• 050-800-80-22
  • 067-757-57-95
  • Замовте дзвінок і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом







Заміна сальників клапанів Шевроле Лачетті без зняття ГБЦ

Будова двигуна внутрішнього згоряння автомобіля Шевроле Лачетті, об'ємом 1,6 літра, передбачає наявність блоку циліндрів, який закриває головка блоку циліндрів (ГБЦ).

В цій частині двигуна встановлені розподільні вали, а також клапана.

Крім того, тут же є і камери згоряння, в яких паливо запалюється під час роботи самого агрегату.

Як відомо, робота колінвалів, як і самих клапанів, можлива тільки завдяки наявності достатньої кількості мастила, яке надходить в ГБЦ під певним тиском.

Тому в самій голівці створюється в результаті масляний туман.

Для всіх деталей цього вузла двигуна це сприятливе середовище, але для займання палива, а значить і для самої камери згоряння навпаки – це неприпустимо.

Тому виникла необхідність перекрити доступ масла туди, що надходить у головку блоку через зазор у втулках впускних і випускних клапанів.  

З цією метою на втулки одягаються спеціальні сальники з прогумованим покриттям.

За своєю формою вони нагадують ковпачки, через це ці сальники отримали в народі назву маслозйомних ковпачків.

Міняємо своїми руками сальники клапанів без зняття ГБЦ на Chevrolet Lacetti

У цій статті ми розповімо про те, як можна самому замінити сальники клапанів, ща вийшли з ладу,  не знімаючи при цьому ГБЦ на Шевроле Лачетті 1,6.

як можна самому замінити сальники клапанів, ща вийшли з ладу, не знімаючи при цьому ГБЦ на Шевроле Лачетті 1,6.

  • Отже, в нашому двигуні почався чималий жор масла.

Отже, в нашому двигуні почався чималий жор масла.

  • Провівши відповідну діагностику за допомогою ряду тестів, ми прийшли до висновку, що вся проблема полягає в сальниках клапанів.
  • Тому ми і прийняли рішення замінити ці маслоз'ємні ковпачки, не знімаючи при цьому головку блоку циліндрів.
  • Приступаючи до виконання такого ремонту, перш за все, потрібно відкинути негативну клему акумуляторної батареї.
  • Після цього знімаємо повітряний фільтр двигуна.

Після цього знімаємо повітряний фільтр двигуна.

  • Також нам потрібно буде зняти ремінь навісного обладнання.

Також нам потрібно буде зняти ремінь навісного обладнання.

від'єднуємо високовольтні дроти з газовими форсунками і свічками запалювання

  • Або можна від'єднати відразу з модулями, щоб менше заважало подальшій роботі.

можна від'єднати відразу з модулями

  • Роз'єднавши для цього два роз'єми.

Роз'єднавши для цього два роз'єми.

  • Отже, ми зняли фільтр, всі високовольтні дроти і газові форсунки Шевроле Лачетті.

зняли ми фільтр, всі високовольтні дроти і газові форсунки

  • Відводимо дроти з форсунками в бік і підв'язуємо їх дротом, щоб нам не заважали.

Відводимо дроти з форсунками в бік і підв'язуємо їх дротом,

Також зняли верхню кришку ГРМ,

  • Після цього накидаємо ключ на 14 накидний на натяжний ролик навісного обладнання.

накидаємо ключ на 14 накидний на натяжний ролик навісного обладнання.

  • Намагаємося прокрутити його за годинниковою стрілкою трохи.
  • Ремінь при цьому послаблюється, ми його знімаємо і виводимо, щоб не заважав.

Ремінь при цьому послаблюється, ми його знімаємо і виводимо,

  • Відразу можна переглянути його, щоб визначити стан і чи не потрібна його заміна.
  • І далі, знімаємо роз'єм, що біля шестерень розподільних валів.

знімаємо роз'єм, що біля шестерень розподільних валів.

  • І тепер, якщо нічого більше не заважає, починаємо відкручувати кришку клапанної коробки.
  • При цьому потрібно пам'ятати, що вона відкручується відразу по краях, а потім поступово наближаючись до центру.
  • Потім, знизу знімаємо загальний захист двигуна, відкрутивши чотири болта його кріплення.

знизу знімаємо загальну захист двигуна

  • А також, тут же знімаємо пластикову захисну кришку з двигуна.
  • Вона кріпиться безліччю кліпс, а також болтами.
  • Далі за допомогою головки на 17 зриваємо болт кріплення шківа колінвала двигуна.

зриваємо болт кріплення шківа коленвала двигуна.

  • Потім, просимо когось включити п'яту передачу в салоні і надавити на педаль гальма.
  • А самі в цей час викручуємо і виймаємо болт кріплення шківа колінвала.

в цей час викручуємо і виймаємо болт кріплення шківа колінвала.

  • Після цього знімаємо також і сам шків.
  • В результаті отримуємо очищене місце збоку двигуна.

В результаті отримуємо очищене місце збоку двигуна.

  • Одягнувши на болт кріплення шківа колінвала гайку, щоб менше було закручувати, знову встановлюємо його на місце.

Одягнувши на болт кріплення шківа коленвала гайку, щоб менше було закручувати, знову закручуємо його

  • Робиться це для того, щоб можна було потім провертати двигун при необхідності.
  • Крім того, знімаємо і пластмасову кришку на ГРМ Шевроле Лачетті, що кріпиться трьома болтами.
  • Після цього поєднуємо мітки: стрілку на колінвалі і виїмку на кожусі.

поєднуємо мітки: стрілку на колінвалі і виїмку на кожусі.

  • Це означає, що поршень в першому і четвертому циліндрах знаходиться у верхній мертвій точці.
  • Що стосується міток на шестернях роспредвалів, то там також риски повинні строго збігатися.

Що стосується міток на шестернях роспредвалів, то там також риски повинні строго збігатися.

  • Після цього за допомогою спеціального пристосування утримуємо ці шестерні або шківи в установленому нами положенні.
  • А накидним ключем на 17 зриваємо гайки, якими утримуються шестерні розподільних валів.
  • За цим відпускаємо натяжний ролик, послабивши тим самим ремінь.

 відпускаємо натяжний ролик, послабивши тим самим ремінь.

  • Скидаємо ремінь зі шківів і після цього, відкрутивши повністю болти, знімаємо їх.
  • Далі відводимо ремінь в сторону, щоб нам не заважав і починаємо відкручувати бугеля або пастелі распредвалів.

починаємо відкручувати бугеля або пастелі розподільних валів.

  • При цьому потрібно помічати їх розташування. На них нанесена нумерація, яка починається від шківів.
  • Також, не забудьте помітити і розташування валів, оскільки вони розрізняються за кольором і формою виточки.

не забудьте помітити і розташування валів,

Після цього приступаємо до витягування гідрокомпенсаторів.

  • За допомогою такого магніту беремо кожен гідрокомпенсатор, виймаємо і складаємо в окрему чисту посудину.
  • Їх не обов'язково потім встановлювати точно в такому ж порядку, як вони встановлені.
  • Але, найкраще в окремій тарі скласти їх в такому ж порядку, як вони стоять до виймання.
  • Це дасть можливість при складанні встановити гідрокомпенсатори в тому ж порядку.
    • Крім компенсаторів, викручуємо також всі свічки.
    • Далі беремо спеціальне пристосування, яке ми спеціально для цього виготовили.

    беремо спеціальне пристосування, яке ми спеціально для цього виготовили.

    • Один кінець цієї трубки виконаний у вигляді точної копії різьби на свічках автомобіля Шевроле Лачетті.

    Один кінець цієї трубки виконаний у вигляді точної копії різьби на свічках

    • А другий кінець виготовлений у вигляді швидкоз'ємного штуцера.

    А другий кінець виготовлений у вигляді такого штуцера.

    • Він розрахований на штуцер шланга нашого компресора, який з легкістю можна одягнути і так само швидко зняти з нашого пристосування.

    Він розрахований на штуцер шланга нашого компресора,

    • Через цю трубку пропускаємо за допомогою компресора повітря, робочий тиск якого коливається від 5 до 8 Атм.
    • Тепер вкручуємо це пристосування в колодязь поршня замість свічки.

    вкручуємо це пристосування в колодязь поршня замість свічки.

    • При цьому закручуємо до упору, оскільки наш поршень там знаходиться у верхній мертвій точці і нам треба його обов'язково підперти.
    • Потім потрібно вжити всіх заходів для того, щоб автомобіль не можна було зрушити з місця.
      • Для цього включаємо п'яту передачу, ставимо на ручне гальмо, крім цього під колеса ставимо хороші упори.
      • Виконавши всі ці умовності, підключаємо до нашого пристосування компресор.

       підключаємо до нашого пристосування компресор.

      • На короткий час подаємо повітря і автомобіль при цьому намагається зрушити з місця.
        • Підкладаємо під колеса авто ще більші упори, де це необхідно.
        • Далі беремо спеціальний знімач з рухомою планкою на ричазі.

        Далі беремо спеціальний знімач з рухомою планкою на важелі.

        • Вкручуємо в ГБЦ болт, де вам зручно.

        Вкручуємо в ГБЦ болт, де вам зручно.

        • Ми рекомендуємо вкрутити його на самому початку і цього достатньо на перші два клапана.
        • На кінці знімача є вироблення, яким він буде упиратися в головку болта.

        На кінці знімача є вироблення, якої він буде упиратися в головку болта.

        • Отже, встановлюємо знімач таким чином, щоб одним кінцем він упирався в головку болта, а рухомою частиною тиснув на тарілку клапана.

        Отже, встановлюємо знімач

        • Натискаємо і подаємо повітря в закручену трубку.
        • Машина при цьому робить спробу зрушити з місця, злегка підстрибнувши.
        • Тепер можемо тиснути на тарілку клапана і стають видні сухарики при цьому.

        Тепер можемо тиснути на тарілку клапана і стають видні сухарики при цьому.

        • За допомогою магніту витягаємо сухарики обережно.
        • Потім приймаємо знімач і знову за допомогою того ж магніту виймаємо тарілку і пружину клапана Шевроле Лачетті.

        знімаємо знімач і знову з допомогою того ж магніту виймаємо тарілку і пружину

        • Далі за допомогою спеціальних пасатижів виймаємо акуратно сам сальник.

         за допомогою спеціальних пасатижів виймаємо акуратно сам сальник.

        • При цьому потрібно бути обережним з пласкогубцями, щоб не подряпати ними поверхню посадкового місця гідрокомпенсаторів.
        • Тепер беремо спеціально заготовлену капронову насадку.

        Тепер беремо спеціально заготовлену капронову насадку.

        • Її ми виготовили зі шматка пластикової трубки.
          • Одягаємо її на стержень клапана з тією метою, щоб при встановленні нового сальника не пошкодити його об гострі кромки клапана.
          • Так от, вставляємо цю насадку на клапан, а потім беремо новий сальник і робочу частину його попередньо змащуємо маслом.

          беремо новий сальник і робочу частину його попередньо змащуємо маслом.

          • Його тут скрізь предостатньо.
            • До речі, якщо у вас тут є відкриті канали масляні, то краще закрити їх паклею або ганчірочкою, щоб уникнути попадання в них сухариків.
            • Через ці отвори сухарики можуть потрапити в двигун і його піддон.
            • І взагалі будьте гранично обережні при роботі з сухариками, щоб ні в якому разі не втратити їх.
            • Справа в тому, що придбати їх потім буде вкрай проблематично.
            • Так от, змастивши робочу частину сальника одягаємо його на нашу капронову втулку або насадку.
            • А далі за допомогою спеціально підібраної оправки проштовхуємо сальник до кінця на своє місце.

             проштовхуємо сальник до кінця на своє місце.

            • Потім пасатижами обережно виймаємо втулку або насадку, яку ми до цього одягли на клапан.

            Потім пасатижами обережно виймаємо втулку або насадку

            • Встановлюємо назад на своє місце пружину.

            Встановлюємо назад на своє місце пружину.

            • У цьому двигуні сальники клапанів притискаються пружиною, тому набивати їх немає ніякого сенсу.
            • Після цього вкладаємо зверху сухарі й трохи капніть туди масла знову.
            • Потім знову встановлюємо наше пристосування, кілька разів натискаємо злегка, щоб сухарі стали на своє місце.

            кілька разів натискаємо злегка, щоб сухарі стали на своє місце.

            • І все, один сальник клапана Шевроле Лачетті успішно замінений.
            • При цьому компресор у нас залишається постійно приєднаним і включеним.

            компресор у нас залишається постійно приєднаним і включеним.

            • Повітря потроху при цьому труїть і тому в міру падіння тиску компресор автоматично сам включається знову.
            • Далі переходимо до наступного клапану.
            • Тут також встановлюємо наше пристосування, попередньо відпустивши і встановивши рухому частину прямо над нашим клапаном.
            • І після цього закручуємо болт кріплення цієї частини пристосування.

            закручуємо болт кріплення цієї частини пристосування.

            • Потім повторюємо знову всю процедуру зняття старого і установки нового сальника клапана.
              • Постійно підтримується компресором тиск в двигуні, а значить і у другому циліндрі, дозволяє нам далі виконувати заміну без додаткової подачі повітря.
              • Далі, щоб не впав тиск і не провалилися клапана, доведеться періодично додатково включати компресор.
              • Після того, як замінили сальники на всіх чотирьох клапанах першого циліндра, перекидаємо подачу повітря на четвертий циліндр.

               перебрасываем подачу повітря на четвертий циліндр.

              • Робимо це тому, що спочатку у нас поршня в першому і четвертому циліндрах перебували у верхній мертвій точці.
              • Для цього від'єднуємо шланг компресора, викручуємо наше пристосування і вставляємо його в шахту четвертого циліндра.

              викручуємо наше пристосування і вставляємо його в шахту четвертого циліндра.

              • Машина при цьому знову трохи стрибне, але цього не варто боятися. Це все робота компресії.
              • Далі виконуємо ту ж саму процедуру, тільки з клапанами четвертого циліндра.
              • Радимо попередньо підготувати всі деталі та інструмент для виконання робіт на цьому циліндрі, щоб нікуди не відволікатися.
              • Попутно розповімо про нашу капронову втулку.

              Попутно розповімо про нашу капронової втулці.

              • Виготовляємо її зі шматка електричної термозбіжної трубки, який відрізали по довжині сальника.
              • Один з торців цього шматка запаюють за допомогою запальнички.
              • Отже, виконавши всі роботи з клапанами четвертого циліндра, переставляємо пристрій для подачі повітря в шахту другого циліндра.

              переставляємо пристрій для подачі повітря в шахту другого циліндра.

              • Після цього вимикаємо КПП двигуна на нейтральну передачу і прокручуємо колінвал на пів оберту.
              • Для цього ключем накидним провертаємо шків колінвала до тих пір, поки його стрілка не встановиться строго вертикально вгорі.

              провертаємо шків колінвала до тих пір, поки його стрілка не встановиться строго вертикально вгорі.

              • Це робиться для того, щоб тепер поршня другого і третього циліндрів двигуна Шевроле Лачетті стали у верхню мертву точку.
              • Потім знову ставимо коробку на п'яту передачу, перевіряємо упори під колесами і знову запускаємо повітря в циліндри, створюючи там відповідний тиск.
              • І далі виконуємо ті ж самі операції по заміні сальників клапанів, тільки вже на другому і третьому циліндрі.
              • При цьому потрібно зауважити, що користуватися нашим знімачем на дальній від бампера переднього стороні двигуна трохи незручно.
              • Але, в цьому випадку доводиться приловчитися і ставити його трохи боком, щоб все ж успішно виконати заміну сальників на клапанах.
              • Отже, завершивши повністю заміну сальників на всіх клапанах, приступаємо до складання двигуна в зворотній послідовності.

              приступаємо до складання двигуна в зворотній послідовності.

              • Ставимо на місце гідрокомпенсатори, замінивши при необхідності вже розслаблені.
              • Знову виставляємо мітку по першому циліндру, щоб вона виявилася внизу.
              • Після чого, укладаємо знову розпредвали, при цьому дивимося на їх колір і виточку, щоб не переплутати місцями.
              • Попутно перевіряємо затяжку ГБЦ і далі встановлюємо на місце бугеля.
              • При цьому, крайні з них змащуємо трохи герметиком, щоб не допустити надалі підтікання масла.

              крайні з них змащуємо трохи герметиком,

              • Знову на шківі колінвала виставляємо верхню мертву точку.

              Знову на шківі колінвала виставляємо верхню мертву точку.

              • Також перевіряємо збіг міток вгорі на розподілвалах.

              Також перевіряємо збіг міток вгорі на розподілвалах.

              • Після цього фіксуємо шківи, одягаємо ремінь на них, натягуємо його, звертаючи при цьому увагу на збіг міток.
              • Потім робимо два оберти колінвала і знову перевіряємо збіг міток на шківах.
              • Якщо все в нормі, то встановлюємо на місце нижній і верхній пластмасові кожухи.
              • Також на місце встановлюємо клапанну кришку, а також модуль.
              • Далі вкручуємо нові свічки запалювання, одягаємо дроти і потім одягаємо ремінь навісного обладнання.
              • Ну і в кінці не забудьте гарненько закрутити гайку на шківі колінчастого вала.
              • Після цього можна запускати двигун.
              • Якщо він працює нормально, то встановлюємо на місце його захист і на цьому все.
              • Наш ремонт, а також розповідь про заміну сальників клапанів на Шевроле Лачетті без зняття ГБЦ закінчені.
 
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Заміна сальників клапанів Шевроле Лачетті без зняття ГБЦ"

Відгуки: 0




.