• 050-800-80-22
  • 067-757-57-95
  • Замовте дзвінок і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом







Регулювання клапанів Деу Матіз

Вже понад двадцять років дорогами нашої країни бігає верткий, дещо смішнуватий, але високоманеврений автомобіль Деу Матіз.

Він давно став одним з найпопулярніших і компактних автомобілів, призначених для експлуатації в міських умовах.

Підкуповує його простота в обслуговуванні, невибагливість в експлуатації і, звичайно ж, висока маневреність.

За всі роки випуску автомобіль комплектувався силовими агрегатами об'ємом 0,8 і 1,0 літр.

Це трициліндрові і чотирициліндрові двигуни.

В їх будові, так само, як і у будь-якого іншого двигуна внутрішнього згоряння, використовується клапанний механізм.

Основною складовою частиною його є клапана

Це спеціальні пристрої, які призначені для герметизації циліндрів в певних етапах роботи кривошипно-шатунного механізму, а також для випуску відпрацьованих газів.

У зв'язку з тим, що в процесі роботи двигуна клапана отримують величезні динамічні навантаження, а також піддаються нагріванню до високих температур, їх виготовляють зі спеціальної легованої сталі у складі якої високий вміст нікелю і хрому.

Постійна зміна температур, в яких доводиться перебувати клапанам, викликає постійне розширення і стискання металу.

А це і постійний рух призводить до зміни встановлених зазорів клапанів.

Тому періодично доводиться регулювати зазори.

Згідно регламенту проведення технічних робіт таку операцію слід проводити через кожні 50 тис. кілометрів пробігу.

Регулюємо самостійно клапана на Daewoo Matiz

У пропонованій статті ми розповімо про те, як правильно самостійно відрегулювати клапана двигуна Деу Матіз.

як правильно самостійно відрегулювати клапана двигуна Деу Матіз.

  • В нашому автомобілі встановлений силовий агрегат об'ємом 0,8 літра з механічною КПП.

У нашому автомобілі встановлений силовий агрегат об'ємом 0,8 літра з механічною КПП.

  • При його роботі чітко чути цокіт клапанів.
  • А тому є необхідність зняти клапанну кришку двигуна і відрегулювати клапана.
  • Для того, щоб зняти клапанну кришку, ми знімаємо захисний кожух ГРМ.

знімаємо захисний кожух ГРМ.

  • Це нам потрібно для того, щоб можна було бачити положення шківа распредвала.
  • Далі знімаємо частину пластикового воздуховода, відкрутивши для цього один болт.

знімаємо частину пластикового воздуховода, відкрутивши для цього один болт.

  • Відводимо в сторону газовідвідні трубки і відкручуємо шість болтів, які утримують клапанну кришку.

відкручуємо шість болтів, які утримують клапанну кришку.

  • Заводські болти тут мають внутрішній шестигранник на 5.

Заводські болти тут мають внутрішній шестигранник на 5.

  • Але, якщо вони зриваються, то природньо вже встановлюються болти зі звичайними головками.
  • Це важливо для двох дальніх болтів, оскільки якщо один з них ще можна якось відкрутити, то крайній вельми проблематично.

крайній дальній болт відкрутити досить проблематично

  • Тому всі власники намагаються там ставити болти із звичайними нормальними головками, щоб можна було туди підлізти рожковим ключем або іншим зручним.
  • Далі виставляємо двигун авто по мітці верхньої мертвої точки першого циліндра (в даному випадку біла крапка на шківі распредвала).
  • Ця точка на шківі повинна збігатися з міткою на кожусі ГРМ.

точка на шківі повинна збігатися з міткою на кожусі ГРМ. 

Все це стосується распредвала двигуна.

  • Щодо колінвала, то його шків розділений на три рівних частини невеликими прорізами.

шків коленвала розділений на три рівних частини невеликими прорізами

  • Так ось, на ці прорізи ми і повинні орієнтуватися.
  • Виставивши перший циліндр у верхню мертву точку, ми поєднуємо одну з цих рисок з нулем, що вибитий на блоці циліндрів.

поєднуємо одну з цих рисок з нулем, що вибитий на блоці циліндрів.

  • І далі можемо знімати клапанну кришку і починати безпосередньо регулювання клапанів.
  • Роботу починаємо  на двигуні, остиглому до кімнатної температури, приблизно 20-25 градусів.
  • Агрегат у нас трициліндровий і нумерація циліндрів тут виконана наступним чином: 1-2-3, якщо стояти обличчям до двигуна біля переднього бампера авто.

нумерація циліндрів тут виконана наступним чином: 1-2-3, якщо стояти обличчям до двигуна

  • По коромислам і кулачкам першого циліндра ми можемо перевірити, чи він знаходиться у верхній мертвій точці.
  • У цьому положенні кулачки повинні бути відвернені до низу, а також можна побачити і по коромислах, які в цьому випадку вільні та мають зазори.
  • Отже, для того, щоб відрегулювати клапани першого циліндра ми взяли два щупа розміром 0,15 мм і 0,30 мм із загального набору.

щоб відрегулювати клапани першого циліндра ми взяли два щупа розміром 0,15 мм і 0,30 мм

  • Перший з них нам знадобиться для впускного клапана, а 0,30 – для випускного клапана відповідно.
  • Крім того, для проведення такої операції нам буде потрібно ключ на 12 і викрутка пряма.
  • Враховуючи той фактор, що випускний колектор двигуна Деу Матіз розташований ближче до нас, то і клапана, що розташовані ближче до нас теж є випускними і на них ми будемо встановлювати зазор, що дорівнює 0,30 мм

 випускний колектор двигуна Деу Матіз розташований ближче до нас, то і клапана, що розташовані ближче до нас теж є випускними

  • А дальні клапана від нас – це впускні і у них зазор повинен бути 0,15 мм.
  • Щоб встановити на клапані необхідний зазор, потрібно ключем відпустити гайку на його коромислі.

 потрібно ключем відпустити гайку на коромислі першого циліндра.

  • Тепер в зазор, що утворився між стержнем клапана і регулювальним гвинтом вставляємо наш щуп розміром 0,30 мм

 в зазор, що утворився між стержнем клапана і регулювальним гвинтом вставляємо наш щуп розміром 0,30 мм

  • Після цього регулювальний гвинт підтискаємо викруткою до тих пір, поки щуп не стане ходити в цьому зазорі із застосуванням невеликого зусилля.

 регулювальний гвинт підтискаємо викруткою

  • Але, тут треба бути уважним і підтискати таким чином, щоб щуп не рухався занадто вільно, і щоб не з великими труднощами, оскільки його може потім закушувати.
  • Потім, коли вибрали правильний зазор, однією рукою притримуємо викруткою регулювальний болт, а іншою-ключем затягуємо гайку.

однією рукою притримуємо викруткою регулювальний болт, а іншою-ключем затягуємо гайку.

  • Після того, як затягнули гайку, перевіряємо ще раз рух щупа.

перевіряємо ще раз рух щупа.

  • Це потрібно робити тому, що під час затягування можна трохи збити зазор і тоді доведеться всю процедуру повторити знову.
  • Для цього зовсім трохи відпускаємо гайку і в парі з викруткою затягуємо знову.
  • При цьому викруткою також затискаємо або трошки відпускаємо, в залежності від ситуації.
  • І потім знову перевіряємо зазор.
  • Таку процедуру повторюємо до тих пір, поки не досягнемо необхідного зазору.
  • Точно таким же чином виставляємо зазор і на другому впускному клапані першого циліндра.

таким же чином виставляємо зазор і на другому впускному клапані першого циліндра

  • Тільки тут робимо зазор вже 0,15 мм.
  • Після того, як виставили правильно зазори на одному і іншому клапані першого циліндра, за допомогою головки на 17 прокручуєм шків колінвала до тих пір, поки друга риска на ньому не суміститься з нулем на блоці.
  • Це буде означати, що у нас третій циліндр знаходиться у своїй верхній мертвій точці.
  • І тепер переходимо до третього циліндра двигуна Деу Матіз.
  • Також за допомогою коромисла перевіряємо наявність зазору, а значить і знаходження поршня у верхній мертвій точці.
  • Ну і після цього приступаємо до регулювання клапанів на цьому циліндрі.
  • При цьому, як вже говорилося раніше, регулюванню впускного клапана тут дещо заважає колектор, тому беремо більш коротку викрутку і таким чином виконуємо регулювання.

беремо більш коротку викрутку і таким чином виконуємо регулювання

  • Після регулювання на третьому циліндрі знову проворачиваем колінвал до тих пір, поки третя риска на його шківі не співпаде з нулем на блоці.
  • І потім знову дивимося по кулачкам і коромислу, щоб був зазор і приступаємо до регулювання клапанів на другому циліндрі.
  • Звичайно, можна кришку ГРМ не знімати, а перевіряти положення поршнів в циліндрах тільки за розташуванням їх кулачків,

можна кришку ГРМ не знімати

  • Але ми вважаємо, що так, як робили ми – зручніше виконувати регулювання клапанів.
  • Після завершення регулювання клапанів, очищаємо посадочне місце кришки клапанів і на блоці відповідно.
  • Далі встановлюємо нову або ще стару, якщо вона придатна до подальшої експлуатації, прокладку.
  • Її садимо в обов'язковому порядку на герметик прокладки.
  • І далі встановлюємо на місце кришку клапанів.
  • Потім даємо можливість герметику застигнути хвилин 30.
  • За цей час ставимо на місце кожух ременя ГРМ, всі шланги і деталі, що були зняті до початку ремонту.
  • І, якщо все встановлено, пробуємо запускати двигун.
  • Агрегат повинен працювати без характерного цокота клапанів, якщо регулювання виконано правильно. Тому регулювання клапанів на двигуні об'ємом 0,8 літра цілком можна виконувати і самостійно.
  • На цьому наша розповідь про самостійне регулювання клапанів на Деу Матіз закінчена.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Регулювання клапанів Деу Матіз"

Відгуки: 0




.