Динаміка руху автомобіля Джилі СК така, що на початку руху, при наборі швидкості кузов його здійснює рух, що нагадує присідання.
Це характеризується тим, що задні колеса отримують підвищене навантаження і буквально втираються в дорожнє покриття.
Передні колеса в цей час навпаки - повністю стають вільними і відриваються майже від дороги.
В момент гальмування все відбувається в точності до навпаки.
При входженні в поворот відбувається те ж саме, тільки вже відносно поздовжньої лінії кузова.
І в першому і в другому випадку нормальне зчеплення коліс з дорожнім покриттям порушується, а це веде до порушення стійкості автомобіля на дорозі, а також до погіршення керованості.
Для того, щоб уникнути цих наслідків, зробити пересування на автомобілі Джилі СК безпечним, а подолання поворотів та інших перешкод більш плавним і комфортним в підвісці його передбачені амортизатори.
Фактично на них тримається вся вага автомобіля і його вміст, пружини виконують тільки підтримуючу роль, надаючи тим самим допомогу амортизаторам.
Вибираємо оптимальні амортизатори для експлуатації на Geely CK
У пропонованій статті ми хочемо розповісти про те, які існують амортизатори, ознайомити з принципом роботи кожного з них і які найбільше підходять для експлуатації на Джилі СК.

- Отже, всі ми чудово знаємо, що існує три види амортизаторів: масляні, газові та газомасляні.

- Але як вони працюють насправді мало хто знає і яка між ними різниця теж.
- Крім того, якому виду все ж віддати перевагу часто навіть досвідчені водії не можуть однозначно відповісти.
- Насправді ж існують тільки два види демпферів: масляні і газомасляні.
- Чисто газових в підвісці автомобілів Джилі СК не існує.
- Справа в тому, що ні шток, ні поршень або зворотний клапан, якими б вони не були, без змащення працювати не можуть.
- Саме тому в амортизаторі апріорі повинно бути мастило крім газу.
- Крім того, всі гумки, ущільнювачі без змащення зносяться дуже швидко.
- Тепер давайте розберемо докладно будову, принцип роботи і область застосування кожного з видів амортизуючих пристроїв окремо.
- Першим розглянемо найбільш відомий і популярний амортизатор масляний.

- Незважаючи на те, що цей вид амортизуючого пристрою вже давно застарів для використання в сучасних моделях авто, він як і раніше займає лідируючі позиції на ринку автозапчастин.
- Сучасні моделі автотранспортних засобів вже давно розвивають значно більші швидкості, ніж у минулому.
- А тому вимагають згладжуючих удари вузлів, які набагато швидше реагують на зміни поверхні дорожнього покриття, а також напрямок руху.
- Але, як би там не було, масляні гідроамортизатори на сьогоднішній день становлять приблизно 40-50 відсотків від загальної кількості пропонованих на ринку деталей цього призначення.

- Пояснюється це, судячи з усього, достатньою міцністю і комфортністю деталей.
- Крім того, гідродемпфери прекрасно пом'якшують удари від нерівностей на сучасних дорогах при їзді на швидкості, що не перевищує 60-80 км/год.

- Особливо вони затребувані при їзді по простим путівцях, в більшій частині своїй усіяних суцільними купинами або вибоїнами.
- Однак, варто на Джилі СК розвинути швидкість більше 80 км/год, як на поворотах такого виду згладжуюча удари система не зможе впоратися, оскільки має здатність до великих кренів.
- Це говорить про те, що автомобіль на такій швидкості може просто вилетіти з траси при здійсненні повороту.
- Пов'язано це з тим, що в масляному вузлі шток з поршнем при впливі на нього ваги кузова автомобіля опускається вниз, а повернутися назад він самостійно не може.
- Масло ж повернути шток назад не в змозі.

- Цю роботу виконує тільки пружина.
- Однак на великій швидкості при вході в поворот автомобіль робить крен, а пружина і без того відчуває великі навантаження.
- А тому повернути шток амортизатора вона швидко не в змозі.
- Точно така ж картина відбувається і при здійсненні гальмування на великій швидкості, коли автомобіль, що називається «клює» носом.
- Іншими словами, масляний демпфер Джилі СК працює тільки на стиск.
- На розжимання він не працює.
- Крім того, від постійного високого тиску масло, що знаходиться в ньому, може «закипати».
- А це призводить до передчасного руйнування елементів всього амортизуючого механізма, особливо гумових ущільнювачів.
- В результаті такий гідропристрій доводиться міняти частіше, ніж це передбачено виробником.
- Підводячи підсумок всьому вище сказаному, можна відзначити, що масляний демпфер найдешевший з усіх пропонованих, найміцніший і прекрасно працює на невеликих швидкостях автомобіля.
- Але разом з тим він має ряд недоліків, основними з яких є закипання масла, крени і робота тільки в одному напрямку – на стиск.
- Тому висновок можна зробити один: якщо вам на своєму Джилі СК в основному доводиться пересуватися по неякісним путівцях і на невеликих швидкостях, то в такому випадку найбільш комфортним для нього буде гідравлічний вузол.
- Що стосується газових амортизуючих пристроїв, то вони все ж існують.
- Але, з-за своєї жорсткості встановлюються тільки на гоночні автомобілі, де великі швидкості, або на автомобілі, які постійно відчувають великі перевантаження.
- Це можуть бути повороти, рух по бездоріжжю та ін
- Пристрій їх відрізняється тим, що крім звичайної камери з маслом, тут з'являється додаткова камера, заповнена газом (найчастіше азотом) під тиском 12-30 Атм.
- Такі демпфера працюють у двох напрямках: на стиск і на розжимання.
- Можливим це стало через появу в нижній частині труби газової камери, закритої непроникним поршнем.
- Принцип роботи такої антиударної системи також не складний.
- При впливі кузова на шток, останній опускається по трубі вниз разом з поршнем.
- Частина масла, через зворотний клапан видавлюється в простір над поршнем.
- А частина масла разом з поршнем штока тисне в цей час на поршень газової камери.
- Той, під силою такого тиску, природньо опускається вниз і стискає газ.
- Варто тиску згори на шток припинитися, як масло з верхньої частини труби амортизатора починає поступово повертатися на своє місце.
- Тиск на шток припинився і поршень газової камери тут же намагається повернутися в початкове положення.
- Отже, і поршень зі штоком також починає повертатися вгору.
- Крім того, йому в цьому допомагає ще й пружина.

- Саме тому такий амортизатор руками здавити практично неможливо.
- Шток його завжди знаходиться у верхньому крайньому положенні.
- Не допускають такі пристрої і кренів.
- Крім того, наявність газу в нижній камері перешкоджає появі ефекту кавітації.
- Масло в цьому газовому виробі не закипає і тому він є довговічним.

- Таким чином, хоча цей амортизатор ми і назвали газовим, в ньому все одно присутнє і мастило.
- Це ще раз говорить про те, що чисто газових амортизуючих пристроїв не існує.
- Проте, як вже було сказано, ці амортизатори дуже жорсткі і крім гоночних і спецавтомобілів їх використання ніде більше не здійснюється.
- Для їзди по нормальних дорогах на автомобілі Джилі СК вони абсолютно не підходять.
- Ну і тепер розглянемо ще один підвид, т. зв. газових амортизаторів – це газомасляні.

- Особливістю їх є, перш за все, відмінність конструкції.
- Замість однієї труби тут вже є дві: внутрішня і зовнішня.
- Як і в газовому, тут є шток з поршнем в масляній камері, а також поршень в газовій камері.
- Різниця лише в тому, що газ тут закачаний під невеликим тиском, що становить 4-8 Атм. Є, кажуть, і 3 Атм.

- Принцип роботи тут приблизно такий же, як і в попереднього амортизатора.
- При виникненні тиску шток починає опускатися вниз разом з поршнем.
- Масло починає стискатися і через клапана частина його виходить в простір між трубами.
- Піднімається масло і стискає газ.
- Після того, як зникає тиск на шток, газ починає вичавлювати масло в зворотньому напрямку.
- Воно в свою чергу тисне на поршень зі штоком і останній повертається у вихідне положення.

- Таким чином цей амортизатор також працює на стиск і розжимання.
- Але, на відміну від газового однотрубного він набагато м'якший і руками його можна стиснути.
- При цьому шток його повернеться самостійно у вихідне положення, тільки не так швидко, як це було у попереднього пристрою.
- Практично це той же амортизатор, що і попередній, але, завдяки наявності додаткової внутрішньої трубки, він набагато м'якший свого прототипу.

- Таким чином, газомасляний амортизатор на Джилі СК є чимось середнім між масляним і газовим.
- Він дещо жорсткіший за масляний, але водночас не такий жорсткий, як газовий.
- Крім того, на великих швидкостях він здатний поглинати до 80% кренів, на відміну від масляного.
- Під час входження автомобіля в поворот, завдяки частковому поверненню штоків у вихідне положення, кузов практично стабілізується і загрози вильоту з дорожнього полотна вже не існує, як такої.
- А це дасть вам можливість без остраху входити в поворот на швидкості 80, а то і 90 км/год.
- Нарівні з цим, газомасляний амортизатор є значно комфортніше газового і не створює відчуття возу при їзді на автомобілі по нерівній дорозі.
- Дрібні перешкоди він дозволяє долати практично комфортно.
- На більших перешкодах цей вид амортизатора дещо жорсткуватий.
- В той же час, конструкція пристрою виключає виникнення ефекту кавітації.
- А це означає, що масло в амортизаторі не закипає.
- Відповідно і ресурс у нього досить великий, майже такий, як у масляного.
- Підводячи підсумок всьому сказаному, можна сказати, що для експлуатації автомобіля Джилі СК найбільш оптимальним є використання газомасляних амортизаторів.
- І не просто газомасляних, а двотрубних. Це неодмінна умова.
- Підтвердженням тому є і простий експеримент.
- При натисканні руками на шток такого двотрубного газомасляного амортизатора, останній поступово самостійно повертається у вихідне положення.

- Отже, такий тип амортизуючого пристрою працює, як на стиск, так і в зворотному напрямку.
- А наша розповідь про те, які амортизатори краще всього встановлювати на автомобіль Джилі СК на цьому також підійшла до кінця.