• 050-800-80-22
  • 067-757-57-95
  • Замовте дзвінок і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом







Заміна поршневих кілець Чері Амулет

Робота двигуна внутрішнього згоряння автомобіля Чері Амулет ґрунтується на займанні повітряно-паливної суміші в його камерах згоряння.

В результаті згоряння відпрацьовані гази створюють тиск, під дією якого приходять в рух поршні, розташовані в циліндрах блока циліндрів.

Крім того, поршні двигуна приводять у рух колінчастий вал.

Кожен поршень двигуна при цьому має спеціальні кільця, основним призначенням яких є перешкоджання проникненню відпрацьованих газів в піддон картера через циліндри, а також недопущення масла з піддона двигуна в його камеру згоряння.

У зв'язку з цим стає зрозумілим, що такі тоненькі, майже повітряні деталі відіграють величезну роль у забезпеченні роботи кожного ДВЗ.

Міняємо самостійно поршневі кільця Chery Amulet

У пропонованій статті ми хочемо розповісти про те, як можна самому зняти і встановити поршневі кільця двигуна Чері Амулет.

 як можна самому зняти і встановити поршневі кільця двигуна Чері Амулет.

  • Отже, двигун нашого авто до цього був вже розібраний і пофарбований.
  • Тепер ми готуємо цей агрегат до зворотнього складання.

ми готуємо цей агрегат до зворотного збірці.

  • Перш за все ми повинні підготувати блок циліндрів для установки колінвала.
  • І першими ми встановлюємо вкладиші. В даному випадку – це корінні вкладиші.
  • Частина з них відрізняються наявністю проточки і отвору.
  • Саме такі вкладиші ми і встановлюємо першими.

Саме такі вкладиші ми і встановлюємо першими.

  • Цей отвір має співпадати з таким же отвором на пастелі колінвала і пропускати мастило для нього.
  • Тому ми і встановлюємо ці вкладиші, протерши гарненько пастелі колінвала.

Тому ми і встановлюємо ці вкладиші

  • Перед встановленням колінвала даємо трошки мастила на вкладиші, щоб уникнути появи задирів під час пуску двигуна.

даємо трошки мастила на вкладиші

  • Пальцем просто розмажемо краплі олії по площі всього вкладиша і так на всіх п'ятьох.
  • Потім укладаємо колінвал і знову додаємо трохи мастила на корінні вкладиші.

укладаємо колінвал і знову додаємо трохи мастила на корінні вкладиші.

  • Додаючи масло, прокручуємо вперед-назад колінвал для того, щоб масло рівномірно розподілити по вкладкам.
  • Добиваємося утворення рівномірної плівки.
  • Як відомо, колінвал має осьовий люфт, а щоб його усунути і привести положення цього валу в необхідні межі, використовуються спеціальні вкладиші.
  • У зв'язку з тим, що вони мають форму половини кільця, ці вкладиші так і називають – півкільця.

ці вкладиші так і називають – півкільця.

  • При уважному огляді такого роду вкладишів можна побачити, що з одного боку на них є спеціальні вибірки металу.
  • Це зроблено спеціально для того, щоб через них могла просочуватися змазка.
  • А тому при встановленні вкладиші-півкільця розміщуються таким чином, щоб ці вибірки були звернені до колінвалу Чері Амулет.

 вкладиші-півкільця розміщуються таким чином, щоб ці вибірки були звернені до коленвалу

  • В такому випадку під час роботи двигуна шийки його колінвала отримуватимуть додаткове мастило.
  • При цьому встановлюються ці вкладиші по центру колінвала, один навпроти іншого.

встановлюються ці вкладиші по центру коленвала, один навпроти іншого.

  • Після цього перевіряємо осьове переміщення вала і люфту вже практично не повинно бути.
  • Далі вставляємо вкладиші в передні опори.

Далі вставляємо вкладиші в передні опори.

  • При цьому пастелі знову гарненько попередньо протираємо від пилу і бруду.
  • Встановлюючи опори зверху на колінвал, потрібно звертати увагу на те, щоб замочок на вкладишу опори повинен в обов'язковому порядку збігатися з точно таким же замочком на блоці.
  • Крім того, виробники литтям наносять на верхній поверхні опор стрілки, за якими також можна легко орієнтуватися в якому напрямку від опори повинен бути вал.

 виробники литтям наносять на верхній поверхні опор стрілки,

  • Після цього протираємо і вставляємо болти опори, закручуючи їх від руки.

протираємо і вставляємо болти в опори

  • Далі точно таким же способом встановлюємо останню опору або підшипник.

 точно таким же способом встановлюємо останню опору

  • І потім від останнього йдемо у зворотньому напрямі до першого.
  • Справа в тому, що вкладиші – це не що інше, як підшипник ковзання.  
  • Під час встановлення не варто поспішати і потрібно бути уважним, не забуваючи при цьому протирати пастелі опор і змащувати вкладиші перед установкою на вал.
  • Для змащення зазвичай використовується трансмісійне масло.
  • Встановивши всі опори, перевіряємо чи легко обертається колінвал.

перевіряємо чи легко обертається коленвал.

  • Він повинен обертатися вільно і без затримок.
  • Після цього приступаємо до затягування всіх болтів.
  • Їх можна затягувати, звичайно, як завгодно, але в керівництві зазначено, що ці болти повинні бути затягнуті з зусиллям 100 Н/м або 10 кг
  • Тому, для виконання такої операції на Чері Амулет найкраще скористатися динамометричним ключем.

для виконання такої операції на Чері Амулет найкраще скористатися динамометричним ключем

  • Ми вважаємо, що найкраще затягнути всі болти із зусиллям 2-3 кг. 
    • А вже після цього можна поступово доводити їх більше, домагаючись рекомендованого зусилля.
    • Затяжку при цьому виконуємо в послідовності від центру до країв.
    • Закінчивши затяжку, ще раз перевіряємо всі болти на відповідність показникам сили затяжки, а також на наявність можливих перекосів.
    • Далі беремо поршня і розв'язуємо їм шатуни.

    Далі беремо поршня і розв'язуємо їх шатуни.

    • Після чого складаємо поршня по порядку і їх розв'язані шатуни, всі нумеруєм.

    складаємо поршня по порядку і їх розв'язані шатуни

    • Таким чином ми готові до подальшого збирання двигуна.
    • Далі виставляємо блок циліндрів у вертикальне положення.

    виставляємо блок циліндрів у вертикальне положення.

    • Робимо це для того, щоб можна було заміряти розмір поршневих кілець, які ми будемо одягати.
    • Для цього кільце вставляється в циліндр і робиться замір його зазору.
    • В компресійному кільці має бути приблизно 0,3-0,4 мм, максимум 0,5 мм
    • Для виміру використовуємо спеціальний набір щупів.
    • Отже, у верхньому компресійному кільці у нас щуп зайшов вільно в зазор.
    • У тому випадку, якщо він не заходить, ми сточуємо торець кільця.

    у верхньому компресійному кільці у нас щуп зайшов вільно в зазор.

    • Кільце вставляється таким чином, щоб нанесені на ньому цифри були вгорі.
    • При цьому потрібно, щоб кільце було встановлено рівно.
    • З метою підстраховки можна перевірити дотримання горизонталі при установці кільця денцем поршня.

    можна перевірити дотримання горизонталі при установці кільця денцем поршня.

    • В цьому випадку ніяких перекосів не буде.
    • Зазор в дисках маслозйомних допускається у межах від 0,4 до 1,4.
    • Це пов'язано з тим, що вони сталеві і при нагріванні сильніше розширюються.
    • Розширювач або маслоз'ємне кільце на всіх поршнях йде однаковий, тому на ньому зазор ми не заміряємо.

    Розширювач або маслоз'ємне кільце на всіх поршнях йде однаковий, тому на ньому зазор ми не заміряємо.

    • Замір і перевірку зазорів ми виробляємо саме тих кілець, які будуть встановлюватися на один конкретний наступний поршень Чері Амулет.
    • Саме тому поршня і кільця тут пронумеровані.
    • А взагалі потрібно відзначити, що завод-виробник кілець при упаковці стандартного набору поршневих кілець дає нам безцінну підказку.
    • Якщо ви распакуете цей набір, то зможете побачити, що там зверху лежить хромоване маслоз'ємне кільце.

    зверху лежить хромоване маслоз'ємне кільце.

    • Далі кільце чорного кольору – компресійне. Написи у них все розташовані зверху. В такому порядку ми і будемо їх встановлювати.
    • Наступними йдуть складові кільця. Це розширювач і два дуже тонких колечка, т. з. диски.  
    • При цьому, якщо ви візьмете це тонке кільце в руку і спробуєте зігнути, то воно зігнеться тільки в одну певну сторону.
    спробуєте зігнути, то воно зігнеться тільки в одну певну сторону.
    • Причому, скільки б ви не намагалися зігнути це кільце, воно все одно вигинатиметься тільки в одну сторону.
    • За цим кільцем в пачці йде друге таке ж, але воно вигинається зовсім в іншу сторону.

    друге таке ж, але воно вигинається зовсім в іншу сторону.

    • І далі в пачці укладені ще точно такі три пари кілець, одне з яких вигинається вгору, а інше – вниз.
    • Виникає питання, чому кільця укладені саме таким чином.
    • Відповідь дуже проста.
    • Просто завод, який випустив автомобіль, в інструкції по ремонту не вказує в якій послідовності встановлюються кільця на поршень.
    • Однак, підприємство, яка виготовило кільця, дає нам зрозуміти такою упаковкою, що при русі поршня знизу-вгору кільце-розширювач заганяє нижнє масло всередину розширювача.
    • У зворотньому порядку це масло повертається вже по канавкам, що є на корпусі поршня.

    масло повертається вже по канавкам, що є на корпусі поршня.

    • Тому надягати кільця ми будемо в наступному порядку: на самому верху від початку поршня одягається розширювач, а далі кільце, яке стискається вниз.
    • При русі поршня знизу-вгору воно стискається, а коли він повертається вгору, то воно розправляється, знімає масло і заганяє його через канали в піддон.
    • Таким чином в упаковці кільця складені саме в такому порядку, в якому їх потрібно буде одягати на поршень.
    • Крім виміру зазорів на кільцях, ми також повинні виміряти і товщину вкладишів.
    • Для цього ми беремо мікрометр, в якому торець зйомної головки заточений на конус.

     торець зйомної головки заточений на конус.

    • Зроблено це для того, щоб можна було вимірювати товщину вкладишів у вигнутому місці.

    це для того, щоб можна було вимірювати товщину вкладишів у вигнутому місці.

    • В даному випадку допускається показник 1, 47-1,48.
    • Переконавшись, що всі шатунні вкладиші відповідають допустимим нормам, ми приступаємо до їх установки.

    ми приступаємо до вставки вкладишів

    • При цьому вони вставляються з невеликим стисненням, якого цілком достатньо для того, щоб не вилітали.

    вони вставляються з невеликим стисненням

    • Це дуже добре для подальшої установки поршня з шатунами.
    • Після цього встановлюємо поршневі кільця Чері Амулет.
    • Тут найголовніше правильно їх одягнути і розвести стики.
    • Розводка стиків кілець відраховується від стрілки, що нанесена зверху на поршні.
    • Це стик верхнього компресійного кільця, нижнього компресійного і розширювача разом з маслоз'ємним кільцями.
    • Установку кілець ми починаємо з другого компресійного.
    • Насамперед, вставляємо його у відповідну канавку на поршні і прокатуємо по всьому колу.

    вставляємо його у відповідну канавку на поршні і прокатує

    • Робиться це для того, щоб переконатися у відсутності в цій канавці задирів, вибоїв або інших пошкоджень, які могли виникнути при транспортуванні поршнів.
    • Після цього одягаємо це кільце на поршень, вставляємо у відповідну канавку і перевіряємо його хід.

    Після цього одягаємо це кільце на поршень

    • Кільце повинно ходити вільно і стискатися при стисненні.
    • Крім того, потрібно пам'ятати, що установку кілець здійснюємо таким чином, щоб номери їх знаходилися вгорі.
    • Далі одягаємо верхнє компресійне кільце.

    Далі одягаємо верхнє компресійне кільце.

    • Звичайно, кожен може одягати кільця так, як вважає за потрібне.
    • Але, ми зазвичай здійснюємо це саме в такому порядку.
    • Після цього встановлюємо розширювач.

    Після цього встановлюємо розширювач.

    • В інструкції по установці поршневої системи сказано, що по ходу вперед справа ставиться розширювач.
    • Орієнтуючись по стрілці на поршні ми і ставимо розширювальне кільце зазором вправо.
    • Далі, дотримуючись тієї ж інструкції, ми встановлюємо два маслоз'ємних диска до цього розширювача.
    • Той, що буде стояти знизу, зазор його ззаду.
    • А у верхньому зазор буде розташований попереду зазору розширювача і в передній частині самого поршня.

    у верхньому зазор буде розташований попереду зазору розширювача

    • Це все відносно стрілки на поршні.
    • Мало того, тут також потрібно дивитися, щоб верхній диск стискався вниз.
    • При цьому, піднімаючись вгору він буде стискатися, а рухаючись вниз – розправлятися, збирати масло і направляти його в канавку поршня.
    • Нижній диск – навпаки, повинен стискатися вгору.
    • Тобто, під час руху поршня вгору він буде розправлятися, а при опусканні вниз цей диск буде стискатися і збирати масло.
    • Цей диск ми заводимо знизу, хоча можна і через верх.

    Цей диск ми заводимо знизу, хоча можна і через верх.

    • При цьому дивимося, щоб зазор був попереду.
    • Сам процес одягання кілець виконується не поспішаючи і дуже акуратно.
    • Тут потрібно бути гранично уважним і завжди пам'ятати, що в підсумку всі кільця на поршні повинні працювати, як єдиний механізм.
    • В результаті перевіряємо, що у нас вийшло.
    • Значить, маслоз'ємне кільце з дисками повинно розташовуватися внизу спідниці поршня.
    • Зазори дисків повинні дивитися в протилежні сторони від пальця.

    Зазори дисків повинні дивитися в протилежні сторони від пальця.

    • Тут головне дивитися, щоб зазору не було навпроти пальця.
    • Зазор розширювача повинен розташовуватися на 180 градусів від отвору пальця.

    Зазор розширювача повинен розташовуватися на 180 градусів від отвору пальця.

    • Тепер розвертаємо поршень і бачимо, що у верхньому кільці зазор розташований попереду, а друге компресійне має зазор, розташований, як і у розширювача – на 180 градусів від верхнього.
    • Таку розстановку вимагає завод-виробник.
    • В результаті цей поршень у нас готовий до установки.
    • Далі беремо маслянку і так, як циліндр у нас сухий, змащуємо його стінки злегка маслом.

    беремо маслянку і так, як циліндр у нас сухий, змащуємо його стінки

    • Краще всього для цих цілей підходить трансмісійне масло, оскільки воно перешкоджає появі задирів і не дуже в'язке.
    • Крім стінок циліндра змащуємо шийку коленвала і рясно змащуємо вкладиш шатуна.
    • Не забуваємо також змастити і палець всередині поршня.

    Не забуваємо також змастити і палець всередині поршня.

    • Це робиться для того, щоб запобігти масляному голодуванню, яке може відчувати двигун в перші кілька хвилин після його запуску.
    • Ну і нарешті змащуємо самі кільця, які сухими бовтаються на поршні.

    змащуємо самі кільця, які сухими бовтаються на поршні.

    • Після змазування всі вони комфортно вляжуться в свої канавки.
    • Тепер беремо спеціальну оправку.
    • На корпусі оправки є упор, яким вона повинна впертися в блок Чері Амулет.

    є упор, яким вона повинна впертися в блок Чері Амулет.

    • Змащуємо також маслом внутрішні стінки оправки і одягаємо її на поршень.

    Змащуємо також маслом внутрішні стінки оправки і одягаємо її на поршень.

    • Попередньо ще раз переконайтеся, що всі зазори розставлені правильно.
    • В іншому випадку весь циліндр не буде працювати нормально з таким поршнем.
    • Оправку не доводимо до кінця спідниці буквально на 1-2 см. 
    • Після цього ключем стягуємо цю оправку.

    Після цього ключем стягуємо цю оправку.

    • Робити це потрібно чутливо, щоб не поламати поршневі кільця.
    • Далі вводимо в циліндр поршень, переконавшись при цьому, що шатун його розташований строго перпендикулярно колінвалу.

    Далі вводимо в циліндр поршень

    • Інакше ми можемо зам'яти вкладиш або інше ушкодження.
    • Упираємо оправку в блок циліндрів двигуна і ще трохи сильніше стягуємо саму оправку.
    • Крім того, в цьому положенні бажано легенько обстукати оправку по всьому діаметру для того, щоб кільця всі добре вляглися.

    у цьому положенні бажано легенько обстукати оправлення по всьому діаметру

    • Після цього перехід поршня з оправки в циліндр двигуна пройде набагато легше.
    • Далі рукояткою молотка або іншою дерев'яною наставкою легенько постукуємо по дну поршня, заштовхуючи його в циліндр.

    рукояткою молотка або іншою дерев'яною наставкою легенько постукуємо по дну поршня

    • Після цього знімаємо оправку. Поршень повинен бути повністю занурений в циліндр.
    • Щоб переконатися, що цей поршень встав на своє місце, потрібно рукою перевірити все знизу блока.

    потрібно рукою перевірити все знизу блока.

    • Ви повинні бачити або відчувати, що шатун стоїть на місці, а значить і поршень встановлений правильно.
    • При цьому потрібно пам'ятати, що обертати або поправляти колінвал до того моменту, поки не будуть заведені всі чотири поршня, ні в якому разі не можна.
    • Тільки після цього ви зможете перевернути блок і пов'язати шатуни.
    • Для цього потрібно поставити вкладиші, попередньо змастивши пастелі в кришках, і встановити на місце.

     потрібно поставити вкладиші, попередньо змастивши пастелі в кришка

    • Після цього затягуємо за допомогою динамометричного ключа, згідно вимог інструкції.
    • При цьому кришки поставити не так, як це повинно бути неможливо.
    • Для цього на них є напрямні, відповідні отвори яких є і на шатуні.

    на них є напрямні, відповідні отвори яких є шатуні.

    • На цьому і все.
    • Наша розповідь про встановлення поршневих кілець і самих поршнів в двигун Чері Амулет закінчена.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Заміна поршневих кілець Чері Амулет"

Відгуки: 0




.