Як відомо, потужність двигуна будь-якого автомобіля залежить, в першу чергу, від кількості повітря, що надходить у камери згоряння його циліндрів.
За його допомогою утворюється повітряно-паливна суміш, яка запалюється в камерах згоряння агрегату.
Повітряні маси потрапляють у ці камери під тиском, який утворюється за рахунок виникнення вакууму в процесі опускання поршнів в циліндрах двигуна.
Недолік такої системи полягає в тому, що неможливо створити тиск в двигуні більше, ніж це можуть забезпечити поршня за рахунок швидкості свого руху, а значить і обертання колінвала.
А значить і немає можливості збільшити кількість подаваного повітря.
Проте, був знайдений один ефективний спосіб, що дозволяє підняти потужність двигуна без збільшення витрат палива при цьому.
Навіть навпаки, витрату палива вдалося дещо скоротити в цьому випадку.
Цей ефективний спосіб називається турбонаддув.
Особливістю такого методу є застосування турбокомпресора, принцип роботи якого грунтується на використанні енергії вихлопних газів.
Основними частинами турбокомпресора є турбіна і компресор.
Особливо ефективно такий метод використовується на дизельних двигунах, таких, яким комплектується і автомобіль Грейт Вол Ховер, виробництва китайського автопрому.
Ремонтуємо своїми руками турбіну Great Wall Hover 2,8
У цій статті ми хочемо розповісти про те, як можна самостійно зняти турбіну на дизельному двигуні 2,8 автомобіля Грейт Вол Ховер.

- Так вийшло, що турбіну нашого двигуна ми зняли вже заздалегідь, а тому з цього приводу лише пару слів буквально.
- Але, зате ми виконуємо установку і складання, а вона, як відомо, завжди виконується в зворотній послідовності розбирання.
- Перш за все, потрібно відзначити, що для того, щоб відкрутити турбіну нам був потрібен спеціальний ключ на 13.

- Вірніше, не стільки спеціальний ключ, скільки його незвична форма.
- Справа в тому, що сама турбіна кріпиться на двигуні за допомогою двох шпильок.


- Крім того, турбіну також утримує і один болт

- Він розташований вгорі за корпусом турбіни і відкрутити його звичайним ключем практично неможливо.
- Просто туди звичайним ключем не підлізти.
- Тому ми знайшли накидний ключ на 13 трохи зігнутий.
- Зробили кут згину його ще більше і потім до того ж спиляли трохи верхню кромку.
- Добре, що ключ виготовлений з хорошої гартованої сталі.
- І лише потім зуміли підлізти і відкрутити саму турбіну.
- Крім того, нам довелося зняти випускний колектор.
- А також каталізатор турбіни Грейт Вол Ховер 2,8 дизельного двигуна.
- Він прикручений крім іншого болтом, який розташований внизу під машиною біля КПП.
- Тільки відкрутивши цей болт, нам вдалося зрушити колектор дещо в сторону і вийняти таким чином турбіну.
- Сам каталізатор повністю не знімаємо, а просто відводимо в сторону і підв'язуємо, щоб не заважав нам виконувати подальші роботи.

- Після цього приступаємо безпосередньо до беспосередньго збирання, яке має деякі нюанси.
- Про них ми і хочемо більш детально розповісти.
- Отже, для того, щоб одягнути турбіну на дві раніше зазначені шпильки, нам потрібно попередньо вийняти третій болт її кріплення.

- Далі потрібно строго дотримуватися певного порядку закручування інакше просто встановити турбіну не вдасться.
- Справа тут в тому, що на корпусі турбіни є невеликі спеціальні вирізи.

- Саме в них ми і встановлюємо гайки для того, щоб закрутити на шпильки.
- І поки ви гайку ви не закрутите від руки, ніяка головка в цей виріз не увійде.
- До слова, головку потрібно підбирати вузьку для такого ремонту.
- Тому, вийняли болт, одягли турбіну на дві шпильки, наживили гайку на верхню шпильку і потім наживляете на нижню.
- При цьому однією рукою тримаєте сам корпус турбіни і постійно його пошатуєте.
- Трохи нажививши, тепер вставляйте болт і також трохи закручуйте рукою, похитуючи при цьому турбіну.
- Потім починайте по черзі підкручувати цей болт і гайку на нижній шпильці.
- Перед цим не забудьте вставити шланг в трубку, що розташована знизу під корпусом турбіни.
- Закручуючи поступово гайку і гвинт, ви тим самим потихеньку просуваєте турбіну на своє посадочне місце.
- Тепер якраз і стане в нагоді той ключ, який ми виготовили.

- З його допомогою можна легко дістатися до болта і поступово його затягувати.
- Тут потрібно зауважити, що надто затягувати всі ці болти немає особливої необхідності.
- Справа в тому, що тут завжди метал нагрівається до високих температур.
- А при нагріванні всім металевим виробам властиво розширюватися, тому ні в якому випадку ці болти в процесі експлуатації не розкрутяться.
- Затягуємо і з'єднання під турбіною трубки зі шлангом, через який проходить масло.
- Далі одягаємо на турбіну Грейт Вол Ховер прокладку.

- При цьому потрібно пам'ятати, що вона встановлюється тільки в одному положенні.
- Ні в яких інших положеннях ви прокладку цю просто не одягнете.
- Тому потрібно крутити її до тих пір, поки не співпадуть отвори з болтами.

- Після цього відв'язуєм підв'язаний на початку колектор, одягаємо його на шпильки турбіни і закручуємо.

- Потім приєднуємо вакуумну трубку до турбіни.

- При цьому найкраще одягати новий хомут, оскільки тут встановлений дуже тонкий.

- Швидше за все, він просто одноразового використання.
- Знизу також одягаємо патрубок інтеркулера.
- І потім закручуємо відомий вже нам болт кріплення каталізатора.
- Цей болт розташований внизу на корпусі КПП.

- Дуже важливим моментом є заправка турбіни маслом.
- Найкраще це робити за допомогою шприця.
- Але, можна використовувати для цього й іншу невелику тару.

- Причому масло заливається поступово, прокручуючи при цьому вал турбіни для прогону по всьому корпусу.
- Після цього встановлюємо шайбу на заливний отвір.
- Бажано встановити туди нову, оскільки зазвичай стара сильно зношується.
- Потім встановлюємо і закручуємо пробку.

- Для того, щоб затягнути його нам знадобиться шестигранник.
- Далі одягаємо зверху фішку.

- Перевіряємо все ще раз, чи все встановлено і чи встановлено правильно.
- І після цього пробуємо запустити двигун.
- У нас все вийшло добре, причому диму з вихлопної труби при цьому вже не було.
- Мало того, при збільшенні обертів не чути свисту, який був до цього.
- Тому ми впевнені, що робота виконана правильно і ми цим задоволені.
- На цьому розповідь про зняття й установку турбіни на Грейт Вол Ховер 2,8 дизель закінчено.