Блок управління повним приводом Грейт Вол Ховер

Історія розвитку автомобільної компанії з Піднебесної Great Wall Motors свідчить про те, що в 2005 році на потужностях компанії стали випускати новий позашляховик під назвою Грейт Волл Ховер.

Через рік цей компактний supercar прийшов і на європейський ринок.

З урахуванням того, що новий автомобіль є позашляховиком, конструкція його трансмісії передбачає повний привід.

Автомашина прийшлась до двору автолюбителям багатьох країн, у зв'язку з чим його випуск триває й досі.

За цей час автомобіль пережив рестайлінг в 2010 році, одним з результатів якого стала зміна управління роздавальною коробкою з важільного типу на кнопковий.

У зв'язку з цим в автомобілі був встановлений спеціальний блок, за допомогою якого можна здійснювати управління підключенням і відключенням повного приводу.

Проте, як виявилося пізніше, цей блок не завжди справляється зі своєю роботою і дуже часто можуть виникати всілякі казуси

Все це змушує власників автомобілів Грейт Вол Ховер придумувати свої нововведення і впроваджувати їх з метою удосконалювати і забезпечувати постійне включення і відключення повного приводу.

Конструюємо самостійно блок управління повним приводом на Great Wall Hover

У цій статті ми розповімо про те, як після тривалих мук ми своїми руками зібрали новий блок управління повним приводом для автомобіля Грейт Вол Ховер.

як після тривалих мук ми своїми руками зібрали новий блок управління повним приводом для автомобіля Грейт Вол Ховер.

  • Все почалося з того, що у нас постійно виникали проблеми з підключенням повного приводу. Один раз він включається, другий раз – ні. Виникали проблеми то з задньою шайтанкою, то з передньою, які також відрізнялися нестабільністю в роботі.
  • З'явилося припущення, що причина криється в роз'ємі. Тому замість нього встановили такий же роз'єм від комп'ютера.

 встановили такий же роз'єм від комп'ютера.

  • Однак, таке нововведення нам практично нічого не дало.
  • Загалом, нам це набридло і зняли повністю блок управління з автомобіля.
  • При цьому задню шайтанку вивели з положення 4Н вже вручну.
  • Для цього моторчик її підключали до акумуляторної батареї і вивели шайтанку в положення 4Н.
  • В результаті вийшло, що передній кардан знаходиться в постійному зачепленні.
  • А кнопкою управління блоку підключаємо тільки піввісь.

А кнопкою управління блоку підключаємо тільки піввісь.

  • До цього вирішили спробувати протестувати блок, знайти причину несправності і виправити її.
  • Але, блок управління повним приводом при цьому взагалі не вийшов на діагностику в комп'ютері.

блок управління повним приводом при цьому взагалі не вийшов на діагностику в комп'ютері.

  • Сама діагностика насправді дуже проста.
  • Суть її зводиться до того, що ми по черзі підключаємося до певних виводів блоку і дивимося на спалахи лампочки та по її морганню визначаємо код помилки.
  • Для цього існує спеціальна таблиця, за допомогою якої по кожному коду можна визначити рід несправності в тестованому пристрої.
  • Сам процес діагностики проводиться дуже просто.
  • В торпедІ автомобіля Грейт Вол Ховер зліва від водія є спеціальний UBD роз'єм для діагностики

 зліва від водія є спеціальний UBD роз'єм для діагностики.

  • У восьмий і четвертий контакти цього роз'єму вставляємо кінці світлодіода, і він повинен переривчасто горіти.
  • По його морганням і визначають наявність помилок, а по них – несправностей.
  • Ми вирішили ще раз провести такого роду діагностику.
  • Для цього взяли лампочку, мінусовий провід якої включено безпосередньо до самого блоку управління повним приводом.

 взяли лампочку, мінусовий провід якої включено безпосередньо до самого блоку

  • Підключаємо не просто так, а до дев'ятого контакту, який є порожнім проводом, призначеним спеціально для проведення діагностики.
  • Плюсовий провід просто підключаємо до відповідної клеми акумуляторної батареї автомобіля.

Плюсовий провід просто підключаємо до відповідної клеми акумуляторної батареї

  • Далі, згідно з вказівками інструкції, ми повинні включити запалювання і спостерігати за горінням лампочки.
  • Однак, у нас, після включення запалювання лампочка так і не загорілася.
    • Перевіряємо ще раз підключення лампочки за вказаною в інструкції схемою. Все зроблено правильно, але лампочка не горить.
    • Вирішили, що можливо не підходить лампочка. У зв'язку з цим перепробували цілу купу лампочок різної потужності і видів.

    перепробували цілу купу лампочок різної потужності і видів.

    • Використовували навіть світлодіодні лампи, але толку від цього ніякого не було.
    • В інструкції сказано, що лампочка повинна використовуватися потужністю 1,4 Вт.
    • Ми знайшли таку лампочку з панелі приладів якогось автомобіля російського виробництва. Однак, вона все одно не горить.
    • В результаті виявилося, що в інструкції була допущена елементарна помилка.
    • Один з кінців лампочки повинен підключатися до мінусової, а не до плюсової клеми акумулятора.
    • Ми поміняли місцями провід лампочки, і вона загорілася. Але, горить вона постійно, а не переривчасто.
    • Мало того, горить вона і в тому випадку, коли ми вимкнули запалювання автомобіля. Тобто ні про яку діагностику мова не може йти.
      • Як вже говорилося раніше, наш блок не піддавався діагностиці взагалі.
      • Після того, як ми від'єднували одну клему акумулятора, а потім приєднували її знову, діагностика починалася і видно був і сам блок управління.
      • Але, варто включити запалювання авто, блок керування повним приводом відразу виходив з діагностики і більше його в цьому режимі не спостерігалося.
      • Ми спробували і другий провід світлодіода підключати до різних контактів, міняли місцями дроти, але толку ніякого.
      • Світлодіод скрізь горів постійно.

      Світлодіод скрізь горів постійно.

      • Цілком резонно виникає питання, а чому б не взяти і просто не замінити цей блок управління на інший і встановити його на наш автомобіль Грейт Вол Ховер.
      • Таким чином можна просто і швидко вирішити всю проблему. Але, виявляється, що це далеко не так.
      • Справа в тому, що даний блок управління повним приводом взаємодіє в будові автомобіля з цілим рядом інших блоків, систем і вузлів.
      • А тому визначити де і на якому етапі відбувається конфлікт блоку з ними – неможливо.
        • Мало того, ми спробували взяти аналогічні блоки з інших таких же автомобілів, встановлювали їх на наше авто, але блок не працював.
        • І це ще не все. Ми встановили свій блок на інші машини аналогічних Ховерів і там він працював без всяких проблем.
        • Тому, гарненько намучившись, ми вирішили сконструювати свій блок управління повним приводом і встановити його на автомобіль.
        • При цьому він буде повністю автономним і ні з яким іншим пристроєм взаємодіяти не буде.
        • На нього тільки буде подаватися напруга в 12 вольт від акумулятора, а також підключено запалювання автомобіля.  
        • Для цього ми закупили ряд невеликих реле, які можна зручно розташувати на платі.

         закупили ряд невеликих реле, які можна зручно розташувати на платі.

        • З підручних засобів стали підбирати різні вільні упаковки, щоб можна було потім помістити в одну з них блок з релюшками.

        З підручних засобів стали підбирати різні вільні упаковки

        • Крім того, закупили контакти та інші необхідні деталі для створення такого блоку.
          • Після цього спланували вивести з блоку світлодіоди і регулятор такий, що крутиться.
          • Сам блок сховаємо в авто, а світлодіоди і регулятор виведемо назовні в районі ричага ручного гальма.
          • В результаті ми сконструювали невеликий блок з перемикачем, що крутиться.

          сконструювали невеликий блок з перемикачем, що крутиться.

          • Але, сам регулятор не підійшов нам технологічно, тому ми придбали інший перемикач типу тумблера.

          придбали інший перемикач типу тумблера.

          • В результаті ми зібрали блок ще в менший корпус, встановили новий перемикач і потім зібрали у себе на столі електричну схему, що імітувала електричну схему автомобіля.

          зібрали у себе на столі електричну схему, що імітувала електричну схему автомобіля.

          • Потім перевірили на цьому імпровізованому стенді роботу свого дітища. Працює саморобний блок безвідмовно.
          • Після цього перенесли все це на автомобіль. Перший час все у нас трималося на гумках, клеми обмотані були целофаном.

          Перший час все у нас трималося на гумках, клеми обмотані целофаном.

          • Це був, так званий, випробувальний період.
          • Після цього обробили спеціальним засобом всі контакти, щоб уникнути небажаного їх окислення.

          обробили спеціальним засобом всі контакти, щоб уникнути небажаного їх окислення.

          • Саму схему трохи вдосконалили і в результаті тепер все працює відмінно.

          в результаті тепер все працює відмінно

          • Потім за допомогою помічника перевіряємо ще раз роботу нового блоку управління Грейт Вол Ховер.
          • Помічник для цього в салоні авто включає запалювання, переводить перемикач блоку з режиму 2Н в режим 4Н.
          • Ми ж внизу в оглядовій ямі слухаємо за роботою всієї цієї системи.
          • Моторчик спрацював, і ми перевіряємо кардан.

          Моторчик спрацював, і ми перевіряємо кардан.

          • Він знаходиться в зачепленні.
          • Після цього просимо помічника перевести перемикач блоку назад в положення Н2 і знову перевіряємо кардан.
          • Він тепер вільно обертається, тобто вийшов із зачеплення.
          • Потім знову переводимо перемикач в режим 4Н і далі в 4L. В перше положення він перейшов, а в кінцеве не переводиться.  
          • Тому ми просимо помічника встановити перемикач в режим 4H, натиснути після цього педаль гальма і, не відпускаючи її, перевести перемикач в режим 4L.
          • В цьому випадку у нас все вийшло і малий кардан опинився в зачепленні.

          все вийшло і малий кардан опинився в зачепленні.

          • Це говорить про те, що включився в автомобілі повний привід його.
          • Таким чином наш знову сконструйований і встановлений блок управління повним приводом працює в наступному режимі.

          знову сконструйований і встановлений блок управління повним приводом працює

          • Перш за все, необхідно для його включення при вімкненому запалюванні включити кнопку самого блоку.

          необхідно для його включення при включеному запалюванні включити кнопку самого блоку

          • Перемикач його при цьому знаходиться в положенні 2Н, тобто включений лише задній привід авто.
          • При необхідності переводимо перемикач в положення 4Н.

          При необхідності переводимо перемикач в положення 4Н.

          • Якщо це робиться при включеній передачі, то попередньо слід натиснути на педаль зчеплення.
          • Для того, щоб перевести перемикач в режим 4L і підключити тим самим передню піввісь, необхідно натиснути на педаль гальма і, утримуючи її, виконати перемикання.

          необхідно натиснути на педаль гальма і, утримуючи її, виконати перемикання.

          • Назад перевести перемикач в режим 4Н без натискання на гальмо у вас не вийде.
          • В режим 2Н з режиму 4Н можна переходити вільно, не натискаючи на жодну з педалей.
            • Ось таким нехитрим чином нам вдалося розробити і впровадити на свій автомобіль саморобний блок управління повним приводом.
            • Тож на цьому наша розповідь про блок управління повним приводом автомобіля Грейт Вол Ховер також закінчена.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Блок управління повним приводом Грейт Вол Ховер"

Відгуки: 1


Станислав

Это наверное первый раз я прочел сколько, хорошо что хоть не даром. А то б расстроился бы наверное) Буду пытаться сделать также и вдруг у меня тоже появится самодельный блок управления полным приводом, очень нужная "штукенцыя". Одно не хорошо, что видео не доступно




Блок управління для ремонту Грейт Вол Ховер Н3, Н5:

Кнопки для ремонту Грейт Вол Ховер Н3, Н5:

Піввісь для ремонту Грейт Вол Ховер Н3, Н5:

Панель приладів для ремонту Грейт Вол Ховер Н3, Н5:

Реле для ремонту Грейт Вол Ховер Н3, Н5:

Регулятор для ремонту Грейт Вол Ховер Н3, Н5:

Ричаг для ремонту Грейт Вол Ховер Н3, Н5:

.