Кожен водій знає, що газорозподільний механізм (ГРМ) – це свого роду серце будь-якого автомобіля. Адже саме завдяки йому ДВЗ має можливість отримувати в потрібній кількісті і в потрібний час горючу суміш, а також виводити відпрацьовані гази.
Без цього ніякий агрегат не зможе просто працювати.
Основною деталлю ГРМ Джилі МК Крос, як і будь-якого ДВЗ, є його ремінь.
Він являє собою замкнуте гумове кільце, з внутрішньої сторони якого нанесені спеціальні насічки або зубчики.
Саме тому його і називають зубчастим.
Наявність ременя забезпечує синхронізацію роботи розподільних валів з колінвалом двигуна.
Крім того, ремінь ГРМ паралельно приводить в дію і ряд інших пристроїв і механізмів.
З одного боку – це дуже вигідно.
Але, з іншого такі функції згубно позначаються на стані ременя, оскільки в значній мірі прискорюють процес зносу його.
Обрив ременя ГРМ Джилі МК Крос є дуже небезпечним явищем, оскільки двигун цього автомобіля високооборотний і тому при раптовому обриві практично завжди гнуться клапана, а також виникають багато інших різних несправностей.
Тому в процесі експлуатації потрібно постійно стежити за стоном ременя і здійснювати його заміну згідно рекомендації заводу-виробника даного автомобіля.
Міняємо самостійно ремінь ГРМ на Geely MK Cross
У цій статті ми хочемо розповісти про те, як можна самому правильно замінити ремінь ГРМ двигуна Джилі МК Крос.

- Отже, при виконанні такого роду ремонту, насамперед потрібно відключити одну клему на акумуляторній батареї.
- А після цього починаємо розбирання і першим знімаємо повітряний фільтр.


- І потім від'єднуємо трубку, а також клапан відводу картерних газів.

- Далі знімаємо колесо праве і отримуємо доступ до болта шківа колінвала.


- Якщо це не зробити зараз, то потім їх відкрутити буде вельми проблематично і доведеться шукати якесь пристосування для цього.
- Ну, і після цього можна приступати до зняття решти трьох приводних ременів Джилі МК Крос.
- Для цього потрібно буде відкрутити один болт на 16.

- Потім відкручуємо болт біля натяжного ролика.

- А також на самому натяжному ролику.
- І після цього також потрібно зняти ремінь генератора, для чого потрібно буде відпустити натягуючий болт і гайку.
- Але, так як до самого генератора у нас доступу немає нормального, то тут доводиться трохи помучитися, перш ніж відпустити його натягуючий болт.
- Ми ж радимо одягнути на болт накидний ключ з тріскачкою, потім підперти його великою викруткою і після цього поступово в такому положенні відкручувати болт.

- Для того, щоб відпустити болт на 14 та гайку на натяжному ролику, доводиться користуватися головкою з карданом і подовжувачем.

- Послабивши таким чином всі приводні ремені, ми відкручуємо нижній шків на колінвалі.

- Знявши шків, можна тепер знімати всі ремені.
- Для того, щоб при складанні не переплутати і встановити приводні ремені в точно такому ж порядку, після зняття кожного ременя ми наносимо звичайним маркером мітку напрямку обертання його.

- Це робиться в тих випадках, коли ремені не будуть замінюватися, а будуть встановлюватися назад на свої місця.
- А тепер можна брати ключ на 8 і відкручувати шків помпи водяної, болти якої ми на початку відпустили небагато.
- Після цього від'єднуємо жгут проводів від генератора, а також відкручуємо подушку двигуна.

- Сам двигун нами вже піднятий трохи за допомогою домкрата.
- І тепер, коли доступ до клапанної кришки повністю відкритий і звільнений, відкручуємо болти її кріплення.

- Не забувайте забирати під болтами ущільнювальні кільця, щоб не втратити їх.
- Далі злегка підважуємо по кутах кришку великою викруткою.


- Паралельно знімаємо все, що заважає нам зняти кожух ременя ГРМ.
- І коли доступ до кожуха повністю виявився відкритий, відкручуємо усі болти, що утримують цей кожух.

- Після цього опускаємося в яму і відкручуємо нижню частину кожуха.
- Далі нам потрібно виставити мітки на валах.
- На шківі распредвала є буква К і ми прокручуємо вал до тих пір, доки ця буква і отвір, що є під нею на цьому ж шківі, не співпаде з отвором на шестірні распредвала.

- Що стосується двигуна, то тут також внизу є дві мітки, які повинні збігатися.

- Якщо у вас під кожухом на самому ГРМ зібралося сміття, то наш порада гарненько це все продути або вичистити іншим способом, перш ніж одягати назад кожух.
- Після того, як всі мітки виставлені, відпускаємо натяжний ролик, послаблюючи натяг ременя ГРМ і знімаємо його з шківів.

- Далі, перш ніж почати продувати або чистити газорозподільний механізм, вичищеною і вимитою клапанною кришкою накриваємо головку блоку циліндрів.

- Робиться це для того, щоб при чищенні ніщо не потрапило на клапанний механізм головки.
- Так, як ми вирішили поміняти заодно і натяжний ролик ГРМ, то зі старого знімаємо пружину і ставимо її на новий.

- Взводим ролик в крайнє відпущене положення і встановлюємо на своє місце.
- При цьому, наживляємо спочатку його болт, а потім вставляємо монтировку між роликом і шківом распредвала, відтягаємо і знизу закручуємо грунтовно болт цього натяжного ролика ГРМ автомобіля Джилі МК Крос.

- Далі беремо новий ремінь ГРМ і одягаємо його на шківи буквами до себе.

- Певного напрямку руху він не має.
- Після того, як встановили на місце ремінь, перевіряємо ще раз всі мітки.
- Це потрібно тому, що під час одягання ременя є небезпека дещо зрушити шків в ту чи іншу сторону.
- Переконавшись, що всі мітки збігаються, відпускаємо натяжний ролик і робимо два оберти колінвала з новим ременем.
- Після чого знову перевіряємо всі мітки.

- Домігшись збігів міток всіх, натягуємо трохи натяжний ролик і затягуємо його грунтовно.
- Після цього, чисто для самоконтролю, перевіряємо ще рукою ремінь на його скручування.

- Якщо вдається його скрутити на 90 градусів, значить натяг нормальний.
- Отже ремінь ГРМ встановлено правильно і тепер можна починати збірку в зворотному порядку.
- В клапанній кришці при цьому ми вирішили поміняти не тільки прокладку, як зазвичай, але і кільця на отворах для свічкових колодязів.

- Справа в тому, що двигун пройшов вже близько 200 тисяч кілометрів і жодного разу їх ніхто не змінював.
- А при зовнішньому огляді вже видно, що деякі з них трохи вже перекосилися.
- Ці кільця змінюються просто. Там вього лише потрібно розігнути їх кріплення і вільно вийняти.
- Отже, кожухи почистили і помили. Після цього знежирили кожну частину окремо.

- І далі встановлюємо спочатку нижню частину, нажививши трохи болти.
- А після цього встановлюємо і верхню частину.
- Перед цим на верхній частині кожуха для себе або для інших майстрів приклеюємо спеціальну табличку, що поставляється в комплекті при купівлі ременя.

- На ній зробили напис, коли виконувалась заміна ременя ГРМ і на якому пробігу двигуна.
- Це дасть можливість правильно визначити термін наступної заміни ременя цього механізму.
- Після цього встановили, як і обіцяли раніше, кільця або сальники на свічкові отвори кришки клапанів Джилі МК Крос.

- Попередньо всі посадочні місця їх знежирити і дали тонкий шар герметика.
- Після установки сальников загинаємо вусики, які перешкоджають їх самовільному випаданню.
- Далі встановлюємо на посадкове місце прокладку на кришку клапанів.
- Наступним етапом є ретельне знежирення також і посадкового місця кришки на голівці.

- І після цього промазуємо це місце герметиком.
- Особливо ретельно промащуємо кути біля арки в районі шківа распредвала.
- Ну і після цього встановлюємо клапанну кришку на головку.

- Не забуваємо при цьому встановити і шайби під болти кріплення клапанної кришки.

- При цьому попередньо також обробили їх герметиком.
- Потім закручуємо болти кріплення кришки.

- Після цього перевіряємо силу затяжки за допомогою динамометричного ключа.
- Зазвичай ми це робимо із зусиллям 10 н/м.

- І після цього встановлюємо в зворотному порядку всі ремені на своє місце.
- Насамперед прикручуємо шків колінвала.

- Далі ролик і шків насоса ГУР.
- Для цього найкраще трохи підняти автомобіль, щоб було зручніше це зробити.
- Потім, після установки його одягаємо ремінь і тепер потрібно вставити болти.
- Але зробити це вкрай незручно, бо нічого не видно.
- Тому ми використовуємо невелике дзеркало для полегшення установки шківа.

- За його допомогою поєднуємо отвори на шківі з отворами на блоці і потім вже вставляємо і закручуємо болти кріплення цього шківа.
- Далі одягаємо два ременя, натягуємо їх і закручуємо грунтовно всі болти на шківах і роликах.
- Після цього піднімаємо ще трошки двигун Джилі МК Крос для зручності і встановлюємо його подушку на своє місце.

- При цьому короткі болти встановлюються в отвори на рамі, а два довгих в саме кріплення подушки біля двигуна.
- Після цього ставимо на місце повітряний фільтр, під'єднуємо генератор, встановлюємо на місце високовольтні дроти і після цього одягаємо колесо і знімаємо автомобіль з домкрата.
- Далі підключаємо акумулятор і пробуємо запустити двигун автомобіля.
- Якщо він працює нормально, значить наша робота виконана правильно.
- На цьому розповідь про те, як самостійно замінити ремінь ГРМ на автомобілі Джилі МК Крос закінчено.