Основу двигуна автомобіля Шевроле Епіка 2,0 становить блок циліндрів.
Зверху на нього встановлюють головку блоку циліндрів, яка фактично замикає цей блок.
У місці їх з'єднання утворюються камери згоряння.
А саме з'єднання здійснюється через спеціальну прокладку, що робить контакт максимально герметичним.
В головці блоку циліндрів монтується клапанний механізм, а також свічки запалювання та форсунки.
Закриває цю частину двигуна клапанна кришка.
Вона вінчає весь двигун, а також є захистом для ГРМ двигуна. Клапанна кришка також з'єднується через спеціальну прокладку.
В тих випадках, коли будь-яка із прокладок отримує пошкодження, герметичність двигуна порушується і в місці пориву прокладки на стінках двигуна з'являються патьоки масла.
Загальна ж кількість масла в двигуні природно зменшується, що негативно позначається на роботі самого двигуна, а також на стані його поршнів і стінок циліндрів.
Виконуємо самостійно ремонт ГБЦ, а також міняємо прокладки клапанної кришки і колектора Chevrolet Epica 2,0
Чомусь перестав заводитися двигун нашого автомобіля Шевроле Епіка.

- У зв'язку з цим ми вирішили розібрати головку блоку циліндрів, щоб визначити проблему.
- Справа в тому, що при прокручуванні двигуна тиск в циліндрах повністю відсутній.
- Тому ми зняли клапанну кришку і розбираємо ГРМ, щоб визначити причину такої ситуації.

- Привід ГРМ тут ланцюговий, мітки на распредвалах збігаються. Тому далі продовжуємо розбирання і дефектовку.
- Зовні двигун знаходиться в хорошому стані.

- Немає видимих слідів нагару або інших якихось підозрілих нальотів.
- Зняли ми і колектори.
- Потім перевірили, примусово запускаючи повітря в кожен циліндр, компресії дійсно там немає.

- Все повітря при цьому виходить через колодязі колекторів.
- Мало того, виставили ГРМ і, не дивлячись на те що, мітки на розподілвалах збігаються, впираються клапана.
- Саме тому провернути вали повністю не виходить.

- У зв'язку з цим ми стали підозрювати, що автомобіль раніше десь отримав гідроудар.
- Але, в той же час дивно все це виходить. Скрізь все сухо, фільтр теж, однак клапана не тримають герметичність в циліндрах.
- Тому вихід з цієї ситуації тільки один – знімати ГБЦ і дивитися там.
- Можливо розгадка криється саме там. Оскільки тут нічого незрозуміло.
- Пробіг машини менше 100 тис. кілометрів, ГРМ виставлений правильно, а клапана, незважаючи на це, погнулися. Взимку і взагалі в непогожу погоду автомобіль не експлуатується.
- Цілком можливо, що через довгий час простоювання, авто і отримало гідроудар.
- Знявши головку блоку циліндрів Шевроле Епіка 2,0, ми були не менше здивовані.
- Справа в тому, що на поршнях ніде немає слідів від дотику клапанів.

- Мало того, клапана виявилися всі цілі і ніде немає ніяких слідів пошкоджень.

- Така ситуація ще більше загнала нас у глухий кут.
- Для контролю ми пролили головку гасом, і він повністю весь вибіг.
- Це ще раз підтверджує, що герметичності тут ніякої немає.
- Коли ж ми розібрали один з циліндрів, тобто вийняли клапана, то побачили цікаву картину.
- На ліжку клапанів ми виявили наліт коксу незрозумілого походження.

- Звідки це і що призвело до цього, сказати поки не беремося.
- Дещо краща ситуація виглядає на впускних клапанах, але все одно на ліжку повно сміття.

- Клапана також виглядають не кращим чином.

- Тут також все брудне і з чималим нальотом коксу.
- Тепер стає зрозумілим, чому в циліндрах не було ніякої герметичності.
- Але, ось що призвело до появи такої закоксованності.
- На нашу думку, все сталося тому, що в цей двигун залили неякісний бензин.
- Потім, після заправки, машина експлуатувалася нетривалий час і була поставлена в гараж.
- Наліт, що утворився одразу після експлуатації на цьому бензині був у більшій частині рідкий і після запуску двигуна на наступний день він просто б вигорів. Клапана, камери згоряння і колектори знову стали б чистими в результаті.
- Але, автомобіль тривалий час не експлуатувався і, як наслідок, нагар, що раніше утворився застиг і закоксувався.
- А вже потім, через тривалий час, коли двигун знову запустили, цей кокс виявився непереборною перешкодою для двигуна: клапана не могли щільно сідати на ліжко і герметичність в циліндрах просто пропала.
- Як результат – компресії нуль.
- Тому, наша порада – не заливайте неякісний бензин в автомобіль.
- Крім того, намагайтеся періодично запускати двигун автомобіля, який ви з якихось причин не експлуатуєте.
- В іншому випадку вам доведеться зіткнутися з непередбаченим або незапланованих, нікому не потрібним дорогим ремонтом.
- Ну, а що стосується конкретного випадку, то всі деталі двигуна Шевроле Епіка 2,0 ми будемо при складанні встановлювати знову.
- Виключення складуть лише прокладки.
- Клапана поставимо ті ж, просто доведеться їх притерти добре.
- Отже, промили ми ґрунтовного ГБЦ, за допомогою компресора все скрізь продули.

- Крім того, прочистили і продули всі канали, наявні в голівці блоку циліндрів.

- Клапана також всі почистили і промили добре.

- Але, незважаючи на це, все одно потрібно їх притирати, тому, що на них наліт невеликий залишився.
- Для виконання подальших операцій по завершенню цього ремонту, ми придбали нові деталі.
- В їх число входять 14 болтів для кріплення ГБЦ.

- Крім того, нам знадобляться прокладки кришки клапанів і шість штук для впускного колектора.

- Також потрібні будуть дві прокладки для установки на випускний колектор і на головку блоку циліндрів.


- А також для повноцінного запуску двигуна знадобиться 7 літрів масла і масляний фільтр.

- Решта все буде встановлюватися те, що і стояло тут до цього.
- Ось це результат одного випадку заправки автомобіля неякісним бензином.
- Отже, ми встановили головку блоку циліндрів на своє місце і виставили мітки на валах в ГРМ.

- І далі виконуємо збирання двигуна в зворотньому порядку.
- По завершенню збирання запускаємо двигун.

- Даємо йому деякий час попрацювати, щоб нагрівся. Заодно і послухаємо його роботу.
- А також подивимося на роботу інших пристроїв і механізмів.
- На цьому наш ремонт закінчений.
- Ще раз хочеться звернути увагу на те, що високошвидкісні двигуни не люблять неякісний бензин, тому не економте на пальному.
- А наша розповідь про ремонт ГБЦ Шевроле Епіка і заміну прокладок на цьому закінчено.