• 050-800-80-22
  • 067-757-57-95
  • Замовте дзвінок і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом







Ремонт КПП ЗАЗ Сенс

Після того, як автомобіль корейських виробників Daewoo Lanos отримав неймовірну популярність в Україні, на початку 2000-х років була розроблена більш дешева модель цього авто L-1300.

Але, буквально через рік новий автомобіль отримав назву Деу Сенс, яку обирали всією країною.

Тоді і приклеївся до нього вираз "народний автомобіль".

Бюджетною ця модель стала тому, що збирання її почалося на конвеєрі вітчизняного Запорізького автозаводу.

Крім того, в комплектації передбачався двигун виробництва Мелітопольського моторного заводу, а також механічна КПП розроблена теж українськими фахівцями.

Новий механічний агрегат трансмісії встановлювався на двигун об'ємом 1,3 літра.

Це п'ятиступінчаста триходова коробка перемикання передач з двома валами.

Шестерні встановлюються з косими зубами і з синхронізаторами, за винятком тільки шестерні заднього ходу.

Перемикання передач здійснюється, як правило, дистанційним шляхом з допомогою ричага. Останній разом з механізмом перемикання розташований у тунелі на підлозі кузова.

Ремонтуємо самостійно КПП Daewoo Sens

В спеціальній статті мова піде про те, як можна своїми руками провести ремонт МКПП Деу Сенс або ЗАЗ Шанс.

як можна своїми руками провести ремонт МКПП Деу Сенс ЗАЗ або Шанс.

  • Отже, у нас коробка перемикання передач стала функціонувати нестабільно.
  • зокрема, почало вибивати задню передачу. Або ж вона просто клинить.
  • Вилітає і п'ята передача, також. І ще чути незрозумілий тріск при прокручуванні.

чути незрозумілий тріск при прокручуванні

  • А тому ремонт ми почали відразу з демонтажу шестерні п'ятої передачі.
  • В результаті під шестернею знайшли цілу жменю роликів від підшипника.

під шестернею знайшли цілу жменю роликів від підшипника.

  • Сам же підшипник п'ятої передачі виявився розбитим, причому, судячи з усього, давно.

підшипник п'ятої передачі виявився розбитим

  • Взагалі ця коробка нагадує КПП з лінійки моделей російського виробника ВАЗ.
  • Але, в ній є суттєві відмінності.
  • Так приміром, на виробі українських виробників встановлена значно потужніша вилка.

на виробі українських виробників встановлена значно потужніша вилка.

  • Та й встановлена вона дещо інакше.
  • Проте, після того, як ми розібрали цю коробку, виявилося, що вона має зовсім іншу будову.

виявилося, що ця корбка має зовсім інший пристрій.

  • В той час, коли на багатьох моделях коробки встановлюються приблизно однакової конструкції, за винятком якихось своїх незначних особливостей.
  • В даній конструкції Деу Сенс такою відмінністю є вилка, вірніше її конструкція, що дозволяє виконувати перемикання на п'яту передачу і на задню також.

В даній конструкції Деу Сенс такою відмінністю є вилка

  • Внизу корпусу коробки ми дійсно побачили дивні сліди, які свідчать про те, що там і справді щось било і тріщало під час роботи пристрою.
  • Проте розібрати коробку нам відразу не вдалося, оскільки після того, як ми викрутили болти, витягнути блок шестерень нам не вдавалося.
  • І лише після того, як ми підділи його трохи викруткою.

ми підділи його трохи викруткою.

  • А також взявши рукою за вал блоку шестерень, нам вдалося розворушити всю конструкцію.

взявши рукою за вал блоку шестерень, нам вдалося розворушити всю конструкцію.

  • В результаті блок шестерень разом з механізмом вибору передач легко вдалося вийняти з корпусу.

блок шестерень разом з механізмом вибору передач легко вдалося вийняти з корпусу.

  • При зовнішньому огляді виявилося, що блок шестерень на первинному валу знаходиться у відмінному стані і слідів зносу ніде не видно.
  • А ось такий же блок на вторинному валу і сам диференціал зокрема, виглядає жахливо.
  • Там самі зуби мають множинні сліди пошкоджень.

 зуби мають множинні сліди пошкоджень.

  • Його нижня шестерня практично повністю прийшла в непридатність.
  • Тому ставимо цей вал у вертикальне положення і приступаємо до розбирання, щоб дістати пошкоджену шестерню і замінити на нову.
  • На вторинному валу всі практично шестерні надіті за допомогою голчастих підшипників одинарних широких і подвійних спарених з капроновими кільцями.

всі практично шестерні надіті за допомогою голчастих підшипників

  • Потім знімаємо шайбу першої передачі.

Потім знімаємо шайбу першої передачі.

  • Далі знімаємо шестерню першої передачі.

Далі знімаємо шестерню першої передачі

  • Після неї на валу знову встановлена шайба регулювальна та стопорне кільце.
  • І за ними знімаємо всі інші шестерні з підшипниками, синхронізаторами, шайбами і кільцями.
  • Всі їх акуратно розкладаємо у тому ж порядку, що і знімаємо, щоб потім при складанні не переплутати цей порядок.

акуратно розкладаємо в тому ж порядку, що і знімаємо

  • Отже, ще раз уважно оглядаємо стан всіх шестерень, особливо тих передач, що вибивало при експлуатації.
  • І при виявленні зносу зубів міняємо на нові шестерні.

при виявленні зносу зубів міняємо на нові шестерні.

  • Після цього також уважно оглядаємо і перевіряємо на наявність люфтів планетарку з диференціалом КПП Деу Сенс.

перевіряємо на наявність люфтів планетарку з диференціалом

  • В результаті ми виявили, що пошкоджена шестерня першої передачі.
  • Крім того, посипалися деякі голчасті підшипники і всі їх сухарики потрапили в корпус коробки, що створювало своєрідний тріск і шум при роботі.
  • Підтвердженням цьому є чимала кількість осколків і шматочків, як сухариків, так і самих підшипників у корпусі коробки.

є чимала кількість осколків сухариків і підшипників в корпусі коробки

  • На цьому наше розбирання по суті повністю закінчено.
  • І як підсумок цієї роботи виходить, що потрібно міняти вторинний вал коробки.

потрібно міняти вторинний вал коробки

  • Як ми вже бачили, зуби на ньому зовсім покришені.
  • Крім того, потребує заміни і муфта з-за задньої передачі.

потребує заміни і муфта з-за задньої передачі

  • А також ще доведеться замінити саму шестерню задньої передачі.

доведеться замінити саму шестерню задньої передачі.

  • Наявність шматочків розламаних підшипників та їх сухарики потрапили між шестернями і все це перешкоджало нормальному входженню їх у зачеплення.
  • Саме тому, швидше за все, третя передача після включення і вискакувала.
  • А сама по собі шестерня цієї передачі перебуває в нормальному стані.
  • Крім всього вище перерахованого вимагає заміни і муфта п'ятої передачі природньо.

 вимагає заміни і муфта п'ятої передачі природно.

  • Оскільки з придбанням нових запчастин виникли великі проблеми, то для заміни була придбана коробка б/у від автомобіля «Таврія», що випускається тим же автозаводом ЗАЗ.
  • Вона практично ідентична, але має свої певні відмінності, як і на інших автомобілях.
  • Перш за все, ми виявили, що в придбаній КПП шайба, що встановлюється під шестернею п'ятої передачі, має дещо відмінну від круглої форму.

має дещо відмінну від круглої форму

Але це, на нашу думку, навіть краще, оскільки вона не зможе повністю закрити підшипник і тому він завжди буде купатися в маслі.

  • А так, блок шестерень тут абсолютно ідентичний нашому, за винятком лише шестерні п'ятої передачі.

виняток становить лише шестерня п'ятої передачі

  • Судячи з усього, в КПП з Таврії шестерня задньої передачі перебувала в постійному зачепленні.
  • На відміну від нашого Деу Сенс або Шанс.
  • Якщо спробувати скласти обидва вала з шестернями, то виходить, що дійсно шестерня п'ятої передачі перебуває в постійному зачепленні.

виходить, що дійсно шестерня п'ятої передачі перебуває в постійному зачепленні.

  • В блоці шестерень нашого автомобіля шестерня заднього ходу проходить повз шестерню первинного валу і входить в зачеплення тільки при включенні передачі.

шестерня заднього ходу входить в зачеплення тільки при включенні передачі

  • А в іншому ці дві коробки практично однакові.
  • Єдине в них відмінне від аналогічних механізмів інших марок — це порядок розташування або обчислення шестерень на вторинному валу.
  • Зазвичай шестерні передач починають відлік знизу – перша, друга і т. д.
  • В цих коробках відлік починається навпаки-зверху.
  • Крім названих деталей, що підлягають заміні на нашій КПП, виявилося, що потрібно замінити вилку одну, оскільки на ній з обох сторін є глибокі сліди виборки.

виявилося, що потрібно замінити вилку одну

  • Загалом же, виходячи з положення, що створилося, ми з двох коробок збираємо в результаті одну.
  • Дивимося, де яка шестерня, муфта, синхронізатор або інша деталь краще, ту і беремо.
  • Все це збираємо на одному вторинному валу, який ми взяли з придбаної коробки.
  • При цьому не забуваємо між шестернями одягати кільця і шайби.

не забуваємо між шестернями одягати кільця і шайби.

  • А на муфту одягати крім того ще і стопорне кільце для фіксації.
  • В кінці одягаємо першої передачі шестерню з широким цільним підшипником, а зверху на неї кладемо шайбу.

одягаємо шестерню першої передачі з широким цільним підшипником і шайбу

І на цьому блок шестерень на вторинному валу вважається зібраним.

Після цього, корпус коробки всередині ретельно промиваємо і вичищаємо від бруду і сторонніх часток

корпус коробки всередині ретельно промиваємо і вичищаємо від бруду і сторонніх часток.

  • Втім, як і всі шестерні, а також інші деталі перед установкою.
  • Дуже здорово, коли є можливість за допомогою компресора видути весь бруд з найнедоступніших місць.

за допомогою компресора видути весь бруд з найнедоступніших місць.

  • Після всього цього раптом виявилося, що розмір внутрішньої обойми підшипника на вторинному валу від Деу Сенс становить 34мм.
  • А точно такий же підшипник на вторинному валу має розмір 35 мм

такий же підшипник на вторинному валу має розмір 35 мм.

  • Хотіли його відразу спресувати з валу, але потім виявилося, що внутрішній діаметр у нього становить 24 мм, в той час, як підшипник первинного валу у нас має 25 мм

 підшипник первинного валу у нас має 25 мм.

  • Тому сенсу спресовувати немає.
  • Зате тепер потрібно випрессувати підшипники на одному, і на іншому диференціалі коробок та поміняти їх місцями.

выпрессовать підшипники на одному, і на іншому диференціалі коробок і поміняти їх місцями.

  • Тому, добре, якщо ще не встановлена планетарка.
  • Якщо ж встигли встановити до цього, то доведеться знімати і потім все починати знову.
  • Отже, зібрали ми нарешті весь агрегат.
  • Потрібно відзначити, що під механізмом вибору передач встановлюється спеціально невеликий магніт для збору металевої стружки і пилу.

 під механізмом вибору передач встановлюється спеціально невеликий магніт

  • І тепер чітко видно різницю в первинних валах цих двох коробок перемикання передач.

 тепер чітко видно різницю в первинних валах

  • В нашому випадку тепер добре видно, що шестерня заднього ходу буде знаходитися в постійному зачепленні з первинним валом.
  • Але, це і добре.
  • Тому, що тепер при включенні задньої передачі шестерні не потрібно буде бігати і шукати на валу її шестерню для зачеплення.
  • Тому ми вважаємо, що з таким валом задня передача стане включатися ще краще.
  • Також з'ясувалося, що передаточне число шестерень п'ятої передачі автомобіля Деу Сенс і Таврії абсолютно різне.
  • Зумовлено це різними розмірами шестерень, як однієї, так і іншої.
  • Тому про ніяку взаємозамінність тут мова йти не може.
  • У зв'язку з цим ставимо в нашу коробку пару шестерень п'ятої передачі з коробки Таврії.

ставимо в нашу коробку пару шестерень п'ятої передачі з коробки Таврії

  • Після цього збираємо всю КПП нашу остаточно і перевіряємо роботу всього механізму.

збираємо всю КПП нашу остаточно і перевіряємо роботу всього механізму

  • Для цього просто за привід пробуємо виконати перемикання всіх передач.
  • Якщо все працює нормально, отже можна ставити на місце кришку і після цього встановлювати зібрану КПП на автомобіль.
  • На цьому нашу розповідь про самостійний ремонт КПП на Деу Сенс або ЗАЗ Шанс закінчено.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Ремонт КПП ЗАЗ Сенс"

Відгуки: 0




.