Кожен автолюбитель знає, що згідно з правилами експлуатації автомобіля, в якому чітко прописано регламент проведення ТО і заміни інших вузлів і агрегатів, потрібно в обов'язковому порядку виконувати таке обслуговування.
Крім того, багато хто з власного досвіду знають, що ряд замін і видів обслуговування необхідно проводити частіше, ніж того вимагає встановлений регламент.
Адже в іншому випадку чекай біди і готуйся до незапланованого ремонту.
Але, мало хто в число обов'язкових до заміни витратних матеріалів і вузлів обслуговування включають повітряний фільтр.
В кращому випадку його змінюють одночасно з заміною масла при переході на наступний сезон, оскільки багато хто знає, що разом із заміною масла слід поміняти і всі фільтри автомобіля.
Більшість власників впевнені, що основне завдання повітряного фільтра – це очищення повітряних мас, що надходять в салон автомашини.
І мало хто замислюється над тим, що цей фільтр в першу чергу забезпечує чистоту паливоповітряної суміші, що потрапляє в двигун, його циліндри, головку блоку циліндрів та інші «життєво важливі органи» будь-якої моделі авто.
Міняємо самостійно повітряний фільтр Daewoo Matiz
Замінити повітряний фільтр може практично будь-який власник самостійно, тому ми вирішили присвятити одну зі своїх статей заміні своїми руками повітряного фільтра на Деу Матіз.

- Сам по собі повітряний фільтр виглядає, як прямокутний плоский фільтруючий елемент, поміщений в гумову обойму.

- Зроблено це для того, щоб потоком повітря сам фільтруючий елемент не ростріпався і не порвався.
- А так, вся ця обойма якраз сідає в корпус фільтра, а зверху для фіксації притискається його кришкою.
- Сам процес заміни фільтруючого елемента не вимагає багато різного інструменту і витрати часу.
- Ви можете взяти звичайну хрестову викрутку і відкрутити два гвинти, які утримують кришку самого повітряного фільтра.
- Однак, часто бувають випадки, коли однієї викрутки замало для виконання подібного виду заміни.
- Це пов'язано з тим, що ці болти часто добряче закисають, а при спробі відкрутити їх за допомогою викрутки грані на головках зриваються.
- І щоб не випробовувати долю і не додавати собі зайвої роботи ми радимо скористатися головкою на 8.
- Отже, за допомогою викрутки або ключа відкручуємо два болта кришки корпуса повітряного фільтра.

- Потрібно відразу зазначити, що корпус цього фільтруючого пристрою Деу Матіз знаходиться відразу під капотом по праву руку від вас, якщо дивитися на автомобіль спереду в бік багажника.

- Після того, як відкрутили два болта, піднімаємо кришку, виводимо її з зачепів, на яких вона тримається позаду, відводимо її трохи в сторону і виймаємо гумову обойму фільтра з фільтруючим елементом.

- Тут потрібно уточнити, що заміну цього расходника ми виконуємо після 20 тис. км пробігу.
- Власне, суворо дотримуючись того, як прописано в регламенті.
- У підсумку фільтруючий елемент фільтра з білого або бірюзового перетворився на брудно-чорний.

- Це говорить про те, скільки бруду і пилу такий штучний бар'єр не пропустив в циліндри двигуна і його систему живлення.
- І тепер найголовніше.
- Не йдіть на поводу у тих, хто радить вибити або пропилососити фільтруючий елемент фільтра і встановити його назад.
- Це божевільна помилка, що найбільш часто зустрічається
- Справа в тому, що сам фільтруючий елемент влаштований таким чином, що всі найдрібніші частки бруду і пил міцно залипає в нескінченній кількості дрібних пор цього матеріалу.
- І щоб ви не робили, як би не старалися, всю цю гидоту вибити звідти вам все одно не вдасться.
- Мало того, зібрані всередині мікрочастинки дуже швидко після вашого «чищення» можуть потрапити в циліндри двигуна і подряпати його внутрішні стінки.
- І тоді вам доведеться відвозити весь двигун на СТО для проведення капітального ремонту.
- Сам по собі фільтр коштує зовсім недорого і заощадивши на ньому, ви можете витратити в багато разів більше коштів на ремонт всього силового агрегату вашого авто.
- Тому, беремо новий елемент, який заздалегідь придбали, і встановлюємо на місце щойно знятого старого.

- При цьому потрібно пам'ятати, що встановлювати гумову обойму варто широкою частиною до верху, а напис Деу, яка є на ньому, повинна бути ближче до задньої панелі моторного відсіку.
- Або ближче до торпедо, якщо хочете.
- Саму обойму притискаємо щільно до корпусу фільтра, контролюючи, щоб між ними не було зазору. Після цього закриваємо назад кришкою, для чого заводимо її в задні зачепи і добре притискаємо.

- Ну, і після цього фіксіруємо її тими ж болтами, що були відкручені на самому початку.

- Ще одна дія, яку не забувайте виконувати і яка повинна стати для вас обов'язковою при кожній такій заміні повітряного фільтра.
- Огляньте уважно весь корпус, усі повітроводи і з'єднання, а також гофрований шланг, ведучий від фільтра до дросельної заслонки на предмет наявності тріщин або інших пошкоджень.

- Справа в тому, що якщо на цих ділянках десь з'являться пошкодження, то повітря може безпосередньо, минаючи фільтруючий елемент, потрапляти прямо в двигун.
- Тому при виявленні таких ушкоджень найкраще такі деталі замінити, щоб ваш автомобіль «дихав» чистим повітрям.
- І взагалі, чим частіше ви будете виконувати заміну такого елемента, тим краще і довше буде працювати двигун і його системи.
- На цьому нашу розповідь про заміну повітряного фільтра на Деу Матіз закінчено.