Привабливий позашляховик Грейт Вол Ховер виробництва китайської автомобільної компанії Great Wall Motors спочатку був задуманий для експансії на весь світовий авторинок.
І виробникам з Піднебесної це практично вдалося.
У всякому разі на ринках країн колишнього СНД, включаючи Україну, він швидко, починаючи з 2005 року, завоював величезну популярність.
Перш за все із-за відмінного співвідношення ціна-якість, але і не останню роль зіграв звичайно зовнішній вигляд і компактність позашляховика.
Представлений нам автомобіль оснащений передньою підвіскою торсіонного типу.
Це незалежний механізм з подвійними поперечними ричагами прекрасно замінив вже давно звичну підвіску типу МакФерсон.
Але, тепер власникам додалося роботи, що полягає в постійному контролі і своєчасній заміні втулок ричагів.
Міняємо своїми руками сайлентблоки верхнього ричага Great Wall Hover
В представленій статті ми хочемо розповісти про те, як можна самостійно замінити сайлентблоки верхніх ричагів передньої підвіски автомобіля Грейт Вол Ховер.

- Отже, для того, щоб виконати цей вид ремонту потрібно для початку відкрутити ліве переднє колесо.
- Тому відразу відпускаємо гайки болтах кріплення, після чого піднімаємо домкратом автомобіль, встановлюємо упори під решту коліс, ставимо підставку під автомобіль і потім знімаємо колесо.
- Після цього потрібно відкрутити шарову опору. З цією метою відкручуємо знизу болт один.

- А для того, щоб було легше відкрутити гайку на цьому болту і взагалі всі гайки кріплення шарової опори, їх потрібно очистити від бруду і обробити спеціальним наявним засобом.
- У нас роль такого засобу з успіхом виконує розчинник іржі від компанії Liqui Moly.

- Ми дуже часто використовуємо для подібних цілей саме такий засіб.
- Ну і поки гайки откисають можна від'єднати провід АВС.

- Він тримається на двох засувках. Його відкручуємо для того, щоб не заважав виконувати анонсований ремонт.
- Отже, беремо ключ на 22, хорошу трубу і пробуємо зірвати гайки кріплення шарової опори.

- Можна молотком зробити хороший і різкий удар по трубі з ключем. Тоді легше буде зірвати гайку.
- Потрібно бути акуратним, так як болти можуть в таких випадках нерідко перериватися.
- В тих випадках, коли гайки на болтах або самі болти закисають досить сильно, то ймовірність того, що вони в підсумку можуть перерватися, стає дуже високою.
- У нас, до речі, саме так і сталося з болтом кріплення АВС на автомобілі Грейт Вол Ховер.
- Далі нам ще знадобиться вивільнити гальмівний шланг зі свого кріплення.

- Для цього достатньо шплінт висунути в бік і витягнути шланг зі спеціального вуха.
- А вгорі колісної арки, біля кріплення пружини, під самим ричагом нам доведеться цей же гальмівний шланг відкручувати зовсім і чимось заглушити, щоб не витекла гальмівна рідина.

- Ми для цього взяли гумовий захисний ковпачок з супорта.
а
- Після цього відкрутити гайку на кріпленні гальмівного шланга, після чого збризнули штуцер, де ця гайка була, перетворювачем іржі і через пару хвилин вільно видалили звідти шплінт.

- Тепер гальмівний шланг можна вільно виводити з цього кріплення.
- Далі ключем на 17 відкручуємо гальмівний шланг від супорта і зливаємо з нього гальмівну рідину в заздалегідь підставлену ємність.

- Прибравши гальмівний шланг, тепер ми можемо відкрутити два болта, які тримають безпосередньо сам ричаг.

- Цілком зрозуміло, що ці болти добряче вже закисли, тому їх потрібно заздалегідь збризнути спеціальним засобом, а також повторно зробити це перед самим відкручуванням.

- Проте відкручувати ці болти краще удвох все-таки.
- При цьому, один тисне на трубу, яку одягаємо на вороток, вставлений в головку на 21.
- Дану головку одягаємо на гайку, і другий помічник постійно поправляє її, стежачи за тим, щоб не злетіла або не перекосилася.
- Тому, що в цьому випадку саме головне не зіпсувати грані болтів, які в іншому випадку буде дуже проблематично викрутити.
- Далі, коли ці болти вдалося відкрутити, настає черга рульового наконечника.
- Його також потрібно спробувати зняти.
- Для цього витягуємо шплінт і відкручуємо гайку наконечника.

- Це ми робимо для того, щоб легше було зірвати шарову опору.
- Проте, на жаль, відкрутити цей болт нам не вдалося, а тому за допомогою болгарки ми вирішили просто зрізати шарову опору Грейт Вол Ховер і все

- Після цього стало можливим легко перевірити стан сайлентблоків ричага.
- Для цього ми просто спробували рукою посмикати за ричаг і виразно побачили пристойний люфт в його кріпленні.

- Отже, після всього цього нам довелося висвердлити болт, на якому кріпився датчик АВС.

- Після цього наріжемо там знову різьблення.
- В результаті правдами і неправдами нам все ж вдалося відкрутити два болти і зняти ричаг передньої підвіски.

- Для цього використовували труби різної довжини, гріли газовим пальником та ін
- Як виявилося, важіль був прикручений до пластини, під якою були підкладені прямокутні планочки, під якими були ще меньші, що розміщувалися прямо під болтами.
- Всі ці детальки вже майже згнили, так що, при бажанні їх можна просто повністю видалити і підкласти під ричаг що-небудь інше більш живе і сучасне.
- А ми тим часом затискаємо ричаг в лещата і тепер будемо розкручувати гайки на ньому.

- Після того, як розкрутили гайки, знімаємо ричаг і випалюємо з нього гумові вставки старих сайлентблоків звичайною паяльною лампою.

- Після цього під пресом випресовуєм решту частини сайлентблоків можна використовувати для цього звичайний домкрат, наставку і шматок труби, яку впираємо в міцну горизонтальну поверхню.
- Під трубою встановлюємо ричаг з сайлентблоком.
- Після того, як повністю витиснули сайлентблоки а допомогою наждачного паперу ретельно вичищаємо їх посадочні місця.

- При цьому поверхню робимо максимально гладкою, щоб новий сайлентблок легко входив при запресовуванні його.
- Далі намагаємося, як завжди, в лещатах запресувати нові сайлентблоки.

- Але, таким способом у нас не дуже виходить виконати цю операцію. Тому ми переходимо на прес.
- Для цього вставляємо міцну металеву розпіркув важіль, щоб його не зігнути.

- Знову ж знизу домкрат, а зверху шматок труби.
- Упираємо все в горизонтальну поверхню і таким чином здавлюємо.
- В результаті запресували і другий сайлентблок ричага передньої підвіски Грейт Вол Ховер.

- Домкратом здавлювали знизу сайлентблок, і він поступово увійшов на своє посадочне місце.
- Потім закрутили назад два розвальних болта, підставивши при цьому всі планки великі і маленькі, що під ними були.

- На той час нам вдалося придбати нову шарову опору.

- І так, як нижній болт кульової опори нам так і не вдалося розкрутити, на початку пам'ятайте, то ми вирішили цей болт просто зрізати.

- Після чого знімемо ступицю і виб'ємо все, що залишиться від шарової.
- Щоб було зручніше нам працювати, після того, як зрізали болт, ми підчепили тому рульовий наконечник.
- Під ступицю підклали дерев'яні бруски, а між гальмівним диском і колісним вставили потужну викрутку в якості упору.

- Бруски підклали навмисно, щоб не пошкодити пильник, який впирається в ричаг.
- І тепер відкручуємо гайки, які утримують ступицю.

- Попередньо потрібно зняти стопорні кільця, які встановлені на ступиці під кожним болтом її кріплення.
- Для того, щоб легше було відкрутити ступицю ми кожен болт її кріплення, перш ніж відкрутити, добре прогріли.
- Після цього знімаємо стопорне кільце на ступиці і на валу.

- Далі роз'єднуємо ступичний вузол колеса.

- Потім очищаємо його від великої кількості герметика.
- А після цього можемо знімати всю ступицю в зборі і відправлятися з нею вибивати залишки шарових опор.

- Затискаємо ступицю в лещата і головкою з воротком, а також за допомогою довгої труби, відкручуємо гайку нижньої шарової опори.

- Далі витираємо бруд і мастило зі штока та інших частин ступичного вузла, а також півосі.
- Після цього знову наносимо нове чисте мастило і встановлюємо ступицю на місце.
- Потім знімаємо пильовики з шарових і набиваємо їх мастилом.
- Після цього заводимо спочатку нижню шарову в ступицю.
- А потім піднявши домкратом трохи ричаг, заводимо і верхню опору.
- Після цього наживляємо гайку рульового наконечника.

- Далі затягуємо всі гайки і болти, які притягують шарові опори до ричагів Грей Вол Ховер.
- Потім затягуємо кріплення шарових опор і тільки після цього встановлюємо на місце гальмівний шланг.
- Встановивши гальмівний шланг на місце, потрібно в обов'язковому порядку прокачати гальма.
- Всі сайлентблоки і шарові опори необхідно також затягувати під навантаженням, тому підтискаємо ступицю домкратом.

- Домкрат встановлюємо, як і раніше під ричаг.
- Точно так під навантаженням затягуються і сайлентблоки верхнього ричага.
- Щоб встановити на місце верхню частину ступиці, очищаємо її від старого герметика і знежирюємо.

- Також знежирюємо і її посадочне місце на ступиці колеса.
- Потім наносимо новий герметик, а на піввісь – мастило нове і потім встановлюємо на своє місце.
- Поєднуємо отвори і встановлюємо стопорне кільце.

- А зверху встановлюємо добре змащену чашку.
- Далі вставляємо в гальмівний диск викрутку замість упору і закручуємо всі болти.
- Потім беремо ключ і всі їх затягуємо.

- Після цього дрантям витираємо зайве мастило на ступиці, яке може вилізти після затягування.
- Потім встановлюємо на місце і прикручуємо гальмівний шланг, приєднуємо його до супорта.
- Затягуємо і встановлюємо шланг і датчик АВС.
- Звичайно, такий вид ремонту надто трудомісткий і вимагає чимало часу.
- Але зате дає можливість заощадити чимало власних коштів. Тому вибирайте.
- На цьому все, наша розповідь про заміну сайлентблоків верхніх ричагів передньої підвіски Грейт Вол Ховер закінчена.