Система охолодження Чері Амулет

Характер функціонування автомобільного двигуна внутрішнього згоряння є таким, що йому в обов'язковому порядку потрібне примусове охолодження.

Це викликано тим, що в кривошипно-шатунного механізмі агрегату постійно відбувається рух поршнів по гільзам циліндрів.

Вони викликають нагрівання стінок, як одного пристрою, так і іншого. Крім того, відбувається тертя і інших деталей.

І нарешті, саме головне – це горіння паливної суміші в камерах згоряння, відхід і рух гарячих газів.

Все це разом пов'язане неминуче викликає нагрівання двигуна до високих температур.

І якщо не здійснювати його охолодження, то дуже швидко такий силовий агрегат може вийти з ладу.  

Автомобіль Чері Амулет, виробництва одного з автомобільних гігантів Піднебесної Chery Automobile, за всі роки його випуску комплектувався двигунами об'ємом 1,5 і 1,6 літра.

Це надійні в цілому мотори, які також мають свою систему охолодження і вентиляції.

Однак, для того, щоб ця система функціонувала так, як це було задумано її винахідниками, будь-який власник автомобіля повинен знати її будову і роботу, а також особливості експлуатації.

Тільки тоді можна знати, коли і як правильно здійснювати заміну росходників цієї системи, а також знати особливості її обслуговування та діагностики.

Вивчаємо і діагностуємо самостійно систему охолодження Chery Amulet

У цій статті ми розповімо про загальну будову і принцип дії системи охолодження двигуна Чері Амулет.  

 розповімо про загальну будову і принцип дії системи охолодження двигуна Чері Амулет.

  • Крім того, ми розповімо, як уникнути ряду найпоширеніших несправностей цієї системи, а також навчитися самостійно її перевіряти і діагностувати.
  • На автомобілі Чері Амулет встановлена проста герметичного типу система охолодження двигуна.

На автомобілі Чері Амулет встановлена проста герметичного типу система охолодження двигуна.

  • Як і у багатьох автомобілів, на нашому авто дана система має два контури, іншими словами це мале і велике коло.
  • До складу малого кола системи входить розширювальний бачок.

До складу малого кола системи входить розширювальний бачок

Також туди входить і помпа водяна або насос водяний.

  • Його основним завданням є прокачування по всій системі, і по малому колу зокрема, охолоджуючої рідини – тосола.
  • Також в мале коло входить корпус термостата, в якому розташований спеціальний клапан або термостат.

в мале коло входить корпус термостата, в якому розташований спеціальний клапан або термостат.

  • Клапан термостата при нагріванні охолоджуючої рідини відкривається, пропускаючи рідину в патрубок, а при охолодженні навпаки – закривається, перешкоджаючи тим самим проходженню рідини.
  • Циркуляція охолоджуючої рідини по малому колу двигуна Чері Амулет здійснюється наступним чином:
  • Помпа або водяний насос продавлює охолоджуючу рідину з лівого боку двигуна, якщо дивитися на машину спереду, на правий в корпус термостата.

водяний насос продавлює охолоджуючу рідину з лівого боку двигуна в корпус термостата

Далі по тонкому шлангу рідина потрапляє в розширювальний бачок автомобіля.

 по тонкому шлангу рідина потрапляє в розширювальний бачок автомобіля.

  • Крім того, від термостата відходить також труба трохи більшого діаметру, по якій охолоджуюча рідина потрапляє і на радіатор пічки або опалювача салону.
  • Там, пройшовши через радіатор, рідина повертається до термостата і по шлангу знову повертається до помпи.
  • І після цього знову повертається, і проходить по новому колу. Він і називається, якраз малим кругом.
  • В процесі такої циркуляції тосол поступово нагрівається, оскільки двигун в цей час працює.
  • І коли температура тосола досягає певного рівня, він вже не в змозі охолодити двигун.
  • А ми пам'ятаємо, що клапан термостата при нагріванні відкривається. Тому термостат також нагрівається і його клапан відкривається.
  • В результаті охолоджуюча рідина спрямовується по більш товстому патрубку.

В результаті охолоджуюча рідина спрямовується по більш товстому патрубку.

  • А цей патрубок веде до основного радіатора примусового або природного охолодження двигуна.
  • Тут у процесі руху рідина охолоджується під впливом потоків свіжого повітря, що обдувають радіатор.
  • У тому випадку, коли автомобіль не рухається, таку функцію виконує вентилятор, примусово охолоджуючи рідину в радіаторі.
  • З основного радіатора тосол по патрубку повертається знову до помпи. В результаті ми отримуємо велике коло охолодження двигуна
  • Тосол в цей момент циркулює по малому і по великому колу.
  • Коли рідина в результаті проходження по великому колу охолоджується в достатній мірі, клапан термостата знову спрацьовує і закриває доступ охолоджуючої рідини до великого кола.
  • Вона в підсумку знову циркулює тільки по малому колу. Далі все повторюється знову.
  • Таким ось чином і функціонує система охолодження двигуна. У неї входить 8 літрів охолоджуючої рідини.
  • Сьогодні, в якості такої рідини використовують антифриз або тосол, що в принципі одне і теж.
  • І в сучасних двигунах використовують не просто антифриз, а з певними присадками.
  • Робиться це для того, щоб уникнути внутрішніх окислень у всіх пристроях системи.
  • Тому, в інструкції кожного автомобіля зазначено, який тип антифризу необхідно використовувати конкретно в цьому авто, з яким пакетом присадок.
  • Тепер, що стосується закритого або герметичного типу системи охолодження.
  • Цілком зрозуміло, що є автолюбителі, які не знають, чому використовується саме такий тип.
  • Справа в тому, що в герметичній системі легше створювати певний тиск, оскільки при нагріванні рідина має властивість розширюватися.
  • А це в свою чергу підвищує температуру її закипання.
  • Тому не запускайте двигун при відкритій кришці розширювального бачка Чері Амулет, оскільки охолоджуюча рідина в системі закипить набагато швидше.
  • Тут же відразу пояснюється частково і роль розширювального бачка в системі.
  • Як правило, він приблизно наполовину заповнений завжди рідиною.
  • При нагріванні остання розширюється і в системі створюється тиск.
  • Саме тому рідина знаходить в розширювальному бачку вільне місце і рівень її підвищується.
  • Це в свою чергу запобігає пориву шланг і патрубків.
  • Однак, друга половина розширювального бачка не може бути порожньою. В ній знаходиться повітря.
  • Саме воно і створює тиск в системі, коли рівень рідини підвищується.
  • Але в такому випадку в певний момент може статися розрив бачка або інших слабких частин системи.
  • Щоб цього не сталося, в розширювальному бачку кришка його має спеціальний клапан.

 в розширювальному бачку кришка його має спеціальний клапан.

  • Цей клапан подвійної дії і являє собою мембрану, яку знизу підтискає сильна пружина, а зверху набагато слабкіше пружина.
  • В результаті, коли тиск в бачку піднімається, він тисне на мембрану клапана знизу.
  • Долає зусилля утримуючої її в закритому положенні пружини, і клапан відкривається.
  • У цей момент відбувається скидання повітря в атмосферу.
  • Саме завдяки цьому ніяких поривів системи не відбувається, оскільки з відходом повітря в системі падає тиск.
  • Коли ж антифриз остигає, він стискається, і рівень його в бачку відповідно падає.
  • Велика пружина знову тисне на мембрану і закриває клапан.
  • І в цей момент там або в інших патрубках може виникнути вакуум, вірніше брак повітря в системі.
  • Тоді стінки багатьох шланг і патрубків можуть просто стиснутися. Точно такий ефект відбувається в порожній пластиковій і закритій пляшці.
  • Але цього не відбувається, скажете ви. І будете праві.
  • Запобігти цьому небажаному ефекту допомагає маленька пружина в кришці розширювального бачка.
  • Коли охолоджуюча рідина остигає, тиск в системі падає і рівень її в бачку відповідно знижується.
  • Велика пружина перестає тиснути на клапан кришки і в цей момент починає працювати маленька пружина, яка відкриває клапан в зворотний бік.
  • Це дає можливість захопити в бачок нову порцію повітря з підкапотного простору автомобіля.
  • Все б нічого, якби не одне «але». В системі охолодження двигуна Чері Амулет є один недолік пов'язаний з конструкцією розширювального бачка.
  • Справа в тому, що він сам по собі розрахований всього на 1,5 літра приблизно. Крім того, всередині цього бачка вбудований ще один бачок.

всередині цього бачка вбудований ще один бачок.

  • В одному знаходиться антифриз, а в іншому-повітря. В результаті відстань між мінімальним рівнем і максимальним дуже невелике.
  • В новому двигуні цього цілком достатньо, але тільки-но в системі збереться навіть невелика кількість осаду і бруду, як розширювальний бачок починає «випльовувати» антифриз.
  • Такому ефекту сприяє ще й конструкція самої кришки. Вона вкручується всередину бачка, і мембрана клапана знаходиться всередині корпусу.
  • Невеликий обсяг його призводить до того, що при нагріванні антифризу рівень в бачку швидко досягає пробки і її мембрана практично завжди перебуває в гарячій рідині.
  • Така ситуація сприяє тому, що дуже швидко мембрана втрачає свою еластичність.
  • А тому вона погано утримує клапан і назовні замість повітря частіше вихлюпується гарячий антифриз.
  • Таке положення явно не може влаштувати тих, хто часто і багато експлуатує автомобіль Чері Амулет.
  • До таких відносимося і ми.
  • А тому прийняли рішення замінити оригінальний розширювальний бачок на його аналог, але більшого розміру.

 прийняли рішення замінити оригінальний розширювальний бачок на його аналог, але більшого розміру.

  • Крім того, у цього бачка немає ніяких перегородок, а кришка розташована на невеликій шийці, що знаходиться зверху корпусу.
  • Сам же клапан кришки цієї розрахований на рівень тиску дещо більший, ніж в оригінальному пристрої.
  • Головне, при підборі аналогового бачка – це його якість виготовлення.
  • Але, як виявилося, у цих двох бачках є істотна різниця в будові контролю за рівнем рідини.
  • Так в рідному оригінальному бачку два дроти від роз'єму йдуть через весь бачок зверху і до низу.
  • Охолоджуюча рідина є провідником електричного струму, а значить має опір.
  • Два контакти, які знаходяться в цій рідини між собою не замикаються, і лампочка на панелі приладів не горить.
  • Але, як тільки рівень рідини падає нижче допустимого, контакти між собою в результаті замикаються, оскільки опір між ними відсутній, і лампочка в салоні загорається.

 як тільки рівень рідини падає нижче допустимого, контакти між собою в результаті замикаються і лампочка загоряється

  • Багато хто думає, що це сигнал водієві про перегрів двигуна.
  • Насправді ця лампочка сигналізує про те, що рівень охолоджуючої рідини впав нижче допустимого і потрібно вживати заходів.
  • Конструктори задумали такий принцип роботи з тією метою, щоб можна було своєчасно попередити водія про те, що в його двигуні мало охолоджуючої рідини.
  • Тим самим запобігти можливому перегріву силового агрегату.
  • В бачку, який ми встановили, а це бачок від автомобіля ВАЗ, система влаштована зовсім навпаки.
  • Вона влаштована за принципом поплавка. Тобто, на кінці датчика є поплавок, який при наявності рідини в бачку піднімається вгору. А там встановлений магніт, через який замикаються контакти і на панелі приладів горить лампочка, що сигналізує про те, що у вас все в порядку в системі охолодження, рівень рідини в ній нормальний.
  • Але, як тільки цей рівень знижується нижче допустимого рівня, поплавок відповідно падає і магніт вгорі не спрацьовує.
  • А тому контакти датчика розмикаються і лампочка на панелі приладів гасне. Тобто, коли лампочка горить – це добре, все в порядку.
  • Якщо ж вона згасла – в системі охолодження автомобіля проблеми.
  • На перший погляд система начебто дещо незвична. Але, з іншого боку дуже навіть зручна.
  • Справа в тому, що з оригінального бачка повністю злити рідину практично неможливо в силу особливостей його конструкції.
  • Отже, навіть якщо рівень рідини в системі і впаде нижче допустимого, то лампочка в салоні все одно буде горіти.
  • В такому випадку дуже легко допустити перегрів двигуна. В аналоговому ж бачку таке положення неможливе.
  • Просто там поплавок впав і лампочка згасла. А причина може бути не тільки у зниженні рівня рідини, але і в пошкодженні проводки, наприклад, або сама лампочка може перегоріти.
  • У будь-якому випадку ви будете шукати причину, чому вона згасла.
  • Іншими словами, вся система охолодження даного автомобіля влаштована досить розумно, але ось недолік конструкції її розширювального бачка все це псує.
  • Оскільки оповіщення про неполадки тут дуже погане саме через нього. Але, виявляється, що такого типу бачок встановлений далеко не на одній даній моделі.
  • А власники інших, більш дорогих авто, просто щороку замінюють такий бачок і встановлюють новий.
  • В результаті система оповіщення у них функціонує практично нормально.
  • Ми пішли по іншому шляху і просто замінили його на інший, з більш якісною конструкцією.
  • Розумні і уважні власники можуть нам на це все заперечити, звертаючи нашу увагу на те, що на приладовій дошці будь-якого авто, Чері Амулет не виняток, розташований ще і манометр датчика температури.
  • Так от, його стрілка нам завжди покаже критичну температуру, перейшовши до червоного, а потім і в сам червоний сектор.
  • В інших автомобілях це може бути і так, тільки не на цьому.
  • Переконатися в цьому нам довелося після заміни датчика температури, який встановлений за корпусом термостата.

датчик температури, який встановлений за корпусом термостата

  • А суть в тому, що в основній своїй масі ці датчики реалізуються підробленими.
  • В оригінальному датчику встановлено дорогий радіоелемент, за допомогою якого і відбувається вимірювання температури охолоджуючої рідини.
  • Крім того, в цьому датчику є три контакти, один з яких – це маса, другий йде на манометр, розташований на панелі приладів, а третій підводить до блоку управління  або «мізкам».
  • І там, і там по ідеї повинні бути одні й ті ж показники температури антифризу.
  • Але вся проблема і полягає в тому, що досягти цього практично неможливо.
  • В результаті на манометрі у вас одна температура, а блок управління отримує свою інформацію.
  • Ось ця інформація і є найголовнішою.
  • Справа в тому, що блок управління, отримавши сигнал від датчика температури, коригує роботу всіх інших пристроїв і систем автомобіля (запалювання, склад паливної суміші тощо).
  • Іншими словами, від одержуваного показника температури повністю залежить подальша робота двигуна. 
  • Але, в датчиках, які реалізуються, причому практично скрізь, цього радіоелемента просто немає.
  • Замість нього між контактами датчика встановлена тонка металева нитка. Швидше за все, вона виготовлена з вольфраму.
  • Запаяна вона в смолу і за своїм складом при замиканні контактів датчика, показує приблизно середнє положення стрілки на манометрі.
  • Саме тому ви ніколи не зможете з цього манометру точно визначити, яка ж температура у вас насправді охолоджуючої рідини і чи не кипить ще двигун.
  • Єдиним порятунком і виходом з цього положення буде придбання цього датчика тільки в офіційних дилерів і за каталожним VIN-номером.
  • Тільки таким способом ви зможете вберегти себе від придбання явної підробки.
  • В добавок до всього вище сказаного, в системі охолодження даного автомобіля конструктори допустили ще один прикрий промах.
  • А вся справа в тому, що пластмасова частина основного радіатора, та, де до нього підходить патрубок від термостата, розташована точно напроти зазору між лівою фарою і краєм фальшрешітки радіатора.

пластмасова частина основного радіатора, в тому місці, де до нього підходить патрубок від термостата, розташована точно напроти зазору між лівою фарою і краєм фальшрешітки радіатора.

  • На перший погляд, начебто в цьому немає нічого особливого. Але, ми також раніше так вважали рівно до одного випадку.
  • В дорозі під час руху стрілка манометра датчика температури розташовувалася в середній третині його шкали і все начебто працювало в штатному режимі.
  • Але, коли ми включили пічку для обігріву салону, то з неї замість гарячого повітря стало надходити все більш і більш холодне повітря.
  • І тільки потім, вже в гаражі, ми виявили, що патрубок в пластмасовій частині радіатора був розірваний.
  • Тосол, ясна річ, весь витік, двигун перегрівся. Але, лампочка рівня рідини нам з цілком зрозумілих причин нічого не показала.
  • А ось манометр датчика не спрацював з тієї причини, що в зазначений зазор між рещіткою і фарою під час руху надходило холодне повітря.
  • Воно обдувало частину патрубка, термостат і сам корпус датчика.
  • В системі охолодження рідина циркулювала лише по малому колу, клапан термостата двигуна Чері Амулет після її закипання відкрився.
  • Але, оскільки холодне повітря потрапляло під час руху саме в патрубок і по ньому проходило до датчика температури, той звичайно не спрацьовував.
  • Він показував на манометрі цілком нормальну температуру.
  • В результаті клапан термостата у нас практично розплавився, а двигун отримав перегрів.
  • Тому заміна розширювача виявилася найоптимальнішим рішенням, що дало можливість позбутися від усіх негативних моментів і виникнення можливих неприємних наслідків.
  • Ну і тепер, як можна самостійно перевірити справність системи охолодження вашого двигуна.
  • Перш за все, потрібно знати, що вона ніколи не перевіряється при відкритій кришці розширювального бачка.
  • Той, хто це робить, а такі фокуси бувають і на СТО, намагається вас обдурити, щоб здерти побільше грошей, або насправді не є професіоналом в цьому питанні.
  • Значить, саму перевірку починаємо з запуску двигуна при закритій кришці розширювача. Перед цим перевіряємо рівень антифризу в бачку.
  • Він повинен бути середнім, оскільки до максимального рівня намагайтеся ніколи не заливати.
  • Крім того, потрібно знати, що стрілка манометра датчика температури починає зрушуватися з місця при температурі рідини 45 градусів.
  • Тому запустили двигун, почекали поки він прогріється.
  • Це можна перевірити рукою, спробувавши сам корпус двигуна.
  • Потім, багато автолюбителів пробують рукою нагрівання патрубка, що йде від термостата до великого радіатора.

 багато автолюбителів пробують рукою нагрівання патрубка, що йде від термостата до великого радіатора

  • При цьому пробують в місці недалеко від термостата.
  • Як правило, цей патрубок стає гарячим ще в той момент, коли сам силовий агрегат прогрітий ще недостатньо сильно.
  • І тут допускається одна з основних помилок.
  • Виявивши таке положення багато хто робить висновок, що вийшов з ладу термостат і починають його міняти.
  • Насправді це зовсім не так, оскільки патрубок нагрівається від корпусу термостата.
  • А останній нагрівається від двигуна, до якого він примикає.
  • Насправді ж перевіряти потрібно зовсім не за цією ознакою.
  • Дайте прогрітися двигуну приблизно до 70-80 градусів за показаннями стрілки манометра датчика.
  • Після цього перевірте рукою корпус самого радіатора зверху.

перевірте рукою корпус самого радіатора зверху.

  • При цьому, будьте обережні і не суньте руки в виріз для вентиляторів, оскільки вони можуть у будь-який момент включитися.
  • Пробуємо радіатор зверху і з правого кута, якщо дивитися на автомобіль спереду, корпус може бути теплим, але не гарячим.
  • Крім того, спробуйте корпус радіатора ще посередині і в протилежному кутку. Чим далі, тим він повинен бути холоднішим.
  • І найголовніше - перевірте радіатор знизу за його решіткою.

І найголовніше - перевірте радіатор знизу за його решіткою.

  • Тут він повинен бути холодним. Нагріватися радіатор почне після досягнення рідиною температури 87 градусів.
  • При цій температурі відкриється клапан термостата, рідина піде по великому колу, потрапить в радіатор і відповідно він почне нагріватися.
  • Якщо ж двигун ще не нагрівся до потрібного рівня, а радіатор вже теплий, то це може свідчити тільки про те, що термостат Чері Амулет несправний.
  • Якщо ж температура рідини вже понад 87 градусів, антифриз практично закипає і вихлюпується з розширювального бачка, а радіатор в цей час холодний, то це говорить про те, що термостат заклинив і його клапан просто не відкривається.
  • При цьому можуть включитися і вентилятори, але тосол все одно буде циркулювати тільки по малому колу.
  • Мало того, за допомогою системи охолодження можна перевірити також пробита  прокладка ГБЦ чи ні.
  • При цьому, правильно робити це при закритій кришці розширювального бачка. Зручно це робити, коли корпус бачка прозорий.
  • Тоді можна, підсвітивши ліхтариком або просто так побачити, вирує в ньому рідина при збільшенні обертів або при відкритті дросельної заслонки.
  • При цьому не потрібно чекати, щоб двигун добре прогрівся, досить прогріти його зовсім небагато.
  • Якщо ж рідина при відкритті дроселя знаходиться в спокійному стані в бачку, значить прокладка не пробита.
  • Якщо ви прочитали цю статтю, то тепер можете самостійно перевіряти систему охолодження двигуна свого авто.
  • Не потрібно для цього їхати до механіка або довіряти це робити особам з сумнівними знаннями в цій галузі. 
  • Крім того, ви можете самостійно виконувати і діагностику цієї системи.
  • Для цього достатньо придбати в магазині адаптер ELM327 Bluetooth версії 1,5 за допомогою якого можна без особливих проблем підключиться до машини практично через будь-який наявний у вас гаджет і виконати самостійно діагностику.
  • Сам адаптер коштує зовсім недорого, але купивши його, ви заощадите купу грошей, плюс до всього завжди будете спокійні за систему охолодження силового агрегату свого авто.
  • На цьому нашу розповідь про самостійне вивчення, ремонт, перевірку та діагностику системи охолодження двигуна Чері Амулет закінчено.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Система охолодження Чері Амулет"

Відгуки: 2


Михайло

Стаття дуже корисна і зрозуміло написана.Дякую автору!


Анатолий

Давление у вазов 1,1 атмосферы, амулету нужно 1,5. Поэтому есть риск летом закипеть и перегреть двигатель с бачком от ваза.




Поршень для ремонту Чері Амулет:

Циліндр для ремонту Чері Амулет:

Бачок для ремонту Чері Амулет:

Помпа водяна насос для ремонту Чері Амулет:

Корпус для ремонту Чері Амулет:

Клапана для ремонту Чері Амулет:

Термостат для ремонту Чері Амулет:

Патрубки для ремонту Чері Амулет:

Шланг для ремонту Чері Амулет:

Радіатор пічки для ремонту Чері Амулет:

.