Після того, як в американській автомобільній імперії General Motors з'явився самостійний виробник під власною назвою Chevrolet, його моделі стали активно заповнювати європейський ринок.
Одна модель змінювала іншу, проходили рестайлінги, модернізації і все це пропонувалося своїм клієнтам.
Однією з таких чергових моделей і стала Chevrolet Epica.
Це досить великий седан, який в першу чергу призначався для тих, хто любить свободу і простір у всьому.
Його розміри практично дотягували до розміру каділака.
Автомобіль мав непогані показники в області безпеки.
В ньому були вбудовані цілий ряд подушок безпеки, як фронтальних, так і бічних, а також і шторки безпеки.
Проте, незважаючи на всі старання виробників автомобіль не отримав великої популярності і продавався не надто активно.
У зв'язку з цим через шість років він був знятий з виробництва.
Визначаємо самостійно причину помилки AirBag і усуваємо її на Chevrolet Epica
У цій статті ми хочемо розповісти про те, як можна самому знайти причину появи на панелі приладів помилки Аїр Бег, а також усунення її на Шевроле Епіка.

- Отже, як вже сказано, на панелі приладів нашого авто висвітилася лампочка AirBag.
- Це говорить про те, що є якісь проблеми в системі безпеки, а конкретно, пов'язані з подушкою безпеки.

- Цілком зрозуміло, що ми відразу звернулися на СТО офіційного дилера.
- Там сказали, що проблема у підрульовому кільці і виставили за це все кругленьку суму.
- Ми, ясна річ, відмовилися і вирішили самі спробувати розібратися в причині появи такої помилки.
- Тим більше, що подрульове колесо має цілий ряд слабких місць, в результаті чого там можуть виникати різні несправності.
- Але ось яка з них? На СТО сказали, що потрібно замінити равлика. Однак, ми не впевнені в цьому точно.
- До того ж, нам добре відомо, що скидати помилку саме такого роду, як Аїр Бег, категорично заборонено без з'ясування причини її появи.
- Таку заборону встановили практично всі виробники авто.
- Це зроблено для того, щоб виключити непередбачене спрацьовування цієї самої подушки безпеки або всіх відразу.
- Тому, підключилися ми за допомогою смартфона до ЕБУ автомобіля і спробували перевірити роботу програми.
- Для цього провернули рульове колеса до упору і назад, але опір, який повинен був при цьому змінюватися, чомусь не змінюється.
- До того ж програма показує цілих 15 Ом. А це підштовхує до думки, що підрульове кільце тут все-таки ціле.
- Але, як би там не було, нам все-таки потрібно розібрати кермо, щоб дістатися до самого підрульового кільця і перевірити його стан.
- Тому, насамперед знімаємо одну клему з акумулятора, щоб знеструмити електричний ланцюг.
- З опису технічних характеристик Шевроле Епіка ми добре знаємо, що на цьому автомобілі встановлена система ESP.
- Це активна система курсової стійкості, яка працює за сигналами цілого ряду датчиків, серед яких і датчик положення керма.
- Саме завдяки йому ця система і визначає в який бік і на скільки градусів повернуте кермо в конкретний момент.
- Стає очевидним, що без цього датчика вище названа система безпеки функціонувати не буде.
- Сам датчик положення керма зазвичай встановлюється в рульовій колонці автомобіля або в рульовій рейці.
- Але так, як в цьому автомобілі встановлений гідравлічний підсилювач керма, то швидше за все цей датчик знаходиться саме в рульовій колонці.
- Тому ми перевіримо поки рульову колонку і відкрутимо під рульовим колесом праворуч від водія один з саморізів, закручених у пластмасові захисні щитки.
- Під ними і виявляємо датчик положення керма.
- Виймаємо його назовні і тепер за допомогою ключа отримуємо можливість відкрутити болти, якими утримується подушка безпеки системи Аїр Бег.
- Нам пощастило в даному випадку, тому, що в ряді автомобільних моделей ця подушка замикається, а не прикручується болтами, як у нас.
- А тому не доводиться сидіти і виколупувати ці засувки.
- Отже, ми відкрутили болти і тепер обережно виймаємо подушку з рульового колеса і перевертаємо її тут же.
- Справа в тому, що ззаду до неї підходять дроти.
- А в самому корпусі подушки є роз'єм.

- Нам потрібно акуратно витягнути дроти з роз'єму, стиснувши його пальцями.
- При цьому потрібно це робити так, щоб не замкнути пальцями контакт проводу з корпусом подушки.
- Якщо це станеться, то, завдяки статичній напрузі пальців може статися замикання контактів і подушка мимовільно спрацює.
- Тому потрібно бути обережним.
- В результаті відключили ми подушку і прибрали її.
- Тепер нам потрібно виставити рівно колеса автомобіля і зробити позначку на кермі, незважаючи на наявні вже мітки, щоб знати розташування рульового колеса в цьому положенні.
- Після цього відкручуємо центральну гайку на рульовій колонці.

- А після цього зриваємо рульове колесо з рульової колонки.

- При цьому, потрібно дотримуватися обережності, щоб не пошкодити наявні там дроти.
- Далі відкручуємо захисні пластмасові накладки рульової колонки.

- Крім двох саморізів зверху, там є ще й третій знизу, який також потрібно відкрутити.

- І ось у нас тепер перед очима підрульове кільце або равлик, який нам потрібно відкрутити і зняти.

- Воно утримується за допомогою трьох болтів і зверху має ще одну незручну засувку.
- Але, впоравшись з ними, не поспішайте різко знімати самого равлика, оскільки від нього йдуть дроти.

- А тому попередньо потрібно роз'єднати роз'єм, яких знаходиться в глибині самої рульової колонки Шевроле Епіка.
- Підсвітіть переноскою при необхідності, щоб розібрати, як правильно роз'єднати цей роз'єм.
- І після цього знімаємо равлика або підрульове кільце з рульової колонки.

- При цьому варто запам'ятати розташування проводів на кільці.
- Потрібно відзначити також, що помилка висвічується у нас не постійно.
- Тобто, вона може відразу не спалахнути, а через якийсь час тільки лампочка почне сигналізувати.
- Після цього нам потрібно розібрати цей равлик, щоб можна було перевірити стан стрічки, що знаходиться там всередині.
- Тому знімаємо кришку і перевіряємо.

- Потрібно відзначити тут, що довіряти таку операцію потрібно тільки обізнаній людині, яка має уявлення і досвід розбору равлики.
- В іншому випадку, можна при цьому отримати неприємні наслідки.
- Стрічка – це не що інше, як шина проводів, через які надходить інформація від датчиків та інших пристроїв.
- Її довжина може досягати 1,5-2,0 метрів. Завдяки цьому електричні контакти зберігаються при будь-якому повороті керма.
- Отже, перевіряємо стан самої стрічки і головне всіх контактів проводів, що підходять до неї.

- Однак, потрібно мати на увазі, що дроти тут не припаюються до роз'ємів, а просто обжимаються.
- Тому перевіряємо цілісність всіх обтиснутих контактів або роз'ємів. Звичайно, найкраще було б розмотати цю стрічку і подивитися її стан. Але, це не дуже просто зробити.
- У нас, наприклад, ми змогли зробити тільки три оберти, послабивши при цьому трохи стрічку.
- Але, цього цілком вистачило для того, щоб побачити відповідні контакти і оцінити їх стан.

- Їх там виявилося три штуки.
- Після ретельного огляду і перевірки, робимо знову три оберти, але тепер у зворотнІй бік.

- Таким способом ми стягуємо стрічку назад, як вона і була.
- Далі збираємо підрульове кільце в зворотньому порядку.

- Після цього займаємося перевіркою роз'ємів равлика Шевроле Епіка.
- Для цього знімаємо самі роз'єми і перевіряємо їх контакти.

- Справа в тому, що цілком можлива ситуація, коли в цих роз'ємах відсутній хороший контакт з проводами.
- Тому ми розбираємо ці роз'єми, обжимаємо контакти і збираємо назад.

- Потрібно відзначити, що розбирати можна тільки роз'єми «мами».
- Роз'єми «папи» краще не розбирати, тому, що у них всередині є маленька пружина.
- А її можна дуже легко втратити, та й вставляти потім при складанні дуже важко.
- І взагалі перевіряти роз'єми і працювати з контактами потрібно дуже обережно, оскільки їх можна легко зламати і потім доведеться міняти все кільце.
- А воно досить дороге.
- Після перевірки всіх роз'ємів і їх контактів, збираємо всю рульову колонку в зворотному порядку.
- Встановлюємо рульове колесо на місце.
- Після цього запускаємо двигун і пробуємо трохи проїхатися на нашому авто, контролюючи, чи не загорілася знову помилка AirBag.
- Лампочка як і раніше горить у нас на панелі приладів.

- Тому, через деякий час пробуємо стерти цю помилку, якщо лампочка не гасне сама.
- В результаті лампочка гасне і опір в даному випадку програма показує вже не 15, як раніше, а тільки 2 Ом.

- Це говорить про те, що опір високий програма показує при наявності обриву в ланцюзі.
- Крім того, це підтверджує те, що програма бачить цю помилку і в даний момент нашу подушку безпеки.
- Значить ми зробили все правильно і помилку в результаті усунули.
- На цьому нашау розповідь про помилку AirBag на Шевроле Епіка і метод її усунення закінчено.