цим виступом гумка вставляється в остов якоря стартера.
- І таким чином можна визначити, де у неї верх, а де низ.
- Сердечник також повинен бути чистим, оскільки будь-який бруд на ньому гальмує його обертання.
- Ну і нарешті добираємося до якоря з бендіксом.
- Тут також потім потрібно буде почистити канавки на якорі і взагалі очистити весь наявний бруд.
- А поки беремо головку на 13, одягаємо її на вал якоря і вдаряємо молотком.
- При цьому повинна випасти вниз стопорна втулка чи шайба, хто як називає.
- Тепер нам потрібно буде зняти стопорне кільце тут же.
- Для цього піддіваємо його викруткою з одного боку.
- Після цього фіксуємо тут його пальцем однієї руки, а іншою рукою з викруткою по колу продовжуємо його піддівати, виштовхуючи на ділянку валу якоря з оптимальною його товщиною.
- Коли вам це вдасться зробити – стопорне кільце можна легко зняти.
- При цьому, перед самим кінцем бажано направити якір вниз, на стіл або в ванночку, оскільки це кільце може вилетіти при знятті і потім будете довго шукати його.
- Після цього ми вільно можемо зняти з валу стопорну шайбу і бендікс.
- При струшуванні він гримить, як старе відро.
- Тому, однозначно цей вузол стартера автомобіля Деу Ланос вимагає заміни.
- Під бендіксом на валу бачимо налипле від часу мастило, разом з брудом і водою.
- Воно також істотно гальмує обертання, тому тут потрібно все гарненько почистити, помити і нанести нове потім мастило.
- При покупці нового бендікса хочеться порадити, щоб ви купували точно такий же.
- Бажано мати при собі зразок або знати його номер, оскільки існують схожі деталі, але в наш стартер вони можуть не підійти.
- Після того, як ми придбали новий бендікс, приступаємо до складання стартера, яке виконується в зворотному порядку.
- Отже, одягаємо на очищений вже вал, новий бендікс.
- Далі стопорну шайбу і стопорне кільце.
- При цьому за допомогою пасатижів трохи обжимаєм кільце.
- Тільки обережно, щоб не зіпсувати пружину і не втратити її жорсткість.
- Потім беремо ріжковий ключ на 13, підпираємо шайбу і наносимо молотком невеликий удар по кільцю.
- Воно повинно знову залізти під шайбу.
- Після цього також надіваєм і опорну шайбу.
- І тепер можна перевіряти сам якір в масці, одягнувши її на нього.
- Вона повинна вільно провертатися і при цьому не мати люфту.
- Після цього знімаємо цю маску назад для того тільки, щоб встановити правильно вилку.
- Сама по собі вилка має дещо неправильну або несиметричну форму.
- Тому, для того, щоб визначити, як правильно її встановлювати, потрібно взяти сердечник і одягнути його в зачеплення з кінцем вилки під кутом 90 градусів.
- При зміні цього кута, сердечник повинен мати місце в вилці для свого пересування.
- Якщо ж там місця не буде і сердечник просто виходить із зачеплення – це неправильна установка.
- Тому, визначившись з правильністю установки, надіваємо вилку на своє місце.
- І зверху надягаємо, притримуючи вилку, маску.
- Тепер ми одягаємо її вже остаточно, а тому встановлюємо на своє місце і стопорну гумку.
- При цьому, вона встановлюється виступом вниз і широким кінцем назовні.
- Далі одягаємо остов на якір з іншого його боку.
- Тепер, коли все на місці, встановлюємо зверху щітковий вузол.
- Тут також потрібно бути уважним з хвостиком або точніше, з його гумкою.
- Вона служить ізолятором між контактами, тому потрібно стежити, щоб вони не з'єднувалися, що можна отримати при розвороті гумки.
- У цьому випадку ми можемо отримати К. З., оскільки контакти мають протилежні значення.
- Також, слідкуйте за тим, щоб контактні п'ятачки при установці щіткового вузла були зверху.
- І сам вузол увійшов в корпус рівно, врівень. Глибше його заштовхувати вже не слід.
- Після цього ставимо зачищену і злегка змащену кришку.
- При цьому стежте, щоб між нею і корпусом не було повітряної пробки.
- У цьому випадку кришка мимоволі піднімається вгору.
- Зніміть і приберіть трохи мастила, після чого встановлюйте знову.
- Після цього вставляємо шпильки і затягуємо їх.
- Далі вставляємо гвинти кріплення щіткового вузла і також затягуємо їх.
- Всі болти на кришці затягуємо в принципі нормально, але з почуттям.
- Також потрібно дивитися, щоб петля на хвостику щіткового механізму також була добре вичищена.
- Ну і цілком зрозуміло, що повинні бути чистими контакти і на втягуючому реле стартера автомобіля Деу Ланос.
- В іншому випадку у нас не буде хорошого контакту і стартер в результаті не буде працювати.
- Далі нам потрібно вставити на місце сердечник.
- Для цього пальцем руки виводимо вгору бендікс і вставляємо в своє гніздо сердечник.
- Потім вставляємо всередину втягуючого пружину і одягаємо його на сердечник.
- При цьому, потрібно правильно встановлювати втягуюче.
- Воно повинно встановлюватися таким чином, щоб хвостик розташовувався знизу.
- В цьому випадку провертаємо його на пів оберту вправо, і він виявляється з правого боку.
- Ну і потім закручуємо його кришкою.
- Далі встановлюємо петельку на одну із клем і закручуємо її гайкою.
- І все, стартер наш готовий до експлуатації.
- Можна встановлювати і перевіряти роботу.
- Ще раз хочеться акцентувати увагу на тому, що потрібно уважно вибирати нові запчастини при покупці. Оскільки ми також спочатку придбали бендікс, призначений для установки в редукторний стартер.
- А він в результаті нам не підійшов.
- Тому довелося йти знову і міняти бендікс на той, що нам потрібен.
- На цьому наша розповідь про порядок заміни бендікса і ремонт стартера автомобіля Деу Ланос закінчена.