Автомобіль китайської компанії Chery Automobile Co. Чері Елара, кодова назва якого А21, вперше з'явився на автодорогах в 2006 році.
Крім інших різних варіантів збірки з конвеєра автозаводу сходила і лінійка машин цієї моделі, в комплектацію яких входив 16 клапанний двигун Acteco об'ємом 2,0 літра.
Як і у всіх ДВС цей агрегат має свій газорозподільний механізм.
ГРМ служить для рівномірної і порціонної подачі повітряно-паливної суміші в циліндри двигуна внутрішнього згоряння, а також своєчасного виведення з тих же циліндрів відпрацьованих газів.
В агрегаті Acteco 2,0 ГРМ має ремінний привід.
Ремінь ГРМ забезпечує синхронну роботу розподільних і колінчастого валів.
Крім цього, він попутно приводить в дію і ряд інших вузлів і агрегатів двигуна.
Тому стан такого приводу, має величезне значення для функціонування всього автомобіля.
А його обрив обіцяє величезні неприємності власнику.
Крім того, що виходять з ладу ряд пристроїв, так ще і приходить в непридатність весь газорозподільний механізм, а за ним і двигун.
Ремонт цього механізму і агрегату дуже трудомісткі і дорогі.
Самостійно виконуємо ремонт ГРМ після перескоку ременя на двигуні Acteco 2,0 Chery Elara
У пропонованій статті ми хочемо розповісти про те, як можна самостійно виконати ремонт ГРМ після перескока ременя на двигуні 2,0 Чері Елара.

- Отже, в нашому авто сталося те, що зазвичай вважається найгіршою несправністю.
- Це означає, що обірвався ремінь ГРМ. У всякому раз це початковий вердикт.
- Мало того, як відомо, в агрегаті ємністю 2,0 літра, який встановлений на даному автомобілі, в таких випадках гнуться і клапана.
- Але, як би там не було, приступаємо до розбирання.
- Першим ділом знімаємо негативну клему на акумуляторної батареї і починаємо пробиратися до самого механізму ГРМ.
- Для цього знімаємо розширювальний бачок.

- Він кріпиться всього на двох болтах, тому знімемо його і відведемо поки в сторону для того, щоб можна було зняти верхню кришку ГРМ і подивитися, що ж там сталося насправді.
- При цьому тосол поки не зливаємо.
- Таким чином, відвівши розширювальний бачок в бік, ми отримали можливість відкрутити п'ять болтів кріплення кришки ГРМ шестигранником на 5.

- При цьому розташовані вони по два з кожного боку і один вгорі по центру кришки.
- Знявши таким чином кришку, ми можемо бачити, що ремінь ГРМ не обірвався, а згорів, швидше за все.
- З усього цього видно, що заклинив ролик і сталося перскакування ременя через зуб шківа.
- А це вже може бути причина того, що не запускається двигун.
- Але,якби там не було, продовжуємо подальше розбирання.
- Для цього підставляємо невелику ємність під розширювальний бачок Чері Елара і, знявши з нього патрубки, зливаємо охолоджувальну рідину.

- Після цього відкручуємо захист двигуна, яка тримається на чотирьох болтах, а також дві бічні кришки пластмасові, кріплення яких складають кліпси.
- Правда, одна з таких кришок кріпиться ще й на двох болтах.

- Відкрутивши і її, ми отримуємо доступ безпосередньо до шківа колінвала нашого двигуна.
- Тут же ми можемо зняти тепер ремінь навісного обладнання.

- Але, перш ніж це зробити, потрібно запам'ятати розташування його, щоб потім одягнути точно так.
- А для того, щоб зняти ремінь навісного обладнання необхідно головкою на 16 зірвати і трохи відпустити болт, який розташований за роликом.

- Після цього, одягаємо накидний ключ на 15 поруч на болт ролика і придавлюємо його вниз проти годинникової стрілки.

- При цьому сітка послаблюється, і ми можемо вільно зняти ремінь натяжний.
- Для того, щоб нам зручніше було працювати, ми знімаємо праве переднє колесо.

- Тепер у нас є можливість без особливих зусиль зняти шків колінвала, який кріпиться шістьма болтами.

- І після цього ми отримуємо можливість зняти нижній пластиковий кожух ременя ГРМ.

- Але, для того, щоб відкрутити його чотири болти, спершу нам потрібно зняти і обвідний ролик.

- Справа в тому, що під ним знаходиться один з болтів, що утримують нижній кожух ГРМ.
- І не встигнувши до кінця відкрутити нижній кожух, ми вже бачимо, що в нього сипляться кульки, сепаратор та інші частини ролика.

- Це підтверджує наше припущення, що розвалився саме ролик ГРМ Чері Елара.
- Очищаємо всі ці частини і знімаємо все ж нижній кожух ГРМ.

- Правда, для того, щоб його зняти, нам довелося також відкрутити верхній натяжний ролик ременя навісного обладнання.

- І потім провертаючи, поступово кожух вдалося зняти.
- Після цього ми можемо наочно переконатися, що винуватцем цієї непривабливої картини дійсно є натяжний ролик.

- Він абсолютно розсипався і до подальшого використання не придатний.
- Ремінь же ГРМ цілий.
- Саме тому, що ролик розсипався, натяг ременя зменшився і у зв'язку з цим він і перескочив через один зуб шківа распредвала.
- А тому витягаємо ми повністю ремінь цей. Всі залишки ролика також прибираємо.
- Відразу перевіряємо і стан помпи водяної або водяного насоса автомобіля.
- Для цього рукою прокручуємо шестерню помпи, заодно перевіряємо, чи немає в ній люфту.

- Зробити це потрібно в обов'язковому порядку, оскільки цей вузол в таких випадках також може істотно постраждати.
- Згідно керівництва по ремонту при кожній заміні ГРМ повинна мінятися і помпа.
- Але, в даному випадку, якщо вона вас не турбувала і підшипник не шумів, то міняти насос не обов'язково.
- Заодно перевіряємо і всі інші ролики.


- Це трубка, одна сторона якої виконана у вигляді різьблення аналогічного тому, що є на свічках.

- А інший кінець цієї трубки – це швидкознімний штуцер під шланг нашого компресора.

- Потім під колеса автомобіля встановлюємо упори.
- Ричаг КПП ставимо в положення п'ятої передачі і максимально затягуємо ручне гальмо.

- Після цього відкручуємо і знімаємо клапанну кришку двигуна Чері Елара.

- При цьому потрібно мати на увазі, що болти цієї кришки зроблені таким чином, що вони не випадають і не виймаються.

- Тому їх знімають разом з кришкою.
- По розташуванню кулачків на распредвалах визначаємо в якому положенні знаходиться кожен з циліндрів.
- Потім провертаємо колінвали таким чином, щоб кулачки першого циліндра дивилися строго вгору.

- І вже після цього вкручуємо нашу приспособу в шахту першого циліндра.
- Далі подаємо повітря в вставлене пристосування і слухаємо, де виходить це повітря.
- В нашому випадку, при подачі повітря чути, як воно шипить на дросельній заслінці саме першого циліндра.

- Після цього йдемо перевіряти, чи проходить повітря на випуск.
- Для цього потрібно перевірити, чи надходить повітря з вихлопної труби.

- Крім того, можна перевірити ще й підставивши руку або піднести запалений вогонь.
- В нашому випадку і тут також проходить повітря.
- А це говорить про те, що і всмоктувальні клапани, і вихлопні першого циліндра в цьому двигуні погнуті.
- А раз так, то нам потрібно готуватися до демонтажу ГБЦ.
- Точно таким же чином перевіряємо і всі інші циліндри.
- Виявилося, що у нас не всі клапана погнуті. Зокрема, в третьому циліндрі виходу повітря ніде немає.
- Та й по звуку чути, що повітря не виходить так, як на інших циліндрах.
- Правда при цьому колінвал прокрутився в нижню мертву точку.

- Але, це вже не страшно, оскільки ми все одно ще маємо провернути распредвали таким чином, щоб закрити клапана і перевірити їх на четвертому і другому циліндрах.
- Після цього нам потрібно закінчити остаточно розбирання, щоб нам було легше працювати з головкою блоку циліндрів.
- З цією метою знімаємо акумулятор, повітряний фільтр і розтруб.

- Останній тримається на двох болтиках.
- Далі відкручуємо зливну пробку радіатора Чері Елара ключем на 14 і зливаємо з нього антифриз.

- Поки антифриз збігає ми знімаємо захисний кожух колектора

- Після цього відкручуємо сам колектор, щоб він не заважав знімати ГБЦ.
- Всі роз'єми проводки, які знаходяться спереду двигуна, роз'єднуємо і всю проводку переносимо назад.
- Це, з одного боку, звільнить нам головку, а з іншого, дасть можливість отримати більш зручний доступ до двигуна.
- Крім того, від'єднуємо генератор, а також роз'єднуємо двигун з корпусом термостата.

- Для цього потрібно відкрутити всього чотири болта на 8, якими кріпиться цей корпус.
- Вже демонтовані вузли і деталі найкраще складати в одне місце, щоб потім при складанні не забути або не втратити.
- Далі ми за допомогою спеціального пристрою фіксуємо шківи розпредвалів, а ключем на 18 зриваємо їх гайки.

- Тут можна сміливо відкручувати, оскільки шківи на валах тут утримуються лише за рахунок цих болтів. Ні шпонок, ні будь-яких інших кріплень тут немає.
- Распредвали ж фіксуються в цьому двигуні спеціальною планкою, яка вставляється в прорізи, що є на іншому кінці валів шириною в 4,5 мм.
- При цьому ці прорізи повинні бути строго горизонтальні по відношенню до поверхні самої головки.

- Тому, перш, ніж знімати ГБЦ потрібно запастися такою пластиною.
- На шківах же для орієнтування є також мітки, які при установці повинні збігатися в центрі.
- Далі варто відкрутити нижню зливну пробку і злити охолоджуючу рідину, що ще залишилася в двигуні.
- Але, в цьому двигуні такої пробки не виявилося, тому ми просто відпустили хомут під автомобілем на шланзі теплообмінника.
- Далі знімаємо цю шлангу і зливаємо рідину в заздалегідь підготовлену ємність.

- І тепер, проглянувши ще раз все, щоб нічого не заважало, можемо відкручувати головку.
- Зазвичай, для того, щоб поміняти, скажімо, прокладку на ГБЦ, не обов'язково знімати распредвали.
- Для цього достатньо зірвати головку, підняти її і замінити прокладку.
- Але, в нашому випадку потрібно міняти клапана, а тому распредвали знімати мусимо в обов'язковому порядку.
- Для цього нам треба взяти шестигранник на 8.

- А знімати шківи нам теж потрібно, оскільки за ними встановлено пластиковий кожух, без зняття якого ми не зможемо вийняти распредвали.

- Після того, як зняли распредвали Чері Елара, відкручуємо шість болтів під фігурну викрутку, якими кріпиться кожух.

- Знявши кожух, приступаємо до відкручування бугелів. При цьому потрібно зауважити, що на них є маркування.
- На випуску всі бугеля позначені буквою Е і відповідною цифрою від 1 до 4.

- На бугелях впуску нанесена буква I, а також відповідна нумерація.
- Тому потім при складанні переплутати їх буде неможливо.
- Відкручувати бугеля потрібно починаючи з країв і потім поступово переходити до центру, а не всі підряд.
- До того ж крайні спочатку відпустити трохи, а потім переходити до інших і поступово все відкручувати.
- Передній бугель найкраще зривати, уперши монтування або вороток в невеликий виступ, який є в його центрі.


- Справа в тому, що тут така конструкція, що вони виходять разом і нікуди один від іншого не дівається.
- При цьому складаємо їх по порядку в заздалегідь приготовлену чисту коробку.
- І після завершення демонтажу накриваємо їх, що запобігти попаданню пилу.
- Ну і тепер відкручуємо вже нарешті саму головку блоку циліндрів.

- Для цього також починаємо з країв відкручувати болти буквально на половину або навіть чверть обороту.
- Потім йдемо до центру і таким чином поступово зриваємо всі болти.
- Далі можна викручувати вже в будь-якому порядку.
- Але, зняти головку після цього у нас не вийшло.
- Як виявилося, внизу під машиною на колекторі є ще один болт, який прикручений до блоку циліндрів.

- Не відкрутивши його, головку зняти просто не вдасться.
- Тому відкручуємо цей болт і після цього починаємо підривати головку.

- Знімати її потрібно акуратно і не поспішаючи, перевіряючи чи не заважає що-небудь і чи немає чогось, що забули від'єднати.
- Ну і треба дивитися, щоб нічого не пошкодити при цьому.
- Після зняття ГБЦ чітко видно сліди зустрічі клапанів з поршнями.

- Точно така ж картина спостерігається і на поверхні клапанів.

- Тепер на головці в шахти трьох циліндрів, крім першого, вкручуємо свічки і заповнюємо камери згоряння гасом.

- Даємо постояти в такому положенні приблизно півгодини, щоб перевірити, чи не протікає.
- Тим самим ми перевіримо, як тримають наші клапана.
- Перший циліндр ми не перевіряємо, так як пам'ятаємо, що там повітря вільно проходило при закритих клапанах і міняти їх треба однозначно.
- А ось інші три потрібно про всяк випадок перевірити ще.
- Поки ми чистили за допомогою шабера поверхню блоку циліндрів, пройшло трохи більше однієї години.
- Ми повернулися до ГБЦ і бачимо, що в другому і третьому циліндрі гас залишився на місці.
- У четвертому ж гас зійшов трохи, але не відразу.

- Це говорить про те, що клапана в усіх трьох циліндрах цілі.
- В четвертому потрібно їх гарненько притерти і пропукання також більше не повинно бути.
- Після цього можемо приступати до розбирання головки блоку циліндрів і перевірки клапанів.
- Судячи із зовнішнього вигляду клапана першого циліндра також можна ще спробувати реанімувати.
- Але це може показати тільки розбирання і ретельний візуальний огляд.
- На цьому наша розповідь про ремонт ГРМ на Чері Елара двигун Acteco 2,0 закінчено.