Генератор Деу Матіз

Кожен власник Деу Матіз прекрасно знає, що основним джерелом електроживлення в його автомашині є не акумулятор, а генератор.

Саме цей пристрій виробляє електроенергію, таку потрібну для живлення всіх споживачів автомобіля.

Акумулятор в цьому випадку забезпечує лише запуск двигуна.

А разом з ним через ремінь генератора починає обертатися і його шків.

Стартер двигуна відключає акумулятор і далі в роботу вступає сам генератор.

 З'явившись одного разу в кінці двохтисячних на одному з автосалонів, Деу Матіз на довгі роки став одним з найулюбленіших автомобілів міських обивателів.

І це не дивно, оскільки невеликі габарити, легкість в управлінні, висока маневреність, та і відносно невисока вартість зробила цю модель авто практично незамінним засобом пересування в міських умовах.

Але, продовжимо все ж слово про генератор.

Вивчаємо самостійно пристрій і способи обслуговування генератора Daewoo Matiz

У пропонованій статті ми хочемо розповісти про пристрій і деякі нюанси генератора Деу Матіз.

ми хочемо розповісти про пристрій і деякі нюанси генератора Деу Матіз.

  • Якщо говорити простою і зрозумілою для будь-якого автолюбителя мовою, то можна відзначити, що такий пристрій, як генератор на автомобілі Деу Матіз, та й на будь-якому іншому також, забезпечує електроенергією ДВЗ, а також і інші його системи.

 генератор на автомобілі Деу Матіз, та й на будь-якому іншому також, забезпечує електроенергією ДВЗ, а також і інші його системи.

  • Акумулятор забезпечує запуск двигуна, ну, а далі вже справа електрогенератора.
  • Та якщо говорити загалом, то генератор і є електричний двигун, тільки навпаки.  
  • Обертаючись, колінчастий вал двигуна приводить в рух і його шків, закріплений на ньому.
  • Потім, за допомогою ременя, одягненого на шків, обертання передається і безпосередньо на шків, встановлений на роторі генератора.
  • В результаті ротор також приводиться в дію і в обмотці цього електромотора виникає електричний струм.
  • За допомогою регулятора напруги, а також і діодного моста цього вузла електричний струм перетворюється і в подальшому надходить в загальну електричну мережу авто, але вже у вигляді напруги, сила якої становить 12 вольт.
  • Даний генератор постачає на всі системи автомобіля напругу від 13,8 і до 14,6 вольт.
  • Перевіряється робота генератора досить просто.
  • Для цього потрібно задати двигуну автомобіля середній рівень обертів, включити максимум споживачів електроенергії і зробити вимір величини напруги на клемах зарядки акумулятора.
  • Напруга повинна бути не нижче 13,6 вольта.
  • Звичайно, бувають випадки, коли щітки генератора не працюють в штатному режимі в силу різних причин або інші складові частини починають барахлити.
  • Але, в основному, якщо генератор справний і працює нормально, то рівень напруги на клемах повинен бути у зазначених межах.
  • Основними частинами генератора є: металевий корпус, в якому встановлена електрична обмотка.

металевий корпус, в якому встановлена електрична обмотка.

  • В обмотці знаходиться якір, на валу якого насаджений шків. Під час запуску цей шків отримує обертання від шківа колінвала двигуна.
  • Якщо зняти задню кришку генератора Деу Матіз, то там ви побачите контактний болт в центрі і ряд інших деталей.

 побачите контактний болт в центрі і ряд інших деталей.

  • Цей контактний болт кріпиться до своєрідної підкови, яка називається діодним мостом.

Цей контактний болт кріпиться до своєрідної підкові, яка називається діодним мостом.

  • Сам діодний міст має три діода і до корпусу генератора також кріпиться за допомогою трьох болтів.
  • Там же розташований регулятор напруги і пластмасовий щітковий вузол.
  • В ньому щітки за допомогою графітових елементів створюють контакт з якорем.
  • Ну і все, більше там ніяких складових елементів ви не знайдете.
  • Тепер, декілька слів про те, які бувають характерні несправності генератора на цій моделі автомобіля і кілька інших цікавих нюансів.
  • Перш за все, хочеться відзначити, що на всі авто цієї моделі, незалежно від того, де вони випускалися, генератори постачають лише дві добре відомі компанії.
  • Це раніше американська, а тепер англійська Delhi, а також південнокорейська Mando.
  • І ті, і інші агрегати вважаються оригінальними.
  • Генераторами компанії Mando в основному комплектувалися моделі, які збиралися в самій Кореї і зовсім невеликий відсоток тих, що збиралися в Узбекистані.
  • А взагалі, приблизно 95% всіх випущених автомобілів Деу Матіз комплектувалися саме генераторами компанії Delhi.
  • І все б нічого, якби не одна дивна особливість.
  • Справа в тому, що такі генератори не виходжують більше двох років в більшості своїй.
  • При цьому, ремонту вони не піддаються, а просто замінюються на нові.
  • Хоча, здавалося б, такий агрегат дуже рідко може виходити з ладу.
  • Та й то, в таких рідкісних випадках його можна ще відновити і експлуатувати далі ще якийсь час.  
  • Генератори Delhi просто викидаються і замінюються новими.
  • Виходить, що пристрої цього виробника неякісні і ненадійні.
  • Ан, ні, всі вони цілком пристойної якості, та й ходять в Європі і в країнах Азії досить довго.
  • Тоді в чому ж причина, виникає питання.
  • Виявляється, що причина дуже банальна і не менш прикра для нас.
  • Справа в тому, що діодний міст цього генератора, та і в інших теж, виготовляється з алюмінію.
  • А ось заклепки, через які ми вставляємо болти і прикріплюємо його безпосередньо до генератора, виготовляються з латуні.

заклепки, через які ми вставляємо болти і прикріплюємо його безпосередньо до генератора, виготовляються з латуні.

  • Для нормального дорожнього покриття і при нормальній температурі навколишнього середовища, ну і вологості, звичайно, ця комбінація цілком нормальна.
  • Але, тільки не для наших умов експлуатації.
  • Справа в тому, що в зимовий час дорожнє покриття в нашій країні часто-густо посипається сольовою сумішшю в різному поєднанні.
  • Крім того, часта зміна температури на вулиці, від великого мінуса, до плюсових показників, викликають велику вологість.
  • І ось ці два матеріалу, перебуваючи постійно в такому агресивному середовищі «відмінно взаємодіють».
  • Між ними виникає хімічна реакція, плюс тут же і постійно напруга, а це означає, що корозія забезпечена.
  • Протягом двох років вона повністю з'їдає весь діодний міст Деу Нексія.
  • Вини виробника в цьому немає ніякої абсолютно, бо звідки їм було знати, що на наших дорогах таке твориться.
  • Та й не могли вони припустити, що їх вироби будуть експлуатуватися в такому кліматі, як у нас.
  • Поки ваш автомобіль буде знаходиться на гарантії, то ви, звичайно, можете без проблем поміняти діодний мост, що вийшов з ладу.
  • Але це дасть можливість продовжити експлуатацію генератора ще на рік або півтора.
  • Це тому, що вам встановлять точно такий же з латунними заклепками.
  • А повністю замінити генератор або поставити Mando у них немає такого права.
  • Договір дилера з виробником передбачає заміну під час гарантії тільки тих деталей, які виходять з ладу.
  • І по іншому ніяк.
  • У великих містах власники таких авто за час гарантії змінюють діодний міст по два, а то й по три рази.
  • Звичайно, можна знайти вихід з такої ситуації, причому навіть не один.
  • Ну, перший з них найбільш очевидний, але досить копіткий, складний і витратний.
  • В цьому випадку можна просто висвердлити латунні заклепки на діодному мосту за допомогою звичайного свердла.
  • І потім замість них встановити алюмінієві. Заклепати ці заклепки, зібрати міст, встановити його на місце і все.
  • Якщо у вас є відповідні навички виконання подібного роду робіт, відповідний інструмент і вільний час – то можна такий варіант цілком застосувати.
  • На більшості звичайних автосервісів вам навряд чи стануть виконувати такого роду роботи. До того ж і коштувати це буде чимало.
  • Тому існує ще один більш простий і ефективний спосіб вирішення подібного роду проблеми.
  • Ви просто міняєте генератора Delhi, що вийшов з ладу на такий же, тільки виробництва компанії Mando.
  • І все, ви забуваєте про генератор на дуже тривалий час.
  • Така заміна виконується абсолютно спокійно без будь-яких підготовчих робіт або переробок.
  • Звичайно, це буде в кілька разів дорожче, ніж замінити тільки один діодний міст.
  • Але, замінюючи тільки діодний міст, ви, по-перше, зайвий раз піддаєте розбиранню весь генератор.
  • Крім того, у нього вже на той час буде певний відсоток зносу і невідомо через який час у вас можуть полетіти щітки або інший елемент.
  • І тоді вам знову доведеться знімати генератор, знову його перебирати і платити за це гроші.
  • Хто знає, що Вам обійдеться дешевше в результаті.
  • І потім, добре якщо чергова поломка генератора станеться у вас десь поруч з автосервісом або недалеко від будинку.
  • А якщо це трапиться в дорозі, що найчастіше так і буває?!
  • Тому, краще поставити інший надійний і новий генератор, ніж намагатися ремонтувати свій старий.
  • Тепер ще кілька слів про інший нюанс.
  • Справа в тому, що шків генератора, так само, як і шків колінвала двигуна авто може бути різної форми.
  • Це пов'язано з тим, що для приводу генератора в дію використовують не тільки зубчасті, звичні нам, ремені, але і струмкового виду.
  • Шків зубчастого ременя генератора має один жолобок.

Шків зубчастого ременя генератора має один жолобок.

На нього, як ми всі звикли бачити, просто одягається зубчастий ремінь генератора, який поміщається в канавку шківа і фіксується таким чином.

просто одягається зубчастий ремінь генератора

  • Ремінь струмковий або поліклиновий має зовсім іншу форму, а тому і шків генератора відповідно теж.
  • Це ремінь, який має два потічка і три клина, а шків повторює його форму.

Це ремінь, який має два потічка і три клина, а шків повторює його форму.

  • Це, що стосується Деу Матіза з двигуном об'ємом 0,8 літра.
  • На автомобілях цієї марки з об'ємом двигуна 1,0 літра шків і ремінь в принципі такої ж форми, але тільки дещо ширший.
  • Там вже цілих чотири струмочки і п'ять клинів або горбків.
  • Якщо дивитися на каталожні номери ременів, то зубчастий на двигун 0,8 літра має 96565821. Струмковий відповідно в каталозі знаходиться під номером 96568068.
  • На переважній більшості генераторів Деу Матіз встановлюють струмкового типу ремені і відповідно шківи.
  • Але, потрібно знати, що шківи взаємозамінні.
  • Тому, якщо у вас на авто стояв генератор зі шківом і ременем струмкового типу, а ви придбали зубчастого, то нічого страшного в цьому немає.
  • Просто переставляєте шків з вашого генератора на новий і спокійно встановлюєте його на свій автомобіль.
  • Точно так можна змінювати шківи і з генератора Delhi на Mando.
  • Вони легко знімаються і встановлюються.
  • Ні в якому разі не одягайте на шків струмкової структури зубчастий ремінь і навпаки.
  • Це призведе до швидкого пориву ременя.
  • Взагалі, про те, що з генератором у вас виникли якісь проблеми водієві зазвичай сигналізує спеціальний значок акумулятора, розташований на панелі приладів.

 про те, що з генератором у вас виникли якісь проблеми водієві зазвичай сигналізує спеціальний значок

  • В цьому випадку цей значок починає моргати або горить постійно.
  • Якщо таке у вас сталося десь у дорозі, то вам слід вимкнути максимально можливу кількість споживачів електроенергії і в такому положенні намагатися дістатися до найближчого сервісу або до себе в гараж.
  • Таким чином, ми розповіли вам про єдину дитячу хворобу даного автомобіля.
  • Та й то, вона характерна в основному для великих мегаполісів.
  • А так, генератори, які тут встановлюються якісні та надійні в більшості своїй.
  • На цьому наш огляд про генератори Деу Матіз закінчений.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Генератор Деу Матіз"

Відгуки: 0




Генератор для ремонту Деу Матіз:

Ремінь Генератора для ремонту Деу Матіз:

Шків для ремонту Деу Матіз:

Стартер для ремонту Деу Матіз:

Регулятор для ремонту Деу Матіз:

Діодний міст для ремонту Деу Матіз:

Клема для ремонту Деу Матіз:

Корпус для ремонту Деу Матіз:

Колінвал для ремонту Деу Матіз:

Кришка для ремонту Деу Матіз:

.