У 2006 році південнокорейські автовиробники вперше представили потенційним покупцям новий автомобіль Шевроле Епіка.
Його випуск був задуманий з метою замінити застарілу модель Шевроле Еванда.
Особливістю нового авто стала комплектація його лише 24-клапанними шестициліндровими агрегатами, які встановлювалися тільки поперек простору під капотом.
Це дало можливість зробити автомобіль дуже плавним в ходу.
Однією з основних систем нового автомобіля є система охолодження двигуна.
Крім радіатора, розширювального бачка і набору патрубків в неї входить і водяний насос або помпа в народі.
Сама назва – водяний насос говорить про те, що це пристрій перекачує або закачує воду.
В даному випадку помпа водяна в будові всієї системи охолодження двигуна грає практично ключову роль.
Вона змушує охолоджуючу рідину циркулювати по всим патрубкам і пристроям системи, дозволяючи тим самим відбирати від ДВС тепло і виводити його.
Отже, якщо водяна помпа вийде з ладу, то двигун авто не зможе функціонувати, він просто перегріється.
Міняємо самостійно водяний насос Chevrolet Epica
У цій статті ми розповімо про те, як ми самостійно ремонтували і міняли помпу на автомобілі Шевроле Епіка.

- Відразу хочемо відзначити, що, розуміючи важливість системи охолодження двигуна в пристрої автомобіля, ми поступово виконували заміну всіх її складових.
- Так, був замінений радіатор, розширювальний бачок, його пробка, всі патрубки і такою повинна була бути помпа водяна.
- Але, вона не дочекалася своєї черги і потекла.
- Природньо, що ми відразу почали виконувати її заміну.
- Але тут виявився цікавий факт: при відкритому радіаторі витік антифризу в помпі припинявся.
- Але варто було пробку радіатора закрутити на місце, як рідина через помпу відразу починала протікати.
- При цьому тиск в системі охолодження був у нормі. Цілком можливо, що зносився сальник помпи.
- Отже, ми вирішили замінити нашу помпу на нову, вироблену в Південній Кореї, але аналогову.
- Ремонт починаємо з того, що, піднімаємо автомобіль.
- Якщо є підйомник або з оглядової ями відкручуємо зливну пробку на радіаторі і зливаємо антифриз.

- У нас пробку можна відкрутити головку на 10, адже тут радіатор ми вже замінили на аналоговий.
- А в оригінальному радіаторі пробка стоїть на 13.
- Після цього знімаємо захист двигуна і тепер можемо бачити шківи валів і натяжний ролик.

- Накинувши ключ на болт ролика, підняли його вгору, послаблюючи при цьому ремінь.

- Піднімати треба чутливо, щоб не зірвати болт.
- Під час цього знімаємо ремінь зі шківів колінвала, кондиціонера, генератора і самої помпи Шевроле Епіка.

- Потім опускаємо автомобіль і переходимо працювати до підкапотного простору.
- Там ми знімаємо розширювальний бачок.

- Для цього зливаємо повністю антифриз з бачка, якщо він там залишився, потім послаблюємо три хомута і від'єднуємо від бачка патрубки.

- При цьому будьте уважні і обережні, щоб не пошкодити пластмасові носики на бачку.
- Після цього головкою на 10 відкручуємо дві гайки, якими кріпиться сам бачок.

- І потім знімаємо бачок з кронштейнів і виймаємо його.
- Тепер ми отримали доступ до кронштейна і подушки двигуна, які нам потрібно також зняти.

- Сама помпа розташована нижче прямо навпроти лонжерона.
- Для того, щоб зняти подушку нам потрібно трохи поддомкратити двигун.
- Потім відкручуємо три гайки і один болт, за допомогою яких утримується опорний кронштейн.

- Після цього, головкою на 14 потрібно відкрутити також три болти кріплення подушки двигуна.
- А потім, просто знімаємо і прибираємо в сторону подушку.

- Ну і далі нам вже нічого не заважає повністю зняти ремінь зі шківів.

- І тепер за допомогою монтажки відтягнемо трохи шків помпи, щоб зафіксувати його.

- А іншою рукою в цей час відкручуємо чотири болта, головки яких мають у своїй основі поглиблення під шестигранник на 5.
- При цьому монтажкою варто натискати чутливо, щоб не погнути шків, оскільки замінювати його поки немає потреби.
- Відкрутивши всі болти, знімаємо і витягуємо шків помпи Шевроле Епіка.

- Далі нам доведеться відкрутити сім болтів, на яких встановлена сама помпа.

- У всякому разі, це видно на новій помпі, яку ми збираємося встановлювати.
- При відкручуванні болтів, також потрібно мати на увазі, що на помпі п'ять з них однакові, а два задніх болта зовсім коротких.
- Так, як помпа зазвичай сильно прикипає, то перш ніж зняти, потрібно її зірвати.
- Для цього молотком наносимо кілька несильних ударів прямо по корпусу.

- І потім вільно знімаємо водяний насос.

- Практично завжди прокладка цього пристрою під час знімання рветься і її фрагменти залишаються на блоці.
- Теж саме сталося і в нашому випадку.
- Тому в обов'язковому порядку потім потрібно гарненько очистити посадочне місце на блоці циліндрів автомобіля.
- В знятій помпі найімовірніше порвалася ущільнювальна гумка і тому вона почала текти.
- Отже, на новому водяному насосі ми посадили на герметик прокладку.

- Так зручніше потім буде знімати пристрій, оскільки прокладка не порветься і зніметься цілком.
- Крім того, при такому способі установки з'єднання буде щільніше.
- Також, ми витягли пасатижами дві направляючі зі старої помпи і встановили їх на нову.
- Так буде зручніше, оскільки в блоці вона просто буде бовтатися.
- Ну і тепер акуратно встановлюємо нову помпу на її посадкове місце.
- Коли нам вдалося завести і встановити її на своє місце, наживляємо болти її кріплення.

- Після цього затягуємо всі ці болти. Для цього найзручніше взяти биту під шестигранник на 5.
- При цьому затягувати варто з відчуттям, щоб не зірвати болти.
- Протягнувши як слід помпу, встановлюємо на місце її шків.

- Потім ловимо різьбу і наживляємо всі його болти.
- Тут головне правильно встановити болти і після цього затягуємо їх також за допомогою монтажки.
- Після цього пробуємо рукою прокрутити шків.

- Якщо він крутиться рівномірно і вільно без ніякого биття, значить ми не пошкодили шків при демонтажі або установці.
- Далі можемо розкидати ремінь на всі шківи Шевроле Епіка, як він був встановлений на початок ремонту.

- Тут головне правильно розкинути ремінь, оскільки існує ще одна схема розкиду ременя, але вона не підходить.
- При тій схемі ремінь просто не працює.
- Після цього беремо нову подушку двигуна і встановлюємо її на те місце, де стояла стара.

- Закріплюємо її трьома болтами і зверху встановлюємо кронштейн.

- Він повинен стати щільно на своє місце і не хитатися.
- Потім можна встановлювати два болта і наживляти гайку, які його утримують.
- Затягуємо це кріплення.
- Далі беремо розширювальний бачок, приєднуємо відразу до нього патрубки.
- Потім встановлюємо бачок на кронштейн і одягаємо на шпильки.

- На патрубках після цього защипуємо хомути. Наживляємо гайки на шпильки бачка і затягуємо.
- Далі одягаємо хомути патрубків на носики бачка і затягуємо їх.
- Тепер можемо заливати в бачок антифріз, запускати двигун і перевіряти, як працює нова помпа.
- Візуально ніяких патьоків ніде поки не виявлено.

- Далі, в процесі експлуатації періодично ще будемо перевіряти наявність підтікання охолоджуючої рідини. Але, все повинно бути в нормі.
- На цьому заміна водяного насоса на Шевроле Епіка і наша розповідь про це закінчені.