Чищення дросельної заслонки Шевроле Лачетті

Силовим агрегатом більшості сучасних автомобілів є двигун внутрішнього згоряння.

Особливість конструкції його така, що основним видом палива є бензин і не просто один бензин, а повітряно-паливна суміш.

Це означає, що бензин в один певний момент змішується з повітрям або газами, і в такому вигляді така суміш поступає в камеру згорання двигуна.

Основним пристроєм, який відповідає за приготування такої горючої суміші для двигуна, є дросельний вузол.

У його склад, крім інших деталей, входить дросельна заслонка та регулятор холостого ходу.

Дросельна заслонка – це свого роду клапан, що регулює надходження повітря від повітряного фільтра у впускний колектор.

У міру необхідності ця заслонка відкривається більше або менше, і повітря спрямовується в колектор.

А керує цим процесом безпосередньо регулятор холостого ходу.

Чистимо правильно дросельну заслонку Chevrolet Lacetti

В черговій статті ми розповімо про те, як правильно своїми руками почистити дросельну заслонку двигуна Шевроле Лачетті.

розповімо про те, як правильно своїми руками почистити дросельну заслінку двигуна Шевроле Лачетті.

  • На перший погляд, про що може сказати будь-який читач, така процедура, як чистка дросельної заслонки, не представляє ніякої складності.
  • Але це тільки так здається. Справа в тому, що в цьому процесі існує ряд нюансів.
  • І якщо ними знехтувати, то можна надалі зіткнутися з нехорошими наслідками насправді.
  • Це може бути завищення оборотів після чищення або просто плавання оборотів.
  • Тому ми вирішили приділити увагу таким нюансам, щоб люди, які вперше виконують такий вид ремонту, не допустили помилок.

ми вирішили приділити увагу таким нюансам, щоб люди не робили помилок

  • І першим таким нюансом є виконання після чищення ДЗ скидання адаптації.
  • Його потрібно виконувати навіть в тих випадках, коли двигун працює нормально і з його оборотами все в порядку.
  • Це точно так, як якщо б ви міняли який-небудь датчик.
  • Після цього потрібно, щоб електронний блок управління (ЕБУ) розпізнавав цей датчик, тобто адаптувався до нього.
  • А це найкраще, коли він починає все, що називається з чистого аркуша. Тільки тоді така взаємодія буде завжди коректною.
  • Точно так це стосується і ДЗ.
  • Справа в тому, що в двигуні нашого авто регулятор холостого ходу безпосередньо керує роботою ДЗ.
  • В деяких двигунах, зокрема і в Шевроле Лачетті об'ємом 1,8 літра, цей регулятор (РХХ) встановлений в байпасному каналі, що йде окремо.
  • В результаті він ніяким чином не пов'язаний з ДЗ.
  • У нас же РХХ безпосередньо керує роботою ДЗ. А ми знаємо, що таке «керівництво» здійснюється тільки на холостому ході двигуна.
  • Заслонка в цей час лише трошки відкрита (приблизно на 3-4 %) і пропускає певну кількість повітря.
  • Однак, з часом в ДЗ набивається бруд від осаду або вентиляції картера.
  • Вона збирається в заслінці, поступово зменшуючи цей простір для проходження повітря.
  • Цілком зрозуміло, що поступово маса повітря, що проходить через цю заслонку, почне зменшуватися.
  • Але, для двигуна це неприпустимо, а тому і РХХ, щоб не допустити збою в роботі двигуна, поступово відкриває ДЗ більше і більше.
  • Цим він прагне утримати кількість, що проходить у впускний колектор Шевроле Лачетті повітря на одному і тому ж рівні.
  • В  результаті, з плином часу, відсоток відкриття заслонки вже становитиме 7-8%, хоча кількість повітря, що пропускається залишається таким же, як було на початку.
  • Після проведення чергової чистки ДЗ, відсоток її відкриття залишиться на тому ж рівні, тобто 7-8 відсотків.
  • Як правило, РХХ надалі прикриє заслонку до початкових 3-4 відсотків. Але, відбувається це далеко не завжди.
  • Крім того, на роботу ДЗ, впливає і стан приводу РХХ – электромоторчика.
  • Саме ці причини і викликають найчастіше плавання обертів силового агрегату авто.
  • Отже, для того, щоб провести чистку ДЗ, в першу чергу варто запастися немаленькою чистою ганчіркою.
  • Нею ми закриємо частину поверхні двигуна біля самого дросельного вузла, щоб можна було покласти його туди після того, як знімемо.

акроем частина поверхні двигуна біля самого дросельного вузла

  • Справа в тому, що знімати дросельний вузол можна без від'єднання трубок системи охолодження.
  • Крім того, нам знадобиться плоска викрутка для того, щоб можна було відпустити хомут на повітроводі.

 нам знадобиться плоска викрутка для того, щоб можна було відпустити хомут на повітроводі.

  • Також нам потрібно буде хороший чистячий або миючий засіб.
  • Ми зазвичай при чищенні таких вузлів і деталей типу ДЗ, спочатку промиваємо їх засобом для чищення карбюраторів.

при чищенні таких вузлів і деталей типу ДЗ, спочатку промиваємо їх засобом для чищення карбюраторів

  • А після цього промиваємо ще й засобом для очищення гальмівної системи.

А після цього промиваємо ще й засобом для очищення гальмівної системи.

  • Його перевагою є те, що він не тільки добре чистить, але і швидко випаровується або висихає.
  • Тому після нього немає потреби витирати насухо деталі.
  • Отже, для початку знімаємо декоративну захисну накладку на двигуні. Після цього, застилаємо ганчірку біля самого дроселя.
  • І вже потім послаблюємо хомути і знімаємо гофрований патрубок повітряного фільтра.

послаблюємо хомути і знімаємо гофрований патрубок повітряного фільтра.

  • Також не забуваємо послабити хомут і вимкнути трубку вентиляції картера від блоку.

не забуваємо послабити хомут і відключити трубку вентиляції картера від блоку.

  • Тепер знімаємо гофрований патрубок разом з трубкою і відносимо в бік.

знімаємо гофрований патрубок разом з трубкою і відносимо в бік.

  • Його потім потрібно буде гарненько почистити.
  • Тепер кілька слів про клапан вентиляції картера.

кілька слів про клапан вентиляції картера.

  • Справа в тому, що багато власників стверджують, що цей клапан сильно забруднює дросельну заслонку Шевроле Лачетті.
  • Раніше ми чистили на своєму авто ДЗ, і після цього автомобіль пройшов майже 30 тис. кілометрів. Загальний пробіг становить вже 200 тис. кілометрів.
  • Але, знявши гофру, ми бачимо, що заслонка поки що в нормальному стані і ніякого там бруду немає.

 заслінка поки в нормальному стані і ніякої там бруду немає.

  • Правда, ми не бачили її ще з іншого боку, але думаємо, що там також все не гірше.
  • Тому, клапан цей не робить особливої шкоди для ДЗ, як про це часто розповідають багато власників.
  • Далі, для того, щоб зняти трос, провертаєм його колесо трохи вгору і виводимо фіксатор троса з його стану.

щоб зняти трос, провертаєм його колесо трохи вгору і виводимо фіксатор троса з його стану.

  • Після цього від'єднуємо електричну колодку, розташовану під ДЗ.

від'єднуємо електричну колодку, розташовану під ДЗ.

  • Для цього натискаємо фіксатор, що є там знизу і виймаємо колодку з зачеплення.
  • Потім за допомогою торцевого ключа на 10 відкручуємо три гайки та болт, які утримують дросельний вузол.

 відкручуємо три гайки і один болт, які утримують дросельний вузол.

  • Ми не просто так акцентуємо увагу на торцевому ключі.
  • Справа в тому, що тут шпильки сильно виступають далеко і для того, щоб на них відкрутити гайку, підібрати відповідну головку буде дуже важко.
  • А за допомогою торцевого ключа можна відкрутити практично будь-яку гайку, оскільки ним дуже зручно скрізь підлізти.
  • Тут з'являється другий нюанс. Якщо у вас не виходить зірвати якусь з гайок, то не варто брати довгу трубу для цього.
  • Краще окропити аерозольною рідиною і дати гайкам відкиснути.
  • А силу тут особливо не слід застосовувати, оскільки самі шпильки закручені в пластмасовий корпус.

 силу тут особливо не слід застосовувати, оскільки самі шпильки закручені в пластмасовий корпус.

  • І, застосовуючи занадто велике зусилля, ви можете пошкодити всю цю конструкцію. Після цього відновити її буде дуже важко.
  • Крім того, добре б ще до початку ремонту знайти прокладку, яку потрібно встановити між дросельним вузлом і впускним колектором.
  • Справа в тому, що знайти її в продажу досить проблематично. Це, якщо хочете, ще один нюанс, який потрібно знати.
  • Далі виймаємо з кріплень шланг охолодження, роблячи його більш вільним.

виймаємо з кріплень шланг охолодження, роблячи його більш вільним.

  • Тут же можна зняти трубку клапанної вентиляції картера.

Тут же можна зняти трубку клапанної вентиляції картера.

  • І після цього знімаємо повністю в зборі дросельний вузол Шевроле Лачетті.

знімаємо повністю в зборі дросельний вузол Шевроле Лачетті.

  • Обережно переносимо його і тут же укладаємо на заздалегідь підготовлену ганчірочку.

переносимо дросельний вузол і тут же укладаємо на заздалегідь підготовлену ганчірочку.

  • Тут же стає видно прокладку оранжевого кольору, про яку раніше йшла мова.

Тут же стає видно прокладку оранжевого кольору, про яку раніше йшла мова.

  • Її в таких випадках краще замінити. Але, якщо замінити нічим, а стара знаходиться ще в нормальному стані, то можна обійтися і без заміни.
  • Просто потрібно буде протерти цю прокладку перед установкою дросельного вузла.
  • Крім того, користуючись нагодою, потрібно перевірити на пропускну здатність всі штуцери, які тут же розташовані.

потрібно перевірити на пропускну здатність всі штуцери, які тут вже розташовані

  • Справа в тому, що всі вони виходять всередину патрубка, до якого кріпився дросельний вузол.
  • А поки його немає, нам легко буде продути ці штуцери і промити, навіть якщо це потрібно.
  • Також не зайвим буде відкрутити клапан вентиляції картера і промити.

не зайвим буде відкрутити клапан вентиляції картера і промити.

  • Тепер дивимося на саму ДЗ з одного боку.

Тепер дивимося на саму ДЗ з одного боку.

  • Це все після пробігу в 200 тис. кілометрів. При цьому клапан вентиляції картера був постійно підключений.
  • Але, незважаючи на це, ми прямо тут, з використанням наших миючо-чистячих засобів ретельно промиваємо всю заслонку і її складові.

прямо тут, з використанням наших миючо-чистячих засобів ретельно промиваємо всю заслінку і її складові.

  • Також ретельно промиваємо гофрований патрубок з трубкою.
  • Після того, як все промили і висушили, приступаємо до складання ДЗ в зворотньому порядку.
  • Потім, коли вже все зібрано і встановлено, підключаємо комп'ютер до роз'єму діагностики.
  • Далі включаємо запалювання, натискаємо програму на комп'ютері і встановлюємо зв'язок з ЕБУ.

 натискаємо програму на комп'ютері і встановлюємо зв'язок з ЕБУ.

  • Потім знаходимо в програмі напис: «Скидання адаптації» і натискаєте його. Заслонка в цей час кілька разів відкриється і закриється. Після цього все, ЕБУ її запам'ятав і тепер буде здійснювати відповідне управління.
  • А нашу розповідь про порядок правильного чищення дросельної заслонки на Шевроле Лачетті на цьому закінчено.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Чищення дросельної заслонки Шевроле Лачетті"

Відгуки: 2


Эдуард

Мне на СТОшке предложили почистить дросельную заслонку пробег 158 тыс. км. как раз делал очередное ТО. Было такое что плавали обороты, но не часто, и не в напряг. После чистки ничего не поменялось. А денежки тю тю)) Подскажите мне зелёному человеку, на сколько часто нужно делать эту процедуру, и как определить что пора?


Станислав

Молодец. Очень доступно и понятно.




Дросельна заслонка для ремонту Шевроле Лачетті:

Регулятор для ремонту Шевроле Лачетті:

Клапана для ремонту Шевроле Лачетті:

Фільтр для ремонту Шевроле Лачетті:

Колектор для ремонту Шевроле Лачетті:

Датчики для ремонту Шевроле Лачетті:

Блок управління для ремонту Шевроле Лачетті:

Накладка, пороги, арки, рамка, рейлінг для ремонту Шевроле Лачетті:

Патрубки для ремонту Шевроле Лачетті:

.