Будова двигуна внутрішнього згоряння автомобіля Шевроле Лачетті, об'ємом 1,6 літра, передбачає наявність блоку циліндрів, який закриває головка блоку циліндрів (ГБЦ).
В цій частині двигуна встановлені розподільні вали, а також клапана.
Крім того, тут же є і камери згоряння, в яких паливо запалюється під час роботи самого агрегату.
Як відомо, робота колінвалів, як і самих клапанів, можлива тільки завдяки наявності достатньої кількості мастила, яке надходить в ГБЦ під певним тиском.
Тому в самій голівці створюється в результаті масляний туман.
Для всіх деталей цього вузла двигуна це сприятливе середовище, але для займання палива, а значить і для самої камери згоряння навпаки – це неприпустимо.
Тому виникла необхідність перекрити доступ масла туди, що надходить у головку блоку через зазор у втулках впускних і випускних клапанів.
З цією метою на втулки одягаються спеціальні сальники з прогумованим покриттям.
За своєю формою вони нагадують ковпачки, через це ці сальники отримали в народі назву маслозйомних ковпачків.
Міняємо своїми руками сальники клапанів без зняття ГБЦ на Chevrolet Lacetti
У цій статті ми розповімо про те, як можна самому замінити сальники клапанів, ща вийшли з ладу, не знімаючи при цьому ГБЦ на Шевроле Лачетті 1,6.

- Отже, в нашому двигуні почався чималий жор масла.

- Провівши відповідну діагностику за допомогою ряду тестів, ми прийшли до висновку, що вся проблема полягає в сальниках клапанів.
- Тому ми і прийняли рішення замінити ці маслоз'ємні ковпачки, не знімаючи при цьому головку блоку циліндрів.
- Приступаючи до виконання такого ремонту, перш за все, потрібно відкинути негативну клему акумуляторної батареї.
- Після цього знімаємо повітряний фільтр двигуна.

- Також нам потрібно буде зняти ремінь навісного обладнання.


- Або можна від'єднати відразу з модулями, щоб менше заважало подальшій роботі.

- Роз'єднавши для цього два роз'єми.

- Отже, ми зняли фільтр, всі високовольтні дроти і газові форсунки Шевроле Лачетті.

- Відводимо дроти з форсунками в бік і підв'язуємо їх дротом, щоб нам не заважали.


- Після цього накидаємо ключ на 14 накидний на натяжний ролик навісного обладнання.

- Намагаємося прокрутити його за годинниковою стрілкою трохи.
- Ремінь при цьому послаблюється, ми його знімаємо і виводимо, щоб не заважав.

- Відразу можна переглянути його, щоб визначити стан і чи не потрібна його заміна.
- І далі, знімаємо роз'єм, що біля шестерень розподільних валів.

- І тепер, якщо нічого більше не заважає, починаємо відкручувати кришку клапанної коробки.
- При цьому потрібно пам'ятати, що вона відкручується відразу по краях, а потім поступово наближаючись до центру.
- Потім, знизу знімаємо загальний захист двигуна, відкрутивши чотири болта його кріплення.

- А також, тут же знімаємо пластикову захисну кришку з двигуна.
- Вона кріпиться безліччю кліпс, а також болтами.
- Далі за допомогою головки на 17 зриваємо болт кріплення шківа колінвала двигуна.

- Потім, просимо когось включити п'яту передачу в салоні і надавити на педаль гальма.
- А самі в цей час викручуємо і виймаємо болт кріплення шківа колінвала.

- Після цього знімаємо також і сам шків.
- В результаті отримуємо очищене місце збоку двигуна.

- Одягнувши на болт кріплення шківа колінвала гайку, щоб менше було закручувати, знову встановлюємо його на місце.

- Робиться це для того, щоб можна було потім провертати двигун при необхідності.
- Крім того, знімаємо і пластмасову кришку на ГРМ Шевроле Лачетті, що кріпиться трьома болтами.
- Після цього поєднуємо мітки: стрілку на колінвалі і виїмку на кожусі.

- Це означає, що поршень в першому і четвертому циліндрах знаходиться у верхній мертвій точці.
- Що стосується міток на шестернях роспредвалів, то там також риски повинні строго збігатися.

- Після цього за допомогою спеціального пристосування утримуємо ці шестерні або шківи в установленому нами положенні.
- А накидним ключем на 17 зриваємо гайки, якими утримуються шестерні розподільних валів.
- За цим відпускаємо натяжний ролик, послабивши тим самим ремінь.

- Скидаємо ремінь зі шківів і після цього, відкрутивши повністю болти, знімаємо їх.
- Далі відводимо ремінь в сторону, щоб нам не заважав і починаємо відкручувати бугеля або пастелі распредвалів.

- При цьому потрібно помічати їх розташування. На них нанесена нумерація, яка починається від шківів.
- Також, не забудьте помітити і розташування валів, оскільки вони розрізняються за кольором і формою виточки.


- За допомогою такого магніту беремо кожен гідрокомпенсатор, виймаємо і складаємо в окрему чисту посудину.
- Їх не обов'язково потім встановлювати точно в такому ж порядку, як вони встановлені.
- Але, найкраще в окремій тарі скласти їх в такому ж порядку, як вони стоять до виймання.
- Це дасть можливість при складанні встановити гідрокомпенсатори в тому ж порядку.
- Крім компенсаторів, викручуємо також всі свічки.
- Далі беремо спеціальне пристосування, яке ми спеціально для цього виготовили.

- Один кінець цієї трубки виконаний у вигляді точної копії різьби на свічках автомобіля Шевроле Лачетті.

- А другий кінець виготовлений у вигляді швидкоз'ємного штуцера.

- Він розрахований на штуцер шланга нашого компресора, який з легкістю можна одягнути і так само швидко зняти з нашого пристосування.

- Через цю трубку пропускаємо за допомогою компресора повітря, робочий тиск якого коливається від 5 до 8 Атм.
- Тепер вкручуємо це пристосування в колодязь поршня замість свічки.

- При цьому закручуємо до упору, оскільки наш поршень там знаходиться у верхній мертвій точці і нам треба його обов'язково підперти.
- Потім потрібно вжити всіх заходів для того, щоб автомобіль не можна було зрушити з місця.
- Для цього включаємо п'яту передачу, ставимо на ручне гальмо, крім цього під колеса ставимо хороші упори.
- Виконавши всі ці умовності, підключаємо до нашого пристосування компресор.

- На короткий час подаємо повітря і автомобіль при цьому намагається зрушити з місця.
- Підкладаємо під колеса авто ще більші упори, де це необхідно.
- Далі беремо спеціальний знімач з рухомою планкою на ричазі.

- Вкручуємо в ГБЦ болт, де вам зручно.

- Ми рекомендуємо вкрутити його на самому початку і цього достатньо на перші два клапана.
- На кінці знімача є вироблення, яким він буде упиратися в головку болта.

- Отже, встановлюємо знімач таким чином, щоб одним кінцем він упирався в головку болта, а рухомою частиною тиснув на тарілку клапана.

- Натискаємо і подаємо повітря в закручену трубку.
- Машина при цьому робить спробу зрушити з місця, злегка підстрибнувши.
- Тепер можемо тиснути на тарілку клапана і стають видні сухарики при цьому.

- За допомогою магніту витягаємо сухарики обережно.
- Потім приймаємо знімач і знову за допомогою того ж магніту виймаємо тарілку і пружину клапана Шевроле Лачетті.

- Далі за допомогою спеціальних пасатижів виймаємо акуратно сам сальник.

- При цьому потрібно бути обережним з пласкогубцями, щоб не подряпати ними поверхню посадкового місця гідрокомпенсаторів.
- Тепер беремо спеціально заготовлену капронову насадку.

- Її ми виготовили зі шматка пластикової трубки.
- Одягаємо її на стержень клапана з тією метою, щоб при встановленні нового сальника не пошкодити його об гострі кромки клапана.
- Так от, вставляємо цю насадку на клапан, а потім беремо новий сальник і робочу частину його попередньо змащуємо маслом.

- Його тут скрізь предостатньо.
- До речі, якщо у вас тут є відкриті канали масляні, то краще закрити їх паклею або ганчірочкою, щоб уникнути попадання в них сухариків.
- Через ці отвори сухарики можуть потрапити в двигун і його піддон.
- І взагалі будьте гранично обережні при роботі з сухариками, щоб ні в якому разі не втратити їх.
- Справа в тому, що придбати їх потім буде вкрай проблематично.
- Так от, змастивши робочу частину сальника одягаємо його на нашу капронову втулку або насадку.
- А далі за допомогою спеціально підібраної оправки проштовхуємо сальник до кінця на своє місце.

- Потім пасатижами обережно виймаємо втулку або насадку, яку ми до цього одягли на клапан.

- Встановлюємо назад на своє місце пружину.

- У цьому двигуні сальники клапанів притискаються пружиною, тому набивати їх немає ніякого сенсу.
- Після цього вкладаємо зверху сухарі й трохи капніть туди масла знову.
- Потім знову встановлюємо наше пристосування, кілька разів натискаємо злегка, щоб сухарі стали на своє місце.

- І все, один сальник клапана Шевроле Лачетті успішно замінений.
- При цьому компресор у нас залишається постійно приєднаним і включеним.

- Повітря потроху при цьому труїть і тому в міру падіння тиску компресор автоматично сам включається знову.
- Далі переходимо до наступного клапану.
- Тут також встановлюємо наше пристосування, попередньо відпустивши і встановивши рухому частину прямо над нашим клапаном.
- І після цього закручуємо болт кріплення цієї частини пристосування.

- Потім повторюємо знову всю процедуру зняття старого і установки нового сальника клапана.
- Постійно підтримується компресором тиск в двигуні, а значить і у другому циліндрі, дозволяє нам далі виконувати заміну без додаткової подачі повітря.
- Далі, щоб не впав тиск і не провалилися клапана, доведеться періодично додатково включати компресор.
- Після того, як замінили сальники на всіх чотирьох клапанах першого циліндра, перекидаємо подачу повітря на четвертий циліндр.

- Робимо це тому, що спочатку у нас поршня в першому і четвертому циліндрах перебували у верхній мертвій точці.
- Для цього від'єднуємо шланг компресора, викручуємо наше пристосування і вставляємо його в шахту четвертого циліндра.

- Машина при цьому знову трохи стрибне, але цього не варто боятися. Це все робота компресії.
- Далі виконуємо ту ж саму процедуру, тільки з клапанами четвертого циліндра.
- Радимо попередньо підготувати всі деталі та інструмент для виконання робіт на цьому циліндрі, щоб нікуди не відволікатися.
- Попутно розповімо про нашу капронову втулку.

- Виготовляємо її зі шматка електричної термозбіжної трубки, який відрізали по довжині сальника.
- Один з торців цього шматка запаюють за допомогою запальнички.
- Отже, виконавши всі роботи з клапанами четвертого циліндра, переставляємо пристрій для подачі повітря в шахту другого циліндра.

- Після цього вимикаємо КПП двигуна на нейтральну передачу і прокручуємо колінвал на пів оберту.
- Для цього ключем накидним провертаємо шків колінвала до тих пір, поки його стрілка не встановиться строго вертикально вгорі.

- Це робиться для того, щоб тепер поршня другого і третього циліндрів двигуна Шевроле Лачетті стали у верхню мертву точку.
- Потім знову ставимо коробку на п'яту передачу, перевіряємо упори під колесами і знову запускаємо повітря в циліндри, створюючи там відповідний тиск.
- І далі виконуємо ті ж самі операції по заміні сальників клапанів, тільки вже на другому і третьому циліндрі.
- При цьому потрібно зауважити, що користуватися нашим знімачем на дальній від бампера переднього стороні двигуна трохи незручно.
- Але, в цьому випадку доводиться приловчитися і ставити його трохи боком, щоб все ж успішно виконати заміну сальників на клапанах.
- Отже, завершивши повністю заміну сальників на всіх клапанах, приступаємо до складання двигуна в зворотній послідовності.

- Ставимо на місце гідрокомпенсатори, замінивши при необхідності вже розслаблені.
- Знову виставляємо мітку по першому циліндру, щоб вона виявилася внизу.
- Після чого, укладаємо знову розпредвали, при цьому дивимося на їх колір і виточку, щоб не переплутати місцями.
- Попутно перевіряємо затяжку ГБЦ і далі встановлюємо на місце бугеля.
- При цьому, крайні з них змащуємо трохи герметиком, щоб не допустити надалі підтікання масла.

- Знову на шківі колінвала виставляємо верхню мертву точку.

- Також перевіряємо збіг міток вгорі на розподілвалах.

- Після цього фіксуємо шківи, одягаємо ремінь на них, натягуємо його, звертаючи при цьому увагу на збіг міток.
- Потім робимо два оберти колінвала і знову перевіряємо збіг міток на шківах.
- Якщо все в нормі, то встановлюємо на місце нижній і верхній пластмасові кожухи.
- Також на місце встановлюємо клапанну кришку, а також модуль.
- Далі вкручуємо нові свічки запалювання, одягаємо дроти і потім одягаємо ремінь навісного обладнання.
- Ну і в кінці не забудьте гарненько закрутити гайку на шківі колінчастого вала.
- Після цього можна запускати двигун.
- Якщо він працює нормально, то встановлюємо на місце його захист і на цьому все.
- Наш ремонт, а також розповідь про заміну сальників клапанів на Шевроле Лачетті без зняття ГБЦ закінчені.