На двигунах внутрішнього згоряння, якими комплектуються компактні позашляховики Грейт Вол Ховер, встановлюються легкосплавні головки блоку циліндрів.
Основним призначенням такої деталі будь-якого двигуна, в тому числі і цього позашляховика, є закривання його циліндрів.
Крім того, в місці примикання до блока ГБЦ над кожним циліндром утворюється простір, який називають камерою згоряння.
В ній запалюється повітряно-паливна суміш, що надходить.
Цілком природньо, що такий простір має бути герметичним.
Саме для цього між головкою і блоком циліндрів Грейт Вол Ховер поміщається спеціальна прокладка ГБЦ.
В процесі експлуатації автомобіля від власника потрібно постійно приділяти увагу стану цієї прокладки і своєчасної в разі необхідності її заміни.
Зазвичай, коли ця деталь виходить з ладу, то на корпусі двигуна з'являються патьоки масла в місці прилягання головки до блока.
Крім того, буває навіть підсос повітря при працюючому двигуні.
Міняємо самостійно прокладку ГБЦ на двигуні Great Wall Hover
У цій статті ми хочемо розповісти про те, як можна самому замінити прокладку ГБЦ на Грейт Вол Ховер.
- Отже, наш автомобіль укомплектований двигуном об'ємом 2,4 л. Крім того, встановлено ГБО.
- Через що вийшла з ладу прокладка нам належить встановити.
- Для того, щоб демонтувати головку блоку циліндрів, а тільки таким способом можна побачити стан її прокладки, ми зняли клапанну кришку і відкрутили впускний колектор.
- Як виявилося, один шумить, а в іншому люфт, тому обидва доведеться замінити.
- Після цього знімаємо ГБЦ, не забуваючи при цьому відкрутити два болта, розташованих під випускним колектором.
- Знявши головку, ми побачили нагар на поршнях і міжциліндрові нагари.
- Практично між усіма циліндрами вже є нагар, де більше, а де тільки починається.
- Мало того, в четвертому циліндрі виявлено масло. Це видно зі стану його поршня.
- Судячи з усього, цей двигун отримав серйозний перегрів.
- Особливо це видно по плямах на стінках циліндрів (в даному випадку 3 і 4).
- В ідеалі, при такому положенні потрібно проведення капітального ремонту або обслуговування двигуна Грейт Вол Ховер, який включає ревізію поршнів і кілець (заміну, проточку та інше).
- Можна, звичайно, обійтися і без цього, але тоді практично в 100% випадках буде збільшуватися витрата масла.
- Теж саме показує і огляд прокладки ГБЦ.
- На ній чітко видно сліди прогару між циліндрами.
- Особливо це добре видно між третім і четвертим циліндрами.
- Добре проглядається нагар масла на тарілках клапанів четвертого і частково третього циліндрів.
- Все це ще раз підтверджує наш діагноз, що двигун якийсь час був перегрітий.
- Перше, що ми зробили і що в обов'язковому порядку рекомендується виконувати в таких випадках, це прошліфували поверхню головки блоку циліндрів.
- Така операція виконується на верстаті.
- Після цього ретельно прочистили, промили і зібрали повністю ГБЦ, приготувавши її до установки на двигун.
- Точно так почистили і приготували до складання блок циліндрів двигуна.
- Колінвал при цьому у нас встановлений по мітці.
- Тут потрібно звернути увагу на важливість ретельного очищення всіх отворів у блоці для болтів.
- Справа в тому, що в них потрапляє багато масла, сажі, бруду та інших частинок.
- І якщо все це не витягнути, то при складанні, закручуючи болти, ви не зможете встановити їх на місце.
- А під час закручування просто можете перервати.
- Тому за допомогою шприца рекомендується витягнути все, що знаходиться в отворах цих болтів.
- Протерти і видути за допомогою компресора.
- Далі ми встановлюємо на блок прокладку, виготовлену з листового металу.
- Встановлення виконуємо акуратно, стежачи за тим, щоб вона строго сіла на направляючих, оскільки в іншому випадку легко можна її зігнути.
- Тепер встановлюємо головку на блок, в якій попередньо перевірили розпредвали, щоб вони також були виставлені по мітках.
- Потім протерли всі сполучні болти і закрутили їх всі від руки.
- Після цього приступаємо до затягування цих болтів, яке повинно виконуватися в три етапи.
- Так, як у нас прокладка виготовлена з листового металу, то ми збільшили час пауз між затяжками до 30 хвилин.
- І при першому етапі затяжку виконуємо із зусиллям 25 кг/Н, у другому зусилля буде вже дорівнює 60 кг/Н і, нарешті, третій етап буде виконуватися затягуванням із зусиллям 100 кг/Н.
- Після цього одягаємо ремінь ГРМ Грейт Вол Ховер, перевіривши установку валів строго по мітках.
- Провернули один оборот і перевірили знову збіг міток на валах.
- Далі встановили і закрутили на місце впускний колектор.
- При установці колектора також потрібно бути уважним при затягуванні болтів.
- У нас при виконанні цієї операції на одному з болтів з'явилася біла смуга.
- Це свідчить про те, що такий болт перетягнули, тому його потрібно в обов'язковому порядку замінити.
- Якщо цього не зробити, то він в процесі експлуатації може лопнути.
- Мало того, під час контрольного третього затягування головки з зусиллям 100 кг/Н також потрібно бути уважним до болтів.
- Зазвичай при такій перевірці болти далі не тягнуться, а стоять на місці.
- Але, якщо якийсь з них все одно тягнеться далі, то його також потрібно негайно міняти.
- Отже, встановили нижній кожух ременя ГРМ і сам ремінь.
- Після цього все ще раз перевіряємо і встановлюємо далі весь кожух.
- Потім встановлюємо на місце клапанну кришку, одягаємо всі ремені і шківи.
- Підключаємо ГБО і повністю збираємо двигун.
- Після цього залили охолоджуючу рідину в систему і пробуємо запустити двигун.
- Кілька слів хочеться сказати ще й про такий вид ремонту, як заміна радіатора грубки.
- Нам довелося займатися цим після заміни прокладки ГБЦ.
- Для того, щоб замінити цю деталь, як відомо, потрібно розібрати майже половину машини.
- Ми від'єднали всі дроти і прилади управління в салоні, після чого зняли торпеду повністю.
- Далі, як зазвичай, від'єднується середня частина.
- І потім розкручується, і виймається по частинах вся пічка з радіатором.
- Але в цьому автомобілі так не вийде, оскільки ця сама середня частина-це ні що інше, як випарник кондиціонера.
- А для того, щоб його зняти, потрібно стравити весь фреон.
- Відповідно, після закінчення роботи вам доведеться ще їхати на сервіс, заплатити гроші і заправити кондиціонер фреоном.
- Зрозуміло, що це не розумно.
- Тому ми вирішили обійти цей випарник.
- Для того, щоб дістатися до радіатора пічки вирішили зняти повітроводи, які встановлені на самій підлозі в районі центральної консолі.
- Однак, як виявилося, ці повітроводи з'єднані між собою заклепками.
- Нічого не залишалося, як їх спробувати висвердлити.
- Але це не вдалося, оскільки далі всередині встановлені точно такі ж.
- Тому ми відкрутили пластину, до якої кріпляться ці повітроводи Грейт Вол Ховер.
- Після цього отримали можливість один край повітроводів задерти вгору і витягли з зачепа патрубок, який там є.
- Потім відсунули цей патрубок в бік водія, а саму пічку підняли.
- Попередньо, звичайно, всю піч розкрутили, щоб нічого не заважало її витягати.
- Ну і після цього витягли трубки радіатора з моторного відсіку, а сам радіатор вийняли в бік пасажира.
- Встановлювати його будемо точно таким же способом, як і витягли.
- На цьому наша розповідь про заміну прокладки ГБЦ двигуна Грейт Вол Ховер закінчена.