Всі ми добре знаємо яскраву двадцятирічну історію, пов'язану з найпопулярнішим в Україні автомобілем Деу Ланос.
Цю сторінку спільно писали корейська автокомпанія Daewoo, General Motors, Польща і український Авто ЗАЗ.
В нашій країні цей автомобіль заслужено став народним.
Проте, з цією найяскравішою сторінкою пов'язана також історія ще одного не менш популярного в нашій країні автомобіля Деу Сенс.
І ця модель також стала по-справжньому народною, оскільки назву їй придумували всім народом.
Сенс став бюджетною версією Деу Ланоса.
Цьому сприяла комплектація автомобіля двигунами вітчизняного Мелітопольського моторного заводу об'ємом 1,3 і 1,4 літра.
Крім того, в трансмісії передбачена і механічна п'ятиступінчаста коробка перемикання передач.
Ремонтуємо своїми руками генератор Daewoo Sens
У представленій статті мова піде про те, яким чином можна самому відремонтувати і зокрема замінити діодний міст генератора Деу Сенс.

- Отже, у нас акумуляторна батарея стала розряджатися буквально за три години.
- Замінили на нову, але нічого все одно не допомогло.
- Заміряли струм витоку і після того, як від'єднали одну клему з генератора струм витоку впав практично до нуля.
- Тому ми зняли генератор з автомашини з метою перевірити його справність.
- А точніше його обмотки і діодний міст.
- Для того, щоб це все зробити необхідно взяти викрутку звичайну і тестер.
- В результаті виявили, що вся причина в діодному мосту, в якому прогоріли діоди.

- А ті, що не прогоріли, то більшість з них виявилися пробитими.
- Тому ми замовили новий діодний міст, точно такий же, як і в нашому генераторі.

- А для того, щоб дістати цю деталь в нашому генераторі, довелося зняти його задню кришку.

- А кріпиться вона за допомогою засувок, розташованих по діаметру кришки.

- Всього їх там чотири штуки.
- Далі знімаємо кожух і регулятор, який кріпиться разом зі щітками, і далі просто відкручуємо сам діодний міст.
- Після цього відпаюємо всі дроти від обмоток статора і можемо знімати вже сам міст генератора Деу Сенс.
- Ну і паралельно хочемо розповісти, яким чином можна перевірити справність діодного моста.
- Для цього виставляємо тестер в режим пищалки перевірки діодів.

- Це говорить про те, що при замиканні кінців тестер видає характерний писк в цьому режимі.
- Тепер беремо один кінець тестера прикладаємо до діоду, що перевіряється, а другий кінець приладу – до майданчика, на якій кріпиться цей діод.

- Якщо прилад видає при цьому писк, значить цей діод пробитий.
- Після цього, для повної впевненості міняємо кінці приладу місцями і прилад знову повинен видавати писк.
- Якщо ж прилад показує опір, що дорівнює, як в нашому випадку 750 або 760 Ом.
- А при зміні місць контактів показує нескінченність – такий діод знаходиться в робочому стані і міняти його немає сенсу.
- Таким ось нехитрим чином перевіряємо по порядку всі діоди мосту.
- Не забуваємо також перевіряти тут і допоміжні діоди.

- На них прилад повинен показати при перевірці опір – 690 Ом, а після зміни контактів – нескінченність.
- При необхідності такий діодний міст можна розібрати на дві частини.

- В будь-якому випадку про те, що міст прогорів можна визначити і по слідах горіння і плавлення діодів і частин його корпусу.
- Тому ми його викидаємо, а замість нього беремо новий, той що ми замовили.
- Перш ніж його встановлювати в генератор, також за допомогою тестера перевіряємо цілісність всіх його діодів.
- Далі варто перевірити обмотки статора генератора на пробій і рівень опору.
- Опір обмоток тут дорівнює приблизно 1 Ом.
- Тому виставляємо на тестері відповідний режим.

- Після чого перевіряємо безпосереднім підключенням проводів тестера до виводів обмотки попарно.

- Потім переводимо прилад знову в режим пищалки і знову перевіряємо обмотку, приставляючи один кінець його до контакту самої обмотки, а другий до корпусу генератора Деу Сенс.

- Як і раніше прилад при цьому повинен показувати нескінченність.
- Далі знімаємо регулятор разом зі щітками, який кріпиться болтами.

- І продовжуємо розбирати далі генератор.

- Можна, звичайно, і не розбирати генератор, а обмежитися його перевіркою.
- Але, краще це зробити для того, щоб візуально можна було переконатися в справності обмотки статора і ротора.
- Перевіряється ж сам генератор наступним чином.
- Переставляється тестер для цього в режим опору.
- А після цього перевіряємо опір на роторі між контактними кільцями.

- Прилад при цьому повинен показувати від 1,8 до 5,0 Ом.
- В даному випадку тестер показав нам 2,5 -2,6 Ом.

- Після цього перевіряємо ще, чи не пробита обмотка і чи не пробиває в результаті цього на корпус генератора.
- Для цього знову ставимо прилад в режим пищалки і приставляємо один його кінець до одного з контактних кілець, а другий до корпусу генератора.

- Прилад при цьому повинен показувати нескінченність.
- Точно також чинимо і з другим контактним кільцем.
- І на закінчення ще можна і потрібно перевірити підшипники на шум при обертанні, а також на наявність люфту.

- Підшипники при цьому повинні обертатися вільно і безшумно, а також не мати помітного люфту.
- Тому, якщо все нормально після відповідної перевірки, то можна встановлювати на місце новий діодний міст і припаювати його до обмоток.

- Після цього завершуємо повністю збирання пристрою і встановлюємо його назад на автомобіль.
- На цьому наша розповідь про ремонт і перевірку генератора, а також встановлення діодного мосту на Деу Сенс закінчена.